Side 39 af 56 FørsteFørste ... 293637383940414249 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg vil afholde mig fra at blande mig i jeres diskussion, men hvad er det for en ukendt kilde du citerer her? Eller udtaler du dig på vegne af bestyrelsen?
    Jeg er nu pænt sikker på alt deri er sarkasme.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser


    Alle handler på op til 2 mio. euro (transfer el. sign-on fee) havde Ståle carte blanche til selv at håndtere sammen med sin egen stab. Alt derover skulle forbi bestyrelsen og godkendes af dem. Heriblandt skulle man præsentere sportsligt potentiale, videresalgspotentiale, skadeshistorik/risiko, samt andre ting, som jeg ikke ved (fordi jeg ikke har været der). Det var så bestyrelsens ansvar at sige ja eller nej til den pågældende handel. Dermed overtager de også det økonomiske ansvar, da det er hos dem, beslutningen om go/no go lå. Fischer kostede 3,5 mio. euro i transfersum, og skulle derfor vurderes. Bjelland kostede 5 mio. i samlet lønpakke, herunder en sign-on fee på over 2 mio. euro, og skulle derfor vurderes. N'Doye skulle ikke vurderes af bestyrelsen i juli '18 og ved forlængelsen i januar '19, fordi hans to kontrakter var på 1 år, med en løn på 9 mio. om året. Han skulle dog vurderes af bestyrelsen i august, fordi han ville have en 2-årig kontrakt med samme løn (i alt 18 mio. kr., >2 mio. euro), og hvor det blev vurderet af Ståle/bestyrelsen, at det var for høj en hvorimod han pga. skadeshistorikken blev tilbudt en to-årig kontrakt med 4,5 mio. kr. som grundløn, med indregnede bonusser ift. spilletid, som uden skader ville give ham samme årsløn som i de to første år.
    Ragnar skulle ikke vurderes af bestyrelsen, fordi 1) han var gratis i transfersum/sign-on fee, og 2) hans løn er meget lav, hvilket betyder at økonomisk var det en meget lille risiko at tage.
    1. Er godt nok overrasket hvor åben mundet nogle åbenbart er.
    2. Dette vil altså sige at det eneste Ståle rent faktisk selv havde frit med, er 1 års kontrakter til spillere der var kontraktfrie?
    3. Vores bestyrelse som består af William Kvist som er den eneste der ved noget om fodbold, tager beslutninger om samtlige spillerkøb?

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #572
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    OK Kiwi, så du hiver dig helt op på de store nagler med udgangspunkt i det du kalder ”fakta” om, at Ståle ikke står til ansvar for køb af dyre spillere som f.eks. Bjelland, Fischer og Doye. De køb mener du så er bestyrelsens ansvar...

    Det er Ståles spillere uanset formalia, og han kunne have anbefalet nogle andre. Det var ikke Ståles ansvar, hvis Ståle nylig var kommet til og havde overtaget et hold fra en anden træner, hvis han ikke også var sportsdirektør, eller hvis Bo Rygaard havde presset et halvt hold ned i halsen på Ståle mod hans vilje. Det er ikke just tilfældet. Ståle har som ingen anden træner jeg kender - overhovedet - sat sit eget hold. At du mener, at bestyrelsen har ansvaret for køb af bl.a. Bjelland, Fischer og Doye, og at du bygger din store sandhedscruzade op på det, ja ok. Så var det vel hellerikke Ståle der købte skov eller hva?

    Og så var det altså dig, der lige pludselig meget opportunt skrev om SØNDAGENS startelver. Jeg skrev om sidste sæsons hold med doye på 35 somre og de mange skader. Det var det hold, jeg skrev, Storskov er blevet gjort til syndebuk for. Ikke det i søndags hvor gennemsnitsalderen var 27, og hvor doye mfl. ikke spillede. Kig lige på hvad jeg skrev igen, også her, og fortæl mig, hvor jeg skrev om søndagens hold? Cool at du indrømmer, at jeg ikke var efter ståle ift kvist, efter at du havde læst hvad jeg skrev en ekstra gang, men at du bare så rødt igen igen. Nå ja, så kaldte jeg dig altså heller ikke fys. Det må du også lige læse igen. Ikke at der skulle være noget i vejen med fysser? Kan du ikke fortælle dig selv, at du skal tælle til 10 fremover, når du læser mine indlæg.

    Alderen sammenholdt med spillere med en broget skadeshistorik, er nok hovedårsag til de mange skader i sidste sæson. Det er det i hvert fald i langt højere grad, end at det er fordi, vi ikke havde indført et konsulentbureaus nyeste træningsmetodik. Det havde de andre hold i suppen ikke, og de gennemgik ikke vores skadeshelvede. Og selvsamme Storskov har i en årrække leveret flotte resultater med en yngre trup.

    Du har været lettere personlig i dine svar til mig det seneste 3/4 år, efter jeg som en af de første ønskede Ståles afgang. Nu tog bestyrelsen så endelig den tunge beslutning. Det forstår jeg godt, må være hårdt at se på, men på et eller andet tidspunkt , om et års tid måske, så bliver du vel træt af at skulle forsvare Ståle hele tiden, og så kan vi vel komme videre.
    Danmark til Valby Bakke

  4. #573
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Andreas du og andre er simpelthen nødt til at vågne op. JA, vi fik en forrygende sæsonstart, men spillet var allerede på det tidspunkt elendigt og pilen pegede i den grad nedad.
    Jeg tror ikke nogen (ikke mange i hvert fald) er uenige i, at resultaterne var meget bedre end spillet (som var ret skidt), men jeg synes, vi har set mange gange under Ståle, at resultaterne begyndte at komme før spillet. Jeg er ikke i tvivl om, at vi havde været fuldt konkurrencedygtige og som minimum med i mesterskabskampen til det sidste uden de mange skader, hvoraf de mest betydende var dem til N'doye og Wind.
    Sidst redigeret af guldsmed : 22.10.20 kl. 07:53
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #574
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    OK Kiwi, så du ser rødt igen og hiver dig helt op på de store nagler og beskylder mig for alt muligt med udgangspunkt i det du kalder ”fakta”, nemlig at Ståle ikke står til ansvar for køb af dyre spillere som f.eks. Bjelland, Fischer og Doye. Det mener du så er bestyrelsens ansvar
    Eftersom Ståle refererer til bestyrelsen, og det er deres ansvar at sige god for de spillere, hvis prisskilt overstiger 2 mio. euro, så påtager de sig det økonomiske ansvar for de handler. Ligesom de på samme måde påtager sig det økonomiske ansvar for eksempelvis Nelsson, Pep Biel, m.m. Derefter er det stabens ansvar at få dem til at præstere. Hvis Storskov er kommet med en vurdering om at han nok skal kunne sørge for at holde dem skadesfri, så har Ståle refereret det videre. Jeg kan sagtens forstå, at bestyrelsen måtte blive irriteret over at se så mange lønkroner i spillerbudgettet ikke blive anvendt på banen. Ligesom jeg også sagtens kan forstå, de måtte være blevet frustreret over de meldinger, de har fået fra trænerteamet og staben af selvsamme årsag. Men det er dem, som har sagt god for de pågældende køb. Og igen, det første år med hhv. Fischer, N'Doye og Bjelland, var der ingen skadesproblemer, bortset fra den slagskade, Fischer fik på anklen i Vendsyssel, og som så er blevet fejlbehandlet, således at han de seneste to år ikke har spillet regelmæssigt og på sit topniveau.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er Ståles spillere uanset formalia, og han kunne have anbefalet nogle andre.
    Så når hans stab melder tilbage, at de kan håndtere skadeshistorikken, så er det Ståles ansvar pga. formalia, men når det er bestyrelsens ansvar at sige go/no go for en spillerhandel, så er formalia underordnet? Den holder ikke. Man kan ikke blæse og have mel i munden. Det er enten/eller. Og han kunne måske have anbefalet nogle andre. Det ved vi ikke. Og dog, det ved vi faktisk i et af tilfældene. Vi ved at Fischer ikke var 1. prioritet, det var en paraguayansk spiller ved navn Jesus Medina..

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det var ikke Ståles ansvar, hvis Ståle nylig var kommet til og havde overtaget et hold fra en anden træner [...]
    Pudsigt, det mener du ellers konsekvent om det hold, Ståle overtog 5 kampe inde i 13/14 sæsonen.. Et hold, som ikke havde vundet de seneste 11 kampe (hvoraf kun 3 af de 11 var efter man havde sikret sig et mesterskab), og som havde 1 sejr i 15 kampe siden marts det kalenderår.. Vær dog i det mindste konsekvent, og lev op til de samme standarder, du sætter for andre.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Og så var det dig, der lige pludselig meget opportunt skrev om SØNDAGENS startelver. Jeg skrev om sidste sæsons hold med doye på 35 somre og de mange skader. Det var det hold, jeg skrev, Storskov er blevet gjort til syndebuk for.
    Holdet, vi sendte på banen mod AGF i juli, og som både havde N'Doye og Ragnar på banen, havde en gennemsnitsalder på 27,9 år. Højere end i søndags, men ikke med mere end hvis vi var startet med Stephan i stedet for Kalle i søndags. Jeg tror, du er den sidste, som skal råbe op om opportunisme.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Cool at du indrømmer, at jeg ikke var efter ståle ift kvist, efter at du havde læst hvad jeg skrev en ekstra gang, men at du bare så rødt igen igen.
    Hmm, du havde ellers skrevet forinden "Ellers beklager jeg at det ikke stod helt klart".. Troede ellers lige et kort øjeblik at du tog ansvar for at have skabt en misforståelse, men nu er det vendt til at jeg bare så rødt..

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nå ja, så kaldte jeg dig altså heller ikke fys.
    Ikke direkte, nej. Du har bare gentagne gange gået ud fra det, så jeg tænkte at rette din misforståelse.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Alderen sammenholdt med spillere med en broget skadeshistorik, er nok hovedårsag til de mange skader i sidste sæson.
    Nej, de mange overbelastningsskader er hovedårsagen til det, fordi i og med spilletiden kan fordeles på færre spillere, betyder det at de får en større spillemæssig load end de har været vant til. Hvis træningsintensiteten ikke tilpasses de enkelte spillere, er risikoen for overbelastningsskader større. Og det har primært været overbelastningsskader, der har ramt holdet i 19/20, selv fraregnet Boile, N'Doye og Winds langvarige skader. Bjelland skal for eksempel ikke have samme ugentlige load som Stage eller Daramy skal. Men hvis ikke man tilpasser den ugentlige træningsdosering, således at man har alle mand klar, men overloader enkelte fordi man bruger en one size fits all model, så får spillerne overbelastningsskader.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det havde de andre hold i suppen ikke, og de gennemgik ikke vores skadeshelvede.
    Det havde de heller ikke brug for, af to primære årsager:
    1) LANGT færre midtugekampe i løbet af sæsonen. FCM havde 3, vi havde 14 i efteråret '19
    2) De andre holds fysiske trænere har i højere grad haft fingeren på pulsen ift. den nyeste evidensbaserede viden end vi har haft med Storskov. Det ved jeg, fordi mine medstuderende har været i praktik som en del af den fysiske trænerstab i hhv. FCM, BØF, OB, SønderjyskE, Silkeborg og Esbjerg i løbet af efteråret '19, mens jeg selv sad i DBUs analyseafdeling.
    Det er også noget, jeg har nævnt tidligere, at FCM gør brug af den nyeste viden og det nyeste udstyr ift. at kunne screene spillerne, og dermed bedre vurdere og justere hvilket load, den enkelte spiller skal udsættes for i løbet af ugen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    [...] Nu tog bestyrelsen så endelig den tunge beslutning. Det forstår jeg godt, må være hårdt at se på, men på et eller andet tidspunkt, om et års tid måske, så bliver du vel træt af at skulle forsvare Ståle hele tiden, og så kan vi vel komme videre.
    På et eller andet tidspunkt indser du forhåbentlig, at Ståle ikke er skyld i 99% af alverdens ulykker, som du ellers lader til at nyde at gøre ham til syndebuk for. Hvis du kan komme ud over det punkt, kan vi måske komme videre. Det er bare trættende at skulle se på at du konsekvent bruger argumenter, som enten er forkerte eller fordrejede, så det stiller manden i et dårligt lys.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #575
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Okay, så får du sidste ord. Jeg er nok også kommet ud m mine pointe om alle skaderne. Og Ståle, som jeg i øvrigt har holdt meget af.

    Og Kenney, ja, det du henviser til var et forsøg fra min side på at være morsom.
    Sidst redigeret af Tops : 22.10.20 kl. 11:04
    Danmark til Valby Bakke

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #576
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ståles afløser

    Der er de sølle resultater på banen, der er den dramatiske fyring af Ståle, der er Kvists kiksede medieoptrædender. Men det klareste tegn på republikkens fald er de ulidelige off-topic skænderier herinde på sidelinien.
    Sidst redigeret af Emilo : 22.10.20 kl. 11:53

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #577
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Ståles afløser

    Smider lige et par mindre kendte navne i puljen
    det ville være så fedt og finde den nye Graham Potter (Østersunds Europa Troldmand)



    Achim Beierlorzer
    ind som træner og Bo Svensson ind som assistent.
    Achim har tidligere været træner for Mainz, Köln og RB Leipzig (som caretaker)
    Han spiller en 4-4-2 med et zoneforsvar dog med et langt højere pres end vi har været vant til.


    Hvis du vil ha fuldtræffer på Leipzig spillepladen kan du ligge Ralf Rangnick ind
    som sportsdirektør.
    Han har tidligere været træner for blandt andet for Stuttgart, Hannover, Hoffenheim, og RB Leipzig
    senest sportsdirektør i NY Red Bulls
    Det eneste minus kan nok være at de er en kende dyre, men står begge uden arbejde pt.


    Et par bobler



    Abel Ferreira
    ung herre i trænerfaget på kun 41
    Har en baggrund i portugisiske Sporting hvor han både har været u19 træner og trænet B holdet
    inden han med successe kom til Braga og derefter til PAOK Salonika
    Han spiller som regel 4-2-3-1 med zoneforsvar hvilke på mange måder kan ligne vores egen Ståle 4-4-2

    Et andet bud kunne være og stjæle Pedro Martins Olympiacos træner
    Spiller 442 har et rigtig pænt point gennemsnit, en utrolig dygtig træner.

    Martin Schmidt tidligere manager i Augsburg, Wolfsburg og Mainz kunne måske
    være et bud, spiller primært en flad 4-4-2.
    Men må ellers indrømme at jeg ikke har det store kendskab til ham.


    -Victor


    https://www.transfermarkt.com/ralf-r...il/trainer/196
    https://www.transfermarkt.com/achim-beierlorzer/profil/trainer/15487
    https://www.transfermarkt.com/martin.../trainer/15119
    https://www.transfermarkt.com/pedro-.../trainer/16027
    Sidst redigeret af Absalons Radio : 23.10.20 kl. 00:10

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #578
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Der er de sølle resultater på banen, der er den dramatiske fyring af Ståle, der er Kvists kiksede medieoptrædender. Men det klareste tegn på republikkens fald er de ulidelige off-topic skænderier herinde på sidelinien.
    Tjaa det er vel ikke uventet at der er uenigheder på et debatforum ovenpå et forfærdeligt 2020 og trænerfyringer. Folk har jo mange meninger, om FCK :). Så længe det foregå i en god tone uden personangreb så har jeg det fint med det.

    Jeg vil sgu hellere læse herinde end F.eks. Stig Tøftings "Ekspert" vise ord, som hænger mig langt ud af halsen :)

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #579
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Smider lige et par mindre kendte navne i puljen
    det ville være så fedt og finde den nye Graham Potter (Østersunds Europa Troldmand)



    Achim Beierlorzer
    ind som træner og Bo Svensson ind som assistent.
    Achim har tidligere været træner for Mainz, Köln og RB Leipzig (som caretaker)
    Han spiller en 4-4-2 med et zoneforsvar dog med et langt højere pres end vi har været vant til.


    Hvis du vil ha fuldtræffer på Leipzig spillepladen kan du ligge Ralf Rangnick ind
    som sportsdirektør.
    Han har tidligere været træner for blandt andet for Stuttgart, Hannover, Hoffenheim, og RB Leipzig
    senest sportsdirektør i NY Red Bulls
    Det eneste minus kan nok være at de er en kende dyre, men står begge uden arbejde pt.


    Et par bobler



    Abel Ferreira
    ung herre i trænerfaget på kun 41
    Har en baggrund i portugisiske Sporting hvor han både har været u19 træner og trænet B holdet
    inden han med successe kom til Braga og derefter til PAOK Salonika
    Han spiller som regel 4-2-3-1 med zoneforsvar hvilke på mange måder kan ligne vores egen Ståle 4-4-2

    Et andet bud kunne være og stjæle Pedro Martins Olympiacos træner
    Spiller 442 har et rigtig pænt point gennemsnit, en utrolig dygtig træner.

    Martin Schmidt tidligere manager i Augsburg, Wolfsburg og Mainz kunne måske
    være et bud, spiller primært en flad 4-4-2.
    Men må ellers indrømme at jeg ikke har det store kendskab til ham.


    -Victor


    https://www.transfermarkt.com/ralf-r...il/trainer/196
    https://www.transfermarkt.com/achim-beierlorzer/profil/trainer/15487
    https://www.transfermarkt.com/martin.../trainer/15119
    https://www.transfermarkt.com/pedro-.../trainer/16027
    Jeg har fulgt Mainz siden Svensson rykkede derned og jeg synes ikke at Schmidt eller Beierlorzer ville være gode løsninger.

    Schmidt er en god ungdomstræner, der ikke har imponeret i nogle af hans jobs som senior-coach og Beierlorzer tabte omklædningsrummet efter kort tid i Mainz, han blev også fyret efter bare 13 kampe i Køln.

    Ralf Rangnick ser jeg som et fuldstændig urealistisk bud, han var senest i snak med AC Milan i sommers, så det er nok klubber af den størrelsesorden han ser sig selv i.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #580
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Ståles afløser

    Plæneklipperen peger på PC og David:
    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...-i-agf/8338451
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  19. #581
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Smider lige et par mindre kendte navne i puljen
    det ville være så fedt og finde den nye Graham Potter (Østersunds Europa Troldmand)



    Achim Beierlorzer
    ind som træner og Bo Svensson ind som assistent.
    Achim har tidligere været træner for Mainz, Köln og RB Leipzig (som caretaker)
    Han spiller en 4-4-2 med et zoneforsvar dog med et langt højere pres end vi har været vant til.


    Hvis du vil ha fuldtræffer på Leipzig spillepladen kan du ligge Ralf Rangnick ind
    som sportsdirektør.
    Han har tidligere været træner for blandt andet for Stuttgart, Hannover, Hoffenheim, og RB Leipzig
    senest sportsdirektør i NY Red Bulls
    Det eneste minus kan nok være at de er en kende dyre, men står begge uden arbejde pt.


    Et par bobler



    Abel Ferreira
    ung herre i trænerfaget på kun 41
    Har en baggrund i portugisiske Sporting hvor han både har været u19 træner og trænet B holdet
    inden han med successe kom til Braga og derefter til PAOK Salonika
    Han spiller som regel 4-2-3-1 med zoneforsvar hvilke på mange måder kan ligne vores egen Ståle 4-4-2

    Et andet bud kunne være og stjæle Pedro Martins Olympiacos træner
    Spiller 442 har et rigtig pænt point gennemsnit, en utrolig dygtig træner.

    Martin Schmidt tidligere manager i Augsburg, Wolfsburg og Mainz kunne måske
    være et bud, spiller primært en flad 4-4-2.
    Men må ellers indrømme at jeg ikke har det store kendskab til ham.


    -Victor


    https://www.transfermarkt.com/ralf-r...il/trainer/196
    https://www.transfermarkt.com/achim-beierlorzer/profil/trainer/15487
    https://www.transfermarkt.com/martin.../trainer/15119
    https://www.transfermarkt.com/pedro-.../trainer/16027
    Herligt med nogle bud, nu opfindsomheden ikke rækker længere end til David Nielsen.

    Beierlorzer fik angiveligt omkring 15 millioner kroner om året i Mainz, og Schmidt fik sandsynligvis omkring 10 millioner kroner om året i Augsburg. Jeg er i tvivl om, vi fortsat kan og vil betale en cheftrænerlønning i Ståle-størrelse og over, nu der netop er nedjusteret yderligere til små -300 millioner kroner, og der kun er udsigt til, det bliver værre. I hvert fald virker det umiddelbart urealistisk, der så også skulle være plads i budgettet til at betale en nogenlunde velrennomeret sportsdirektør, til at hjælpe en henholdsvis tysk og schweizisk træner med arbejdet i en for dem relativt ukendt region. Zorniger fik angiveligt omkring 3,5 milloner kroner i året i Brøndby, hvilket jeg ikke umiddelbart kan forestille mig er et lønniveau Beierlorzer eller Schmidt er interesserede i, men hvis man mener, en af disse to kandidater er den helt rette, og denne er stærkt interesserede i projektet, er det måske muligt at finde en løsning.

    Ralf Rangnick er det ikke muligt at finde en løsning med. Han fik angiveligt omkring 25-30 millioner kroner om året i Leipzig, og blev i juli tilbudt 35-40 millioner kroner om året, for at blive træner og sportsdirektør i AC Milan. Han er en træner/sportsdirektør/manager fra absolut øverste hylde, der ikke er interesseret i FCK, selvom vi kunne betale hans løn.

    Pedro Martins får omkring 6-7 millioner kroner om året i Olympiacos, hvor han er særdeles vellidt. Olympiacos er ubesejrede i den hjemlige liga, som de sidste sæson vandt knusende overlegent (18 points foran PAOK, 91 points samlet) med Martins som træner. De kvalificerede sig herefter til Champions League, hvor de lagde ud med at slå Marseille på hjemmebane. Martins kontrakt løber ud sommeren 2022, og det er meget nær umuligt at købe ham ud, selvom vi havde pengene, og han skulle være interesseret i at tage til en mindre klub med ret alvorlige problemer.

    Noget af den samme problematik gør sig gældende omkring Abel Ferreira. Selvom vi som udgangspunkt måske kan matche lønnen, har Ferreira kontrakt til sommeren 2022, og PAOK brugte angiveligt 15-20 millioner kroner på at købe ham fri i Braga i 2019. PAOK sluttede som nævnt ovenfor efter Olympiacos i den hjemlige liga sidste sæson, og de er p.t. ubesejrede i denne sæson med 2 sejre og 3 uafgjorte. De formåede ikke at kvalificere sig til Champions League, og spiller nu Europa League gruppespil. Det er langt mere sandsynligt at købe Ferreira fri end Martins, hvis det skulle være den helt rigtige mand, men det vil stadig være enormt besværligt, og koste en masse penge, selvom han skulle være interesseret.

    Selv at få fat i David Nielsen fra en lille klub som AGF (efter han i givet fald har orienteret ledelsen om, han vil videre), er ikke helt nemt, og kan koste et anseeligt beløb med vores nuværende økonomiske situation og fremtid in mente.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #582
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Plæneklipperen peger på PC og David:
    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...-i-agf/8338451
    Alene af den grund bør alle advarselslamper blinke for fuld hammer.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #583
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...fensivt-udtryk

    Et mere offensivt udtryk! Det er jo det en del Ståle-kritikere altid har efterlyst. Med en formand der ønsker +20.000 i Parken hver søndag, så kræver det også at spillet har en større underholdningsværdi. Og selvom flere måske er uenige i hvad god underholdning er, så sælger en sikker defensiv mod Lyngby altså ikke billetter, som udsigten til 4, 5 og 6 mål, hæl og tå og hidsigt offensivt pres. Jeg tror, at det i den grad er med i kalkulen, at FCK skal af med prædikatet ‘en kedelig omgang 442’. Et stempel holdet trods alt har haft siden Backe, også selvom det ikke altid - men faktisk mere ofte end hvad godt er! - har været lige fortjent.


  24. #584
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Herligt med nogle bud, nu opfindsomheden ikke rækker længere end til David Nielsen.

    Beierlorzer fik angiveligt omkring 15 millioner kroner om året i Mainz, og Schmidt fik sandsynligvis omkring 10 millioner kroner om året i Augsburg. Jeg er i tvivl om, vi fortsat kan og vil betale en cheftrænerlønning i Ståle-størrelse og over, nu der netop er nedjusteret yderligere til små -300 millioner kroner, og der kun er udsigt til, det bliver værre. I hvert fald virker det umiddelbart urealistisk, der så også skulle være plads i budgettet til at betale en nogenlunde velrennomeret sportsdirektør, til at hjælpe en henholdsvis tysk og schweizisk træner med arbejdet i en for dem relativt ukendt region. Zorniger fik angiveligt omkring 3,5 milloner kroner i året i Brøndby, hvilket jeg ikke umiddelbart kan forestille mig er et lønniveau Beierlorzer eller Schmidt er interesserede i, men hvis man mener, en af disse to kandidater er den helt rette, og denne er stærkt interesserede i projektet, er det måske muligt at finde en løsning.

    Ralf Rangnick er det ikke muligt at finde en løsning med. Han fik angiveligt omkring 25-30 millioner kroner om året i Leipzig, og blev i juli tilbudt 35-40 millioner kroner om året, for at blive træner og sportsdirektør i AC Milan. Han er en træner/sportsdirektør/manager fra absolut øverste hylde, der ikke er interesseret i FCK, selvom vi kunne betale hans løn.

    Pedro Martins får omkring 6-7 millioner kroner om året i Olympiacos, hvor han er særdeles vellidt. Olympiacos er ubesejrede i den hjemlige liga, som de sidste sæson vandt knusende overlegent (18 points foran PAOK, 91 points samlet) med Martins som træner. De kvalificerede sig herefter til Champions League, hvor de lagde ud med at slå Marseille på hjemmebane. Martins kontrakt løber ud sommeren 2022, og det er meget nær umuligt at købe ham ud, selvom vi havde pengene, og han skulle være interesseret i at tage til en mindre klub med ret alvorlige problemer.
    Enig med både København og 5.LarsHøjer

    Efter lidt søgen kan jeg godt se at Ralf Rangnick (Man drømmer vel stort)
    og som jeg forstår det har han fået en anden rolle teknisk direktør rolle
    for samtlige Red-Bull klubberne.

    Pedro Martins kommer vi nok desværre heller ikke i nærheden af
    og jeg er usikker på om hverken Abel eller Pedro taler engelsk.


    I min søgen på nye træner navne virkede zoneforsvar relativt udbredt portugisiske trænere
    Nogen der kan gøre mig klogere på hvad det bunder i?

    -Victor

  25. #585
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...fensivt-udtryk

    Et mere offensivt udtryk! Det er jo det en del Ståle-kritikere altid har efterlyst. Med en formand der ønsker +20.000 i Parken hver søndag, så kræver det også at spillet har en større underholdningsværdi. Og selvom flere måske er uenige i hvad god underholdning er, så sælger en sikker defensiv mod Lyngby altså ikke billetter, som udsigten til 4, 5 og 6 mål, hæl og tå og hidsigt offensivt pres. Jeg tror, at det i den grad er med i kalkulen, at FCK skal af med prædikatet ‘en kedelig omgang 442’. Et stempel holdet trods alt har haft siden Backe, også selvom det ikke altid - men faktisk mere ofte end hvad godt er! - har været lige fortjent.
    Det er jo en lovende udmelding fra Kvist. Og jeg er enig, Devil. Vi har tidligere været markant flere tilskuere i Parken. Så det kan altså godt lade sig gøre, med lidt ny positiv fodbold og lidt bedre underholdning i de 33 superligakampe, som trods alt er kerneproduktet i sæsonkortet. Om vi så skal spille på samme måde i Europa, det er jo ikke givet. Man skal vel kunne omstille sig.

    Nu ved jeg ikke, hvor meget man skal lægge i følgende fra Kvist, men det lyder da som om, der sker noget:

    "Vi har haft en god uge, og vi er kommet tættere på en løsning, siger William Kvist."
    Danmark til Valby Bakke

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •