Side 11 af 193 FørsteFørste ... 8910111213142161111 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Kan da sagtens sammenlignes. Ja fodbold er følelser især for fans. Men fodbold er da i den grad også et arbejde. Især når vi kommer til den professionelle del og flere penge kommer i spil. Det gælder i øvrigt alle slags sportsgrene, hvor mange penge er involveret.
    Når jeg skifter job påvirkes min nærmeste familie og mine nærmeste kollegaer. Efter et par måneder er det mere eller mindre glemt, og alle er videre til næste kapitel.
    Når en spiller skifter klub påvirkes ti-tusindvis af fans som investerer store mængder tid og penge i klubben år efter år.

    Det er da to vidt forskellige ting som på ingen måde er ens. Jeg er med på at for spilleren er det et arbejde, men det er altså ikke "bare" et arbejde for langt størstedelen.

    Tag Damen som et eksempel - Tror du at hans to ophold her i Kbh "bare" har været et arbejde? Tror du ikke der var en del følelser indblandet? Og en speciel connection med fan scenen som gjorde at han fik tatoveret UC logoet?
    Jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke tænkt mig at få en tatovering med nogen som helst arbejdsplads jeg kommer til at arbejde på...!!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg har endnu ikke arbejdet på en institution hvor der hver uge kom flere tusinde fans og heppede på os. Det samme kan jeg afsløre var gældende da jeg arbejdede i Netto, i 7-eleven, som maler, i søværnet og for multitrans.
    Argh hvad? Så må du s'gu stramme lidt op, når du er på arbejde ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det kan da på ingen måde sammenlignes - Der er SÅ mange følelser blandet ind i fodbold som gør at det ikke "bare" er et arbejde. Det gælder i øvrigt både for spilleren, men især for alle de tusindvis af fans.
    Præcis. Det handler jo ikke primært om, hvad spilleren har ret til, men om hvad man selv har af følelser omkring at skulle støtte en spiller, der har repræsenteret og hyldet en klub, der står for alt hvad der er falsk, forløjet og hæsligt.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Når jeg skifter job påvirkes min nærmeste familie og mine nærmeste kollegaer. Efter et par måneder er det mere eller mindre glemt, og alle er videre til næste kapitel.
    Når en spiller skifter klub påvirkes ti-tusindvis af fans som investerer store mængder tid og penge i klubben år efter år.

    Det er da to vidt forskellige ting som på ingen måde er ens. Jeg er med på at for spilleren er det et arbejde, men det er altså ikke "bare" et arbejde for langt størstedelen.

    Tag Damen som et eksempel - Tror du at hans to ophold her i Kbh "bare" har været et arbejde? Tror du ikke der var en del følelser indblandet? Og en speciel connection med fan scenen som gjorde at han fik tatoveret UC logoet?
    Jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke tænkt mig at få en tatovering med nogen som helst arbejdsplads jeg kommer til at arbejde på...!!!
    Jeg tror du misforstår min pointe. Jeg taler ikke om Fans følelser for fodbold. En fodboldspiller kan både have følelser og betragte sin karriere som et Arbejde. så ja jeg tror Damen i den grad Damen også betragtet hans ophold i KBH som et arbejde. Hvorfor tror du ikke han forlænget via den kontrakt han blev tilbudt?. Hvis det udelukkende var følelser så ville han jo have takket ja. Det handler om at en spiller jo spiller sine kort og går efter hvad man er er værd.

    Hvorfor tror du også mange smutter til Kina for at indløse de store penge?. Er det udelukkende fordi de har følelser for en Kinesisk klub ? :)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det er da helt fint hvis folk virkelig køber ind på de der ting, spillere hælder ud i medierne, for at få sympati fra egne fans.. Jeg er af den, måske forholdsvis kyniske, overbevisning, at ægte kludfølelse kun findes hos ganske ganske få spillere i dag.. Men spillerne bruger selvfølgelig alle kneb i bogen for at få fansene med sig, og fred være med det..

    At en Horsens-knægt udtaler, mens han spiller i BIF, at han elsker klubben og føler sig hjemme, kan seriøst ikke få mig til at hade manden.. Og skulle han en dag få lyst til at trække den hvide trøje over hovedet, så fint med mig, hvis bare han leverer varen på banen... Langt de fleste spillere tænker (selvfølgelig) på sig selv og sin familie, før en given klubs/fans interesser.. Altså selvfølgelig gør de da det.. At tro andet er hamrende naivt.. Der render for helvede ikke 25 spillere rundt ude på 10’eren, som alle lover klubben og dens fans evig troskab. Men vi må forvente, at så længe de er på lønningslisten her, så yder de 100% for klubben.. Og med det følger også diverse udtalelser i pressen, som går i hjertet på klubbens fans.. Personligt falder jeg aldrig for de “jeg elsker klubben højere end noget andet” udtalelser, for al historik viser jo, at når der er en ny virkelighed næste år, så elskede de åbenbart ikke klubben så højt alligevel.. Det gælder her i DK og det gælder alle andre steder i verden, uanset hvor mange passionerede fans en klub måtte have.. Og ærlig talt fred være med det..

    Mht. Doye, som jeg også ser nævnt som eksempel, så har han jo lige præcis også vist, at kærligheden til klubben og dens fans trods alt ikke er betingelsesløs, tattoveringer eller ej.. Han var i hvert fald ikke parat til at tage imod den kontraktforlængelse, der var i klubbens bedste.. Så hellere helt holde op med at spille fodbold - eller vente på at en anden klub hoster op med moneterne...

    Summa summarum så er jeg helt enig i, at hvis en spiller er dygtig nok og kan hjælpe os til sportslig succes, så er jeg sådan set ligeglad med om han har spillet x antal år i BIF. Min egen klubs succes står trods alt over alt andet.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er da helt fint hvis folk virkelig køber ind på de der ting, spillere hælder ud i medierne, for at få sympati fra egne fans.. Jeg er af den, måske forholdsvis kyniske, overbevisning, at ægte kludfølelse kun findes hos ganske ganske få spillere i dag.. Men spillerne bruger selvfølgelig alle kneb i bogen for at få fansene med sig, og fred være med det..

    At en Horsens-knægt udtaler, mens han spiller i BIF, at han elsker klubben og føler sig hjemme, kan seriøst ikke få mig til at hade manden.. Og skulle han en dag få lyst til at trække den hvide trøje over hovedet, så fint med mig, hvis bare han leverer varen på banen... Langt de fleste spillere tænker (selvfølgelig) på sig selv og sin familie, før en given klubs/fans interesser.. Altså selvfølgelig gør de da det.. At tro andet er hamrende naivt.. Der render for helvede ikke 25 spillere rundt ude på 10’eren, som alle lover klubben og dens fans evig troskab. Men vi må forvente, at så længe de er på lønningslisten her, så yder de 100% for klubben.. Og med det følger også diverse udtalelser i pressen, som går i hjertet på klubbens fans.. Personligt falder jeg aldrig for de “jeg elsker klubben højere end noget andet” udtalelser, for al historik viser jo, at når der er en ny virkelighed næste år, så elskede de åbenbart ikke klubben så højt alligevel.. Det gælder her i DK og det gælder alle andre steder i verden, uanset hvor mange passionerede fans en klub måtte have.. Og ærlig talt fred være med det..

    Mht. Doye, som jeg også ser nævnt som eksempel, så har han jo lige præcis også vist, at kærligheden til klubben og dens fans trods alt ikke er betingelsesløs, tattoveringer eller ej.. Han var i hvert fald ikke parat til at tage imod den kontraktforlængelse, der var i klubbens bedste.. Så hellere helt holde op med at spille fodbold - eller vente på at en anden klub hoster op med moneterne...

    Summa summarum så er jeg helt enig i, at hvis en spiller er dygtig nok og kan hjælpe os til sportslig succes, så er jeg sådan set ligeglad med om han har spillet x antal år i BIF. Min egen klubs succes står trods alt over alt andet.
    Ovenstående begrænser sig naturligvis ikke kun til spillere, men omfatter også klublæger, fysiske trænere, analytikere, osv., som forresten har langt færre jobmuligheder i fodboldverdenen på nuværende tidspunkt end fodboldspillere overordnet har.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #157
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er bare lidt sjovt, at det handler om følelser hos os som fans, men samtidig forventer vi, at spilleren har været iskold og ikke fået følelser for sin tidligere klub?
    Hvis vi køber spillere som har været en stor succes hos en mindre klub end os selv (f.eks. BIF), så vil spilleren med al sandsynlighed have været elsket af klubbens fans og spilleren vil (hvis han har et gram følelser i sig) formentlig også selv have holdt af klubben og deres fans. Mon ikke Skov har store følelser for SIF, Nelsson for FCN osv. Ja faktisk kan vi nok ikke hente profiler i mindre klubber, hvis ikke denne må have haft følelser i spil for disse.

    Jeg kan forstå, at du og andre helst ser, at vi aldrig signer en spiller med fortid i BIF (det må konklusionen næsten være). Personligt synes jeg, at det er en fjollet tilgang, så længe spillerne ikke decideret har svinet FCK til. Men sådan er vi jo så uenige..
    Jeg forventer intet i den retning af Brøndbyspillere. Jeg håber bare aldrig, de efterfølgende dukker op på P.H. Lings Allé og får udleveret en kuglepen.

    Jeg forstår ikke pointen ved at blande Skov eller Nelsson ind i det heller. Okay, Farum er en skideirriterende klub, men intet der kan sammenlignes med Brøndby.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Mærkelig diskussion! I min verden, er det et tegn på en svag karakter og dårlige menneskelige egenskaber at skifte til BØF fra en anden klub, men man kan med tiden reddes, hvis man får det rette behandling. Er man derimod født og opvokset på Vstgnn og vokset op med pisgult BØFblod i kroppen, så er man fortabt og kan aldrig omvendes fra den mørke side.

    Dermed ikke sagt, at jeg elsker at se konvertitter i FCK, men har de noget at byde på, så må de da gerne spille der, så længe de kender primisserne. Og nå det så er sagt, så er Rønnow slet ikke den type FCK har brug for!

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #159
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ovenstående begrænser sig naturligvis ikke kun til spillere, men omfatter også klublæger, fysiske trænere, analytikere, osv., som forresten har langt færre jobmuligheder i fodboldverdenen på nuværende tidspunkt end fodboldspillere overordnet har.
    Det her, det forstår jeg ikke - måske endnu mindre for staben end for spillere. Som FCK-fan kan jeg ganske enkelt ikke forestille mig en situation, hvor jeg ville ønske at arbejde for Brøndbys succes - hvilken glæde giver det at stå op om morgenen og arbejde for, at Brøndby kan vinde fodboldkampe? Hvordan skal jeg reagere, når Hedlund smadrer 4-0 målet i kassen i Parken og sikrer Brøndby mesterskabet?

    Jeg arbejder i en branche, hvor det overhovedet ikke er relevant at betragte Brøndby som potentiel arbejdsgiver - men hvis det var, ville de være blacklistet på linie med Facebook og tobaksfirmaerne som selskaber, jeg ikke ville arbejde for - ganske enkelt fordi jeg ikke ville kunne se mig selv i spejlet om morgenen.

    Man kan sagtens finde ekstreme situationer med folk, der ellers ikke kan få løn og mad på bordet - men for begge vores seneste rekrutteringer i denne kategori (Christian Engell og Mounir Akhiat) gælder, at de så vidt vides havde gode jobs som de skred fra. Den slags beslutninger er lige til 'Det undrer mig'-tråden.


  18. #160
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Det her, det forstår jeg ikke - måske endnu mindre for staben end for spillere. Som FCK-fan kan jeg ganske enkelt ikke forestille mig en situation, hvor jeg ville ønske at arbejde for Brøndbys succes - hvilken glæde giver det at stå op om morgenen og arbejde for, at Brøndby kan vinde fodboldkampe? Hvordan skal jeg reagere, når Hedlund smadrer 4-0 målet i kassen i Parken og sikrer Brøndby mesterskabet?
    Jamen du kan eksempelvis spørge Anders Storskov. Efter han blev opsagt i FCK, havde han 2-3 muligheder for at lave en lignende arbejdsopgave på Sjælland til en løn, der tilsvarer hans anciennitet i branchen: FCN, BØF og måske HB Køge. Så er der Malmø på den anden side af sundet, som yderligere mulighed, men så er det vist også det. Så tager man sgu i højere grad hvad man kan få, når man står i den situation.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg forstår ikke pointen ved at blande Skov eller Nelsson ind i det heller. Okay, Farum er en skideirriterende klub, men intet der kan sammenlignes med Brøndby.
    Pointen er, at lige meget hvilken spiller vi henter, så har han med stor sandsynlighed erklæret sin kærlighed til en anden klub før os. Jeg er med på, at der er en forskel på SIF og BIF, men som sagt synes jeg, at det er hysterisk pr. automatik at fravælge alt fra BIF. Jeg forstår simpelthen ikke, at man vil begrænse de sportslige muligheder for egen klub på den måde. Jo måske med enkelte usædvanlig usympatiske individer som Mike Jensen eller enkelte som er opvokset derude som Lindstrøm. Men en skide bonderøv som Rønnow, som vel bare har udtrykt, at han har været glad for at være i en klub som hjalp ham til et stort skifte, ja det forstår jeg simpelthen ikke. Især ikke når et sådan skifte ovenikøbet ville pisse de fans af, som vi hader mere end noget andet.

    Nå men jeg behøber jo ikke forstå alt, ligesom denne diskussion er kørt flere gange før. Der er sikkert ingen grund til at tage den en gang til.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #162
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jamen du kan eksempelvis spørge Anders Storskov. Efter han blev opsagt i FCK, havde han 2-3 muligheder for at lave en lignende arbejdsopgave på Sjælland til en løn, der tilsvarer hans anciennitet i branchen: FCN, BØF og måske HB Køge. Så er der Malmø på den anden side af sundet, som yderligere mulighed, men så er det vist også det. Så tager man sgu i højere grad hvad man kan få, når man står i den situation.
    Jada. Og han er så dækket af mit forbehold til sidst om løn og mad på bordet.

  23. #163
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Nu må du sgu bestemme dig. Enten forstår du at man kan begrænse sine sportslige muligheder på baggrund af principper, eller også kan du ikke. Det der midt imellem fis.......
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  24. #164
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Jada. Og han er så dækket af mit forbehold til sidst om løn og mad på bordet.
    Storskov kunne helt sikkert få fin løn og mad på bordet, uden at arbejde for vstgn. Ingen grund til at undskylde ham for at have solgt helt ud.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #165
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Pointen er, at lige meget hvilken spiller vi henter, så har han med stor sandsynlighed erklæret sin kærlighed til en anden klub før os. Jeg er med på, at der er en forskel på SIF og BIF, men som sagt synes jeg, at det er hysterisk pr. automatik at fravælge alt fra BIF. Jeg forstår simpelthen ikke, at man vil begrænse de sportslige muligheder for egen klub på den måde. Jo måske med enkelte usædvanlig usympatiske individer som Mike Jensen eller enkelte som er opvokset derude som Lindstrøm. Men en skide bonderøv som Rønnow, som vel bare har udtrykt, at han har været glad for at være i en klub som hjalp ham til et stort skifte, ja det forstår jeg simpelthen ikke. Især ikke når et sådan skifte ovenikøbet ville pisse de fans af, som vi hader mere end noget andet.

    Nå men jeg behøber jo ikke forstå alt, ligesom denne diskussion er kørt flere gange før. Der er sikkert ingen grund til at tage den en gang til.
    Man kan ikke skille Brøndby ud – men det kan man godt i Mikes eller Lindstrøms tilfælde. Det er jo kun godt; det betyder, at jeg ikke behøver forklare yderligere ;-)

    Bare lad være med at købe dem. Der er masser af fodboldspillere i verden, der ikke har været anførere i Brøndby inden for det sidste år eller to.

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •