Side 19 af 36 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 535

Emner: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Nej, Jes, selvfølgelig er du ikke det...
    jes.PNG
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?



  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Hvis man kun kan være tilfreds med 2010 / 2011 holdet, så er det altså op af bakke, at se superligafodbold.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #274
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis man kun kan være tilfreds med 2010 / 2011 holdet, så er det altså op af bakke, at se superligafodbold.
    Det bliver hurtigt meget sort/hvidt. Han har dog også en pointe. Efteråret var fremragende, mens foråret på ingen måde har kunnet leve op til dette. Det hænger dog også sammen med at Delaney forsvandt og Falk bl.a. har været væk, ligesom Toutouh og Verbic har kæmpet med at ramme niveau. Pointen omhandler den centrale midtbane, som sjældent er set mere idéforladt.

  7. #275
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Her kan man jo vælge automatreaktionen og mene at manden er total idiot og en utaknemmelig sinke, eller også kan man måske overveje om der måske er noget om snakken og om manden måske har nogle gode pointer...

    Jeg selv, og alle fornuftige og ægte FCK-fans, vælger selvsagt første mulighed.
    Sidst redigeret af Dingo : 09.06.17 kl. 12:37
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  8. #276
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Her kan man jo vælge automatreaktionen og mene at manden er total idiot og en utaknemmelig sinke, eller også kan man måske overveje om der måske er noget om snakken og om manden måske har nogle gode pointer...

    Alle fornuftige og ægte FCK-fans vælger selvfølgelig første mulighed.
    Manden skriver, at vores angribere ikke kan sætte folk af - har han set pokalfinalen???

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #277
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Her kan man jo vælge automatreaktionen og mene at manden er total idiot og en utaknemmelig sinke, eller også kan man måske overveje om der måske er noget om snakken og om manden måske har nogle gode pointer...

    Jeg selv, og alle fornuftige og ægte FCK-fans, vælger selvsagt første mulighed.
    Meget enig. Det er sjældent, at jeg er sur over en sejr, men selv når vi har vundet, har jeg ofte slået ud med armene og tænkt: "OK, men kønt var det ikke". Jeg hører til de få (?), der ikke er superfan af Ståles evner og spillestil, men hellere det end at spille flot og tabe. Det kunne være rart, hvis vi begyndte at spille hurtigt og mere direkte i stedet for konstant at flytte bold rundt og på tværs af banen.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #278
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Meget enig. Det er sjældent, at jeg er sur over en sejr, men selv når vi har vundet, har jeg ofte slået ud med armene og tænkt: "OK, men kønt var det ikke". Jeg hører til de få (?), der ikke er superfan af Ståles evner og spillestil, men hellere det end at spille flot og tabe. Det kunne være rart, hvis vi begyndte at spille hurtigt og mere direkte i stedet for konstant at flytte bold rundt og på tværs af banen.
    Måske ville det blive mere "spændende" og dermed også mere "kønt" og "seværdigt", hvis 80% af de hold vi møder i Superligaen, ikke stillede op i en 9-0-1 formation?

    Det er sgu ikke nemt at få "kønt" fodbold ud af en kamp, når FCK bruger 90% af tiden på at dirke et betonforsvar op.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  13. #279
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Meget enig. Det er sjældent, at jeg er sur over en sejr, men selv når vi har vundet, har jeg ofte slået ud med armene og tænkt: "OK, men kønt var det ikke". Jeg hører til de få (?), der ikke er superfan af Ståles evner og spillestil, men hellere det end at spille flot og tabe. Det kunne være rart, hvis vi begyndte at spille hurtigt og mere direkte i stedet for konstant at flytte bold rundt og på tværs af banen.
    Man glemmer hurtigt to tabte mesterskaber. Mester + CL = klasse. Super spil hver gang er krymmel.

    Pede


  14. #280
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Well, uagtet om der er en pointe eller ej, må man bare konstatere, at her er en fan, der helt åbenlyst ikke var med på lægterne i de gode, gamle Roy Hodgson- og Hans Backe-dage (egentlig også den tidlige Ståle) i starten af årtusindet. I ved, dengang man kunne vinde mesterskaber ved at score 55 (2001), 51 (2003) og 56 (2004) mål.

    Der kunne man om noget klage over underholdningsværdien, når man gik hjem efter endnu en af de hårdt tilkæmpede 1-0'er, 2-1'er eller 1-1'er i Parken. Selvom resultaterne altså var nok til mesterskaber.


  15. #281
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Jeg synes artiklen i BT er en smule unuanceret, men det ændre dog ikke på, at der er mange - bl.a. mig selv - der synes at Ståle har tilgang til den centrale midtbane hvor indkøb i hvert fald ikke skal være bedre end han selv var;0)

    At unge spiller udvikler sig og bliver bedre er en anden sag...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #282
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Det kommer nok ikke som nogen stor overraskelse, at jeg er voldsomt uenig med den kritik Simon Reenberg kommer med.

    Der har allerede været en debat om, at vi spiller kedeligt, men den lader ikke rigtigt til at ville dø. Det er klart, at for den neutrale tilskuer, eller dem der vil have mere spænding, så er det ikke spændende at se FCK køre modstanderen over, uden de får et ben til jorden, ligesom det ikke er spændende at se FCK spille bolden rundt om et hold, der pakker sig og satser på omstillinger. Det betyder dog ikke at vi spiller hverken kedeligt eller forudsigeligt.

    Hvis man kigger på de mål der er blevet scoret i løbet af sæsonen, så er det tydeligt, at vi har nogle styrker, som de øvrige hold ikke har kunne matche, men forudsigeligt synes jeg ikke det er. Der er blevet scoret et væld af mål og de har langt fra alle samme opskrift. Faktisk synes jeg, at vi har været et utroligt komplet hold i den her sæson og jeg synes vi er det hold der kan spille mest varieret og har størst succes med det.
    Holdet har både vist flydende og det mere disciplinerede og tålmodige spil. Der kan både spilles bredt og centralt, ligesom vores angribere er gode til at modtage bolden i dybden, i fødderne og med hovedet. Angriberne er ikke ligefrem de typer der dribler et helt hold, men stationære er de på ingen måde, og med tanke på de modstandere og de spillestile vi møder, passer de ret godt. Derudover har vores tunge angribere til sammen scoret 24 mål i ligaen, så det efterlader stadig 50 mål, der ikke følger Reenbergs opskrift. Dertil kommer, at spillerne i nogle kampe har vist, at de kan spille i et virkelig højt tempo og det tempo er der ingen i ligaen, der er tæt på at kunne matche.

    Mere konkret så påstås der, at den centrale midtbane altid afleverer til midterforsvaret. Det passer ganske enkelt ikke og slet ikke i efteråret med Delaney. Efter Delaneys afgang er Kvist endda begyndt at spille mere fremadrettet. Derudover så roser han 10/11 holdet, men ønsker Kvist væk, hvilket jo er ganske besynderligt.

    Derudover roser han Claudemir, men hvem i alverden vil foretrække Claudemir frem for Delaney? I min optik er Delaney i hvert fald i top 2 over alle midtbanespillere i vores historie og Claudemir når ham ikke til sokkeholderne. I alle tænkelige scenarier vil jeg i hvert fald foretrække Delaney.

    Grønkjær og N’Doye er blandt de bedste spillere i klubbens historie og det er klart at den offensive kvalitet stiger med så store profiler, men kan man klandre denne sæson for forudsigelighed, så kan man også klandre 10/11 holdet for det. Et velkendt scenarie er vist, at Grønkjær modtager bolden på venstrekanten og enten trækker ind i banen og afslutter eller afleverer med hælen til Wendt, der smider bolden i hovedet på N’Doye. På den front synes jeg at Falk og Toutouh er langt mere uforudsigelige.

    Selv midterforsvaret smides under bussen og anklages for at spille mange håbløse lange bolde op til angriberne. Det er en mærkelig anklage, da vi er det hold med færrest clearinger og jeg ikke kan erindre, at vi nogensinde har haft et mere boldspillende midterforsvar, ligesom jeg heller ikke kan huske et midterforsvar i ligaens historie, der spiller med større risici.

    At de øvrige hold i top 6 spiller mere inspirerende end os vil jeg også kraftigt anfægte. Jeg kan ikke se det inspirerende i, at nummer 2 har lukket dobbelt så mange mål ind som os eller at nummer 3 kun har scoret 42 mål. De tre nederste i top 6 har desuden alle lukket over 50 mål ind.
    Sønderjyskes afleveringsprocent er sølle 68% (3. dårligst i ligaen), Brøndby laver ikke andet end at tackle og begå frispark (hhv 2. og 3. flest i ligaen), FCM losser bare bolden væk (2. flest i ligaen) og FCN og Lyngby lever af, at bremser modstanderens spil med ulovlige midler (hhv 2. og 4. flest advarsler i ligaen).
    Det er i hvert fald ikke det jeg kalder hverken inspirerende eller sprudlende fodbold.

    Jeg synes en kritisk gennemgang af vores spillestil altid er velkommen og jeg har fuld forståelse for, at nogle foretrækker mere åbent spil med større risici, men Reenbergs kritik mener jeg ikke er retvisende overhovedet, ligesom jeg finder hans pointe om, at vi sagtens kan tabe flere kampe latterlig.
    En pointe jeg tidligere har brugt er, at FCN’s spillestil blev rost til skyerne i deres mesterskabssæson, men de scorede altså kun 49 mål og kollapsede i Europa. Så foretrækker jeg i hvert fald vores spillestil.


  18. #283
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Jeg synes, at noget af det mest ærgerlige ved Ståles spillestil - og noget Simon Reenberg slet ikke kommer ind på - er alle de røvsyge kampagner i Europa. Hold kæft, hvor har vi bare stået og gabt kæberne af led til de dræbende kedelige opgør mod zzzzz hold, vi har været vidner til:

    Ajax (x2)
    Barcelona
    Real Madrid
    Juventus
    Manchester United
    Chelsea
    Benfica
    Atletico Madrid
    Valencia
    Manchester City

    ...bare for at nævne de værste oplevelser.

    Tænk, hvis man kunne ryge ud med bulder og brag til Ried eller Osmanlispor i stedet og så cykle hjem fra Parken med et ordentligt smil på læben!
    Hejsa
    Elver's Avatar


  19. #284
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Som andre argumenterer for, så er hans indlæg i helt absurd grad skudt ved siden af, og lugter i den grad af en reporter, som åbenbart savner noget opmærksomhed. Eller også er han bare helt blank fodboldmæssigt. HELT BLANK.

    Well, nu har han fået sine 15 min. of fame både her og på de sociale medier. Flot af ham - decideret latterligt, når man har fulgt holdet de sidste år eller for den sags skyld i 90'erne.

    Jeg synes Kenney får lukket det indlæg fantastisk godt ned.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #285
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Uden at ville erklære mig enig i alle skribentens pointer, er det dog efter min mening indiskutabelt, at spillet ikke er særlig underholdende. Personligt var jeg to gange i sæsonen virkelig begejstret efter en hjemmekamp. 3-1 mod FCM og 4-0 Brügge.

    Det er som om, at nogle mener, at enten ønsker man åbent naivt spil eller gode resultater. Jeg ser ikke disse kontraster.

    Når vi snakker 4-4-2 og zoneforsvar, så er mit eget favorithold gennem tiderne Arrigo Sacchis Milan, der om nogen viste, at stærk defensiv organisation kunne kombineres med effektivt presspil og flot angrebsfodbold.

    Ståle har været træner i FCK i snart ti år og har vel reelt kun spillet rigtig flot fodbold i 10/11 + nogle måneder med Grønkjær, Ailton og Santin i form og Atiba i midten.

    Når man er så fokuseret på organisation som Ståle er, så er man afhængig af flair og det har holdet ikke. Den eneste spiller man tiltror evnen til at afdrible sin direkte modstander er reelt Falk. Jeg giver ikke så meget for Toutouhs fodsålsshow på sidelinjen som aldrig medfører noget.

    Derudover har man alt for ens og stationære angribere og centrale midtbanespillere uden dynamik og pasningskvalitet.

    Det nævnes også, at man er utaknemmelig og uden hukommelse, hvis man ikke er tilfreds med spillet. Men en klub med et så overlegent spillerbudget som FCK skal man naturligvis tiltro evnen til mere offensiv kvalitet. Og nok så vigtigt, så blev klubben rent faktisk dannet med et udtalt ønske om at vinde med stil. Klubbens første mesterhold levede til fulde op til dette. Tvillingerne og Løns kunne på en god dag forvandle Parken til et billardtæppe og topledere som Ivan Nielsen, Pierre Larsen og Manniche garanterede niveauet. Ja, men man table 0-6 til Milan hører jeg allerede nogle sige. Korrekt, men det var uden to tredjedel af de omtalte ledere mod et formidabelt Milan-hold. Og derudover formåede hovedparten af holdet at udradere Bayern München som B 1903 kort før FCK's dannelse.

    Slutteligt undervurderes Backes første tid i klubben. Jovist, det endte vældig træls. Men det første år var man fremragende. Lønstrup og Poulsen var en perfekt central midtbane og kreativiteten kom fra spillere som Nicklas Jensen, Røll og selvfølgelig Zuma. Ajax blev sparket ud og man storspillede mod Dortmund, ligesom man kort før Backes entre havde slået Lazio hjemme i Parken.

    Så min konklusion: Ja, selvfølgelig kan og skal man forvente bedre spil end det holdet har leveret de seneste år. Også uden at gå på kompromis med den grundlæggende filosofi.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. Andre hold: Sagde eller skrev de virkelig det?
    By David_T in forum De korte linier
    Svar: 652
    Sidste Meddelelse: 28.09.23, 11:57
  3. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  4. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •