Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    For en god uges tid siden var jeg inde for at se Copenhagen Sundays glimrende arrangement med Don Ø.

    Du kan mene, hvad du vil om den mand, men han tog FCK fra at bestå af et faldefærdigt hold med syv medarbejdere i administrationen til en kæmpe organisation med 3.000 medarbejdere og en fuldstændig klar og tydelig plan for, hvad man havde af mål, og hvordan man nåede dem. Vi havde et hold, der kort efter Don Ø's exit spillede lige op med Barcelona, og hvor vi vel aldrig har været bedre før - eller siden.

    Da Don Ø blev spurgt til FCK's DNA, svarede han uden at tøve og uden bizarre floskler om at "ville vinde". Det var let nok for ham, for han havde selv skrevet det dokument, som tilbage i 2002 på skrift definerede FCK's DNA.

    Mens jeg sad til det arrangement, kunne jeg mærke "mit" FCK igen. De store armbevægelser og den herlige arrogance, hvor man til forskel fra i dag havde noget at have det i.

    På 13 år under Don Ø's ledelse blev FCK herre i eget hus, lagde tag på Parken, konsoliderede sig økonomisk med Lalandia, FitnessDK m.m., købte spillere som Grønkjær, Laudrup, Zuma osv., grundlagde 10'eren, havde trænerikoner som Roy Hodgson og Backe, og var med til at forme Ståle-æraen - lige fra hans død på træningsbanen til hans genopståen som den træner med ubetinget størst og længst europæisk succes med en dansk superligaklub.

    Visionerne stod i kø, og der var handlekraft bag. Kampe vindes i bestyrelseslokalet, og der var i den grad gang i den på de bonede gulve. For du må godt i Parken. Og ja, jeg ved godt, at man ifølge bagmandspolitiet og en byrets- og siden landsretsdom gjorde mere, end man juridisk måtte.

    Længe inden den dom fik Don Ø dog flået sit æresmedlemsskab fra sig og på bizar vis skrevet ud af historiebøgerne, som om han ikke eksisterede. Egentlig meget kendetegnende for et nyt årti i FCK, der bød på langt mere afvikling end udvikling, og hvor hverken 12 eller 22 års tro tjeneste åbenbart berettiger til en værdig afsked med en organisation, hvor den øverste ledelse og ejerskab mest af alt glimrer ved sit fravær.

    På 10 år er der organisatorisk ikke tænkt en stor tanke. Vi har solgt fra, når tingene ikke blomstrede af sig selv. Og en blank bestyrelse overlod dybt uansvarligt al sportsligt ansvar og udvikling af fodboldforretningen til Ståle og Ståle alene.

    Siden har man forsøgt at rette den fejl ved at gentage den. Denne gang lod man så et helt nyt bestyrelsesmedlem definere hele den sportslige sektor mere eller mindre alene. En enorm opgave, som da også gjorde, at Kvist valgte at råkopiere dele af FCM's koncept. Selv deres gamle træner fik vi, som til bestyrelsens begejstring havde "menneskelige egenskaber".

    Nu er der gået over et år. Vi ser ud til at have dumpet to transfervinduer, sportsdirektør og cheftræner ligner ikke to, der ville have valgt hinanden, og mesterskabsfavorit ligner vi bestemt ikke længere. Samtidig er det vel endnu de færreste, som præcist ved, hvad det reelt er, FCK vil på den lange bane - ud over at "vinde".

    Og hvor vi tidligere sprudlede af kommunikationsmæssigt overskud, krummer man lidt for ofte tæer, når træner, bestyrelse, ejere osv. stiller sig foran en mikrofon. Helt bizart blev det, da en stangberuset Seier for åben mikrofon sejlede sig gennem et interview på Copenhagen Sundays. Det var uværdigt, og det har været uværdigt længe.

    Tiden er i den grad inde til, at de nuværende ejere og den gamle bestyrelse takker af og sælger fodboldforretningen fra. Så beslutningen om at splitte selskabet op i flere dele.

    Vi skal have ejere ind, som vil fodbold, som tænker fodbold, ja, som rent faktisk ER til fodboldkampene, og som tager et forretningsmæssigt som sportsligt ansvar i bestyrelsen. Som har mod, visioner, og besidder den der fantastiske københavnske arrogance og tro på, at man faktisk godt kan i Parken.

    Det kan meget vel betyde endnu en storvask i Parken, og det kan meget vel være lige præcis det, der skal til. Denne gang skal FCK bare bygges på store visioner oppefra i stedet for at blive sammensat mere eller mindre planløst og historieløst nedefra.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og ja, jeg ved godt, at man ifølge bagmandspolitiet og en byrets- og siden landsretsdom gjorde mere, end man juridisk måtte.
    Sjov formulering, som lugter af, at du ikke mener, at "man" gjorde noget forkert trods domme ved to instanser?

    Fortalte Flemming Østergaard i øvrigt om, hvorfor han fik Parken så billigt, og hvor tæt FCK var på konkurs efterfølgende?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Det er helt fint at mene, at der er er brug for en ny ledelse i København. Jeg er helt enig. Men derfra til at forherlige en forbryder, der bragte klubben på randen af konkurs- der er godt nok et stykke
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Det er helt fint at mene, at der er er brug for en ny ledelse i København. Jeg er helt enig. Men derfra til at forherlige en forbryder, der bragte klubben på randen af konkurs- der er godt nok et stykke
    Meget kan man mene om Don Ø. Og ja der var ikke rent mel i posen. Men der kan vel hellere ikke være 2 meninger om at uden Don Ø så havde klubben hellere ikke rykket sig op igennem nullerne. Så om folk kan lide det eller ej, så havde Don Ø en stor Aktie i det uagtet de dårlige ting han også var indblandet i.

    Personligt har Don Ø en stor stjerne hos mig. Og det fair nok andre har en anden holdning, men det er MIN :)

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sjov formulering, som lugter af, at du ikke mener, at "man" gjorde noget forkert trods domme ved to instanser?

    Fortalte Flemming Østergaard i øvrigt om, hvorfor han fik Parken så billigt, og hvor tæt FCK var på konkurs efterfølgende?
    Jeg aner ikke, hvad der er op og ned i den sag. Men jeg håber for retssystemets skyld, at man nåede frem til den rette dom, og at Don Ø således retmæssigt blev dømt for at opfordre Glistrup til kursmanipulation. Østergaard fortalte dog, at han er på vej med en bog om sagen i 2022, og at hans tro på retssikkerheden er knækket.

    Mht. konkursen mente han, at der bl.a. var tale om urealistisk store nedskrivninger af den nye bestyrelse. Men det var ikke et punkt, der blev vendt meget. Der var fokus på udviklingen af fodbolden i FCK. Det er også denne, jeg har fokus på her. Det er ikke et forsvar af alt, hvad Don Ø gjorde i koncernen - men en hyldest af, hvad det har af betydning, at man har et ejerskab og en bestyrelsesformand, som vil fodbolden, og som har visioner.

    Jeg er med på, at Don Ø/Østergaard er meget forhadt her på Sidelinien, men det var rart at mærke glæden og savnet til arrangementet hos Copenhagen Sundays. Han fik da også et langt, stående bifald af det fremmødte publikum efter mere end to timers festlig debat, hvor der sjældent blev lagt fingre imellem, og hvor Don Ø var i topform trods migræne.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Det er helt fint at mene, at der er er brug for en ny ledelse i København. Jeg er helt enig. Men derfra til at forherlige en forbryder, der bragte klubben på randen af konkurs- der er godt nok et stykke
    Jeg anerkender, at FCK ikke ville have været i nærheden af den sportslige succes, som holdet fik, efter at Don Ø i den grad fik vendt tingene. Jeg har været med siden B1903-dagene, og der er en verden til forskel på den visionære måde, FCK blev drevet på i 00erne til den passive, afviklende måde, klubben og koncernen er blevet drevet på i 10'erne, og nu formentligt/forhåbentligt står til at blive solgt fra til næste år.

    At jeg anerkender de enorme bedrifter den tidligere bestyrelse formåede - bl.a. også med en NCH i topform - betyder ikke, at jeg har været enig i alle dens beslutninger. Og hvis den afsagte dom mod Don Ø er retfærdig, så er det selvfølgelig en enorm ridse i lakken. Jeg tror på, at vi overvejende lever i en velfungerende retsstat. Men jeg glæder mig til at læse, hvad han selv har at sige i sagen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Hellere end kriminel fantast med storhedsvanvid end det fedtede jydeslæng der regerer pt
    Imod moderne stemningsdiktatur

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Hellere end kriminel fantast med storhedsvanvid end det fedtede jydeslæng der regerer pt
    Et opklarende spørgsmål. Hvorfor er fedtede. Den sportslige afdeling bruger i følge Tipsbladet tæt på 200 mio. Hvor meget regner/forventer du med?.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Hellere end kriminel fantast med storhedsvanvid end det fedtede jydeslæng der regerer pt
    FCK er med pæn afstand den mest velstillet klub i Danmark når det kommer til hvor mange penge der bliver kastet rundt. Vi kan selvføglelig diskutere om pengene bliver brugt rigtigt (øjensynligt næppe), men det er ikke til at diskutere at de er der i en grad ret så mange andre superligakluber vil sælge sig selv til Saudi Arabien for. Så at kalde jyderne fedtet er efter min optik et fejlskud (isoleret set), grænsende til curling-forkælelse

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Hellere end kriminel fantast med storhedsvanvid end det fedtede jydeslæng der regerer pt
    Nej tak herfra!
    Jeg synes også, at det hele var sjovere og virkede mere visionært under Flemses storhedstid. Men vi har altså landsrettens ord for, at hans metoder var ulovlige (og nær kostede klubben sit liv). Det er alt andet lige nemmere at fremstå som en genial forretningsmand, når man skider højt og flot på reglerne.
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Naturligvis. Når jeg kalder dem (Thorup incl) fedtede er det egentlig mere møntet på deres adfærd udadtil som repræsentanter for fck. Jeg ved ikke en fis om økonomi og det interesserer mig ikke.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Jeg vil virkelig anbefale den her udsendelse fra Mediano
    Hvor de dykker ned i kommunikationen eller mangel på samme fra vores klub.
    Selvom jeg godt ved det er lidt off topic synes jeg faktisk snakken om hvordan vi kommunikerer
    går meget godt hånd i hånd med snakken om ejere og vores tidligere meritter.
    og ikke mindst hvilken forskel der var fra tidligere tider kontra nu.

    https://www.mediano.nu/oversigt/2021...r-amp-froulund
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Jeg hører til dem som drømmer om et nyt ejerskab. Et som ønsker fodbold, har visioner for fremtiden og som kan flytte FCK på alle parametre. Men jeg håber fandeme ikke på en ny Don Ø. Han forlod klubben med et underskud på 250 mio. og nu et Sølvie Ottesen-hår fra en konkurs. Han manipulerede med aktiekursen, han hev de mest lurvede boligspekulanter ind i klubben og solgte i sidste ende magten til to "jyder", som har virket pisse ligeglade med FCK's historie og fremtid.

    Jeg misunder ikke FCM meget, men jeg er røvhamrende misundelig på deres ejerkreds. Det er en sådan jeg ønsker i FCK.


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Jeg vil virkelig anbefale den her udsendelse fra Mediano
    Hvor de dykker ned i kommunikationen eller mangel på samme fra vores klub.
    Selvom jeg godt ved det er lidt off topic synes jeg faktisk snakken om hvordan vi kommunikerer
    går meget godt hånd i hånd med snakken om ejere og vores tidligere meritter.
    og ikke mindst hvilken forskel der var fra tidligere tider kontra nu.

    https://www.mediano.nu/oversigt/2021...r-amp-froulund
    Den kan anbefales med visse forbehold. Først og fremmest er det tilsyneladende altid forbudt at nævne, hvor kriminel Flemming Østergaard egentlig var, når man har hans gamle Nr. 2, Dan Hammer, i studiet – de var ellers uvenner længe, men er nu tilsyneladende kammerater igen.
    Samtidig har både Brüchmann, Hammer og Thomas Pyndt et ganske nært forhold til Ståle, så det bliver ikke fra den kant, det fremhæves, at han løj – kald det bare spin, det var normalt kravet for at kunne kritisere ham uden virkelig at få på puklen – ivrigt for at få sine pointer og frustrationer igennem.
    Og endelig er det decideret pinligt at høre Froulund sidde og skamrose kommunikationsfærdighederne i de klubber, Midtjylland og Nordsjælland, han selv sidder og aftaler trøjesponsorater med. Halvhjertede disclaimere eller ej. Come on, Brüchmann, hav dog en smule principper.


  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Nye ejere og ny ledelse fra 1. januar, tak!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Den kan anbefales med visse forbehold. Først og fremmest er det tilsyneladende altid forbudt at nævne, hvor kriminel Flemming Østergaard egentlig var, når man har hans gamle Nr. 2, Dan Hammer, i studiet – de var ellers uvenner længe, men er nu tilsyneladende kammerater igen.
    Samtidig har både Brüchmann, Hammer og Thomas Pyndt et ganske nært forhold til Ståle, så det bliver ikke fra den kant, det fremhæves, at han løj – kald det bare spin, det var normalt kravet for at kunne kritisere ham uden virkelig at få på puklen – ivrigt for at få sine pointer og frustrationer igennem.
    Og endelig er det decideret pinligt at høre Froulund sidde og skamrose kommunikationsfærdighederne i de klubber, Midtjylland og Nordsjælland, han selv sidder og aftaler trøjesponsorater med. Halvhjertede disclaimere eller ej. Come on, Brüchmann, hav dog en smule principper.
    Så du mener simpelthen, at Brüchmann, der besluttede sig for at indføre nye standarder og takkede nej til masser af penge fra bettingfirmaer, ikke har bare "en smule" principper? Really?

    Mediano gør netop en dyd ud af at bringe disclaimere. Men du ønsker mere "oprigtige" disclaimere? Eller må man bare ikke udtale sig om Flemming Østergaard, hvis man har sympati for personen?

    Jeg kan ikke rigtigt mindes, at det ligefrem har været forbudt at nævne, "hvor kriminel Flemming Østergaard egentlig var" (det lyder til, at du er mere enig med landsretten end byretten...). Tværtimod skal man nærmest bringe en lang disclaimer, hvis man formaster sig til at rose ham for noget og ikke straks skal have et par vrede kommentarer efter sig. Bare tjek denne tråd.

    At Flemming Østergaard er blevet skrevet ud af FCK's historie, er så pinligt, at jeg mangler ord. Så kan man mene, hvad man vil om manden. Men jeg har godt nok svært ved at se, at FCK som fodboldhold ville have opnået den succes, som blev grundlagt i 00'erne, hvis det ikke var for den særdeles visionære og handlekraftige leder, som Flemming Østergaard var.

    Dermed ikke sagt, at man ikke skal nævne eller huske dommen for at opfordre til kursmanipulation. Men det er godt nok fattigt, hvis man kun husker Flemming Østergaards tid for det dårlige.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Efterlysning af ejere til trøjer/jakker
    By Snuppy in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 31.10.08, 11:52
  2. Er FCK's ledelse kloge nok???
    By foghs.dk in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 03.07.05, 21:08
  3. Til FCK's ledelse: STÅ FAST!
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.09.04, 15:22
  4. Nu må den sportslige ledelse ud! (i.a.)
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 02.05.04, 14:37
  5. Klog ledelse
    By Sundnæs in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.07.03, 10:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •