Side 20 af 193 FørsteFørste ... 10171819202122233070120 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg ser ikke PC’s udmelding, som værende et modsætningsforhold til et JBL-indkøb. Klubben - og PC - har meldt ud, at der skal allokeres flere penge til 1-15/16 i truppen, og at resten skal hentes op fra ungdomsafdelingen. Jeg kan ikke se hvordan JBL’s profil ikke skulle passe ind der. Desuden passer JBL som spillertype perfekt til det som klubben har indikeret er fremtidens FCK-stil, og han er som skræddersyet til Jess’ idé om, hvad offensiv fodbold er.

    Så lige når det gælder JBL, så tror jeg ikke PC’s ankomst betyder noget. Det tror jeg til gengæld den vil gøre ved mange andre “navne”-indkøb.
    Nu du er ved det, og JBL er skræddersyet til "Jess' idé om, hvad offensiv fodbold er." Kan du ikke lige dele den med os andre? Jeg har meget, meget svært ved at se/gennemskue Jess´ "stil".

    Ikke for at være dumsmart, men har behov for en uddybning :-) Vh

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #287
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Nu du er ved det, og JBL er skræddersyet til "Jess' idé om, hvad offensiv fodbold er." Kan du ikke lige dele den med os andre? Jeg har meget, meget svært ved at se/gennemskue Jess´ "stil".

    Ikke for at være dumsmart, men har behov for en uddybning :-) Vh
    Min tolkning er, at vi skal være hurtigere og mere gennembrudsstærke og kreative i flere forskellige faser af spillet, herunder specielt omstillingsspillet. Derudover skal vi udføre et højere og mere markant pres, for at undgå etableret spil mod os. Det tror jeg også er årsagen til, at vi indtilvidere har spillet mand-mand rent defensivt, i stedet for vores vante zoneforsvar - simpelthen for at sidde tættere på modstanderen hele kampen igennem, og derved forsøge at give dem mindre tid på bolden. I det etablerede spil har jeg en anelse sværere ved at se de tydelige koncept, men grundlæggende tror jeg, at tanken er mere bevægelighed kæderne imellem, og derved forhåbentligt kunne "splitte" modstanderen ad igennem en kombination af bevægelse, pasninger imellem kæderne, og mere kreativ frihed.

    Med andre ord, det stikmodsatte af den måde vi har spillet på igennem mange år.

    Er det indtilvidere lykkedes? Ikke synderligt, nej, men i glimt synes jeg tydeligt at man har kunne se hvad man vil. Det etablerede spil har dog haltet gevaldigt efter.

  4. #288
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Min tolkning er, at vi skal være hurtigere og mere gennembrudsstærke og kreative i flere forskellige faser af spillet, herunder specielt omstillingsspillet. Derudover skal vi udføre et højere og mere markant pres, for at undgå etableret spil mod os. Det tror jeg også er årsagen til, at vi indtilvidere har spillet mand-mand rent defensivt, i stedet for vores vante zoneforsvar - simpelthen for at sidde tættere på modstanderen hele kampen igennem, og derved forsøge at give dem mindre tid på bolden. I det etablerede spil har jeg en anelse sværere ved at se de tydelige koncept, men grundlæggende tror jeg, at tanken er mere bevægelighed kæderne imellem, og derved forhåbentligt kunne "splitte" modstanderen ad igennem en kombination af bevægelse, pasninger imellem kæderne, og mere kreativ frihed.

    Med andre ord, det stikmodsatte af den måde vi har spillet på igennem mange år.

    Er det indtilvidere lykkedes? Ikke synderligt, nej, men i glimt synes jeg tydeligt at man har kunne se hvad man vil. Det etablerede spil har dog haltet gevaldigt efter.
    Jeg tror, at du rammer ideerne meget godt. Så må vi se, om det rent faktisk er muligt.
    Jeg må indrømme, at jeg stadig er noget skeptisk med hele ideen om at gå væk fra zoneforsvar, omend jeg bestemt håber at blive glædeligt overrasket. Er en af pointerne med zoneforsvar ikke, at vi med individuelt dårligere spillere end vores europæiske konkurrenter alligevel kan organisere os ud af den individuelle kvalitetsforskel? Nu skal vi til at konkurrere mod hold med større økonomi og deraf typisk også bedre spillere ved at spille på samme måde....det bekymrer mig lidt.

    Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl. :-)


    Offensivt kan jeg godt se fordelene med mere fart og bevægelighed især i Europa. For det har typisk været vores helt store problem, at vi har haft svært ved at skabe noget mod de bedre hold med typer som Cornelius, Santander, Wind - og så har jeg endda nævnt de bedre spillere.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #289
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    233

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Erik Marxen
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eller-broendby


    Altså billig, stabil, venstre benet, inde i en positiv kurve,
    dygtig i Superliga regi, arbejds hest fin back up for Boile.
    Har været styrmand i en af de stærkeste defensiver i ligaen
    der kun har lukket 21 mål ind til sammenligning med vores 35

    Value for money eller for uambiøst?

    -Victor AR

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #290
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Erik Marxen
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eller-broendby


    Altså billig, stabil, venstre benet, inde i en positiv kurve,
    dygtig i Superliga regi, arbejds hest fin back up for Boile.

    Value for money eller for uambiøst?

    -Victor AR
    Tja.... Han vil sikkert være brugbar i Superligaen, men har nok ikke niveau til vores ambitioner i Europa. Er han ikke mere en typisk køb i Brøndby? Det har før ham rimelig succes med Kasper Fisker, som vel er nogenlunde samme niveau.
    Jeg tror (og håber nok også), at vores unge spillere i større grad skal have disse back-up roller, så pengene måske kan samles i nogle bedre køb. Men det kræver selvfølgelig, at der er penge at bruge....

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #291
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Erik Marxen
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eller-broendby


    Altså billig, stabil, venstre benet, inde i en positiv kurve,
    dygtig i Superliga regi, arbejds hest fin back up for Boile.
    Har været styrmand i en af de stærkeste defensiver i ligaen
    der kun har lukket 21 mål ind til sammenligning med vores 35

    Value for money eller for uambiøst?

    -Victor AR
    Måske ikke super ambitiøst pga hans alder, men ingen er kede af at vi hentede Gravgaard hos Viborg. Han ville også være foran både Bjelland og Marios i den nuværende trup og hvis man ikke vil beholde Zanka, så bør vi da se den vej.

    Nelsson, Boile, Marxen centralt ville vel give håb om plads til et stort køb. Jeg kan sagtens se ideen

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #292
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Nu du er ved det, og JBL er skræddersyet til "Jess' idé om, hvad offensiv fodbold er." Kan du ikke lige dele den med os andre? Jeg har meget, meget svært ved at se/gennemskue Jess´ "stil".

    Ikke for at være dumsmart, men har behov for en uddybning :-) Vh
    Det er egentlig gengivet meget godt, men ser man på Thorups tid i Belgien, så spillede han i både Genk og Gent med meget hurtige og tekniske kanter og en Wind-type centralt. Der er diskussion om, hvorvidt det var en 4-2-3-1 eller en 4-4-2 med diamant, men grundlæggende var fart på kanterne og fra den centrale midtbane med hidsige dybdeløb afgørende for systemet. Som jeg ser det, har vi kun 2,5 spillere med offensiv fart i truppen i dag: Daramy (som også virker som ham der spillemæssigt har det bedst under Thorup), Lerager og tildels Fischer.

    Derfor tror jeg, at der i høj grad kigges efter fart og teknik på kanterne og et alternativ til Falk centralt. Det er grunden til at jeg ser JBL som skræddersyet til Thorups fodbold. Reelt set har Thorup jo forsøgt at spille sit system i slowmotion, og derfor har det set så tåbeligt ud.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #293
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tja.... Han vil sikkert være brugbar i Superligaen, men har nok ikke niveau til vores ambitioner i Europa. Er han ikke mere en typisk køb i Brøndby? Det har før ham rimelig succes med Kasper Fisker, som vel er nogenlunde samme niveau.
    Jeg tror (og håber nok også), at vores unge spillere i større grad skal have disse back-up roller, så pengene måske kan samles i nogle bedre køb. Men det kræver selvfølgelig, at der er penge at bruge....
    Personligt ville jeg gerne se Marxen i klubben, han virker til at være velovervejet og sympatisk i sine interviews. Derudover synes jeg at han har gjort det godt i de kampe jeg har set.
    Som jeg ser det, er han fornuftig med bolden, fysisk stærk og relativt godt forudseende. - Jeg ville ærgre mig hvis vi ikke forsøger os, især når han nu selv nævner det.

    Sidst, men ikke mindst, er han for sympatisk til BØF, hvor Fisker til gengæld passede perfekt ind.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #294
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Personligt ville jeg gerne se Marxen i klubben, han virker til at være velovervejet og sympatisk i sine interviews. Derudover synes jeg at han har gjort det godt i de kampe jeg har set.
    Som jeg ser det, er han fornuftig med bolden, fysisk stærk og relativt godt forudseende. - Jeg ville ærgre mig hvis vi ikke forsøger os, især når han nu selv nævner det.

    Sidst, men ikke mindst, er han for sympatisk til BØF, hvor Fisker til gengæld passede perfekt ind.
    Nu vi alligevel er i Randers, kan det være vi kan lokke Johnny Thomsen ud af sin pension. Måske har Søren Frederiksens ben også fået det bedre, så han kan genstarte sin karriere her i København!

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #295
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Nu vi alligevel er i Randers, kan det være vi kan lokke Johnny Thomsen ud af sin pension. Måske har Søren Frederiksens ben også fået det bedre, så han kan genstarte sin karriere her i København!
    Øhhhh er det ikke lige en tand for fjollet han har trods alt alligevel været grundsten på det hold der lige efter herning har lukket færrest mål ind.
    fisker sammenligningen er useriøs, det er ikke en verdens klasse spiller men nok billigere end Zanka, Bjelland som i under en 10 del af hvad de får i løn
    også pt. med et højere niveau..

    måske frigiver det også lønkroner til andre positioner
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #296
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Øhhhh er det ikke lige en tand for fjollet han har trods alt alligevel været grundsten på det hold der lige efter herning har lukket færrest mål ind.
    fisker sammenligningen er useriøs, det er ikke en verdens klasse spiller men nok billigere end Zanka, Bjelland som i under en 10 del af hvad de får i løn
    også pt. med et højere niveau..

    måske frigiver det også lønkroner til andre positioner
    Enig, det er altså helt galt at sammenligne med Thomsen osv.. Forskellen er også, at Thomsen blev hentet som ny starter.. I tilfældet Marxen ville det jo nok nærmere være som squad-player.. Og den rolle kan jeg se ham udfylde på fremragende vis.. Jeg ville ikke være bekymret ved at skulle lade Marxen spille de kampe, hvor Boile og Nelsson ikke kan spille, på samme måde som jeg ville være med eksempelvis Bjelland og Marios.. Jeg synes det giver god mening at fylde pladserne på bænken ud med andet end mælketænder, trods alt.. Og Marxen har spillet på et tårnhøjt og stabilt niveau over en meget lang periode nu, ligesom han har en super mentalitet.

    Jeg er dog enig i at det ligner et bif-køb mere end et fck-køb, desværre.. For på superliganiveau er han fremragende.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #297
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Hvis det er Randers indkøb der skal sikre vores klub en storslået fremtid... Amen... Jeg er tom for ord...

    Marxen spiller vel i Odense eller des lignende efter sommerpausen. Hvis det er dér vi er mine damer og herrer, så er vi sgu ilde stedt.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #298
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det er vel forhåbentlig en del af en større plan
    en billig trupspiller ind i forsvaret der vil kunne tage over når det gælder
    også på sigt få Lund ind i truppen.

    Så kan der brændes ville der kunne brændes
    flere lønkroner af oppe i angrebet til feks. Corner, JBL og hvad de ellers hedder

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hvis det er Randers indkøb der skal sikre vores klub en storslået fremtid... Amen... Jeg er tom for ord...
    så ja det kunne da sagtens være et Randers indkøb
    der skulle sikre vores fremtid, men Jons har nok ret i det ligner mere et bif indkøb
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  25. #299
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Det er vel forhåbentlig en del af en større plan
    en billig trupspiller ind i forsvaret der vil kunne tage over når det gælder
    også på sigt få Lund ind i truppen.

    Så kan der brændes ville der kunne brændes
    flere lønkroner af oppe i angrebet til feks. Corner, JBL og hvad de ellers hedder



    så ja det kunne da sagtens være et Randers indkøb
    der skulle sikre vores fremtid, men Jons har nok ret i det ligner mere et bif indkøb
    Marxen i en 3-mands backkæde, som jeg er sikker på er den vej som Thorup vil... Av siger jeg bare.
    Der skal forsvarsspillere ind med speed der kan klare sig selv 1v1. Det ser jeg ikke Marxen nogensinde vil passe ind i.

    Slutteligt. Før vi henter alle mulige offensive spillere ind, skal der altså etableres en defensiv bastion.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #300
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Marxen ville være en fin back-up i et 4-4-2 zoneforsvar à la Ståle. Og også rigtig god for omklædningsrummet, jf. hans lederegenskaber, og at han virker som en generelt flink fyr. Men i Thorups "system" ville han nok komme til kort, hvis han blev for meget isoleret 1v1 mod bedre modstandere.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •