Side 116 af 184 FørsteFørste ... 1666106113114115116117118119126166 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,726 til 1,740 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1726
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er der jo et budget der skal overholdes.. Hvis Santos forsvinder så vil det alt andet end lige skabe yderligere plads i budgettet, men måske endnu vigtigere, så vil det rent “praktisk” skabe plads til en ny offensiv spiller i truppen... Man kan sige at vi er ganske fint besat på de offensive positioner rent kvantitativt, men de fleste kan nok se at vi mangler en kreativ, offensiv profil, gerne til højrekanten...

    At Santos skaber yderligere plads i budgettet er i øvrigt ikke det samme, som at vi ikke i forvejen har “råd” til at hente den rigtige spiller ind.. Men det giver måske lige muligheden for at skrue lidt ekstra på knapperne, hvis der bliver behov for det...
    Læs hvad jeg skriver. Der har hele tiden været plads i budgettet til et stort indkøb til kanten. Det har været meldt ud i lang tid! Endvidere tror jeg ikke, at et salg af Santos ændre noget på det råderum Ståle har at arbejde med i forhold til en enkelt spiller. Det vil i hvert fald være meget anderledes end hvordan klubben normalt arbejder. Det vil mere sandsynligt åbne op for, at Ståle kan hente andre spillere til klubben ved en senere lejlighed.

  2. #1727
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Men det er jo igen en antagelse af, at der ikke har været plads i budgettet. Jeg forstår simpelthen ikke hvor den sandhed stammer fra. Alle signaler fra klubbens side har jo vist os, at det hele tiden har været planen. Ståle meldte ud tilbage i juli, at han søgte en offensiv kantprofil. Han missede heldigvis med Sisto, men det viste os, at der er sat markante midler af til det indkøb. Jeg tror simpelthen ikke på, at det var fordi der opstod en mulighed, at man prøvede at hente ham. Derudover har de journalister med indsigt og kilder flere gange meldt ud, at Ståle meget aktivt kigger i den retning. Senest meldte Søren Sorgenfri ud på Twitter, at FCK havde en profil i sigtekornet.

    Det at der ikke er plads i budgettet, om det nu også er planen og alle de andre dommedagsprofetier, har altså ikke hold i virkeligheden ... med mindre man taler ind i den kontekst hvor alt er lort, hvor FCK ikke udspillede de tyrkiske mestre, hvor FCK ikke spillede lige op med MU i 90 min, hvor skaderne bliver ved med at vælte ind, hvor FCM er 2000% bedre end FCK, hvor Ståle ALDRIG viser tegn på udvikling og hvor formanden "pynter & lyver" om det sportslige budget. Det er helt i orden at være kritisk, det er jeg bestemt også selv, men stop nu med at lave sandheder, som ikke kan bygges op af andet end antagelser.
    Da Santos blev hentet, blev det udtalt af Ståle, at man nu var over budget på den samlede spillertrup. Man havde altså lånt af næste års spillerbudget, men det var nødvendigt med de skader, der ramlede ned over os i starten af seneste sæson. Derfor er det vel ikke at lave en sandhed eller bygge den påstand op omkring rene antagelser? Det er jo baseret på den information, som klubben har meldt ud.

    I øvrigt behøves alt jo ikke komme i kronologisk rækkefølge. Ståle meldte tilbage i juli, at han søgte en kantspiller, men det er jo på ingen måde det fulde billede af transfervinduet? En del af den ligning kan jo sagtens være, at sælge fx Santos for at frigøre midler til den kantspiller, han gerne vil have. Det går fint i tråd med, at vi ligner et 4-2-3-1 hold fra kommende sæson, hvorfor vi også har mere brug for en kant end en ekstra spids, hvor vi i forvejen har rigeligt med muligheder.

    På samme måde har det nok også været planen tilbage i juli, at Thomsen skulle sælges samt man ville afskibe en venstre back.

    Jeg kan ikke forstå, hvorfor du lukker øjnene for, at tilførsler af store profiler, der må formodes løntunge, samtidig kan være lig med afgang i truppen for at skabe den fornødne plads? Ståle har et klart spillerbudget at forholde sig til. Det er sat af bestyrelsen. Så er det jo klart, at hvis der opstår ekstraordinære situationer, så tager han den enkelte situation til bestyrelsen og beder dem forholde sig til det?

  3. #1728
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Da Santos blev hentet, blev det udtalt af Ståle, at man nu var over budget på den samlede spillertrup. Man havde altså lånt af næste års spillerbudget, men det var nødvendigt med de skader, der ramlede ned over os i starten af seneste sæson. Derfor er det vel ikke at lave en sandhed eller bygge den påstand op omkring rene antagelser? Det er jo baseret på den information, som klubben har meldt ud.

    I øvrigt behøves alt jo ikke komme i kronologisk rækkefølge. Ståle meldte tilbage i juli, at han søgte en kantspiller, men det er jo på ingen måde det fulde billede af transfervinduet? En del af den ligning kan jo sagtens være, at sælge fx Santos for at frigøre midler til den kantspiller, han gerne vil have. Det går fint i tråd med, at vi ligner et 4-2-3-1 hold fra kommende sæson, hvorfor vi også har mere brug for en kant end en ekstra spids, hvor vi i forvejen har rigeligt med muligheder.

    På samme måde har det nok også været planen tilbage i juli, at Thomsen skulle sælges samt man ville afskibe en venstre back.

    Jeg kan ikke forstå, hvorfor du lukker øjnene for, at tilførsler af store profiler, der må formodes løntunge, samtidig kan være lig med afgang i truppen for at skabe den fornødne plads? Ståle har et klart spillerbudget at forholde sig til. Det er sat af bestyrelsen. Så er det jo klart, at hvis der opstår ekstraordinære situationer, så tager han den enkelte situation til bestyrelsen og beder dem forholde sig til det?
    Jeg er helt med på din præmis, men alle signaler fra klubben siger noget andet. Ståle var endda klar på at hente en spiller til 15 mio pr. sæson, uden at han havde solgt en eneste, som kunne give rum i budgettet. Noget han ikke kunne garantere, selv hvis Sisto havde skrevet under med FCK. MWD har desuden meldt ud, at Ståles budget er stærkt stigende, frem mod omkring 200 mio i 2023. Formandens siger jo netop også, at coronaen ikke får betydning for Ståles budget.

    Edit: Desuden er jeg ret sikker på, at Ståle ser polakken som en der kan alt det som Santos kan, bare langt bedre, og ikke en erstatning Ndoye. Når vi samtidig ved, at Santos skaber problemer i truppen, og at han på ingen måde har slået til, så er han en logisk spiller at skille sig af med.
    Sidst redigeret af Devil : 07.09.20 kl. 09:58

  4. #1729
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Ifht. at man ikke kunne få N'doye til at spille de(n) sidste kamp(e), så tror jeg det er ren forhandlingstaktik. Vi kunne få alt eller intet og ikke nogen små lappeløsninger. Tror heller ikke en check på 500.000,- kunfor den kamp havde ændret noget. N'doye-lejren vurderede at vi havde mest at vinde og tabe og gik derfor all-in på deres hånd. Den ville Ståle ikke spille med på og trak fra. Jeg tror det vil vise sig at være værst for N'doye i længden og det er trist for han er en klasse fyr og en klublegende.
    Det kan du sagtens have ret i. Det undrer mig bare, at en så simpel forhandling gik i vasken. Om skylden ligger hos N'Doye eller FCK er umuligt at vide. Det er jo logik for burhøns, at 1-2 EL-kampe havde været guld at vise sig godt frem i efter en skadesplaget sæson - både overfor FCK og ikke mindst overfor tyrkiske og andre europæiske klubber. Man skal kende Ståle helt enormt dårligt, hvis man tror, at han signer med en spiller for et år eller to for at have ham med i potentielt en enkelt EL-kamp. Derfor undrer det forløb mig bare stadig. Mit bedste bud er, at Ståle og FCK gjorde et eller andet i forhandlingerne, som fornærmede N'Doye dybt. Fair eller ej - who knows?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1730
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://twitter.com/uruguayanheroes/...519132160?s=21

    Ifølge dette tweet, der har det fra AS, skulle Espanyol, Almeria og Mallorca være ude efter Michael Santos.
    Samme Twitter konto har et tweet om Edinson Cavani passer sin datter, mens han leder efter en ny kontrakt. Jeg kunne godt drømme om at han fik 1-2 sæsoner i FCK :)

    https://twitter.com/UruguayanHeroes/...14954907291649

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1731
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg kunne godt leve med at bytte Santos for Cavani..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #1732
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det kan du sagtens have ret i. Det undrer mig bare, at en så simpel forhandling gik i vasken. Om skylden ligger hos N'Doye eller FCK er umuligt at vide. Det er jo logik for burhøns, at 1-2 EL-kampe havde været guld at vise sig godt frem i efter en skadesplaget sæson - både overfor FCK og ikke mindst overfor tyrkiske og andre europæiske klubber. Man skal kende Ståle helt enormt dårligt, hvis man tror, at han signer med en spiller for et år eller to for at have ham med i potentielt en enkelt EL-kamp. Derfor undrer det forløb mig bare stadig. Mit bedste bud er, at Ståle og FCK gjorde et eller andet i forhandlingerne, som fornærmede N'Doye dybt. Fair eller ej - who knows?
    Hvis N'Doye var dybt fornærmet over et-eller-andet benyttede han vel næppe 10'eren til at selvtræne efter udmeldingen om manglende forlængelse??
    .........William Kvist RAUS!!!!

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1733
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg kunne godt leve med at bytte Santos for Cavani..
    Vi kan da forsøge at lokke med “gratis” børnehave

  13. #1734
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    Hvis N'Doye var dybt fornærmet over et-eller-andet benyttede han vel næppe 10'eren til at selvtræne efter udmeldingen om manglende forlængelse??
    Jeg tror nu godt, at vi kan konkludere, at han blev fornærmet på et eller andet niveau, som jo også kom til udtryk på insta (https://footy.dk/footy-fodbold/2020/...tagram-opslag/). Men derfor kan man vel godt selvtræne?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. #1735
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg tror nu godt, at vi kan konkludere, at han blev fornærmet på et eller andet niveau, som jo også kom til udtryk på insta (https://footy.dk/footy-fodbold/2020/...tagram-opslag/). Men derfor kan man vel godt selvtræne?
    Nok ikke på 10´eren, hvis man er super fornærmet ;-)

  15. #1736
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det kan du sagtens have ret i. Det undrer mig bare, at en så simpel forhandling gik i vasken. Om skylden ligger hos N'Doye eller FCK er umuligt at vide. Det er jo logik for burhøns, at 1-2 EL-kampe havde været guld at vise sig godt frem i efter en skadesplaget sæson - både overfor FCK og ikke mindst overfor tyrkiske og andre europæiske klubber. Man skal kende Ståle helt enormt dårligt, hvis man tror, at han signer med en spiller for et år eller to for at have ham med i potentielt en enkelt EL-kamp. Derfor undrer det forløb mig bare stadig. Mit bedste bud er, at Ståle og FCK gjorde et eller andet i forhandlingerne, som fornærmede N'Doye dybt. Fair eller ej - who knows?
    Jeg er ikke sikker på at N'doye og hans rådgivere synes det var så genialt et udstillingsvindue. Hvis det havde været SÅ fedt for ham,havde de jo slået til. Jeg tror desværre at de har troet de havde en stærkere position end tilfældet var og kom til at spille deres hånd dårligt. Jeg sidder i hvert fald tilbage med indtrykket af at vi kom bedst ud af situationen som helhed omend jeg gerne ville have haft N'doye til de sidste kampe og en sæson mere - bare ikke for en hver pris.


  16. #1737
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg er ikke sikker på at N'doye og hans rådgivere synes det var så genialt et udstillingsvindue. Hvis det havde været SÅ fedt for ham,havde de jo slået til. Jeg tror desværre at de har troet de havde en stærkere position end tilfældet var og kom til at spille deres hånd dårligt. Jeg sidder i hvert fald tilbage med indtrykket af at vi kom bedst ud af situationen som helhed omend jeg gerne ville have haft N'doye til de sidste kampe og en sæson mere - bare ikke for en hver pris.
    Hvordan kom vi bedst ud af situationen? Vi fik jo intet af det, vi/Ståle ønskede?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1738
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Hvordan kom vi bedst ud af situationen? Vi fik jo intet af det, vi/Ståle ønskede?
    Risiko vs. økonomi. Man kan kun gisne om N'Doye kunne holde en sæson til, men det sidste stykke tid har ikke set godt ud. Jeg sidder også med fornemmelsen af en fornuftig beslutning. Vi skal have frigjort en del økonomi for at få et DM-værdigt hold - N'Doye var en del af den ligning.
    Fc Ålene

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #1739
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I dag havde vi sidste kamp inden sæsonen starter. Så ja, det var bare en træningskamp. Men samtidig sidste mulighed for menigmand til at vurdere truppens tilstand. Mine betragtninger:

    - Bjelland lavede en stor fejl ved 2-0 målet, men værre er, at han ser så langsom ud - både på fart, men også i tanke og handling. Han bliver overhalet i denne sæson af Marios.
    - Marios havde en ok debut. Rimelig god på bolden og i sine dueller. Han skal dog lære zone. Det koster jo lidt et mål i dag, at han ikke kan det. Og fra søndag af koster det point.
    - Offensiven var meget som seneste sæson: vores HELT store udfordring i suppen er, at andre hold står meget lavt. For at løse den udfordring har vi brug for mere fysik i feltet samt kreativitet og driblinger fra kanterne. Kamelen, Wind og Kaufmann kan forhåbentlig løfte den del mellem sig, mens vi må håbe, at Fischer, Falk og en stærkere udgave af Daramy kan bidrage til x-faktoren. Men vi er pt. alt for nemme at lukke ned for, fordi der kommer ikke rigtig noget. Fisher og Biel tager konstant bare et træk ind i banen og spiller på tværs. I guder hvor jeg dog savner den gamle direkte version af Fischer. Lad os satse på, at han kommer her i efteråret.
    - Biel er stadig Biel. Han er god i Europa, fordi der er plads i mellemrummet, da modstanderen tør at gå længere frem, men han er ikke god i suppen, fordi der står 10 mand omkring feltet, og det er han ikke spilleren, der løser.

    Konklusion: Vi mangler x-faktor, som kan komme via en offensiv profil. Og så SKAL Boilesen spille venstre back.
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 07.09.20 kl. 13:10

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #1740
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    I dag havde vi sidste kamp inden sæsonen starter. Så ja, det var bare en træningskamp. Men samtidig sidste mulighed for menigmand til at vurdere truppens tilstand. Mine betragtninger:

    - Bjelland lavede en stor fejl ved 2-0 målet, men værre er, at han ser så langsom ud - både på fart, men også i tanke og handling. Han bliver overhalet i denne sæson af Marios.
    - Marios havde en ok debut. Rimelig god på bolden og i sine dueller. Han skal dog lære zone. Det koster jo lidt et mål i dag, at han ikke kan det. Og fra søndag af koster det point.
    - Offensiven var meget som seneste sæson: vores HELT store udfordring i suppen er, at andre hold står meget lavt. For at løse den udfordring har vi brug for mere fysik i feltet samt kreativitet og driblinger fra kanterne. Kamelen, Wind og Kaufmann kan forhåbentlig løfte den del mellem sig, mens vi må håbe, at Fischer, Falk og en stærkere udgave af Daramy kan bidrage til x-faktoren. Men vi er pt. alt for nemme at lukke ned for, fordi der kommer ikke rigtig noget. Fisher og Biel tager konstant bare et træk ind i banen og spiller på tværs. I guder hvor jeg dog savner den gamle direkte version af Fischer. Lad os satse på, at han kommer her i efteråret.
    - Biel er stadig Biel. Han er god i Europa, fordi der er plads i mellemrummet, da modstanderen tør at gå længere frem, men han er ikke god i suppen, fordi der står 10 mand omkring feltet, og det er han ikke spilleren, der løser.

    Konklusion: Vi mangler x-faktor, som kan komme via en offensiv profil. Og så SKAL Boilesen spille venstre back.
    Tak for overblikket. Det kunne godt tyde på, at Daramy bliver en meget, meget afgørende variabel i den kommende sæson. Kan han spille 80+ minutter hver kamp og blive kampafgørende med mål og assists? Det håber jeg sgu. Så tror jeg også sagtens han kan overskygge Sisto.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •