Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 100

Emner: Boykot VM i Qatar

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Klubben får "bare" mindst 55.000 kr. pr. spiller pr. dag, som de er med ved VM, hvilket som regel bliver til knapt 1 mio. kr. pr. spiller. FCK fik 3,2 mio. kr. i kompensation ved VM i 2018 for Robin, Fischer og Kvist. Så det har jo en økonomisk potentiel konsekvens, som jeg også tror man fra klubbens side har med i baghovedet.
    Vi kommer til at have minimum 3 spillere, som er i spil til en VM-bruttotrup om halvandet år: Boilesen, Lerager og Falk. Og hvis Jonas Wind bliver, så er vi på 4, og hvis Delaney og Corner kommer hjem, så 6 spillere. Plus hvad vi evt. måtte få ind af potentielle landsholdsspillere i de næste 2-3 transfervinduer. Så kan det måske koste klubben op til ca. 10 mio. kr. at spillerne boykotter VM.. Ikke at det er en grund til ikke at gøre det, men kan godt se, hvorfor det måske skulle skabe en modvilje mod at bakke op om ideen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Klubben får "bare" mindst 55.000 kr. pr. spiller pr. dag, som de er med ved VM, hvilket som regel bliver til knapt 1 mio. kr. pr. spiller. FCK fik 3,2 mio. kr. i kompensation ved VM i 2018 for Robin, Fischer og Kvist. Så det har jo en økonomisk potentiel konsekvens, som jeg også tror man fra klubbens side har med i baghovedet.
    Vi kommer til at have minimum 3 spillere, som er i spil til en VM-bruttotrup om halvandet år: Boilesen, Lerager og Falk. Og hvis Jonas Wind bliver, så er vi på 4, og hvis Delaney og Corner kommer hjem, så 6 spillere. Plus hvad vi evt. måtte få ind af potentielle landsholdsspillere i de næste 2-3 transfervinduer. Så kan det måske koste klubben op til ca. 10 mio. kr. at spillerne boykotter VM.. Ikke at det er en grund til ikke at gøre det, men kan godt se, hvorfor det måske skulle skabe en modvilje mod at bakke op om ideen.
    Formentlig bliver Jonas Wind jo nok desværre skudt af (længe) inden VM, men der skulle gerne stadig være udtagne spillere, hvis Danmark (og eventuelle andre) lande både kvalificerer sig og vælger ikke at boykotte. Skulle de udeblive fra VM, ryger der formentlig summer af deres salgspriser, der langt overgår de nævnte honorarer. Og skulle de selv vælge at blive væk, risikerer de følgestraffe fra FIFA.

    Samtidig fremgår det ikke tydeligt af borgerforslaget, om opfordringen også omfatter at trække sig fra kvalifikationen. Det ville da være oplagt, hvis man alligevel ikke havde tænkt sig at deltage i slutrunden, men det ville være at give afkald på op til fem hjemmekampe i Parken (og igen muligvis også efterfølgende på grund af sanktioner for at have trukket sig fra turneringen).

    I princippet kunne alt dette sagtens tænkes være værd at løbe med på egen hånd, uanset prisen, hvis man er tilpas opsat på det, og som indædt ikke-fan af landsholdet ville det medfølgende kaos virkelig underholde mig ;-)

    Men om det er noget, der har bare 1% gehør i klubledelsen: Jeg nægter at tro på det.

    Når det er sagt, så mangler borgerforslaget da også stadig at komme over bare de første 10.000 stillere af de påkrævede 50.000, så måske er den folkelige modstand alligevel ikke så stor.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Hvis DK skulle opfordre til boykot af VM i Qatar, så synes jeg at man skal fortsætte med at spille kvalifikationen. Jeg tror at såfremt nok lande, og især prominente lande, støtter op om boykotten, så bliver den bare fjernet fra Qatar og flyttet til et af de mange andre lande der er gearede til at afholde. Hvis presset bliver stort nok på FIFA så bukker de sig. Jeg synes også godt man kan tillade sig at spille kvalifikationen og netop opfordre til at afholdelsen bare rykkes til et andet land. Der er jo heller ikke nogle af den der støtter op om en boykot, der mener at VM bør aflyses.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #19
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    pkt. 1 - du skal bare eje 1 aktie for at være aktionær og dermed have adgang til generalforsamlingen.
    Som aktionær har du indtil d. 8. marts til at fremsende et emne du gerne vil have behandlet på generalforsamlingen:

    PARKEN SPORT & ENTERTAINMENT A/S afholder ordinær generalforsamling den 19. april 2021.
    Det følger af selskabets vedtægter § 4, at ”Aktionærerne har ret til at få et bestemt emne optaget på dagsordenen til den ordinære generalforsamling, hvis kravet fremsættes skriftligt overfor bestyrelsen senest 6 uger før generalforsamlingen. Modtages forslaget senere end 6 uger før generalforsamlingen afgør bestyrelsen, om kravet er fremsat i så god tid, at emnet kan optages på dagsordenen.
    I henhold til selskabslovens § 90, stk. 3 skal det hermed meddeles, at krav om optagelse af et bestemt emne på dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal være fremsat skriftligt overfor bestyrelsen senest den 8. marts 2021, kl. 23.59.
    Med venlig hilsen
    PARKEN Sport & Entertainment A/S


    Taget herfra: http://www.parken.dk/selskabsmeddelelser

    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Det var da en fin idé. Kunne der være opbakning til dette her? Har ikke undersøgt det nærmere, men jeg stiller gerne forslaget, hvis det giver mening at generalforsamlingen forholder sig til det, og der er opbakning fra andre aktionærer. Jeg ved godt, det sandsynligvis bliver stemt ned, men det er da en super måde at vise at et mindretal af aktionærerne forholder sig kritisk til VM-deltagelsen. Og enig, kvalifikationen skal man ikke boykotte. Den spilles ikke i Qatar.
    Danmark til Valby Bakke

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Når det er sagt, så mangler borgerforslaget da også stadig at komme over bare de første 10.000 stillere af de påkrævede 50.000, så måske er den folkelige modstand alligevel ikke så stor.
    Jeg er ikke sikker, men det kan måske være fordi, at forslaget ikke er nået ud til "folket" - forstået på den måde, at det indtil videre cirkulerer i fodboldkredse, hvilket er en brøkdel af befolkningen som helhed. Husk på, at grænsen på 50.000 tager forbehold for at hele Danmarks myndige befolkning kan vælge at støtte forslaget, hvorfor det a priori er usandsynligt at en væsentligt mindre del af befolkningen (dvs. fodboldfans) skulle kunne finde den fornødne opbakning. I sagens natur burde det ikke være svært at få 50.000 danskere med på en protest mod tilsidesættelse af menneskerettigheder, hvis man f.eks. skifter hashtag fra #sldk til #menneskerettigheder. Fra det perspektiv er det okay godt gået, hvis delmængden "fodboldfans" (formentlig mindre end 1/5 af befolkningen) opnår 10.000 stillere (1/5 af kravet) til et borgerforslag.

    Alt dette for at bringe en opfordring til stillerne (jeg selv inklusive): Send også forslaget rundt til folk uden fodboldinteresse. Det kan godt være, at Qatar bruger fodbolden som påskud, men menneskerettigheder kan alle danskere forholde sig til.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Forslag fra en aktionær om, at henstille og give ledelsen i F.C. København mandat til, at opfordre DBU til en boykot af VM i Qatar pga. forholdene for landets migrantarbejdere

    En aktionær har fremsat forslag om, at generalforsamlingen giver mandat og henstiller til F.C. København, at opfordre DBU til en boykot af VM i Qatar pga. forholdene for landets migrantarbejdere. Den hidtidige strategi med dialog og kritik har ikke haft den ønskede effekt, og nyligt er det rapporteret, at op mod 6500 mennesker har mistet livet, siden Qatar fik tildelt VM for 10 år siden.

    Mange dødsfald forbindes direkte til opførelsen af de stadioner, som F.C. Københavns og Landsholdets spillere kan komme til at spille på i 2022. Såfremt Danmark kvalificerer sig til VM gennem
    kvalifikationsturneringen, bør Danmark takke nej.

    Bestyrelsen anser forslaget som en politisk beslutning, der henligger hos DBU, Divisionsforeningen og ultimativt den danske regering.

    Henset til PARKEN Sport & Entertainment A/S’ mangfoldige ejerkreds med forskelligartede holdninger til deltagelse i VM i Qatar i 2022, og ikke mindst henset til den offentlige bevågenhed herom, agter bestyrelsen derfor ikke at deltage i debatten og/eller opfordre til et boykot. I stedet indstiller bestyrelsen til, at PARKEN Sport & Entertainment A/S fortsat forholder sig neutrale i beslutningsprocessen, og i stedet følger DBU, Divisionsforeningen og regeringens retningslinjer og anbefalinger.

    Bestyrelsen har dog noteret sig udtalelserne fra den danske regering om, at regeringen ikke kommer til at presse på for et boykot af VM i Qatar i 2022, samt at Amnesty International anbefaler
    kritisk dialog og ikke boykot.

    Bestyrelsen anbefaler på denne baggrund, at hver enkelt aktionær træffer sin egen beslutning om forslaget, og at en neutral holdning tilkendegives ved at undlade at stemme på dette punkt.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    DBU annoncerer i dag, at "presset skal øges", og at spillerne har "besluttet at markere behovet for forandringer."

    https://dbu.dk/nyheder/2021/marts/he...inger-i-qatar/

    En aktion, der er svær at læse som andet end "Vi kommer absolut ikke til at melde afbud, når vi har vundet vores badebillet af en pulje, så lad os være i fred – vi har jo lavet nogle T-shirts der siger, at menneskerettigheder generelt er en ting, vi godt kan lide."

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    DBU annoncerer i dag, at "presset skal øges", og at spillerne har "besluttet at markere behovet for forandringer."

    https://dbu.dk/nyheder/2021/marts/he...inger-i-qatar/

    En aktion, der er svær at læse som andet end "Vi kommer absolut ikke til at melde afbud, når vi har vundet vores badebillet af en pulje, så lad os være i fred – vi har jo lavet nogle T-shirts der siger, at menneskerettigheder generelt er en ting, vi godt kan lide."
    Helt enig.

    Det er dog et kvantespring for det ellers voldsomt bovlamme DBU, der plejer at være uhyrlig langsomme til at følge med tiden, jf. kampen mod racisme og homofobi og retorikken om "al diskrimination fordømmes, vi behøver ikke at tale om hver enkelt sag".
    Jeg havde ikke regnet med at DBU ville sige bare det mindste pip før end mindst Tyskland, Frankrig og England var gået med.

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    DBU annoncerer i dag, at "presset skal øges", og at spillerne har "besluttet at markere behovet for forandringer."

    https://dbu.dk/nyheder/2021/marts/he...inger-i-qatar/

    En aktion, der er svær at læse som andet end "Vi kommer absolut ikke til at melde afbud, når vi har vundet vores badebillet af en pulje, så lad os være i fred – vi har jo lavet nogle T-shirts der siger, at menneskerettigheder generelt er en ting, vi godt kan lide."
    Jeg finder det besynderligt der først er fokus på Menneskerettighederne lige op til VM kvals. Man har jo vidst i over 10 år at at Qatar skulle afholde VM. Den helt store skurk her er jo FIFA som tillader VM i Rusland / Qatar og andre store sportsorganisationer som tillader disse "events" såsom OL i Kina F.eks. Det er jo bundkorrupt som vi alle har vidst længe.

    Men igen nu er alle stadions stort set bygget i Qatar med flere tusind menneskeliv tabt og så er der Fokus på det og man laver disse demonstration da man vil i "Dialog" med Qatar. Give me a fuucking brake.

    De fleste lande burde jo fra start have sagt man ikke ville deltage, hvis det afholdes i korrupte lande. Human rights på en T-shirt på nuværende tidspunkt virker en anelse forsent i min bog.

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Skaden er jo sket, så boykot er, efter min mening, ikke vejen frem. I øvrigt er det tom snak, så længe et land ikke er kvalificeret. Hvis man virkelig vil gøre noget, kunne man donere overskuddet fra turneringen til migrantarbejderne og deres familier.

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Skaden er jo sket, så boykot er, efter min mening, ikke vejen frem. I øvrigt er det tom snak, så længe et land ikke er kvalificeret. Hvis man virkelig vil gøre noget, kunne man donere overskuddet fra turneringen til migrantarbejderne og deres familier.
    Skaden er da ikke sket før slutrunden spilles dernede?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Skaden er da ikke sket før slutrunden spilles dernede?
    De døde arbejdere bliver jo ikke mindre døde af, at der ikke spilles fodbold i Qatar. Tværtimod vil deres død blot være endnu mere meningsløs. Hvis man donerer overskuddet til arbejderne og deres familier, vil der i det mindste komme noget godt ud af det.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    De døde arbejdere bliver jo ikke mindre døde af, at der ikke spilles fodbold i Qatar. Tværtimod vil deres død blot være endnu mere meningsløs. Hvis man donerer overskuddet til arbejderne og deres familier, vil der i det mindste komme noget godt ud af det.
    Hvis vi et øjeblik ignorere at de ikke er færdige med at bygge stadions, hoteller og div. infrastruktur dernede, så vil jeg påpege at hele foretagendet er sportswashing og skaden forværres markant hvis de slipper afsted med det. Udover de så selv kan være ligeglade op til alle de andre sportevents de skal afholde, så kan det også inspirere andre skod nationer til at udnytte mennesker i tilblivelsen af deres prestige projekter, for man risikere jo ikke noget.

    Og så finder jeg det absurd hvis man skulle kunne vaske sine hænder ved at sende lidt penge i de efterladtes retning. Det smager faktisk rigtig ulækkert. :(
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Og så finder jeg det absurd hvis man skulle kunne vaske sine hænder ved at sende lidt penge i de efterladtes retning. Det smager faktisk rigtig ulækkert. :(
    Et VM giver FIFA 2+ mia. USD ned i foret. Det er 300k $, der kunne gå til hver af de efterladtes familier. Ulækkert? Ikke mere end at profitere på deres død, efter min mening.

    Det vil også mindske incitamentet for lignende beslutninger i fremtiden, hvis der ikke er nogen økonomisk fordel i det (jeg er selvfølgelig med på, at der findes et andet regnskab for dem, der stemte på Qatar).

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Opfordring: Boykot EB.dk
    By østersø007 in forum De lange linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 19:46
  2. Opfordring til fælles boykot
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 144
    Sidste Meddelelse: 09.04.12, 10:59
  3. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  4. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •