Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 161

Emner: Når vi buh'er af egne spillere...

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Man må da håbe, at netop det indslag skal forstås med en sjat humor og sproglig finurlighed - og ikke som en konkret dødstrussel. Ellers var der jo tale om et soleklart strafbart forhold.
    Sådan husker jeg det i hvert fald. Med den usikkerhed der er forbundet med, at det er godt 25 år siden, og at jeg ikke havde noget at gøre med det, andet end jeg var til kampene.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    UC, som en stor stemme for mange fans, ytrer sin holdning, kan jeg virkelig ikke se problemet i det. Man behøver ikke at være enig med dem, men der er altså bare mange i S12 miljøet, som ser UC som et talerør for netop dem, så jeg tror måske også at mange herinde, som nok ikke er de typiske 16-24 årige gutter, der står i kernen, tager S12 bussen på udebane osv., har svært ved at sætte sig ind i, at det her segment, som UC primært repræsenterer, har haft brug for at få at vide, hvordan de "store stemmer" ser på det.

    Og nej, det er ikke en, hvem er rigtig fan og hvem er ikke, for det er vi alle, men det var bare for at prøve at sætte lidt perspektiv på, for det er ikke mange år siden, jeg var en del af kernen, og der fulgte man altså bare UC.

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Sådan husker jeg det i hvert fald. Med den usikkerhed der er forbundet med, at det er godt 25 år siden, og at jeg ikke havde noget at gøre med det, andet end jeg var til kampene.
    Nu er jeg for ung til at have deltaget dengang, men jeg har overordentlig svært ved at forstå hvad der skulle være sjovt eller finurligt ved et sådan banner, ligesom det er svært at se at det skulle være bedre stil end det vi ser nu.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Nu er jeg for ung til at have deltaget dengang, men jeg har overordentlig svært ved at forstå hvad der skulle være sjovt eller finurligt ved et sådan banner, ligesom det er svært at se at det skulle være bedre stil end det vi ser nu.
    Der er vist ikke nogen som skriver, at det er bedre stil lige netop med det banner.

    Men jeg er enig med den skribent som nævner, at stemningen den gang var mindre alvorlig. Sådan husker jeg det også, omend jeg som nævnt flere gange sagtens kan have misforstået tingene. Og selvom der selvfølgelig egentlig ikke er noget speceilt morsomt i at synge "strudahl skal dø, strudahl skal dø...", så husker jeg det som noget man gjorde smågrinende og netop ikke ophidset med fråde om munden eller lignende.

    Man kan forøvrigt høre om baggrunden for banneret her: https://www.copenhagensundays.dk/hom...e-lige-nu/2018
    Sidst redigeret af k@sper : 13.08.20 kl. 11:52

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Tror der er meget få blandt S12s faste segment der er uenig i udmeldingen. Håber 9 bliver piftet ud.
    Eneste man kunne have tilføjet udmeldingen var Bøving som en del af fremtiden - en knægt der beholder sin egen trøje fra Man U kampen, det er en stil man kan støtte og påskønne.

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er vist ikke nogen som skriver, at det er bedre stil lige netop med det banner.

    Men jeg er enig med den skribent som nævner, at stemningen den gang var mindre alvorlig. Sådan husker jeg det også, omend jeg som nævnt flere gange sagtens kan have misforstået tingene. Og selvom der selvfølgelig egentlig ikke er noget speceilt morsomt i at synge "strudahl skal dø, strudahl skal dø...", så husker jeg det som noget man gjorde smågrinende og netop ikke ophidset med fråde om munden eller lignende.
    Stemningen var da langt grovere dengang. Tvært imod er det som om for mange har glemt hadet og for mange nye er kommet til, med en lidt indifferent holdning til dem derude.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Stemningen var da langt grovere dengang. Tvært imod er det som om for mange har glemt hadet og for mange nye er kommet til, med en lidt indifferent holdning til dem derude.
    Jeg husker det også som om, der dengang var mere plads til selvironi på holdets vegne, spontane sange på nedre C der fik omkredsen til at grine samt opfindsomme tilråb med er stærkt glimt i øjet. Ikke særlig organiseret, men derfor plads til megen kreativitet. Men det gjorde nok også at det var meget forskelligt fra hvor på tribunen man stod.
    Men grundet min alder ved jeg selvfølgelig ikke noget om start 90’erne, men kan da skrive under på min pointe fra ca 96/97 og frem

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er en sær forbrødring, der er imellem fundamentalistiske FCK-fans og BØF support i Wilczek-sagen. Samme patos, samme fraser... Men hey, det er jo et såkaldt frit land, og i dette tilfælde er det da også forfriskende, at nogen vil bruge deres ytringsfrihed til at være tavse. Det er en undervurderet feature.
    Selv har jeg visse sportslige forventninger til Wilczek, og jeg vil klappe og huje efter bedste evne, hvis han indfrier dem. Men han har vel dårligt haft en træning med bold endnu på 10'eren, så det er nok lidt tidligt at dømme ham på den front. Leverer han ikke en skid på banen, skal jeg gerne hade ham på en måde, der får min daværende indstilling til Pieros til at ligne inderlig hengivenhed.
    Der er jo slet ikke noget fundamentalistisk i det had, du beskriver om Pieros, hvis eneste brøde var, at han ikke var helt god nok/helt den rigtige til klubben. Men altså FCK-fans der hellere holder deres kæft, end at hylde nr. 9 er fundamentalistiske.
    Det faktisk lidt komisk, nu hvor visse folk gravalvorligt mener, at det er god lol og et tegn på fortidens u-prollede adfærd, at ønske et andet menneske død på et banner. Nogen vil så måske påstå, at det havde været forfriskende, hvis du havde brugt din ytringsfrihed på at være tavs. Det er en undervurderet feature, skal du nemlig se.
    hvad?

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af PlantePedellen Se meddelelser
    Jeg hader nok bare ikke Brøndby så meget mere da de ikke er en trussel mere. [...] Grunden til jeg har sløjfen på er at jeg synes det er sjovt at følge med i hvad de laver, fordi deres virkelighed er så langt fra min.
    Det er næsten ord for ord den holdning som BØF-sløjfen i sin tid var en reaktion på. http://sidelinien.dk/forums/showthre...tadig-B%C3%B8f
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    18

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Det er næsten ord for ord den holdning som BØF-sløjfen i sin tid var en reaktion på. http://sidelinien.dk/forums/showthre...tadig-B%C3%B8f
    Så er jeg jo ikke helt galt på den...

    PlantePedellen
    Fan siden starten, hoppede med over fra 03erne.
    PlantePedellen's Avatar

  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af fck_hundested Se meddelelser
    Der er jo slet ikke noget fundamentalistisk i det had, du beskriver om Pieros, hvis eneste brøde var, at han ikke var helt god nok/helt den rigtige til klubben. Men altså FCK-fans der hellere holder deres kæft, end at hylde nr. 9 er fundamentalistiske.
    Det faktisk lidt komisk, nu hvor visse folk gravalvorligt mener, at det er god lol og et tegn på fortidens u-prollede adfærd, at ønske et andet menneske død på et banner. Nogen vil så måske påstå, at det havde været forfriskende, hvis du havde brugt din ytringsfrihed på at være tavs. Det er en undervurderet feature, skal du nemlig se.
    Tjah, det er jo altid en balance imellem at ytre sig og holde sin kæft - og det er muligt, at jeg missede den med 700-800 shouts omkring Pieros. :-)

    Men jeg havde dog ret: Han var ikke god nok til FC. Og jeg hadede ham absolut ikke, men snarere det faktum at der ikke var bedre alternativer i lange perioder.

    Jeg har på intet tidspunkt gjort mig til talsmand for 90'er-nostalgi - vorherrebevares!

  16. #87
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af fck_hundested Se meddelelser
    Men altså FCK-fans der hellere holder deres kæft, end at hylde nr. 9 er fundamentalistiske.
    Tjah, insisterer du på at bruge "fundamentalistisk", kunne man svare, at fans der accepterer hvem som helst som repræsentanter for København ... er fundamentalistiske. Så er vi lige vidt. Jeg ville kalde begrebet upassende i begge sammenhænge.


  17. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er pinligt, fordi

    1) man har trang til at melde det ud alle steder. Havde man brug for at høre sig selv lidt? Var man blevet drillet lidt af sine gule "venner"?
    2) fordi man ikke kan se ud over egen næsetip og nu gør noget, som i hvert fald ikke kommer klubben til gode. Og på grund af hvad? En ligegyldig lejesvend som tilfældigvis har haft succes hos en konkurrent.

    Vi bryster os af humor på tilskuerpladserne og af positiv arrogance. Det man gør her er det total modsatte. Hvorfor ignorer man det ikke bare. Eller hvorfor tager man ikke tykt pis på Bifferne, som har grædt sig i søvn lige siden. Nu kan de så glæde sig over, at en del af vores fans også er fornærmede over købet.

    Hvis vi nogensinde med afstand skal være landets største klub, så må vi som fans simpelthen lægge sådan noget bondsk nag fra os. Selvfølgelig skal vi da vi hente BIfs bedste spiller - det er sgu da det de store klubber gør i de mindre klubber. Kan man ikke lide det, så kan man jo ignorere manden på stadion. Men det er da hamrende ynkeligt, at man har trang til at melde ud, at vi vil da i hvert fald ikke hylde ham...og så endda en hel måned før kampstart
    Supergodt svar - og er helt enig.

    Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet det had, et klubskifte kan skabe. Ja, det gjorde da ondt, da vi solgte vores daværende anfører, Allan Nielsen, tilbage i de knap så glade 90'ere, og han farvede sit hår i Brøndbyfarver og gjorde, hvad han kunne for at vise sig som en ægte BIF'er. Men helt ærligt: Han var bare en professionel fodboldspiller, der forsøgte at få det meste ud af sin karriere. Og de par millioner, vi fik for ham, varmede virkelig i den kriseramte kasse. Det, der gjorde mest ondt, var sådan set, at styrkeforholdet mellem Brøndby og FCK var så tydeligt. "Vi kan købe jeres anfører" gjorde altså ret ondt på selvforståelsen. Men det var jo ikke Allan Nielsens skyld eller ansvar, at FCK havde brug for at sælge ham.

    Og på samme måde er det altså ikke en polsk spillers skyld, at Brøndby ikke var attraktive eller rige nok til at beholde ham, og at FCK i dag kan lokke med en løn, som Brøndby formentlig hverken kan eller vil betale. Det er - som k@sper er inde på - jo en lige højre til Brøndby. Hvorfor dog i alverden forbigå den mulighed? Hvorfor ikke i stedet håbe, at en ny spiller hos os bliver en succes og more sig kosteligt, hvis han om kort tid scorer matchvindermålet mod sin gamle kleb?

    Hvad er det præcist, at Willer har gjort imod os? Har han ikke netop tilvalgt os - endda vel vidende, at det var det mest upopulære, han kunne gøre overfor sin gamle kleb? Er det ikke netop et bevis for det væsentligt ændrede styrkeforhold? Og håber vi ikke altid, at vores spillere præsterer, så vi kan vinde kampe og titler?

    Helt ærligt - han er end ikke vokset op med Brøndby eller FCK. Og selv om nogen gør det til en religion, er det det altså ikke. Ikke for 99% af alle spillere i al fald. Ja, der er engang imellem spillere, som er lige så store fans som de mest inkarnerede fans er. Men det hverken kan eller bør du altså forlange af en polak.

    Vis nu noget overskud, lidt københavnerarrogance og hyld en spiller, der med al tydelighed viser magtfordelingen mellem FCK og Brøndby igen-igen-igen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  18. #89
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah, insisterer du på at bruge "fundamentalistisk", kunne man svare, at fans der accepterer hvem som helst som repræsentanter for København ... er fundamentalistiske. Så er vi lige vidt. Jeg ville kalde begrebet upassende i begge sammenhænge.
    Vrøvl. Fundamentalisme betyder ifølge ordbogen en kompromisløs holdning til en bestemt sag. Hvis man 'accepterer hvem som helst' er man pr. definition det modsatte.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #90
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Vrøvl. Fundamentalisme betyder ifølge ordbogen en kompromisløs holdning til en bestemt sag. Hvis man 'accepterer hvem som helst' er man pr. definition det modsatte.
    Hvis man accepterer hvem som helst, ville jeg kalde det en kompromisløs holdning til den sag.

    I alle fald er det reduktivt og ikke specielt konstruktivt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Steam og egne spil på cd rom
    By Mattsson#1988 in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.10.17, 09:31
  2. Vores egne musikalske fejltagelser
    By Sokken in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.03.08, 23:04
  3. Design af egne tørklæder?
    By DaneX in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 07.03.08, 10:11
  4. hey (brugernes egne sider, red.)
    By daniel21 in forum Bazar
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.02.05, 13:03
  5. Iøvrigt ros til FC's egne vagter i lørdags!
    By FC Altid in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 20:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •