Viser resultater 1 til 15 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De har lige accepteret en af de dyreste handler i FCK’s historie, med løn og sign-on nok i top 2! Det bør være svar nok til alle der forsøger at tale investerings lysten ned. Vi har kun set tegn på det modsatte, alligevel skal vi i perioder igennem trættende økonomiske dommedagsspekulationer. Desuden er den eneste måde jyderne kan få valuta for investeringer i klubben sportslig succes, så de har ikke råd til at skære i budgettet, særligt ikke når FCM og BØF satser stort.
    Satser stort hvordan? Økonomisk? For så satser vi gigantisk. Deres budgetter er ikke i nærheden af vores. Sat lidt på spidsen, burde der faktisk være plads til sænkning af vores budget, og vi burde stadigvæk kunne kæmpe med om titlen, uagtet de to klubbers nuværende investeringsramme.
    Forskellen ligger i, at vi ser os selv som en europæisk klub, det gør de ikke. Og det koster bare penge, mange penge. At vi er hvor vi er nu, kan til dels tilskrives et uhørt omgang af skader til nøglespillere, samt en scoutingafdeling der ikke har ramt meget rigtigt, rigtig længe desværre.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,867

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Satser stort hvordan? Økonomisk? For så satser vi gigantisk. Deres budgetter er ikke i nærheden af vores. Sat lidt på spidsen, burde der faktisk være plads til sænkning af vores budget, og vi burde stadigvæk kunne kæmpe med om titlen, uagtet de to klubbers nuværende investeringsramme.
    Forskellen ligger i, at vi ser os selv som en europæisk klub, det gør de ikke. Og det koster bare penge, mange penge. At vi er hvor vi er nu, kan til dels tilskrives et uhørt omgang af skader til nøglespillere, samt en scoutingafdeling der ikke har ramt meget rigtigt, rigtig længe desværre.
    Her er jeg så ret uenig med dig i definitionen på "at satse stort" - resten kan vi fint blive enige om - men i min verden, så er det at satse i forretningsverdenen, at man laver store investeringer, i håb om et muligt afkast. FCK/PSE kører med faste budgetter og overskud på driften, både FCM og især Brøndby kører med gigantiske underskud år efter år, i håb om at det på sigt giver afkast. Det er satset efter min mening, og det jeg ville kalde "at satse stort". Skulle FCK/PSE agere på samme måde, så skruede vi tilsvarende op for det sportslige budget i FCK, lad os sige til 200 mio, for at komme op i en europæisk størrelse, hvor mulighederne for indtægter var tilsvarende store, men hvor risikoen også var der efter hvis "det store sats" glipper.

    Og, 200 mio er procentvis et retvisende tal, hvis man sammenligner med BØF's og FCM's budgetter og underskud og vores ditto. Jeg har desuden - og helt bevidst - undladt suggar daddy elementet, da det jo netop er den del, som har gjort de to klubbers "store sportslige satsninger" mulig. Derudover har FCM med vinterens salg flyttet sig rent økonomisk, så de reelt set, kan undfordre FCK's position, særligt hvis man lige skruer lidt ned for blusset. Jeg synes så også, at fyringen af Hørsholt, og omlægningen af direktionen, viser at man ikke har planer om at drosle ned sportsligt.
    Sidst redigeret af Devil : 15.02.18 kl. 12:21

  4. De følgende 3 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •