Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    51 71.83%
  • Uafgjort

    10 14.08%
  • AGF vinder

    10 14.08%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 94

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Første kamp efter årets sidste landskamppause byder på besøg fra provinsens største by (samt dens enklave på Vesterbro), når AGF besøger Parken.

    Kampen er samtidigt både FCKs første kamp under ledelse af den nye cheftræner Jacob Neestrup, samt første kamp i en sindssygt komprimeret periode, der byder på mindst 12 (måske 13) kampe på 6 uger, fordelt på tre forskellige turneringer. Begge omstændigheder, kombineret med en historisk ringe sæsonstart i den hjemlige liga for de forsvarende danske mestre, understreger vigtigheden af en sejr i Parken søndag.

    Med en sejr kan FCK spille sig tilbage i Top-6. Det kræver dog pointtab til både OB (møder AaB ude), Horsens (møder Silkeborg ude) og FC Midtjylland (møder Viborg hjemme) i samme runde. Omvendt kan et nederlag i værste fald sende FCK under nedrykningsstregen efter at halvdelen af grundspillet er overstået, og dermed virkelig cementere den rædderlige start på sæsonen, som FCK fik under Thorup. Det kræver en sejr til BØF over Lyngby, samt at AaB vinder med tilpas mange mål til at have en bedre målforskel end Løverne, hvis et sådant rædselsscenarie skal udspille sig.

    FCK må undvære Kamil Grabara, der genoptræner efter sit kraniebrud, samt Akinkunmi Amoo, der bl.a. plages af et overrevet korsbånd.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK får Hákon Haraldsson karantæne ved næste gule kort, og det samme gør Victor Claesson, hvis han får et gult kort, der takseres til 6 strafpoint. Hos AGF er Nicolai Poulsen (selvfølgelig) i karantænefare, da han med et gult kort til 6 strafpoint må en tur på tribunen i næste runde.

    Kampens dommer er Jakob Sundberg, der dømmer sin 5. FCK-kamp i karrieren. De fire foregående er alle endt med en FCK-sejr, inklusive det eneste opgør, han tidligere har dømt mellem de to hold, nemlig sidste års 3-1 sejr på udebane. Hans seneste kamp med FCK som det ene hold var derbysejren i august.

    Kampen vises på 3+, med optakt fra kl. 17:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Det er jo ret nemt at sige vi ikke må smide flere point :). Der kommer nu en periodepå 4-5 kampe, hvor vi reelt skal vinde alle sammen og så kan vi også stadig blive mestre, vinder vi over AGF så er vi 1 point efter dem og maksimalt 1 point efter FCM og eftersom FCN og Randers all møde hinanden, så henter man også ind på minimum et af de hold.

    Kampen imod AGF er bestemt ikke ligegyldig - den er en af de vigtigste. Kan JN få en god start som træner, kan man se humøret komme tilbage hos spillerne og kan man tage første skridt imod toppen. Et nederlag derimod…. Puha

  4. De følgende 11 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er jo ret nemt at sige vi ikke må smide flere point :). Der kommer nu en periodepå 4-5 kampe, hvor vi reelt skal vinde alle sammen og så kan vi også stadig blive mestre, vinder vi over AGF så er vi 1 point efter dem og maksimalt 1 point efter FCM og eftersom FCN og Randers all møde hinanden, så henter man også ind på minimum et af de hold.

    Kampen imod AGF er bestemt ikke ligegyldig - den er en af de vigtigste. Kan JN få en god start som træner, kan man se humøret komme tilbage hos spillerne og kan man tage første skridt imod toppen. Et nederlag derimod…. Puha
    Jeg ved godt det er lidt latterligt at sige nogle kampe er vigtige... Men alligevel.

    Jeg er enig med dig, men vil dog sige at det både handler om AGF og i lige så høj grad FCN.

    Det er to hjemmekampe i streg, og en gylden mulighed for:

    * naturligvis at samle 6 point
    * give JN en start, der gør at spillerne og ham selv for den sags skyld, tror på dette projekt kan lykkes.
    * give os selvtillid frem imod derby på Vestegnen.

    (CL er lidt en gratis omgang).

    Et nederlag i én af de to kampe vil være en mavepuster, og give fornemmelse af det som mange af os vel frygter lidt... At vi er lige vidt, og ikke kan komme ud af den onde cirkel.

    Jeg er normalt ganske pessimistisk, men jeg tror faktisk vi hiver 2 sejre.

    Ikke særlig kønt. Kunne godt være 1-0 og 2-1 agtigt, men nu MÅ der for faen komme en eller anden trods-reaktion på den pinlige og ynkelige Superliga-start.

    Zan

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Viljen til sejr, må være den der sender GF hjem med et nederlag. Får vi ikke den at se i 90+ minutter, er vi på Herrens mark!! Det er og bliver en mustwin, længere er den ikke. Forza FC!

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Det bliver rigtig spændende at se, om Neestrup ryster posen mere, end Thorup gjorde. Jeg er næppe den eneste, der har undret sig over, at de samme spillere startede inde igen og igen, når vi spillede to kampe om ugen, og det i øvrigt mildest talt ikke kørte for holdet.

    Konkret gad jeg godt se Christian Sørensen få chancen, så Victor Kristiansen kan få en pause, og vi kan se, om ikke Sørensens indlægsfod kan ramme Cornelius' pandebrask.

    Jeg håber også, at Neestrup i højere grad giver de ægte wings chancen, så vi kan få mere gennembrudsstyrke på kanterne og få bredt spillet mere ud. Roony trænger til kontinuerlig spilletid for at få det endelige gennembrud, og jeg tror også stadig på, at Mukairu kan blive en gevinst i venstre side som aflastning for Daramy. Men det kræver mere end korte sporadiske indhop.

    Gad i øvrigt vide, hvor tæt på førsteholdsminutter Noah Sahsah er med sin stærke form for U19-holdet. Vi er jo paradoksalt nok gået fra at have overbefolkede kanter, til af forskellige grunde nu at være tyndt besat, hvis man ikke regner diverse centrale midtbanespillere med.

    Et andet spørgsmålet er vel, om ikke Jelert skal have chancen for at jagte sit gennembrud, nu hvor Diks gennem længere tid har spillet temmelig middelmådigt.

    Og endelig håber jeg, at afskeden med Thorups lille sorte bog betyder, at Boilesen kan komme tilbage i midterforsvaret.
    Sidst redigeret af Garneren : 28.09.22 kl. 08:45
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Jeg tror, at Neestrup går med profilerne. Jeg regner f.eks. stærkt med, at Lerager, Boile og Diks starter. Tavlen er visket ren og det er nu, at de skal vise, at de vil spille. Jeg forventer derfor også en reaktion fra de spillere, som nu er nødt til at mande sig op. Jeg er måske mest spændt på, om der kommer nogle taktiske ændringer f.eks. en mere ren 433 fremfor 4141, og så er jeg meget spændt på, hvad han går med på højre kant.

    Kampen er ekstrem vigtig - med et nederlag (måske endda uafgjort) så er krisen total. Presset på Neestrup og spillerne er allerede inden kampen enormt. Jeg håber på og går ud fra, at støtten i Parken vil være massiv gennem 90 min (det har den været indtil nu trods krise). Forhåbentlig vender tingene nu, men samtidig må vi nok desværre også være realistiske mht, hvor meget Neestrup har kunne ændre med kun meget få træninger med komplet trup.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror, at Neestrup går med profilerne. Jeg regner f.eks. stærkt med, at Lerager, Boile og Diks starter. Tavlen er visket ren og det er nu, at de skal vise, at de vil spille. Jeg forventer derfor også en reaktion fra de spillere, som nu er nødt til at mande sig op. Jeg er måske mest spændt på, om der kommer nogle taktiske ændringer f.eks. en mere ren 433 fremfor 4141, og så er jeg meget spændt på, hvad han går med på højre kant.

    Kampen er ekstrem vigtig - med et nederlag (måske endda uafgjort) så er krisen total. Presset på Neestrup og spillerne er allerede inden kampen enormt. Jeg håber på og går ud fra, at støtten i Parken vil være massiv gennem 90 min (det har den været indtil nu trods krise). Forhåbentlig vender tingene nu, men samtidig må vi nok desværre også være realistiske mht, hvor meget Neestrup har kunne ændre med kun meget få træninger med komplet trup.
    Tror du har ret i han går med profilerne. Måske med Jelert som en undtagelse; han har simpelthen banket for hårdt på døren, og sprutter af den energi vi har brug for pt.

    Og ja, er du helt vanvittig de to kommende hjemmekampe er vigtige. Jeg tror nærmest de kan definere resten af sæsonen.

    Som du skriver, ville et nederlag eller kryds bare være så hårdt et slag i hovedet, at jeg for alvor begynder at frygte for fremtiden. Det må bare ikke ske.

    Zan

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Neestrup-Effekten 4-0

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    wow ja det ville sgu da være lækkert anyholm :-)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Tænker som mange andre at det er meget vigtigt at det nye projekt kommer godt fra start.
    Som Neestrup også sagde det i det første interview, så er det nu toget kører og der skal nogle point på kontoen. Vores oktober måned i Superligaen er utrolig svær… Den (forhåbentligt) nyvundne energi og gejst skal simpelthen give sejre, så både stab, spillere, fans og omverden kan se en mening med projektet. Det tror jeg at alle i og omkring klubben trænger til nu…

    Så tre point på søndag er vigtigere end de har været rigtig længe…

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    https://twitter.com/fckobenhavn/stat...ex3qpqmC9Of9UA

    Det er sikkert en lille ting men hvor er det dog dejligt at vi er tilbage til at offentliggøre truppen dagen før. Håber sgu også vi går over til at vise opstillingen i den formation, som Neestrup har valgt. Signalværdien i det er bare så FCK!


  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Ankersen ligner en færdig mand og Babarcar ligeså, nu hvor Neestrup har fravalgt dem til sin første trup.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    God kamp til alle og især til Neesteup - lad det blive en god start med 3 point

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Flere gange de sidste par år har jeg op til en kamp haft “Nu klikker det” følelsen (fed stemning, fyldte tribuner, forventninger om sejr og flot spil). Stort set hver gang jeg har haft den følelse har vi skuffet..
    Lad Neestrup effekten bryde den forbandelse i en fart!


  24. #15
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (02/10-2022 kl. 18:00)

    Dejligt at se Christian Sørensen fra start. Det har jeg ønsket længe.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 23.05.23, 15:04
  2. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  3. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  4. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.03.22, 00:13
  5. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 03.03.22, 13:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •