Side 123 af 184 FørsteFørste ... 2373113120121122123124125126133173 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,831 til 1,845 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1831
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    MWD melder Santos klar for er salg til CD Leganés på Pipper.

  2. #1832
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...aet-paa-skifte

    Santos ser ud til at skifte til Leganes.

  3. #1833
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se problemet i, at en forretningsmand som primært skal hjælpe med økonomien i klubben tænker på den måde. Det er sådan set det, som det handler om. Vi skal ud i Europa for at tjene penge enten via pengepræmier eller ved, at vores spillere stiger i pris. Dermed kan vi få et bedre grundlag for endnu bedre hold, som kan komme endnu længere.
    Jeg er slet ikke uenig med hverken dig eller Seier! Det er bare den enormt usexede måde det bliver udlagt på. Jeg vil til enhver tid foretrække “opnå kvalifikation til Champions League” fremfor “kapitalisere på vores investering”...
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #1834
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Jeg er slet ikke uenig med hverken dig eller Seier! Det er bare den enormt usexede måde det bliver udlagt på. Jeg vil til enhver tid foretrække “opnå kvalifikation til Champions League” fremfor “kapitalisere på vores investering”...
    Manden er et produkt af 80’erne. Det er bare den måde han taler.

    Han bliver nød til at formulere sig på den måde for at retfærdiggøre den følelsesbetonede beslutning det var at sætte penge i et fodboldhold.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1835
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    PS: Korrekt at han spillede fuld tid 1/3+8/3+12/3..der var bare lige en pokalkamp imellem, nemlig d. 4/3 (AAB) hvor han blev indskiftet efter 81 minutter (10 pct spilletid).

    PPS: For statistikkens skyld kunne det være interessant at se hvad et præsteret spilminut i snit koster for eks. Bjelle vs. Nelsson.
    Vi skal jo bruge 2,7 spillere med Bjelles præsterede spilletid (i min. stat) for besætte positionen.
    Ah shit, jeg overså den pokal kamp :). Jeg tænkte bare, det ikke kunne passe, så tog den hurtige vej med at hente tal :).

    Men den burde være rimelig hurtig at hente, Nelsson har 4929(90 min i reserve turnering) og Bjelland har 2545(261 min i reserve turnering).

    Det er hurtige tal fra Transfermarkt.

  8. #1836
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Ah shit, jeg overså den pokal kamp :). Jeg tænkte bare, det ikke kunne passe, så tog den hurtige vej med at hente tal :).

    Men den burde være rimelig hurtig at hente, Nelsson har 4929(90 min i reserve turnering) og Bjelland har 2545(261 min i reserve turnering).

    Det er hurtige tal fra Transfermarkt.

    Ja, så i store tal spiller Nelsson det dobbelte antal minutter i forhold til Bjelle.
    Bjelles løn er angiveligt incl. sign on fee ca. 750.000 kr/md. Jeg kan ikke finde info på Nelssons løn, men gætter på 250-400.000. I store tal altså et forhold på 3 til 1 eller 2 til 1.
    Igen i runde tal giver det vel at et præsteret spilminut for Bjelle koster 4-6 gange så meget som Nelssons. Heldigt for Bjelle at han har overstået sine lønsamtaler.

  9. #1837
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Ja, så i store tal spiller Nelsson det dobbelte antal minutter i forhold til Bjelle.
    Bjelles løn er angiveligt incl. sign on fee ca. 750.000 kr/md. Jeg kan ikke finde info på Nelssons løn, men gætter på 250-400.000. I store tal altså et forhold på 3 til 1 eller 2 til 1.
    Igen i runde tal giver det vel at et præsteret spilminut for Bjelle koster 4-6 gange så meget som Nelssons. Heldigt for Bjelle at han har overstået sine lønsamtaler.
    Vejledende eksempel på mangel af fodbold forståelse :)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1838
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vejledende eksempel på mangel af fodbold forståelse :)
    Jep.

    Hos dig selv.

    Ezens regnestykke mangler endnu en faktor i tillæg til løn og spille minutter - kvalitet af spille minutter.

    Så hvad end, vi skal gange med undervejs, så hedder den under alle omstændigheder: *Lavere løn til Nelsson* gange *Flere spille minutter til Nelsson* gange *Højere kvalitet per spille minut i gennemsnit til Nelsson.*
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1839
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Jep.

    Hos dig selv.

    Ezens regnestykke mangler endnu en faktor i tillæg til løn og spille minutter - kvalitet af spille minutter.

    Så hvad end, vi skal gange med undervejs, så hedder den under alle omstændigheder: *Lavere løn til Nelsson* gange *Flere spille minutter til Nelsson* gange *Højere kvalitet per spille minut i gennemsnit til Nelsson.*
    Ud over manglende forståelse for en vis form for humor (ok - skrevet i en snapse brandert), så er det så manglende forståelse for fodbold økonomi II.

    Bjelland bliver signet som international profil i bedste fodbold alder og Nelsson som talent fra FCN - jeres bagklogskabens klare lys udformet i et Excel ark er ligeså ubrugelige som morgendagens tømremænd.


  14. #1840
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ud over manglende forståelse for en vis form for humor (ok - skrevet i en snapse brandert), så er det så manglende forståelse for fodbold økonomi II.

    Bjelland bliver signet som international profil i bedste fodbold alder og Nelsson som talent fra FCN - jeres bagklogskabens klare lys udformet i et Excel ark er ligeså ubrugelige som morgendagens tømremænd.
    Touche, eller hvad man siger. Jeg respekterer din brandert. No offense - ha' en nice weekend :-)
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1841
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Touche, eller hvad man siger. Jeg respekterer din brandert. No offense - ha' en nice weekend :-)
    Altså hvad er det egentlig vi diskuterer? Tal, statistikker, Excell-ark osv. er dybt irrelevante.. Gav det mening dengang vi signede Bjelland? Hell Yeah!!! Og vi udstyrede ham med en monsterkontrakt for at få det til at lykkes..

    Det startede også fint.... Men siden siden har skader og skrantende fysik vist sig at sætte spørgsmålstegn ved om investeringen har været god... Set i bakspejlet kunne pengene have været brugt bedre... Klart det kunne de da! men gud hvor gav det mening dengang vi hentede ham.. Det kan diverse statistikker ikke ændre ved....


  17. #1842
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I podcasten fra Inside arrangementet nævnte Ståle også, at der er pres på Bjelland i forhold til at præstere, og han havde sagt det til ham. Vi må håbe at den ændrede træningsmetodik, man har valgt med ansættelsen af Ben Rosen kommer til at betyde, at Bjelland er kampklar noget oftere, og ad den vej kan løfte sit spil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #1843
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ud over manglende forståelse for en vis form for humor (ok - skrevet i en snapse brandert), så er det så manglende forståelse for fodbold økonomi II.

    Bjelland bliver signet som international profil i bedste fodbold alder og Nelsson som talent fra FCN - jeres bagklogskabens klare lys udformet i et Excel ark er ligeså ubrugelige som morgendagens tømremænd.

    I betragtning af hvor meget små debatter herinde kan køre helt ud af en tangent kan jeg ikke se et problem i at engulf og jeg bruger 2 posts på at nørde og lægge løn info ovenpå Bjelles manglende spilletid. Det kan vel ikke pisse folk af?

    Det som de foregående post burde gøre klart for enhver var a vi på det tidspunkt i 345 dage havde en spiller der havde et skånejob som CB og oftest kun kunne spille een hel kamp før han skulle spares helt eller delvist i den næste, hvilket satte stort pres på de øvrige hvoraf Nelsson er bedst og altid med..og hvis han fik en skade ville vi stå mega dårligt (sammenlign med fcm med rigtig mange cb på kontrakt). Det er sagens kerne og som Kiwi skriver nedenfor (har redigeret mit indlæg her) prikker Ståle nu venligt til Bjelle ang. fysikken.

    Er helt med på omstændighederne da Bjelle blev signed og håbede selv vi fik ham straks det kom ud han ikke blev forlænget i Brentford. Så ingen kritik af Ståle der!
    Sidst redigeret af Ezen : 13.09.20 kl. 10:05

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1844
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I podcasten fra Inside arrangementet nævnte Ståle også, at der er pres på Bjelland i forhold til at præstere, og han havde sagt det til ham. Vi må håbe at den ændrede træningsmetodik, man har valgt med ansættelsen af Ben Rosen kommer til at betyde, at Bjelland er kampklar noget oftere, og ad den vej kan løfte sit spil.
    Fedt sagt af Ståle, og som en anden bruger herinde skrev er vores vigtigste signing denne gang måske på den fysiske sektor.

  22. #1845
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vi ved det nok allesammen..eller kan godt lide tanken, men det er nu alligevel rart engang i mellem også at blive bekræftet i det: At Sidelinien inspirerer både medier og beslutningstagere helt ind til vores top investorer:
    Faldt lige over denne detalje:

    D. 5/9 skrev Andreas Hansen herinde i et længere indlæg:
    SISTO
    Sisto-sagen er også speget. Er det så simpelt, at Sisto brugte FCK som løftestang til 1) at lokke FCM ud af busken, 2) gøre sin spanske arbejdsgiver så pissed, at de bare ville af med ham, næsten koste hvad det ville? I så fald er det noget af en trojansk hest, han har præsteret ved at blive hentet i privatfly og være et lægetjek fra en signatur.
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...129#post696129

    D. 8/9 citerer BT Lars Seier:
    »Vi forsøgte at købe ham, men da det blev klart, at han hellere ville være hos vores største konkurrenter, skulle vi ikke have en 'Trojansk hest' ind,« konkluderer han.


    Den slags ordvalg er næppe et rent tilfælde :)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •