Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
105. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær tid

    31 29.52%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    15 14.29%
  • Uafgjort (FCM vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    11 10.48%
  • FCM vinder i ordinær tid

    48 45.71%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Fornuftig indsats, hvor vi så længe kræfterne holder er det bedste hold. I dag taber vi momentum på, at vores bænk er tynd på de offensive pladser, imens FCM kan skifte Mabil, Dreyer mfl ind.

    Straffespark bliver altid lidt af en gang lotto. Men som andre nævner, så gør Kalle det desværre ikke ligefrem svært for FCM at score. Han ligger ned inden der er sparket, og scorer de ikke i et nærmest tomt mål, så dømmes der omspark.

    Der er mange positive ting at tage med fra kampen. Spillerne så at de kan spille op med FCM og at systemet også holder mod de gode hold, og at vi med de skadede spillere tilbage sagtens kan spille med i toppen. Nu kan vi holde fokus på en ting, nemlig ligaen.

    Boile MoM.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Ærgerligt med et nederlag, en sejr ville have kunne givet endnu mere boost, FCM var til at tale med i dag, med Wind og Fischer i angrebsspillet så tror jeg vi tager dem nemt.

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg må indrømme, at denne kamp får mig til at tvivle lidt på Jess Thorup. Med den nye gejst der trods alt er kommet ind på holdet, burde vi have vundet kampen mod et ikke alt for overbevisende FCM- hold. Presspillet fungerede egentlig fint, men offensivt manglede der ideer, og der var stort set ikke nogen overløb på kanterne, og farlige indlæg. Nogen gange måtte jeg tage mig selv i ikke at savne Ståle. Der er bestemt plads til forbedringer i Thorups system. Og håber virkelig at Fischer, Wind og Daramy snart bliver klar igen.

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at denne kamp får mig til at tvivle lidt på Jess Thorup. Med den nye gejst der trods alt er kommet ind på holdet, burde vi have vundet kampen mod et ikke alt for overbevisende FCM- hold. Presspillet fungerede egentlig fint, men offensivt manglede der ideer, og der var stort set ikke nogen overløb på kanterne, og farlige indlæg. Nogen gange måtte jeg tage mig selv i ikke at savne Ståle. Der er bestemt plads til forbedringer i Thorups system. Og håber virkelig at Fischer, Wind og Daramy snart bliver klar igen.
    Vildt nok. Jeg har det stik modsat. Jeg synes vi fik bevist at systemet også holder mod de bedste hold i ligaen, vi snakker altså et Champions League-hold, der vel kun er uden Scholz, mens vi har flere vigtige spillere ude. Jeg synes sgu det var flot og efter min mening var vi klart det bedste hold.


  5. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at denne kamp får mig til at tvivle lidt på Jess Thorup. Med den nye gejst der trods alt er kommet ind på holdet, burde vi have vundet kampen mod et ikke alt for overbevisende FCM- hold. Presspillet fungerede egentlig fint, men offensivt manglede der ideer, og der var stort set ikke nogen overløb på kanterne, og farlige indlæg. Nogen gange måtte jeg tage mig selv i ikke at savne Ståle. Der er bestemt plads til forbedringer i Thorups system. Og håber virkelig at Fischer, Wind og Daramy snart bliver klar igen.
    Personligt savner jeg altid Ståle. :-) Men her synes jeg altså, at kritikken er noget uretfærdig. Vi spiller os frem til en del muligheder imod et rigtigt godt defensivt hold og det vel og mærke uden de 4 angribere, som står først på Thorups angrebshierarki. Ja det kan selvfølgelig blive bedre, men udviklingen kamp for kamp er fin og ændringer tager tid.


  6. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg synes faktisk at Kalles præstation i denne straffesparkskonkurrence var værre end Stens rædselskamp. I Røde Stjerne-kampene var der nogle omstændigheder der gjorde det meget tilfældigt hvor bolden kom. Hvis Kalle havde fået fat i en bold her til aften, så ville det vel være korrekt at dømme omspark, fordi han forlod stregen alt for tidligt ved nærmest alle sparkene. Så er chancerne for at vinde jo meget små. Det falder også tilbage på Kim og målmandsteamet synes jeg. Det var altså slet ikke godt nok.
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges


  7. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Synes sgu det var en meget positiv oplevelse. Så langt nede i sølet vi har været, så synes jeg vi så et godt spillende hold, som klart viser, at de er godt på vej. Ærgerligt med resultatet selvfølgelig, men synes det var en ganske betryggende oplevelse..

    I forhold til spillerne tænker jeg:

    Kalle, boile, Anker, Zanka, falk og Zeca - super gode spillere, som er præcis lige så gode, som vi kan forvente af spillere i FC, og som kan få os tilbage på mesterskabskurs og ud i Europa. En rigtig god stamme.

    Biel, stage og wilzcek - godt indskifter-materiale

    Oviedo - to be decided. Laver rigtig gode ting, men virker til, at vi bør opgradere.

    Højlund - rising star. Tydeligt at han ikke helt er der endnu, hvor han kan matche suppens bedste fodboldspillere. Til gengæld tror jeg, at vi om 2 år kun sidder og holder vejret i forhold til hvor længe vi kan holde på ham..

    Jeg går fortrøstningsfuld i seng..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Vildt nok. Jeg har det stik modsat. Jeg synes vi fik bevist at systemet også holder mod de bedste hold i ligaen, vi snakker altså et Champions League-hold, der vel kun er uden Scholz, mens vi har flere vigtige spillere ude. Jeg synes sgu det var flot og efter min mening var vi klart det bedste hold.
    Jeg er 100% enig - Jeg synes at vi, i perioder, spiller FCM helt ud af brættet og at vi bør vinde den her kamp klart.. Naturligvis har FCM chancer, de er trods alt et klassemandskab, men ærligt, så synes jeg vi spiller sindsygt godt lige pt. og jeg har virkelig savnet at blive begejstret over at se FCK spille, og det gør jeg virkelig i øjeblikket. Jeg savner på ingen måde Ståles til tider kedelige resultat fodbold

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Shiit jeg elsker at se Boilesen på den position han har nu. Håber ikke Thorup laver om på det.


  12. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Vildt nok. Jeg har det stik modsat. Jeg synes vi fik bevist at systemet også holder mod de bedste hold i ligaen, vi snakker altså et Champions League-hold, der vel kun er uden Scholz, mens vi har flere vigtige spillere ude. Jeg synes sgu det var flot og efter min mening var vi klart det bedste hold.
    Ja, jeg kan godt se nogle af dine pointer. Jeg mener dog stadig vi burde have vundet på hjemmebane mod et FCM hold der var under vanlig standard. Det med Ståle trækker jeg i mig, men mener stadig at de nye angrebskombinationer ikke sad i skabet i denne kamp, spillet gik ofte igennem et for smalt område, og blev ikke rigtigt udbredt nok til kanterne.

  13. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Ja, jeg kan godt se dine nogle af dine pointer. Jeg mener dog stadig vi burde have vundet på hjemmebane mod et FCM hold der var under vanlig standard. Det med Ståle trækker jeg i mig, men mener stadig at de nye angrebskombinationer ikke sad i skabet i denne kamp, spillet gik ofte igennem et for smalt område, og blev ikke rigtigt udbredt nok til kanterne.
    Kunne det tænkes at det er fordi at de 4 bedste offensive kort på holdet ikke kunne spille?


  14. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at denne kamp får mig til at tvivle lidt på Jess Thorup. Med den nye gejst der trods alt er kommet ind på holdet, burde vi have vundet kampen mod et ikke alt for overbevisende FCM- hold. Presspillet fungerede egentlig fint, men offensivt manglede der ideer, og der var stort set ikke nogen overløb på kanterne, og farlige indlæg. Nogen gange måtte jeg tage mig selv i ikke at savne Ståle. Der er bestemt plads til forbedringer i Thorups system. Og håber virkelig at Fischer, Wind og Daramy snart bliver klar igen.
    er du seriøs eller troller du ?


  15. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Man må godt være skuffet over resultatet, men der var mange elementer, som var positive i vores spil i vores første reelle test mod en modstander på vores niveau eller derover.

    Der var dog også nogle ting, som vi godt kan arbejde videre med, både offensivt og defensivt.

    Hvad angår det defensive, så formår vi at lægge en del tryk på deres spillere, men vi ser også, at rent organisatorisk er vi mere sårbare, lige så snart vi går ned i kadence på grund af træthed. I den sidste del af den forlængede spilletid er det midtjyderne, som havde spilovertaget (bl.a. fordi de havde offensive spillere at skifte ind), og vores spillere, som manglede skarphed i det sidste i duellerne og afleveringerne. Og det på trods af at det var deres 4. midtugekamp i træk. Nu var det en kamp, hvor der blev spillet 2x15 minutter ekstra, men i en europæisk kamp mod en bedre modstander, der kan vi godt forvente at skulle løbe lige så mange højintense løb og sprints i løbet af 90 minutter, som vi gjorde i 120 minutter i dag. Og der vil en bedre modstander kunne straffe os. Men det er øjebliksbilledet, og jeg håber/forventer, at vi til sommer vil være bedre i stand til at håndtere det, når vi forhåbentlig skal spille en eller anden form for europæisk kvalifikation + gruppespil.

    Hvad angår det offensive, så synes jeg også, at der både manglede lidt gennembrudsfart og at kunne fordele spillet hurtigere langs kanterne, samt at kunne fylde mere på inde i feltet rent fysisk, så der var mere end bare Wilczek at sparke indlæg til i åbent spil. Det kom til at køre for meget inde centralt, og det er holdene begyndt at få lidt øje på. Jeg er dog ikke blind for at vi både manglede Wind, Kaufmann, Daramy og Fischer til dagens kamp, og at det forhåbentlig havde hjulpet på noget af det. Jeg tror også, at man ved at skaffe nogle hurtige og eksplosive offensive spillere vil kunne skabe flere gennembrud, og dermed blive farligere i og omkring feltet. Også mod stærkere hold end os.

    Hvad angår str. konkurrencen, så kunne skytterne ikke have gjort meget mere, for allerede ved lodtrækningen fik vi de dårligst tænkelige vilkår. Vi sparkede ned mod Sektionen, og vi sparkede ikke først. Så allerede der var oddsene 60/40 i midtjydernes favør. De FCK-skytter, som scorede, sparkede fornuftigt, og selv om Thomsen brændte, så sparkede han højt, hvilket statistisk set giver en større sandsynlighed for at score. Og så kan man diskutere Kalles rolle, når midtjyderne sparkede, men det lader jeg andre om at gøre.

    Så overordnet er jeg fortrøstningsfuld omkring Thorup-projektet efter denne første reelle test mod en stærk modstander (Det kan man sagtens være, selv om man savner Ståle (fraregnet hans kommentarer i en norsk podcast, men det hører til i en anden tråd)).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #74
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Mange opmuntrende ting. Fortsat dejligt at se os dominere midtbanen med fantastiske Falk som omdrejningspunkt. For dælen hvor har vi tabt mange kampe i 2020 på at spille to mod tre på midten - helt unødvendigt.

    En tabt straffekonkurrence giver sjældent anledning til andet end at sige tough luck - nogen skal jo brænde. Men i dette tilfælde, synes jeg godt nok Kalles indsats var svag. Fair nok at gå tidligt og tage chancer på de første par spark, men så er det jo derefter, at han skal blive stående, når skytterne regner med, at de bare kan kigge på ham og sætte den modsat. Men han blev bare ved med at fokusere på at nå helt hurtigt ud til een af stolperne - og så blev det for nemt for alle FCM's skytter.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Jeg synes faktisk at Kalles præstation i denne straffesparkskonkurrence var værre end Stens rædselskamp. I Røde Stjerne-kampene var der nogle omstændigheder der gjorde det meget tilfældigt hvor bolden kom. Hvis Kalle havde fået fat i en bold her til aften, så ville det vel være korrekt at dømme omspark, fordi han forlod stregen alt for tidligt ved nærmest alle sparkene. Så er chancerne for at vinde jo meget små. Det falder også tilbage på Kim og målmandsteamet synes jeg. Det var altså slet ikke godt nok.
    En anden ting undrer mig helt vildt:

    Hvor hulen var Zeca henne, da der skulle skydes straffespark?

    Det bliver ikke mindre mærkeligt af, at han var mellem de fem første mod Røde Stjerne sidste sommer, og faktisk scorede på sit forsøg fra den vuggende straffesparksplet. (Og igen tog ét, som den anden, i den skrækkelige sejr på straffespark over Hillerød, hvor han igen scorede).

    Jeg holder meget af vores anfører, men der svigtede han altså totalt, når han ikke engang var til rådighed blandt de seks første.

    Bizart i øvrigt, at Zeca var den eneste på banen til aftenens straffespark, der også var med til straffesparkene mod Røde Stjerne. Wind, Fischer, Pieros, Bengtsson, N'Doye, Bartolec, Nelsson, Sotirios og Grytebust var de andre ni.

    Det undrede mig også lidt, at Zanka ikke var imellem på grund af sin rutine, men aner på den anden side ikke, om han er sikker på straffe. Han har tilsyneladende ikke taget et for os.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 09.11.20, 15:08
  2. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 16.07.20, 19:17
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •