Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
77. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK-sejr og avancement

    33 42.86%
  • FCK-sejr og EL-farvel

    11 14.29%
  • Uafgjort

    13 16.88%
  • Sheriff-sejr

    20 25.97%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 33

Emner: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Om Santander så spiser pommes frites hele ferien skal han starte inde

    Lüftner viser idag det Ståle har fortalt medierne og Zeca spillede sin bedste kamp siden debuten

    To dødboldmål og lidt held ( straffet)

    Mange ting var ikke som vi har set det hele efteråret...

    Og Boilesen... wow en teknik

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Fortjent sejr til et bedre fodboldhold. Selvom det kun var Sheriff kan vi godt klappe os selv på skulderen. Vi møder et hold der kun havde tabt 1 europæisk kamp i denne sæson i lige så mange kampe som os, et hold der var ubesejret på udebane i kampe mod bla. Qarabag, Legia og Lokomotiv.

    Nicolai er en dejlig spiller at se på. Elsker ham. Kold i røven og fremragende mentalitet. Lad os få flere af den type. Fætterico.. fantastisk at have ham tilbage. Manden er på 80 procent men overstråler efter min mening de fleste på den bane idag. Holder godt i bolden, afspiller køligt og taber stort set ikke en duel. Derudover er han farlig i nogle situationer. Hold dog op hvor har han været savnet. Vild med ham også.

    Nu håber jeg personligt på at trække en sportslig god modstander og så må de større modstandere vente en runde eller to mere.
    Sidst redigeret af Romme : 07.12.17 kl. 22:25


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Hold kæft hvor godt at det lykkedes i dag.

    I øvrigt:
    Vi har været lort hele efteråret. Men jeg har det faktisk sådan, at jeg ikke rigtig er sur på spillerne. Hvis de rendte rundt og lallede a la Toutouh, så ville jeg være rasende. Men jeg synes man kan se på fejringer af mål (se alle de knyttede næver i dag, også ved det brændte straffe), på reaktionerne ved nederlag, i interviews osv. at der er enormt meget vilje og ærgerrighed.
    Det er mao. et (lille) lyspunkt at vi ikke er lort, fordi vi er forkælede eller mætte. vi er lort pga. manglende kvalitet, erfaring, skader, dårlig selvtillid mv. Det gør mig glad.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Første halvdel af anden halvleg i dag var vel noget nær det bedste offensive fodbold, vi har vist hele sæsonen. Der blev ind i mellem kombineret hurtigt og direkte, så det var en fryd. Men det krævede tilsyneladende også en pausesnak, før der rigtigt kom gang i spillet, og forsvaret er stadig sårbart ad helvede til. Men god stemning!

    Men hvad sker der for banen?! Den har været kritiseret længe, men i dag virkede det ekstra absurd at se, hvordan bolden ofte opførte sig. Det er sgu skandaløst. Og Chris Hague, der jo fik rettet op på den skandaløse bane, vi måtte trækkes med i årevis engang, er nu i Brøndby, som havde en lortebane, men nu har fået styr på det. Det kan sgu da ikke passe, at det står og falder med en tilfældig green keeper? Og hvis det gør, så se at få lokket Hague tilbage i en fart!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men hvad sker der for banen?! Den har været kritiseret længe, men i dag virkede det ekstra absurd at se, hvordan bolden ofte opførte sig. Det er sgu skandaløst. Og Chris Hague, der jo fik rettet op på den skandaløse bane, vi måtte trækkes med i årevis engang, er nu i Brøndby, som havde en lortebane, men nu har fået styr på det. Det kan sgu da ikke passe, at det står og falder med en tilfældig green keeper? Og hvis det gør, så se at få lokket Hague tilbage i en fart!
    Nu har jeg ikke voldsomt meget styr på plejning af græs. Men på banen i Brøndby har man ikke helt de samme udfordringer som i Parken.

    1)
    Man er ikke national stadion og har derfor ikke de ekstra landskampe.

    2)
    Man har ikke et hold med kvaliteterne til andet end en enkelt kampe eller to i Europa - I Parken er der spillet væsentlig flere af disse kampe.

    3)
    Man har en rig onkel som blindt smider penge i det sorte hul - I Parken er man nødt til også at bruge stadion til koncerter for at få det hele til at løbe rundt.

    Samtidig med de mange ekstra kampe, så har man også haft et ualmindeligt regnfuld efterår, som nok ikke ligefrem er en fordel for en i forvejen slidt bane.

    Når det så er sagt, så spillede FCN jo glimrende fodbold på banen for 4-5 dage siden, så værre er den nok ikke.

    Det er meget muligt, at vores greenkeeper er en ren amatør. Men det er også muligt, at banen simpelthen er slidt så meget ned, at man ikke rigtig kan gøre noget. Samtidig gætter jeg på, at det er meningsløst at skifte plænen, når der ikke er tid til at det nye græs kan sætte sig. Mon ikke, at der er ny frisk græs klar til foråret.
    Og så kan man selvfølgelig snakke om prioriteter mht fodbold vs koncerter vs træning på banen osv, men den diskussion er jeg ikke lige frisk på pt. Den er taget adskillige gange før.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Desuden består Parkens bane af 100% naturligt græs. Brøndbys bane er det såkaldte hybridgræs, så det både består af kunstgræs og naturligt græs. De bruger det i både Sverige og Frankrig, og skulle efter sigende have de samme positive kvaliteter som naturligt græs, uden at have de negative kvaliteter fra kunstgræs.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Desuden består Parkens bane af 100% naturligt græs. Brøndbys bane er det såkaldte hybridgræs, så det både består af kunstgræs og naturligt græs. De bruger det i både Sverige og Frankrig, og skulle efter sigende have de samme positive kvaliteter som naturligt græs, uden at have de negative kvaliteter fra kunstgræs.
    Ville en hybrid bane kunne klare alle de ekstra arrangementer København holder i Parken??? Synes at have læst at en hybrid bane er svære og dyrere at omlægge end naturgræs/rullegræs...

    Nogen kyndige havemænd der ved dette, for hvis omkostningerne og arbejdet med at omlægge dem er ens burde vi da også kigge på en hybridbane synes jeg

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Håber fandme Boile bliver her i mange sæsoner.

    Synes Lüftner viser, hvorfor vi skal være tålmodige med ham. Synes han var god i går!

    Kommer til at savne Høgli...

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu har jeg ikke voldsomt meget styr på plejning af græs. Men på banen i Brøndby har man ikke helt de samme udfordringer som i Parken.

    1)
    Man er ikke national stadion og har derfor ikke de ekstra landskampe.

    2)
    Man har ikke et hold med kvaliteterne til andet end en enkelt kampe eller to i Europa - I Parken er der spillet væsentlig flere af disse kampe.

    3)
    Man har en rig onkel som blindt smider penge i det sorte hul - I Parken er man nødt til også at bruge stadion til koncerter for at få det hele til at løbe rundt.

    Samtidig med de mange ekstra kampe, så har man også haft et ualmindeligt regnfuld efterår, som nok ikke ligefrem er en fordel for en i forvejen slidt bane.

    Når det så er sagt, så spillede FCN jo glimrende fodbold på banen for 4-5 dage siden, så værre er den nok ikke.

    Det er meget muligt, at vores greenkeeper er en ren amatør. Men det er også muligt, at banen simpelthen er slidt så meget ned, at man ikke rigtig kan gøre noget. Samtidig gætter jeg på, at det er meningsløst at skifte plænen, når der ikke er tid til at det nye græs kan sætte sig. Mon ikke, at der er ny frisk græs klar til foråret.
    Og så kan man selvfølgelig snakke om prioriteter mht fodbold vs koncerter vs træning på banen osv, men den diskussion er jeg ikke lige frisk på pt. Den er taget adskillige gange før.
    Men alle de ting, du nævner, er jo ikke nye omstændigheder. Vi har i en årrække haft en fin bane, selv om der er blevet spillet europæisk, landskampe og afholdt koncerter, så den forklaring har jeg svært ved at købe. Efterårsvejret kan selvfølgelig godt være en forklaring, men eftersom der er dræn i banen - og de samme vejrforhold i øvrigt gør sig gældende for alle andre fodboldbaner i landet også - lyder det også lidt søgt.
    Ja, FCN spillede fint på banen, og det gjorde vi i øvrigt også selv i perioder i går. Men der er vist ikke nogen tvivl om, at der er utilfredshed med banen for tiden, og i går var det tydeligt, at bolden simpelthen gik død flere steder eller havde mærkelige opspring. Det var også tydeligt at se på storskærmene i går, at den er virkelig udpint nede ved baglinjen i familietribuneenden.

    Jeg ved ikke, hvad forklaringen er. Jeg synes bare, det er en skam og lidt pinligt, hvis vi igen skal kendes som holdet med pløjemarken. Det var meget sjovere, da det var Brøndby, der havde den tvivlsomme ære.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men alle de ting, du nævner, er jo ikke nye omstændigheder. Vi har i en årrække haft en fin bane, selv om der er blevet spillet europæisk, landskampe og afholdt koncerter, så den forklaring har jeg svært ved at købe. Efterårsvejret kan selvfølgelig godt være en forklaring, men eftersom der er dræn i banen - og de samme vejrforhold i øvrigt gør sig gældende for alle andre fodboldbaner i landet også - lyder det også lidt søgt.
    Ja, FCN spillede fint på banen, og det gjorde vi i øvrigt også selv i perioder i går. Men der er vist ikke nogen tvivl om, at der er utilfredshed med banen for tiden, og i går var det tydeligt, at bolden simpelthen gik død flere steder eller havde mærkelige opspring. Det var også tydeligt at se på storskærmene i går, at den er virkelig udpint nede ved baglinjen i familietribuneenden.

    Jeg ved ikke, hvad forklaringen er. Jeg synes bare, det er en skam og lidt pinligt, hvis vi igen skal kendes som holdet med pløjemarken. Det var meget sjovere, da det var Brøndby, der havde den tvivlsomme ære.
    Jeg er helt enig. Det er et problem med banen både spillemæssigt, men måske også økonomisk, hvis DBU på et tidspunkt bruger det som en undskyldning for at rykke flere landskampe væk. Og så er vi jo FCK, Danmarks bedste klub - selvfølgelig skal vi have en af landets bedste baner.

    Det er interessant, om der er nogen med viden omkring hybridbaner, der kan gøre os klogere på, om de kan klare koncerterne. For hvis ikke, så er der nok ikke så meget at gøre omkring banen, så længe koncerter stadig indgør som et stort element i vores økonomi. Der skal ikke andet end et uheldigt sammenfald mellem koncert og frygteligt vejr for at ødelægge banen. Og med et tæt kampprogram er et skift af græs nok umuligt.

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Måske vi bare skal købe vores græs i udlandet igen, næste gang den skal omlægges...

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Jeg tillod mig lige at gribe knoglen og kontakte salgschefen i NKI, som har leveret hybridgræs til "motorvejssammenfletningen ", som han også selv hurtigt gik med til at kalde BØF Stadion, for at få lidt viden omkring det.

    Han fortalte, at der er kontakt med greenkeeperen i Parken, hvor der er overvejelser omkring at skifte banen ud med hybridgræs (eller armeret græs, som det også kunne kaldes ifølge ham), uden at det dog er nået til noget konkret endnu. De ene af de to udfordringer, han nævnte i den forbindelse, er økonomien vedr. udskiftningsfrekvensen, eftersom koncerter kan have samme skadelige effekt på hybridgræsset som på almindeligt rullegræs. Så man er i gang med at se på løsninger, hvor det ikke nødvendigvis er lig med en udskiftning af græstæppet, fordi der har været en enkelt koncert. Her skæver man også til Amsterdam Arena, hvor der også bliver holdt koncerter, og hvor der også er hybridgræs på banen, men hvor man ikke nødvendigvis skifter græstæppet bagefter den enkelte koncert. For der er en stor forskel på økonomi og budget til baner i en klub som FCK, og en klub som Ajax eller Real Madrid, hvor der også anvendes den type baner.

    Den anden udfordring han nævnte, var en politisk udfordring. At BØF skulle være først med noget, hvor FCK skulle efterligne hvad der blev gjort ude ved motorvejssammenfletningen.

    Men det er helt klart noget, klubben har fokus på, og som man vil forsøge at finde løsninger på, uden at det skal sprænge banebudgettet, nu hvor Parken har en udfordring ift. koncerter, som andre klubber i Danmark ikke har. For hybridgræs kan også lægges som rullegræs, og hvor man kan spille på det lige efter, men med den nuværende udskiftningsfrekvens vi har pga. koncerter og andre arrangementer, vil det være en økonomisk udfordring.
    Sidst redigeret af Kiwi : 08.12.17 kl. 12:48


  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Jeg har ikke en tølpe forstand på græs, men en af mine kollegaer, som ofte besøger alle mulige og umulige stadions, fortalte en gang, at man i Schalke kører græsset ind og ud før og efter Schalkes hjemmekampe, da stadion (indendørs?) også anvendes til messer. Hvis det er sandt, bør man vel kunne håndtere koncerterne og græsset klogere.

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-FC Sheriff 7. december 2017, kl. 19.00

    Stadionet er så også bygget anderledes end Parken, så det rent faktisk er muligt. Banen ligger på en "skuffe", som kan køres ind og ud. Men de har også haft gevaldige problemer med det, i forhold til at banen kunne få nok sollys.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 28.11.17, 17:41
  2. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 03.10.17, 14:31
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 30.09.17, 00:57
  4. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  5. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •