Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 148

Emner: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg tror simpelthen ikke på at ståle har siddet og tænkt at den kamp igår, den var en "must win", i forhold til at nå den 3. plads. Hvis han havde gjort det, var Kvist eller måske Gregus, startet, for at sikre den fysiske tilstedeværelse på midtbanen kampen igennem. Han havde heller ikke byttet Santander for Wind, men Santander for en mere defensiv spiller, hvis de 3 point var livsnødvendige i forhold til Nordsjælland og trediepladsen. Nu var de tre point ikke livsnødvendige, i forhold til 3 pladsen, og det skyldes stillingen i ligaen og de respektive programmer for FCN, Brøndby og Midtjylland. Det kommer jeg tilbage til. Derfor var der plads til et taktisk gamble (Falk på midt, fra start), for at se om det var et brugbart alternativ, mod Brøndby, som vi har haft problemer med hele sæsonen. Konklusionens må lyde, at det er et gangbart alternativ til en Kvist / Zeca midt, kan vi vel alle blive enige om.

    Så tilbage til hvorfor de tre point igår, ikke var livsnødvendige. Hvis vi havde vundet, var vi stadig 3 point efter Nordsjælland, med Brøndby ude, som vi under alle omstændigheder vil være tvunget til også at vinde, for at holde presset på Nordsjælland. Samtidigt ville Brøndby være 3 point foran Midtjylland. Midtjylland ville være pisket til sejr mod Nordsjælland, hvilket de stadig er. Brøndby ville til gengæld med en kamp mod os og direkte mod Midtjylland, have en glimrende mulighed for at spille sig i en situation, hvor de nemt kunne tage et pointtab imod Nordsjælland i en af de to indbyrdeskampe.

    Hvis vi skulle tabe kampen igår, så vil scenariet tilgengæld være at både Brøndby og Midtjylland vil være tvunget til at vinde de to kampe de har over de næste 4 runder, mod Nordsjælland, for at holde trit i guldkampen. Det er altså ikke 3 point vi tabte igår. Det er 3 point vi tabte, med en mulighed for at spille en kæmpe pressbold til Brøndby, en pressbold der er større end hvis vi havde vundet, og med begge guldfarvoritter, tvunget til sejr over vores nærmest konkurrent, 2 gange i de næste 4 uger. Alt hænger på at vi vinder i Brøndby, en sejr vi skulle have uanset hvad, for at gøre os forhåbninger om 3 pladsen.

    Altså var der plads til at lave et forsøg igår, også selvom det skulle koste 3 point, hvilket var hvad Ståle gjorde. Faktisk var situationen sådan, at vi, helt nøgternt havde en fordel af at tabe frem for en uafgjort, ud fra ovenstående gennemgang. #sønderjyskegatemedstil
    Snakker du om den Ståle, der tyrede vandflasker i alle retninger, da FCM scorede? At FCK i den nuværende situation på nogen måde skulle kunne se noget positivt, endsige se en fordel i ikke at få point, er godt nok lidt af et postulat.


  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Snakker du om den Ståle, der tyrede vandflasker i alle retninger, da FCM scorede? At FCK i den nuværende situation på nogen måde skulle kunne se noget positivt, endsige se en fordel i ikke at få point, er godt nok lidt af et postulat.
    Ja jeg snakker om den Ståle, der hader at tabe. Men jeg snakker også om den Ståle, der tog en kæmpe (atypisk ståle) risiko i en udekamp i Midtjylland, hvor vi på papiret har brug for så mange point som muligt. Der til må han have en bevægegrund. Og at starte Falk på midt midt, mod Sparv og Jakob Poulsen, er ikke logisk Ståle. Derfor tror jeg at han inden kampen, har løbet risikoen, fordi taktikken måske kunne bruges mod Brøndby, hvis den virkede. Det var et forsøg værd i en kamp, hvor udfaldet af et nederlag, ikke kan koges ned til 3 point tabt. Resultatet af et nederlag har direkte øget behovet for at guldkandidaterne vinder deres kampe mod vores direkte konkurrent til 3. pladsen. Specielt hvis det lykkedes os, at vinde i Brøndby. Kogt ned, vil vi med en sejr i Brøndby, og med en Midtjylland sejr i Nordsjælland, stå bedre i forhold til Nordsjælland, end vi gjorde i går kl 18:55. Ja det er ikke det mest sandsynlige resultat, det anderkender jeg, men det kan ske. Og det er i FCK's interesse, at FCM og Brøndby har så meget som muligt at spille om i de 4 kampe på stribe, hvor de møder Nordsjælland. Og det sker ved at mindske, specielt brøndbys mulighed, for at have en kamp, hvor de ikke er tvunget til point.


    Jeg har højere tiltro til vores trænerstab, end at tror at de blot forventer / håber, at vinde hver kamp. Ellers ville han jo aldrig roterer, hvis ikke der sker en kampplanlægning.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg må erkende, at jeg synes det er en taber attitude, at håbe på et nederlag. Hvis man nu engang tænker sådan, så fred være med det - men når man åbenlys jubler og glæder sig over et nederlag, så tangere det egentlig til det latterlige. Der er altså en forskel på at stå i en bar og sige til sin ven, det var måske ikke så tosset og så juble på et fora, hvor vi lige har lidt et forfærdeligt nederlag.

    Jeg gider simpelthen ikke se BiF vinde er mesterskab, jeg gider egentlig hellere ikke se FCM vinde og slet ikke Erik S stå og sige, derfor valgte jeg ikke FCK. Jeg holder først og fremmest med FCK og jeg vil ende så højt i tabellen som muligt og vil hellere selv sikre sig Europa end at få det i gave af andre. I går led Europa chancen et stort knæk, på en forfærdelig måde. FCM må selv vinde det mesterskab.
    Tjah, jeg synes så, set fra den anden side, hverken at de folk der fandt nederlaget mandags forfærdeligt er tabere eller latterlige. De har bare en anden prioritet.

    Og sagen er jo dybest set at vi diskuterer noget, ingen har magt over at påvirke alligevel. Men vi må hellere forberede os på at diskussionen kommer op igen hvis de to tophold bliver ved med at følges ad.

    For næste gang er i Parken, og der er en vis sandsynlighed for at vi til den tid ikke kan nå trediepladsen, men en langt større for at 4.-pladsen alligevel er nok til EL-playoff.

    Og hvis der alligevel ikke er noget på spil for os, og badeboldene flyver rundt, hvad vil man så gøre på dagen – hvis hjemmenederlag kan gøre FCM til mestre?

    Jeg ved godt, hvad jeg foretrækker ...


  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah, jeg synes så, set fra den anden side, hverken at de folk der fandt nederlaget mandags forfærdeligt er tabere eller latterlige. De har bare en anden prioritet.

    Og sagen er jo dybest set at vi diskuterer noget, ingen har magt over at påvirke alligevel. Men vi må hellere forberede os på at diskussionen kommer op igen hvis de to tophold bliver ved med at følges ad.

    For næste gang er i Parken, og der er en vis sandsynlighed for at vi til den tid ikke kan nå trediepladsen, men en langt større for at 4.-pladsen alligevel er nok til EL-playoff.

    Og hvis der alligevel ikke er noget på spil for os, og badeboldene flyver rundt, hvad vil man så gøre på dagen – hvis hjemmenederlag kan gøre FCM til mestre?

    Jeg ved godt, hvad jeg foretrækker ...
    Det er to vidt forskellige situationer. Vi har stadig alt og vinde og vi skal helst nå den 3.plads. Dybest set så har jeg det sådan, at hvis man godt vil tabe og afgive Europa for ikke at nogle andre skal vinde, så håber jeg som regel på at lige netop scenariet 4. plads og hadempdstander vinder - så en sådan attitude bliver straffet maximalt. Naturligvis opstår der noget af et dilemma, når det kommer til BIF :))). Dem vil jeg virkelig ikke se vinde et mesterskab, men lige pt kigger jeg kun indad. Jeg ser kun på hvordan vi kommer i Europa og hvordan vi får opbygget den vindermentalitet, der skal sikre mesterskabet de næste år. Lige netop her lider vi et unødvendigt knæk og så er jeg sådan set ligeglad med hvem der vinder. Hvis holdet falder tilbage nu, så starter vi igen fra 0 næste sæson, men hvis vi bare kører alle hold over i slutspillet og kommer i Europa - så bliver næst sæson rigtig sjov.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er to vidt forskellige situationer. Vi har stadig alt og vinde og vi skal helst nå den 3.plads. Dybest set så har jeg det sådan, at hvis man godt vil tabe og afgive Europa for ikke at nogle andre skal vinde, så håber jeg som regel på at lige netop scenariet 4. plads og hadempdstander vinder - så en sådan attitude bliver straffet maximalt. Naturligvis opstår der noget af et dilemma, når det kommer til BIF :))). Dem vil jeg virkelig ikke se vinde et mesterskab, men lige pt kigger jeg kun indad. Jeg ser kun på hvordan vi kommer i Europa og hvordan vi får opbygget den vindermentalitet, der skal sikre mesterskabet de næste år. Lige netop her lider vi et unødvendig knæk og så er jeg sådan set ligeglad med hvem der vinder. Hvis holdet falder tilbage nu, så starter vi igen fra 0 næste sæson, men hvis vi bare kører alle hold over i slutspillet og kommer i Europa - så bliver næst sæson rigtig sjov.
    Folks generelle problem herinde er at de ikke ser "the bigger Picture". Hvorfor skal vi lade os selv tabe med vilje eller lignende når vi selv ligger og spiller om noget? Skal vi bare lade klubben gå glip af evt. 50 til 70 millioner kroner og en masse fede oplevelser fordi en anden klub ikke må vinde, eller hvad med at tabe pokalfinalen i 2016 så BIF ikke kom i Europa? Det er fuldstændig vanvittig at der er FCK fans der hader andre klubber MERE end at de tilsyneladende elsker sin egen klub. Jeg har aldrig rigtig været aktiv herinde før for cirka et par år siden (har været fan siden 2000) og jeg må godt nok indrømme at jeg er meget skuffet over hvordan folk er generelt og deres holdninger og ikke mindst låste holdninger. Jeg må indrømme at jeg troede at en FCK fan havde mere klasse end f.eks at håbe at man taber visse kampe og den derefterfølgende hån af folk som ikke er enige. Det med hånen er en generel tendens herinde også. Det skuffer mig.
    Sidst redigeret af Romme : 12.04.18 kl. 18:54

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Folks generelle problem herinde er at de ikke ser "the bigger Picture". Hvorfor skal vi lade os selv tabe med vilje eller lignende når vi selv ligger og spiller om noget? Skal vi bare lade klubben gå glip af evt. 50 til 70 millioner kroner og en masse fede oplevelser fordi en anden klub ikke må vinde, eller hvad med at tabe pokalfinalen i 2016 så BIF ikke kom i Europa? Det er fuldstændig vanvittig at der er FCK fans der hader andre klubber MERE end at de tilsyneladende elsker sin egen klub. Jeg har aldrig rigtig været aktiv herinde før for cirka et par år siden (har været fan siden 2000) og jeg må godt nok indrømme at jeg er meget skuffet over hvordan folk er generelt og deres holdninger og ikke mindst låste holdninger. Jeg må indrømme at jeg troede at en FCK fan havde mere klasse end f.eks at håbe at man taber visse kampe og den derefterfølgende hån af folk som ikke er enige. Det med hånen er en generel tendens herinde også. Det skuffer mig.
    Jeg er overordnet enige i dine synspunkter selvom du er lidt dramatisk :)

    Når jeg sidder og ser FCK så håber jeg da på en sejre uanset hvad.

    Men lad os lege med et "tænkt" scenarie at FCK har sikret sig sin 3 plads og vi ikke har noget at spille om og ved at tabe den sidste kamp ville et andet hold en BIF vinde mesterskabet. Kan du og andre og måske Ståle og spillerne med hånden på hjertet UDEN dog selvfølgelig selv at ville indrømme det går 100 % ind og give sig fuldt ud for at vinde ??. Jeg tror det næppe :)

    Men igen det er jo bare min mening

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er overordnet enige i dine synspunkter selvom du er lidt dramatisk :)

    Når jeg sidder og ser FCK så håber jeg da på en sejre uanset hvad.

    Men lad os lege med et "tænkt" scenarie at FCK har sikret sig sin 3 plads og vi ikke har noget at spille om og ved at tabe den sidste kamp ville et andet hold en BIF vinde mesterskabet. Kan du og andre og måske Ståle og spillerne med hånden på hjertet UDEN dog selvfølgelig selv at ville indrømme det går 100 % ind og give sig fuldt ud for at vinde ??. Jeg tror det næppe :)

    Men igen det er jo bare min mening
    Man skal aldrig bevidst eller give udtryk for at man vil tabe en kamp med vilje eller lignende. Men står vi og har sikret os det vi nu kan, så har jeg overhovedet ingen problemer med at Ståle vælger at smide Køteles på mål og bruger U19 spillere i anden sidste runde hjemme mod FCM. Det var vi selv ude for med Leicester i CHL sidste sæson som jo bekendt kostede os ottendedelsfinalen i CHL. Men så længe at vi har en masse at spille for og at evt. Nederlag på kort eller lang sigt kan gå udover os som klub, så vil jeg aldrig nogensinde kunne acceptere det. Jeg vil selvfølgelig foretrække at det ikke bliver BIF der vinder ligaen i år, men går det som sagt udover os som klub så er jeg pisse ligeglad. Dertil er min kærlighed til FCK større end mit had til BIF. Og så er vi også kommet i den sjove situation at det faktisk kan vise sig at være netop dem der kan sikre os Europæisk bold via 4 pladsen, når de formentlig ser ud til at også at være favoritter til at vinde pokalen lige nu. Det er lidt underligt.
    Sidst redigeret af Romme : 12.04.18 kl. 21:15

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Folks generelle problem herinde er at de ikke ser "the bigger Picture". Hvorfor skal vi lade os selv tabe med vilje eller lignende når vi selv ligger og spiller om noget? Skal vi bare lade klubben gå glip af evt. 50 til 70 millioner kroner og en masse fede oplevelser fordi en anden klub ikke må vinde, eller hvad med at tabe pokalfinalen i 2016 så BIF ikke kom i Europa? Det er fuldstændig vanvittig at der er FCK fans der hader andre klubber MERE end at de tilsyneladende elsker sin egen klub. Jeg har aldrig rigtig været aktiv herinde før for cirka et par år siden (har været fan siden 2000) og jeg må godt nok indrømme at jeg er meget skuffet over hvordan folk er generelt og deres holdninger og ikke mindst låste holdninger. Jeg må indrømme at jeg troede at en FCK fan havde mere klasse end f.eks at håbe at man taber visse kampe og den derefterfølgende hån af folk som ikke er enige. Det med hånen er en generel tendens herinde også. Det skuffer mig.
    Det handler ikke om at jeg hader Brøndby mere end jeg elsker FCK, succes for FCK er vigtigere for mig, problemet er bare at uanset hvad vi opnår i denne sæson fra nu af, så bliver det aldrig en succes. Den her sæson er en skamplet, og nu handler det om at begrænse skaden, og i den nuværende situation er det værste scenarie for mig uden tvivl at Brøndby får lov at ende deres mesterskabstørke. Du taler om "the bigger picture", 50-70 millioner, og en masse fede oplevelser, du glemmer bare at prisen for kan risikere at blive at Brøndby fans og danske medier får mulighed for at tørbolle dig analt hver eneste dag i et år, hvorefter det med lidt held bliver til et forfærdeligt minde vi kun skal mindes om en håndfuld gange på en sæson (og hver eneste gang du møder en Brøndby fan). Så må jeg og andre leve med at det bliver kaldt for tabermentalitet, men lige i denne sæson der er det hvad vi er, vi er tabere og når man ved man har tabt en kamp, så har jeg intet problem med at man parkerer bussen og forsøger at begrænse nederlagets størrelse.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Folks generelle problem herinde er at de ikke ser "the bigger Picture". Hvorfor skal vi lade os selv tabe med vilje eller lignende når vi selv ligger og spiller om noget? Skal vi bare lade klubben gå glip af evt. 50 til 70 millioner kroner og en masse fede oplevelser fordi en anden klub ikke må vinde, eller hvad med at tabe pokalfinalen i 2016 så BIF ikke kom i Europa? Det er fuldstændig vanvittig at der er FCK fans der hader andre klubber MERE end at de tilsyneladende elsker sin egen klub. Jeg har aldrig rigtig været aktiv herinde før for cirka et par år siden (har været fan siden 2000) og jeg må godt nok indrømme at jeg er meget skuffet over hvordan folk er generelt og deres holdninger og ikke mindst låste holdninger. Jeg må indrømme at jeg troede at en FCK fan havde mere klasse end f.eks at håbe at man taber visse kampe og den derefterfølgende hån af folk som ikke er enige. Det med hånen er en generel tendens herinde også. Det skuffer mig.
    De 50-70 millioner kan jeg gå med til, er ærgrelige at misse... men en masse fede oplevelser?! seriøst? - De fede oplevelser er i CL, ellers har jo kun kampene mod Atletico været noget værd i denne sæson.

    Jeg er også af den holdning at vores egen placering kommer i første række, men det kan ikke ødelægge min dag hvis de tre points fra mandag betyder at Herning løber med guldet.

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Det handler ikke om at jeg hader Brøndby mere end jeg elsker FCK, succes for FCK er vigtigere for mig, problemet er bare at uanset hvad vi opnår i denne sæson fra nu af, så bliver det aldrig en succes. Den her sæson er en skamplet, og nu handler det om at begrænse skaden, og i den nuværende situation er det værste scenarie for mig uden tvivl at Brøndby får lov at ende deres mesterskabstørke. Du taler om "the bigger picture", 50-70 millioner, og en masse fede oplevelser, du glemmer bare at prisen for kan risikere at blive at Brøndby fans og danske medier får mulighed for at tørbolle dig analt hver eneste dag i et år, hvorefter det med lidt held bliver til et forfærdeligt minde vi kun skal mindes om en håndfuld gange på en sæson (og hver eneste gang du møder en Brøndby fan). Så må jeg og andre leve med at det bliver kaldt for tabermentalitet, men lige i denne sæson der er det hvad vi er, vi er tabere og når man ved man har tabt en kamp, så har jeg intet problem med at man parkerer bussen og forsøger at begrænse nederlagets størrelse.
    Tanken om at Viabøf og Motorvejssammenfletningernes-aktieselskab kan fejre deres mesterskab iklædt en "svensk nationaldragt". Puha, det ville blive en lang sommer. Diskussionen "hvor godt er det her hold, sammenlignet med x x x ". Det ville med statsgaranti blive talt op til at være bedre end fck 2017, fck 2010 og fck 2007, også selvom de skulle floppe i europa i august.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    De 50-70 millioner kan jeg gå med til, er ærgrelige at misse... men en masse fede oplevelser?! seriøst? - De fede oplevelser er i CL, ellers har jo kun kampene mod Atletico været noget værd i denne sæson.

    Jeg er også af den holdning at vores egen placering kommer i første række, men det kan ikke ødelægge min dag hvis de tre points fra mandag betyder at Herning løber med guldet.
    Det er sikkert nævnt flere gange, men nu nævner jeg det lige igen.
    Pengene klarer vi jo nok at miste - oplevelserne ligeså. Men vi taber jo ikke kun penge ved at misse Europa. Hvad vigtigere er, at vi mister vigtige koefficientpoint og vi mister den måske vigtigste parameter overhoved når vi skal rekruttere kvalitetsspillere, nemlig at vi er i Europa HVERT år. Er man ikke det, ja så er der jo for udlandske spillere næsten ikke noget som adskiller os fra andre danske topklubber. Er man lidt pessimistisk, så er det altså alt der her som er på spil.

    Jeg synes derfor, at det er utroligt kortsigtet, hvis man foretrækker et år uden Europa for at slippe for BIF-guld kontra BIF-guld og et år i Europa. For det første fordi et år uden Europa kan skade os ikke bare nu men også på sigt, og dermed øge muligheden for endnu mere BIF-guld. For det andet fordi guld til BIF kommer alligevel. Bliver det ikke denne sæson, så i næste eller næste igen. Folk herinde virker til at tro, at det er now or never med BIF. Men de har som eneste hold noget der ligner ubegrænsede midler og ikke mindst en ejer, som selvfølgelig ikke stopper med at øge budget eller lave nye målsætninger og strategiplaner før guldet er hjemme.

    Kort og godt. Vi skal for enhver pris i Europa. Og er et nødvendigt onde, at BIF vinder guld, så må vi tage det med.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er sikkert nævnt flere gange, men nu nævner jeg det lige igen.
    Pengene klarer vi jo nok at miste - oplevelserne ligeså. Men vi taber jo ikke kun penge ved at misse Europa. Hvad vigtigere er, at vi mister vigtige koefficientpoint og vi mister den måske vigtigste parameter overhoved når vi skal rekruttere kvalitetsspillere, nemlig at vi er i Europa HVERT år. Er man ikke det, ja så er der jo for udlandske spillere næsten ikke noget som adskiller os fra andre danske topklubber. Er man lidt pessimistisk, så er det altså alt der her som er på spil.

    Jeg synes derfor, at det er utroligt kortsigtet, hvis man foretrækker et år uden Europa for at slippe for BIF-guld kontra BIF-guld og et år i Europa. For det første fordi et år uden Europa kan skade os ikke bare nu men også på sigt, og dermed øge muligheden for endnu mere BIF-guld. For det andet fordi guld til BIF kommer alligevel. Bliver det ikke denne sæson, så i næste eller næste igen. Folk herinde virker til at tro, at det er now or never med BIF. Men de har som eneste hold noget der ligner ubegrænsede midler og ikke mindst en ejer, som selvfølgelig ikke stopper med at øge budget eller lave nye målsætninger og strategiplaner før guldet er hjemme.

    Kort og godt. Vi skal for enhver pris i Europa. Og er et nødvendigt onde, at BIF vinder guld, så må vi tage det med.
    Se, det argument kan jeg gå med til.

    Jeg er dog ikke nødvendigvis enig i at BIF kun bliver bedre, de er gået af med Rønnow, og mon ikke at Mukhtar også snart ryger, så er deres hold ganske ordinært igen efter min mening.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Det er svært at vurdere Brøndby. De efterlever deres strategi ret fint, men kun fordi de kan tage nogle chancer fordi oscar holder hånden under dem, uden hans garanterede investeringer var Rønnow jo blevet solgt i vinters.
    Uanset hvad får de det svært i transfervinduet. De mister 2 målmænd, 2 backs, 1 midtbanespiller og 3 angribere - og de for 19 millioner får dem i alt. Af de spillere er 3 absolutte nøglespillere 4 af dem er tæt på faste i startopstillingen. Så kan de være heldige med billige spillere, med lån osv - men det er ikke sikkert de kan ramme så godt et vindue igen. Det er uden store bud på Muhktar eller Nørgaard der kan skubbe endnu mere til holdet.

    Tilbage til os, så kan jeg godt se rationalet i, at det er livsnødvendigt bøf ikke vinder noget. Men jeg var stadig ved at tude af raseri over den fcm kamp. Det er en skodsituation vi er i. Den eneste vej frem jeg kan se er, at vi skal vinde mesterskabet næste år - og de efterfølgende 19 år også. Og der tror jeg nemmest vi gør, hvis vi slutter denne sæson så stærkt af som muligt, ender i EL og helst på en tredjeplads. Vi har brug for det rygstød. Så kan vi vinde de sidste 7 kampe mens fcm klarer det selv er jeg gladest.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #134
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg har aldrig rigtig været aktiv herinde før for cirka et par år siden (har været fan siden 2000) og jeg må godt nok indrømme at jeg er meget skuffet over hvordan folk er generelt og deres holdninger og ikke mindst låste holdninger.
    Haha, stop dig selv. De mest låste holdninger herinde er formentlig dine geografisk betingede generaliseringer om fodboldspillere.
    Sidst redigeret af Garneren : 13.04.18 kl. 09:52
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 13 brugere er enige:

  25. #135
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Tror faktisk der er større chance hvis vi slutter udenfor europa, men med fcn, fcm og bif i europe - samt det du eller skriver får de godt nok svært ved at mestre suppe+eu :-/

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 29.05.17, 10:20
  2. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •