Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Derby Sejr!

    30 50.85%
  • Uafgjort!

    11 18.64%
  • Derby Nederlag!

    18 30.51%
Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 159 af 159

Emner: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Tror hellere at vi skal holde fokus på bare at komme med i slutspillet, så godt kørende er vi ikke at det bare er en selvfølge vi havner i top seks.
    Den tror jeg nu nok vi skal klare, så galt synes jeg trods alt ikke at det står til at vi kan misse top6. Der er jo også en håndfuld kampe i grundspillet efter jul hvor der helt sikkert er kommet styr på sagerne.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Den tror jeg nu nok vi skal klare, så galt synes jeg trods alt ikke at det står til at vi kan misse top6. Der er jo også en håndfuld kampe i grundspillet efter jul hvor der helt sikkert er kommet styr på sagerne.
    Hvad får dig til at tro at "(...) der helt sikkert er kommet styr på sagerne" efter jul?

    Ja flere kommer tilbage fra skader, men vi kender reelt ikke deres niveau efter skadesforløb. Desuden har Ståle udtalt at det bliver et stille transfervindue.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Ja kejserens nye klæder: Det skal nok blive bedre........ Ja om 10 år.

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Hvad får dig til at tro at "(...) der helt sikkert er kommet styr på sagerne" efter jul?

    Ja flere kommer tilbage fra skader, men vi kender reelt ikke deres niveau efter skadesforløb. Desuden har Ståle udtalt at det bliver et stille transfervindue.
    "Styr på sagerne" er jo en definitionssag. Men det er næppe for meget at forvente, at vi kommer stærkere ud efter vinter bl.a. pga skadede spillere som er klar og ikke mindst fysisk og mentalt slidte spillere, som får en pause. Derudover ligger årets længste træningsperiode i opstarten til foråret, og hvis der er noget (ud over hvile til spillerne) vi har savnet, så er det tid til at træne system og relationer med alle de mange nye spillere.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Hvad får dig til at tro at "(...) der helt sikkert er kommet styr på sagerne" efter jul?

    Ja flere kommer tilbage fra skader, men vi kender reelt ikke deres niveau efter skadesforløb. Desuden har Ståle udtalt at det bliver et stille transfervindue.
    Så du tror ikke at et FCK-hold, der i øjeblikket besidder en slutspilsplads, har en glimrende mulighed for at fastholde denne, når de efter vinterpausen får tilgang af Erik Johansson, Nicolai Boilesen, Nicolaj Thomsen, Aboubakar Keita, Jan Gregus og Federico Santander - foruden eventuelle indkøb?

    Det er godt nok meget cossiesk
    Hejsa
    Elver's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Så du tror ikke at et FCK-hold, der i øjeblikket besidder en slutspilsplads, har en glimrende mulighed for at fastholde denne, når de efter vinterpausen får tilgang af Erik Johansson, Nicolai Boilesen, Nicolaj Thomsen, Aboubakar Keita, Jan Gregus og Federico Santander - foruden eventuelle indkøb?

    Det er godt nok meget cossiesk

    Tjaa... Erik Johansson vender nok først tilbage engang i april måned, og ingen fodbold i næsten 8 måneder tvivler jeg på, at han kommer til at gøre en væsentlig forskel i denne sæson. Og hvor mange kampe mon Nicolai Boilesen og Nikolaj Thomsen spiller før de bliver skadet igen? Det er 2 spillere jeg virkelig gerne vil have skal lykkedes, men de har ikke været andet end skadet konstant. Aboubakar Keita er lidt et ukendt kapitel. Han har gjort det godt i Sverige, men det kan jo også bare være, at han har shinet fordi resten af spillerne på holdet er elendige. Jeg har dog store forventninger til Keita fremadrettet, men jeg tvivler på, at han kommer til, at være afgørende og dermed forstærke os i denne sæson. Og Jan Gregus bliver jeg aldrig fan af. ret skal være ret han er blevet væsentligt bedre i denne sæson, og peakede vel i august/september måned. Men i perioden op til hans skade, var han godt nok heller ikke god. Han for ustabil en spiller til nogensinde, at blive andet end en bredespiller i FCK. Santander bliver dog en forstærkning. Dette er dog ikke særligt svært når man tænker på hvad dem vi pt. har oppe i angrebet leverer. Så hvor meget stærkere mon egentlig vi bliver til foråret? Sådan som jeg ser det, er det spillerne der pt. spiller der skal forbedre sig væsentligt hvis vi ikke skal risikere, at ende uden for top 6.

  11. #157
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Så du tror ikke at et FCK-hold, der i øjeblikket besidder en slutspilsplads, har en glimrende mulighed for at fastholde denne, når de efter vinterpausen får tilgang af Erik Johansson, Nicolai Boilesen, Nicolaj Thomsen, Aboubakar Keita, Jan Gregus og Federico Santander - foruden eventuelle indkøb?

    Det er godt nok meget cossiesk
    Hehe, helt forrygende at vi har en diskussion igang om hvorvidt vi kan holde os i top 6. Hårde tider... :-)

    Zan

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Hvad får dig til at tro at "(...) der helt sikkert er kommet styr på sagerne" efter jul?

    Ja flere kommer tilbage fra skader, men vi kender reelt ikke deres niveau efter skadesforløb. Desuden har Ståle udtalt at det bliver et stille transfervindue.
    Hvad der får mig til at tro at vi får styr på sagerne?
    Det er at vi får skadede spillere tilbage og at gutterne får 1-2 måneder i træk hvor de udelukkende skal tænke på, OG øve verdens mest avancerede taktik.
    Jeg er ikke så nervøs. Det vi ser nu er i virkeligheden en naturlig konsekvens af at man hidtil er et hold uden 5-8 spillere som udgjorde ideal opstillingen i sidste sæson. Et hold der smadrede alt og alle i de danske turneringer og som var en 92 minutters hjerneblødning fra Claudemir fra at være blandt de 16 bedste hold i Europa.

    Hvis man havde troet at vi ville smadre den danske liga igen efter de salg og skader så undervurdere men hvor stærk den danske liga er. Det er altså ikke Moldova eller Hviderusland hvor et hold vinder 10 mesterskaber i streg.

    At vi så er 11 point efter svinene er selvfølgelig ikke tilfredsstillende. Men jeg er ret så sikker på at dem og Heden ikke bliver ved med at vinde 7-8 kampe på stribe resten af sæsonen. Jeg har sagt det før. Kan vi gå ind i et slutspil og være en 6-7 point efter 1 pladsen så er jeg overbevist om at vi i sidste ende napper hele lortet. Vi har mere erfaring i de situationer.
    Sidst redigeret af Romme : 17.11.17 kl. 17:26

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #159
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Hvad der får mig til at tro at vi får styr på sagerne?
    Det er at vi får skadede spillere tilbage og at gutterne får 1-2 måneder i træk hvor de udelukkende skal tænke på, OG øve verdens mest avancerede taktik.
    Jeg er ikke så nervøs. Det vi ser nu er i virkeligheden en naturlig konsekvens af at man hidtil er et hold uden 5-8 spillere som udgjorde ideal opstillingen i sidste sæson. Et hold der smadrede alt og alle i de danske turneringer og som var en 92 minutters hjerneblødning fra Claudemir fra at være blandt de 16 bedste hold i Europa.

    Hvis man havde troet at vi ville smadre den danske liga igen efter de salg og skader så undervurdere men hvor stærk den danske liga er. Det er altså ikke Moldova eller Hviderusland hvor et hold vinder 10 mesterskaber i streg.

    At vi så er 11 point efter svinene er selvfølgelig ikke tilfredsstillende. Men jeg er ret så sikker på at dem og Heden ikke bliver ved med at vinde 7-8 kampe på stribe resten af sæsonen. Jeg har sagt det før. Kan vi gå ind i et slutspil og være en 6-7 point efter 1 pladsen så er jeg overbevist om at vi i sidste ende napper hele lortet. Vi har mere erfaring i de situationer.
    Fair nok pointer, men hvad men når Zeca får en skade? Eller PA? Eller... Verbic, Falk, Pieros, Santander (igen)... Så er der altså langt ned til afløseren. Hvis Vavro eller Lüftner får en skade inden Johansson er tilbage står den altså på en pensioneret svensker som pt. har mere at gøre med at sætte træningsbaner op end at spille fodbold (overdrivelse), men alt imens jeg sagtens kan se vores comeback i lyset af best case scenario, så er jeg virkelig nervøs for at nogle af vores 'nøgle' spillere får en skade. Der er simpelt så langt mellem de bedste 11, til b-kæden.

    PA -> Høgli/Roerslev
    Lüftner/Vavro -> Antonsson (Johansson, når han kommer tilbage - i så fald er han klar fra dag 1?)
    Pierre -> Boilesen (mr. injury) /?
    Zeca -> Matic/Gregus (hvordan er hans niveau efter en længere skades periode?)
    Falk/Verbic -> Kusk/Yus
    Pieros/Santander -> Holse -> Pavlovic

    Vi mangler absurd meget nogle spillere som for alvor kan presse dem i start 11'eren, men samtidig også være 80-90% erstatninger. Uden dem så står vi hurtigt i en lortesituation igen. Hvis ikke der kommer en kæmpe indikator af følgende spillere vil være her, og samtidig har niveauet, så synes jeg virkelig der skal tænkes over en løsning som får dem væk, midletrigt eller permanent. Kusk der stort set været dødvægt siden Nicolai Jørgensen tog afsted. Nicolai Thomsen, Yus, Pusic og Danny som nu for alvor skal vise sig at være en gevinst ovenpå deres skader. Det er jo flere mio. hver måned som går til spillere der spillere mellem op 35 min samlet per kamp (uden at imponere på trods af at de komme friske ind når modstanderen har kæmpet i 60-70 min).

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.04.17, 11:35
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (15.08.14 kl.19.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 20.08.14, 12:00
  4. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 12.05.14, 21:18
  5. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •