Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
105. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær tid

    31 29.52%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    15 14.29%
  • Uafgjort (FCM vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    11 10.48%
  • FCM vinder i ordinær tid

    48 45.71%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 89 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    er du seriøs eller troller du ?
    Hvis du selv vil tages seriøst, må du jo afsløre hvor du er uenig, og hvis du nu har fulgt lidt med i hele debatten, kan du se, at jeg har trukket noget af det jeg skrev tilbage. Men det er selvfølgelig altid lettere bare at skrive noget i retning af “ er du seriøs” eller “sikke noget nonsens”. Så slipper man for at modargumentere.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Det blev FCM der gik videre i pokalturneringen. Der var ikke mange der var i tvivl om at FCM var favoritter til dagens kamp, selvom vi har gjort god figur i de seneste par kampe. Selvom der var store chancer i begge ender, var vi det bedste hold på banen, men manglede offensiv pondus i både startopstillingen og i særdeleshed på bænken. At FCM endte med at gå videre skyldes i høj grad deres bredde, hvilket jeg mener holdte dem inde i kampen.

    FCM kom hurtigt foran efter Biel tabte bolden midt på banen, mens FCM havde en del spillere fremme, hvilket første til en hurtig omstilling, hvor Kalle satsede hele butikken og begik straffespark. Vi kom dog godt efter og FCM havde svært ved at få både deres pres og opspil til at fungere og deres første egentligt gode passage kom efter et kvarters spil.
    FCM havde stort fokus på at lukke ned centralt. De tillod plads på særligt venstrekanten, da deres back stod kompakt og forsøgte i sekvenser også at markere tæt mand-mand. Det gjorde at vi ikke havde samme kombinationsspil som vi ellers lige er blevet vant til, men i stedet søgte vi langt mere de direkte bolde, hvor Boilesen og Zanka spillede en stor rolle. Som kampen skred frem slog vi flere og flere lange bold og henimod slutningen var en stor del af vores spil bundet op på andenboldene omkring Wilczek. Vi så også at trætheden klart var en faktor og at vores indskiftede spillere ikke reelt gjorde det helt store.

    I anden halvleg var vi noget mere reserverede end i første og vi turde ikke helt investere så mange spillere fremadrettet. Dog så vi et stort fokus på at spille bolden op fra bagkæden og ikke søge de lange bolde ved det første snert af pres. Det var tæt på at give pote et par gange, hvor FCM blev lokket til at bringe mange spillere frem i pres, hvor vi så spillede direkte. Vi manglede dog gennembrudsstærke spillere oppe foran for helt at kunne drage fordel af det, men det var klart et positivt aspekt af Thorups spillestil og indikerer at vi også vil kunne håndtere bedre hold.

    Defensivt så det fint ud fraset starten. Der var langt større sikkerhed og FCM havde store problemer med at komme frem til chancer. Vores presspil fungerede også fint, selvom vi ikke helt bragte så mange spillere. Zeca var reserveret til at skærme af for forsvaret, så igen synes jeg der var en tendens til, at vores hold var delt op i to, selvom det ikke var lige så udtalt som mod FCN (hvor vi dog også skulle have stort fokus på deres hurtige angribere og derfor nok havde større afstand mellem forsvaret og midtbanen, da forsvaret hurtigt bakkede).

    Kalle satsede alt, men vandt intet og slipper ikke helt så heldigt fra kampen. Den måde han greb straffesparkskonkurrencen an, var ikke så imponerende. Han gik ret tidligt til en af siderne og forlod også stregen har tydeligt. Det kan måske gå an i pokalturneringen, men den går nok ikke med VAR.

    Ankersen bidrog ikke med så meget offensivt. Der var ikke lige så god plads i højre side, men løbene mellem ham, Stage og Wilczek var ret dårlige og virkede ret uafstemt.
    Zanka spillede en solid kamp og virkede mere koncentreret og motiveret. Han havde stadig fejl i opspillet, men var stærk i duellerne og kom frem til et par chancer efter dødbolde.
    Boilesen var banens med afstand bedste i dag. Havde kun problemer i enkelte hovedstødsdueller, men dominerede herefter. Foruden dette var han vores bedste playmaker og hans boldsikkerhed tog brodden af FCM’s pres.
    Oviedo spillede en ret god kamp. Gjorde det ret solidt defensivt, hvor han tog mange dueller og generelt stod i vejen for meget. Offensivt var han meget involveret og udnyttede fint pladsen – selvom der dog manglende kvalitet i en del afgørende situationer.

    Zeca var god i dag, men som kampen skred frem sneg der sig et par dumme fejl ind og han burde have været vist ud.
    Stage var god når han kom i feltet, men vi får ikke så meget ud af ham ellers. Han virker til at finde sig fint tilrette i sin nye rolle, men han skal være mere duelstærk og fungere bedre med Ankersen hvis det for alvor skal blive godt.
    Falk var ikke så iøjnefaldende som ellers. Han var pakket godt ind og FCM gik hårdt til ham så snart han kom i farlige positioner. Alligevel er han vores bedste offensive spiller i dag.

    Wilzcek var bedre end længe, hvor han særligt var god i presspillet og også formåede at bidrage væsentligt mere i opspillet. Teknisk virkede han dog stadig til at være på herrens mark og han blev ikke for alvor farlig. Han virker ikke som et særlig oplagt valg som den yderste angriber, men i en kamp hvor vi kom frem til så mange indlæg fungerer han bedre.
    Pep Biel så vi ikke ret meget til. Hans stort boldtab blev afgørende og han havde kun enkelte gode aktioner herefter, da der også var stort fokus på ham. Han fungerer dog ret godt i vores presspil og skal flankeres af nogle andre spillertyper.
    Højlund gjorde fin figur, men brillerede ikke. Han var let for FCM at håndtere og skal generelt tage bedre løb. For en 17-årig er det dog ret imponerende.

    Dommeren havde for mange store fejl. Han fejlvurderede alt for mange situationer og det ene tidspunkt dømte han bagatellerne, mens han det andet øjeblik tillod ret meget. Advarslerne virkede mest af alt ret tilfældige. Stages er svær at retfærdiggøre, mens Kaba helt slipper fra kampen uden en advarsel. Zeca skulle have været vist ud, men her dømmes der ikke engang frispark. Derudover tillod han konstant, at FCM sparkede bolden væk lang tid efter forseelsen var begået og lige inden vi skulle samle bolden op. Det var først da Zanka blev irriteret og skubbede Onyeka væk, at der kunne gives en advarsel for det – i den sammenhæng naturligvis den diplomatiske løsning med en advarsel til begge. Når det er sagt havde han mange rigtig skarpe vurderinger, men manglerne var bare for store efter min mening.

    Alt i alt synes jeg det var en ganske fin præstation mod ligaens bedste hold og en kæmpemæssig spillemæssig forbedring fra 4-0 opgøret. Vi endte dog med at ryge ud og dermed røg der en god mulighed for europæisk gruppespil til næste år. Det bliver stadig spændende at se hvordan tingene udvikler sig, når vi får nogle af de bærende spillere tilbage. Dertil må man bare undre sig over hvorfor hverken Wind eller Kaufmann var klar til i dag. Om det er senfølger efter deres covid-infektioner eller suboptimal genoptræning er svært at afgøre, men jeg hælder til det sidste – og det blev dyrt i dag.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Kunne det tænkes at det er fordi at de 4 bedste offensive kort på holdet ikke kunne spille?
    Ja, det vil jeg da virkeligt håbe, men stadigvæk spilles der efter min opfattelse lidt for meget igennem centralt, hvor der savnes lidt mere variation i form af hurtigt spil igennem kanterne.

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Personligt savner jeg altid Ståle. :-) Men her synes jeg altså, at kritikken er noget uretfærdig. Vi spiller os frem til en del muligheder imod et rigtigt godt defensivt hold og det vel og mærke uden de 4 angribere, som står først på Thorups angrebshierarki. Ja det kan selvfølgelig blive bedre, men udviklingen kamp for kamp er fin og ændringer tager tid.
    Helt enig. Havde frygtet den her kamp af flere årsager. For det første blev vi udraderet sidst, vi mødte FCM. For det andet er vi godt nok skades-/coronaramt, og for det tredje var det første test med det...well...endnu nyere system. Men det var absolut godkendt og mere til under de forudsætninger.

    Ærgerligt, at skarpheden manglede foran. Omvendt er det betryggende, at forsvaret ser ud til at have det væsentligt bedre, selv om FCM bestemt også kom til sine chancer. Vi havde stolperne med os i dag.

    Værst var vel afslutningen, hvor Kalle var håbløs, og Nicolaj Thomsen desværre hele vejen op til pletten lignede en, der ville brænde. Jeg håber så meget, han snart kommer videre i sin karriere. Han er jo hverken en usympatisk eller dårlig spiller. Der er bare noget med ham og FCK, som aldrig har eller vil komme til at klikke.

    Anyhow - for mig er det den klart bedste kamp med Jes Thorup i spidsen. Jeg er stadig spændt på, hvor vi ender henne - og ikke mindst hvem vi ender med at have på banen, når Jes får mulighed for at lege med lidt flere end "hvem er raske i dag?". Men det er betryggende, at vi holdt skansen mod en - desværre - på papiret bedre modstander end os selv.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Værst var vel afslutningen, hvor Kalle var håbløs, og Nicolaj Thomsen desværre hele vejen op til pletten lignede en, der ville brænde. Jeg håber så meget, han snart kommer videre i sin karriere. Han er jo hverken en usympatisk eller dårlig spiller. Der er bare noget med ham og FCK, som aldrig har eller vil komme til at klikke.
    Fra min sofa var det afgørende at vi havde sat alt offensivt tilgængeligt spillermateriale på banen fra kampens begyndelse. Det endda ude i 4-5 valgene med Højlund og Wilzcek på kanterne. Kombineret med Biel var der begrænset med fart til omstillingerne og vi så da også gang på gang at FCM forsvaret vandt løbeduellerne. Da trætheden satte ind, kunne vi kun sætte Thomsen og Mudrazija på banen til offensiven, hvilket intet tilførte - nærmere det modsatte. Thomsen virker helt uden selvtillid og spiller hellere en gang bagud end den nye fremadrettede stil hvor man skal have en hvis risiko i sit spil. I forlængelsen sad man bare og ventede på straffe, med mindre FCM fik scoret på en omstilling.

    Det positive er at det blev en lige kamp, med godt spil langt hen ad vejen. Det bliver godt at få noget offensivt bredde tilbage efter nytår. Wind - Fischer - Daramy vil pynte på den offensiv. Jeg tror det bliver godt!

    Mvh,
    Bechs

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Var der noget med, at Kiwi havde afleveret en rapport omkring hvordan man skulle agere i en straffesparkskonkurrence? Hvis ja, så gik det jo fint med at få sendt boldene i nettet, men Kalle så mildest talt besynderlig ud. Hvis der var en rapport, nævnte den så noget om målmandens opførsel eller var det Kalles egen besynderlige idé? Synes han har stået fint på straffespark førhen, så gårsdagens præstation undrer mig.

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg er meget opløftet over kampen i går og vores generelle spillemæssige udtryk. For en måned siden var alt lort. Men nu er der jo håb! Godt nok lang tid siden, at vi har spillet så friskt, flydende og underholdende. Der er så mange spillere, som spiller i en mere naturlig position end de var i den gamle 4-4-2.

    Med Fischer/Wind(/Daramy) i stedet for en godt kæmpende (men uerfaren og i går temmelig udfordret) Højlund, og en #9 (som ikke var katastrofal og bidrager god defensivt, men bare ikke er så god en spiller uden for feltet) havde vi jo ret sandsynligt vundet.

    Oviedo og Biel har simpelthen taget fusen på mig de seneste fire kampe. Biel har været helt enormt god. Og Oviedo har været stærk. Særligt i går. Godt nok sjældent at Bengtsson har leveret på samme niveau som Oviedo gør lige nu. og det er vel at mærke efter en lang periode hvor han næsten ikke har spillet. For mig er det endnu en reminder op, at man som fan kan afskrive spillere der ser sløje ud, men som så pludselig rykker (jeg har gjort det samme med Kvist, Doye, Delaney).

    Spørgsmålet er hvad vi gør i firebackkæden. Skal Oviedo fortsat sidde på backen? Og hvad gør vi så med Nelsson? Skal Boile blive i midterforsvaret? Han er fandma god at have derinde! Men han vil også være god på backen. Jeg er i tvivl.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Var der noget med, at Kiwi havde afleveret en rapport omkring hvordan man skulle agere i en straffesparkskonkurrence? Hvis ja, så gik det jo fint med at få sendt boldene i nettet, men Kalle så mildest talt besynderlig ud. Hvis der var en rapport, nævnte den så noget om målmandens opførsel eller var det Kalles egen besynderlige idé? Synes han har stået fint på straffespark førhen, så gårsdagens præstation undrer mig.
    Ja det er dybt underligt, at Kalle reagerede som han gjorde. Han har (som du skriver) netop været ret god for os mod straffespark, men i går var det helt horribelt. Havde dette været en kamp med et Østeuropæisk eller sydeuropæisk bundhold, så havde jeg nærmest været overbevist om, at målmanden var betalt. For han lå ned (vist endda til samme side nærmest hver gang) allerrede før sparket, så FCM'erne uhindring nærmest kunne trille bolden ind. Selv hvis en spiller i ren panik alligevel ville ramme den liggende Kalle, så var der jo dømt omspark. Jeg mindes ikke at have set en værre målmandspræstation på straffe inklusive vores kamp mod Røde Stjerne.


  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Trods resultatet er det er både dejligt og overraskende at være nyforelsket i Oviedo. På baggrund af hans første periode i klubben forbandt jeg ham først og fremmest med enorm power og gennembrudsstyrke. De elementer er gledet noget ud af hans spil, og jeg tvivlede på, om der var mere i posen. Derfor er det fantastisk at opdage, at manden er en intelligent fodboldspiller med fin teknik og blik for sine medspillere.

    Han burde have scoret efter Boilesens fabelagtige forarbejde, men det er mit indtryk, at vi har meget godt i vente, hvis Oviedo fortsat får spilletid efter pausen. Jeg glæder mig sgu til foråret - få så de vacciner ud, så vi kan komme på stadion!


  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    2

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Gad vide om ikke en hidsigt pressende Santos kunne have passet fint ind i vores nye system? Bedre end kamelen i hvert fald. Jeg ved godt, at han blev sendt afsted da verden så anerledes ud. Problemet var jo ofte, at når Santos gik i pres, så stod resten af holdet og gloede, i stedet for at følge trop.


  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Var der noget med, at Kiwi havde afleveret en rapport omkring hvordan man skulle agere i en straffesparkskonkurrence? Hvis ja, så gik det jo fint med at få sendt boldene i nettet, men Kalle så mildest talt besynderlig ud. Hvis der var en rapport, nævnte den så noget om målmandens opførsel eller var det Kalles egen besynderlige idé? Synes han har stået fint på straffespark førhen, så gårsdagens præstation undrer mig.
    Jo. Har lavet en DBU-rapport, skrevet speciale om det, og er i gang med processen med at lave en videnskabelig artikel om det. Og trænerteamet har fået resultaterne tilsendt. Den har så kun fokus på straffespark fra skyttens perspektiv, ikke målmandens. Så jeg tager på ingen måde ansvar for Kalles opførsel.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  16. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Andre har skrevet det, men kan ikke nære mig.
    Biel har altså virkelig løftet sit spil. Nogle af de tekniske detaljer han lavede igår, var helt forrygende. Tør kun fantasere om hans niveau når han får 2-3 måneder med kontinuerlig spilletid og tilsvarende selvtillid.

    Oviedo ligeså. Masser af temperament, godt blik for spillet og løbevillighed. Han var klasse igår og jeg håber at Bengtsson er fortid.

    Ud med nr 9 og ind med Santos. Han ville være for vild i vores nye system.

    Intet nyt i dette indlæg, i know. Men måtte af med det. Kan kende mit FCK igen <3

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #88
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad angår str. konkurrencen, så kunne skytterne ikke have gjort meget mere, for allerede ved lodtrækningen fik vi de dårligst tænkelige vilkår. Vi sparkede ned mod Sektionen, og vi sparkede ikke først. Så allerede der var oddsene 60/40 i midtjydernes favør.
    Jeg kan regne ud, at der må være en overraskende statistisk tendens til, at det er en ulempe at skyde ned mod sine egne fans, men er den statistik også efterprøvet i kampe ... med tomme stadions? :-)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg ville vælge Andreas Kraul til enhver tid. Når man har en "lineup", der inkluderer Werge, Sæbye, Flemming Poulsen og Stig Tøfting, så er det svært ikke at ønske fodbolden over på en anden kanal.

    Mens vi venter på dagens kamp mod OB, der på Viaplay kommenteres af Frimann og Werge, kan det stadig undre hvordan Poul Hansen og Daniel Ortved i udsendelsen af pokalkampen mod FCM op til kampen kan udråbe FCK som kneben favorit.
    En ting er at vi er på vej fremad, men vi havde jo ikke bevist noget mod store hold endnu og vores angrebs line up var da angrebsmæssigt udfordret ligesom bænken var den tyndeste i mands minde.
    Da så der er ca. 10-15 minutter igen af ordinær spilletid gentager de to kommentatorer flere gange at FCK ikke længere kan stå imod, osv osv, men glemmer helt at nævne FCM havde brugt 4 udskiftere på samme tidspunkt, hvor vi i 73. havde taget en 17-årig ud til fordel for Thomsen.

    Kraul er da fin og behagelig og siger aldrig noget tåbeligt, men han siger heller aldrig noget der ikke for stort set alle vante fodbold seere er åbenlyst. Det gælder også hans radio indslag på DR.
    Man kommer på den måde aldrig rigtig ned i det fodboldfaglige så han beriger ikke ens egen oplevelse og forståelse af en kamp, det ender i ligegyldig underlægningsmusik.
    Kraul er glimrende hvis han parres med en skarp og talende fodbold analytiker, så får man det bedste fra 2 verdener.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 09.11.20, 15:08
  2. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 16.07.20, 19:17
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •