Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 39 af 47 FørsteFørste ... 2936373839404142 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    God pointe - og min kæreste bliver ikke træt af at høre mig skrige: - Thorup RAUS ;-)
    Jeg håber at høre dette fra et fyldt Parken på onsdag. Måske det kan gøre et stærkt nok indtryk på PC.

  2. #572
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jess har sku taget en snak med vores spillere. Og tænk engang her to år efter hans ansættelse er der nu ikke længere nogen tvivl - Thorup forventer nu at samtlige spillere ved hvad han forventer af dem…!!

    https://www.fck.dk/nyhed/thorup-nu-s...g-stabiliteten

    Det bliver spændende at se hvad han lukker ud næste gang vi taber?
    Er SÅ træt af de samme floskler uge efter uge….


  3. #573
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Rungsted93 Se meddelelser
    Jeg synes nu altså både Kvart i bold og Copenhagen Sundays leverer rigtig fine interviews samt indhold. Og synes nu også de er ret kritiske, men som man siger "don't bite the hand that feeds you".
    Det er jo en grundlæggende arbejdsbetingelse for en kritisk presse, at man risikerer at gøre kilder sure. Hvis man lader sig styre af det, kan man i min bog lige så godt lade være og sende en ansøgning til fck.dk.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #574
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det bliver spændende at se hvad han lukker ud næste gang vi taber?
    Er SÅ træt af de samme floskler uge efter uge….
    Nå men det kan jeg da sagtens fortælle dig.

    “Vi er ikke tilfredse med dette” og “vores barre er højere end dette her”.

    Derefter får Boile mikrofonen, og siger det ikke er klubben værdigt og de skal hjem og kigge sig selv i spejlet.

    Jeg generaliserer ikke og siger fodboldspillere / trænere er ret simple. Jeg siger bare at fodboldspillere / trænere er …

    Zan

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #575
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg bider mærke i, at Jess i sin kommunikation gang på gang udtrykker irritation over kritikken og taler nedladende om kritikerne i vendinger som "de såkaldte eksperter" og "det er jo sådan noget, I journalister går op i" o.l.

    Det viser mig, hvor lidt han forstår omkring krisehåndtering og medier. Sjovt nok sker det yderst sjældent, at man får positiv presse ud af at skælde pressen ud, eller at man vender kritik til ros ved at nedgøre kritikerne.

    Hvor svært kan det være at starte med at konstatere, at kritikerne selvfølgelig har ret, og det vi ser lige nu er for dårligt og er en krise i en klub som FCK. Og så kan han bygge sine handlingsorienterede buskaber på derfra.

    Når han starter alle interview i pindsvinestilling og skal snerre af den fuldstændigt berettigede kritik, borer han sig bare længere og længere ned i en negativ spiral af mistillid. Mærkeligt at han ikke får bedre rådgivning om helt basal medie- og krisehåndtering.


  8. #576
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg bider mærke i, at Jess i sin kommunikation gang på gang udtrykker irritation over kritikken og taler nedladende om kritikerne i vendinger som "de såkaldte eksperter" og "det er jo sådan noget, I journalister går op i" o.l.

    Det viser mig, hvor lidt han forstår omkring krisehåndtering og medier. Sjovt nok sker det yderst sjældent, at man får positiv presse ud af at skælde pressen ud, eller at man vender kritik til ros ved at nedgøre kritikerne.

    Hvor svært kan det være at starte med at konstatere, at kritikerne selvfølgelig har ret, og det vi ser lige nu er for dårligt og er en krise i en klub som FCK. Og så kan han bygge sine handlingsorienterede buskaber på derfra.

    Når han starter alle interview i pindsvinestilling og skal snerre af den fuldstændigt berettigede kritik, borer han sig bare længere og længere ned i en negativ spiral af mistillid. Mærkeligt at han ikke får bedre rådgivning om helt basal medie- og krisehåndtering.
    Ståle var også temmelig “skarp” i den disciplin til sidst.

    Det er ulideligt at høre på.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 13.09.22 kl. 10:11

  9. De følgende 12 brugere er enige:

  10. #577
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det var absurd i sidste uge at læse Thorup henvise til den gode(!) kamp mod Silkeborg som rettesnor for, hvordan holdet skulle spille mod OB. Men man kan selvfølgelig sige, at spillerne gjorde, som de fik besked på og spillede nogenlunde som mod Silkeborg. Bare ærgerligt at resultatet denne gang fulgte spillets kvalitet...

    Nå, men den her tendens til med stramme skyklapper på udelukkende at fokusere på resultatet og ikke spillet, fortsætter Thorup jo så i dagens megapinlige interview i BT, som allerede har været hevet frem pga. hans tåkrummende angreb på kritikerne.

    »Det er hurtigt, at folk glemmer, hvad man har opnået og hvad man er ansat til. Men jeg er med på, at det her lige nu bliver et øjebliksbillede, og vi er utilfredse. Men fordi vi har tabt fem kampe, så sejler projektet ikke. For en måned siden kvalificerede vi os til Champions League, og da vi vandt mesterskabet var det hele fantastisk.«
    Hvis der sidder nogle folk i ledelsen med bare en smule ædruelighed i behold, bør det her være en bimlende alarmklokke. Sidste års mesterskab var spillemæssigt ikke fantastisk, og kvalifikationen til CL ej heller. Det ser godt nok ud til, at de på papiret største rivaler til mesterskabet endnu en sæson har tænkt sig at gøre alt for at hjælpe Thorup, men det kan vi altså ikke binde vores fremtid op på.

    https://www.bt.dk/superligaen/jess-t...rternes-kritik
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #578
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Jeg er kommet frem til at, så længe JT er træner for vores klub, så vil jeg ikke se Superliga kampene. (for mit mentale helbreds skyld)
    CL kampagnen vil jeg gerne se, både pga. stemningen og desværre fordi at masse spillere, har det med at hæve niveauet der (også selvom vi taber)

    Så jeg håber satme JT snart bliver fyret. IMO så vil det jo ikke ændre sig, så hellere hive plasteret af nu og se om det forbedrer truppens udtryk.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #579
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det var absurd i sidste uge at læse Thorup henvise til den gode(!) kamp mod Silkeborg som rettesnor for, hvordan holdet skulle spille mod OB. Men man kan selvfølgelig sige, at spillerne gjorde, som de fik besked på og spillede nogenlunde som mod Silkeborg. Bare ærgerligt at resultatet denne gang fulgte spillets kvalitet...

    Nå, men den her tendens til med stramme skyklapper på udelukkende at fokusere på resultatet og ikke spillet, fortsætter Thorup jo så i dagens megapinlige interview i BT, som allerede har været hevet frem pga. hans tåkrummende angreb på kritikerne.



    Hvis der sidder nogle folk i ledelsen med bare en smule ædruelighed i behold, bør det her være en bimlende alarmklokke. Sidste års mesterskab var spillemæssigt ikke fantastisk, og kvalifikationen til CL ej heller. Det ser godt nok ud til, at de på papiret største rivaler til mesterskabet endnu en sæson har tænkt sig at gøre alt for at hjælpe Thorup, men det kan vi altså ikke binde vores fremtid op på.

    https://www.bt.dk/superligaen/jess-t...rternes-kritik
    Tænk, jeg synes faktisk Thorup gør det ganske okay. Han kommer endda ind på, hvad der, i hans øjne, går galt.

    Det er ikke første gang, vi står her, men nu har vi skruet bissen på. Der er ikke en gråzone, så spillerne ikke kan være i tvivl om, hvad vi skal gøre - men det er dem, der skal gøre det.
    Rart med en journalist der gider spørge ind til, hvad planen er. Og det virker da til, der er en plan. Om den er god, gennemskuelig nok til, at spillerne burde kunne følge den, og om det er det folk herinde gider, det skal jeg lade være op til andre at bedømme.

  15. #580
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Thorup gør ikke sig selv nogle tjenester i det interview i hvert fald. Rent taktisk kommer han vel kun ind på to aspekter: presse højt hvis man kan og ellers så lukke af (som jeg tolker som stå dybt) og så lukke målspark (som jeg antager betyder at presse modstanderen når de tager korte målspark). Det virker dermed til, at Thorup fortsat har det høje pres som en prioritet, men vi må i hvert fald erkende, at den del har haltet betydeligt i denne sæson. Groft sagt så har de hold, der gerne vil udfordre presset, haft forholdsvist let ved det og de andre er lykkes med at spille direkte (derudover er der også alle de fejl, som modstanderen kan udnytte).
    Derudover kommer han ikke ind på mange andre ting og det er lidt ærgerligt, at han ikke åbner mere op for hvad han reelt gerne vil se i stedet for, at svine dem til, der vel blot påpeger det åbenlyse. Det er i hvert fald svært at lade spillet på banen tale for sig selv og når cheftræneren så heller ikke vil, bliver det svært helt at gennemskue hvad der er planen.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #581
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis der sidder nogle folk i ledelsen med bare en smule ædruelighed i behold, bør det her være en bimlende alarmklokke. Sidste års mesterskab var spillemæssigt ikke fantastisk, og kvalifikationen til CL ej heller. Det ser godt nok ud til, at de på papiret største rivaler til mesterskabet endnu en sæson har tænkt sig at gøre alt for at hjælpe Thorup, men det kan vi altså ikke binde vores fremtid op på.
    Problemet er også, at FCM har fundet deres nye vej. Med ansættelsen af Capellas føler man, at det kun er et spørgsmål om tid, før de har et seriøst og slidstærkt spilkoncept. Et koncept der ikke kan overvindes udelukkende gennem en outspending-strategi med dyrere og bedre spillere på alle positioner.

  18. #582
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Og her er så planen:

    Vi viser billeder inden kamp i forhold til, hvad vi forventer at møde og hvad vores plan er. … jeg giver spillerne nogle løsninger og redskaber, de skal tage ned i værktøjskassen, og så skal de tage de rigtige værktøjer frem ude på banen.
    De forbereder sig på hver kamp med TV-billeder og lægger planen derefter.

    Halvdelen af tiden - forhåbentligt lidt mere - har vi bolden. Den skal vi tage vare på, men selv om vi har bolden mest i ligaen, så er det ikke det, det handler om. Det er ikke et mål i sig selv. … Vi skal have et formål med at have bolden, og det er at komme op at skabe chancer og score mål. I overgangsfasen og omstillingerne, der skal vi være stærke i forhold til at være gode i genpresset og undgå omstillingerne. … Når vi forsvarer vil vi gerne gøre det i højt pres, hvis vi kan, ellers så lukker vi af. Men for mig handler det om, at alt - alle spilsekvenser - der skal vi være dominerende og kontrollerende. … Det kan vi eksempelvis gøre ved at lukke et målspark. Så det er mange små sekvenser, der udgør planen, og ikke et helhedsbillede, så folk siger: Okay, de tabte. Der er ingen plan. Det var en lorte kamp. Det er fair nok for dem, der ikke forstår nuancerne i spillet.
    Højt pres, boldbesiddende, dominerende og kontrollerende i alle faser.

    Og hvorfor virker det ikke?

    Der er nogle holdtaktiske ting, der er noget individuelt og nogle adfærdsting i forhold til, hvordan vi håndterer nogle situationer.
    Mest fordi spillerne ikke gør hvad de skal.

    Pilen peger på Thorup, men der virker da til at være en mening med galskaben.

  19. #583
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det værste, er dog han slet ikke forstår, at det er ham der skal have overblikket, og selvfølgelig agere hvis planen ikke virker, eller spillerne bruger de forkerte værktøjer.
    Det er jo en katastrofe, når han jo kun gætter rigtig med taktikken hver 2. Gang.

    »Jeg spiller ikke Playstation, så jeg kommer ikke til at dirigere spillerne ude fra siden af, men jeg giver spillerne nogle løsninger og redskaber, de skal tage ned i værktøjskassen, og så skal de tage de rigtige værktøjer frem ude på banen.«


    »Jeg kan give dem en masse idéer og vejledning, men i sidste ende er det spilleren, der træffer valget.«

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #584
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Craz_ Se meddelelser
    Og her er så planen:



    De forbereder sig på hver kamp med TV-billeder og lægger planen derefter.



    Højt pres, boldbesiddende, dominerende og kontrollerende i alle faser.

    Og hvorfor virker det ikke?



    Mest fordi spillerne ikke gør hvad de skal.

    Pilen peger på Thorup, men der virker da til at være en mening med galskaben.
    Hans svar forbliver på begrebsniveau. Det kan alle udtrykke, men hvordan, det er der fodboldfagligheden skal komme. Det gør den ikke.

    Hans nedladende bemærkninger er malplacerede. JT kan sagtens være klogere end, Laudrup, Bischoff, PS, Frimann, til sammen, men nogen gange når man synes, at alle andre er idioter, så er de det måske ikke.

    Hvis JT vil demonstrere, at han er klogere, så vis det, lad være med at nedgøre andre. Når PS udfordrer ham, så skal JT svare på spørgsmålene i studiet, så skal han ikke stå to dage efter og nedgøre PS og insinuere, PS er inkompetent. Den skulle han have matchet ifm. interviewet.
    Goldbæks Højrefod


  22. #585
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er efterhånden en lidt tåbelig diskussion - alle er enige, JT er færdig. Man kan jo nærmest selv se det på ham, spørgsmålet er kun hvornår det sker og ikke hvis det sker.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •