Side 55 af 56 FørsteFørste ... 5455253545556 SidsteSidste
Viser resultater 811 til 825 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #811
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Latter Se meddelelser
    Det kan godt være at vi har Corner og Santander, meeeen, jeg ville nu ikke sige nej til en Bendtner som stort set kun kan vende snuden mod DK efterhånden !
    Det er ikke så længe siden at jeg selv gerne så ham i FCK. Men hånden på jærtet - risikoen er sgu for stor! Der er alt for stor virak omkring ham, og det meste skaber han selv. Han har ikke spillet kontinuerligt i flere år, han har åbenbart store problemer med at indordne sig, og - den måske vægtigste grund - han vil komme ind i truppen som en eksponeret stjerne der ikke skal ligge under for hverken Santander eller Antonsson. Han vil være gift for ethvert velfungerende trupfællesskab..

    Jeg kan ikke se det for mig. Det bliver Kina for Bænkner.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #812
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg ved sgu ikke, om jeg er enig. Af flere årsager:

    1. Han er jo håbløst ude af form og vil skulle bruge hele efterårssæsonen på at spille sig i form - en opstart er langt fra nok til ham. Og har vi ikke efterhånden haft nok processpillere, som ankommer ude af form? Det begynder endelig at kulminere med både Kusk, Ankersen, Kvist og Santander. Gider vi igennem et efterår igen, hvor vi bare accepterer spillere i start-11, som ikke spiller godt, men har potentiale til at blive gode?

    2. Han vil uden tvivl være den mest løntunge spiller i FCKs historie. Vi har så meget potentiale i vores hold, at de penge skal bruges bedre. Eksempelvis til at erstatte Thomas Delaney.

    3. Bendtner vil være øverst i hierarkiet. En af årsagerne til at alle præsterer lige pt. er, at truppen virker total gnidningsfri. De har det godt sammen, og der er ingen, der sætter sig selv over klubben. Den er farlig med Bendtner. Hvad kan det ikke betyde for de unge spillere?

    4. Han minder om Corner og Santander som type. Og tre kummefrysere i front er altså minimum én for meget. I så fald skal vi afskibe måske Corner, hvilket egentlig ikke vil gøre mig så meget. Jeg elsker ham for hans vilje, FCK hjerte og fighterindstilling, men han leverer altså ikke de mål, som Superligaens dyreste spiller bør gøre (men det er en anden sag).

    5. Har nogen holdt øje med Rasmus Falk her i foråret? Han var forrygende med FCN og fik endda slutprodukt på sine vilde driblinger med et flot mål. Her er der tale om en spiller, der (alt andet end lige) ankommer i form, og passer godt sammen med de andre angribere. Og ja, jeg tror at Rasmus Falk skal spille på toppen herinde.
    1: Nu har Bendtner jo rent faktisk tidligere vist, at han ikke skal spille så meget for at levere godt. Og derudover er hans niveau markant højere end de andres.

    2: Ja, selvfølgelig skal han være lønførende, når han vil være truppens største stjerne. Og hvorfor i alverden skulle en dyr Bendtner forhindre en kompetent erstatning for Delaney?

    3: Det er et alt for ofte brugt argument. Ja, lad os da endelig have 11 middelmådige spillere, som har det super godt med hinanden. Mon der kommer meget CL til klubben af dén grund? Det er stjernerne, som afgør tingene, og det er kun godt med spillere som ikke bare er som alle andre. Må jeg her henlede opmærksomheden på N'Doye, som havde en virkelig skidt disciplin, hvor han ofte var ugidelig og kom for sent til træning. Hvem ville ikke gerne have ham i truppen nu? Derudover er det en skrøne, at Bendtner skulle være gift for et fælleskab. Ser man bort fra hans helt tidligere karriere, har der sjældent været andet end positive ord om mennesket Bendtner fra holdkammerater. Nicolai Jørgensen er iøvrigt en rigtig god ven.

    4: Her er der til gengæld et brugbart argument. Løsningen må så bare være, at enten Santander eller Cornelius må videre, hvis det ikke fungerer. Hvor meget får klubben egentlig ud af den flinke, hårdtarbejdende og møgdyre Cornelius? Santander er dog nok lettere afsættelig.

    5: Ja, det har jeg. Jeg har set stort set alle hans kampe for OB i denne sæson og håber bestemt ikke, at han skal spille angriber i FCK. Ja, der er kommet bedre slutprodukt på en del aktioner, men langt fra nok. Og han er slet ikke en FCK-angriber. Han må tage kampen op med Verbic, Kusk og Toutouh på kanterne, hvor han jo også gør sig i OB.

    Så konklusionen: Selvfølgelig skal FCK gå 100% efter Bendtner. De potentielle fordele er langt større end risikoen. Han vil kunne løfte klubben sportsligt og give noget tiltrængt star quality. Det er det rigtige match og tidspunkt for alle parter.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #813
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg ved sgu ikke, om jeg er enig. Af flere årsager:

    1. Han er jo håbløst ude af form og vil skulle bruge hele efterårssæsonen på at spille sig i form - en opstart er langt fra nok til ham. Og har vi ikke efterhånden haft nok processpillere, som ankommer ude af form? Det begynder endelig at kulminere med både Kusk, Ankersen, Kvist og Santander. Gider vi igennem et efterår igen, hvor vi bare accepterer spillere i start-11, som ikke spiller godt, men har potentiale til at blive gode?

    2. Han vil uden tvivl være den mest løntunge spiller i FCKs historie. Vi har så meget potentiale i vores hold, at de penge skal bruges bedre. Eksempelvis til at erstatte Thomas Delaney.

    3. Bendtner vil være øverst i hierarkiet. En af årsagerne til at alle præsterer lige pt. er, at truppen virker total gnidningsfri. De har det godt sammen, og der er ingen, der sætter sig selv over klubben. Den er farlig med Bendtner. Hvad kan det ikke betyde for de unge spillere?

    4. Han minder om Corner og Santander som type. Og tre kummefrysere i front er altså minimum én for meget. I så fald skal vi afskibe måske Corner, hvilket egentlig ikke vil gøre mig så meget. Jeg elsker ham for hans vilje, FCK hjerte og fighterindstilling, men han leverer altså ikke de mål, som Superligaens dyreste spiller bør gøre (men det er en anden sag).

    5. Har nogen holdt øje med Rasmus Falk her i foråret? Han var forrygende med FCN og fik endda slutprodukt på sine vilde driblinger med et flot mål. Her er der tale om en spiller, der (alt andet end lige) ankommer i form, og passer godt sammen med de andre angribere. Og ja, jeg tror at Rasmus Falk skal spille på toppen herinde.
    6. Bashkim Kadrii.

    Det er nok de færreste, der har været voldsomt imponeret af Kadrii det seneste stykke tid, men han har trods alt heller ikke fået så meget spilletid og i øvrigt ofte på relativt uvante positioner. Jeg synes, at han var virkelig god, da han spillede i angrebet, før han blev skadet, og selvom det alt andet lige er tvivlsomt, om han kan nå op på samme niveau igen, så gad jeg godt, at han i det mindste fik chancen. Jeg synes, at det ville give en rigtig interessant offensiv med mange forskellige typer, og jeg vil mene, at Kadriis fremtid i vores angreb er rimelig tydelig, hvis vi henter både Falk og eventuelt Bendtner som erstatning for Nicolai Jørgensen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #814
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Send gerne Baskim og Cornelius videre og hent Bendtsen, så skal vi have en god central midtbane som afløser for Delaney! !

  8. #815
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg kunne godt forestille mig, at Santander bliver solgt til sommer, hvis han fortsætter sin udvikling. Når NJ samtidig ryger, efterlader det os med Corner og Falk, som eneste egentlige angriber, men med Baskim til også at kunne tage pladsen. Her ville det måske være meget godt med en Bendtner.

  9. #816
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Jeg kunne godt forestille mig, at Santander bliver solgt til sommer, hvis han fortsætter sin udvikling. Når NJ samtidig ryger, efterlader det os med Corner og Falk, som eneste egentlige angriber, men med Baskim til også at kunne tage pladsen. Her ville det måske være meget godt med en Bendtner.
    Jeg må indrømme jeg fatter ikke, hvad folk ser i Bendtner i FCK. Danmarks bedste angriber ??, come on. Jamen når Bendtner er i topform er han outstandiiing. Jamen hvornår har bendtner sidste været i topform. Det er jo en kæmpe lotto kupon. Læg dertil at hans personlighed snildt vil kunne ødelægge harmonien i en trup med alle hans forrige og formentlige fremtidige skandaler. Neeeej tak jeg springer let og elegant over.

    Så hellere sats på et ungt angriber talent fra egne rækker.

  10. #817
    8000 Slettet

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg må indrømme jeg fatter ikke, hvad folk ser i Bendtner i FCK. Danmarks bedste angriber ??, come on. Jamen når Bendtner er i topform er han outstandiiing. Jamen hvornår har bendtner sidste været i topform. Det er jo en kæmpe lotto kupon. Læg dertil at hans personlighed snildt vil kunne ødelægge harmonien i en trup med alle hans forrige og formentlige fremtidige skandaler. Neeeej tak jeg springer let og elegant over.

    Så hellere sats på et ungt angriber talent fra egne rækker.
    Om Bendtner vil ødelægge sammenholdet i truppen? Det har du formentligt svaret på et par indlæg oppe i Topshots indlæg.

    Grundlæggende taler de fleste logiske slutninger imod at hente Bendtner. Sagen er dog den, at hvis vi kan hente ham, skal vi selvfølgelig gøre det. Det er en once in a lifetime opportunity. Og med bare en god sæson hos os, ville han måske endda kunne indtjene os en klækkelig transfersum, hvis han skulle blive solgt til et fjernt sted.

  11. #818
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    For ni måneder siden havde jeg været glad for udsigten til at hente Bendtner. Men på nuværende tidspunkt: Nej tak, og af flere årsager:

    1) Spillertype. Han er samme spillertype som både Cornelius og Santander. Så at have tre spillere af den type vil være for meget. Der er andre steder, vi har brug for forstærkninger. Desuden arbejder både Cornelius og Santander meget mere i det defensive end Bendtner nogensinde vil gøre.

    2) Økonomi. Skulle vi have råd til Bendtners løn, ville det betyde afskibning af en af de løntunge spillere. Det oplagte ville være Cornelius, men hvem vil købe ham OG tilbyde ham den løn, han får i FCK, og er sikret de næste par år? Og når behovet ikke er størst på det punkt, og vi skal ud og finde ny central midtbane, og nok også venstre back, så er Bendtner ikke forrest i køen.

    3) Trupharmoni. Lige nu har vi en trup med både høj social kohæsion og høj opgavekohæsion. Der er et psykisk godt miljø, og en høj opgaveeffektivitet, hvilket gør at truppen også er stærk i modgang. Min frygt er, at Bendtner kan skabe sprækker i miljøet, hvilket svækker truppen i modgangsperioder. Ariel Jacobs valgte jo at skille sig af med N'Doye, netop fordi han følte at hans attitude ikke var god for holdet, med bragende succes i hans første halve år ved roret hos os.

    4) Behov. Santander har scoret fire mål de seneste 5 kampe, og virker som om han har fundet sig ordentligt til rette i klubben. Kusk viser god form under Ståle, Falk virker til at komme med god form fra det fynske, Corne får proppet et par enkelte mål ind hist og her. Vi er det næstmest scorende hold i ligaen, med et snit på næsten to mål pr. kamp. Vi har altid haft mange målscorere på holdet, så behovet for Bendtner er der ikke lige nu. Desuden bliver det spændende at se, om Bashkim og Falk kan finde tilbage til deres gamle samarbejde.

    5) Form. Selv om Bendtner skulle blive banket rundt de næste par måneder på træningsbanerne i Wolfsburg, så er det slut med spilletid hos dem. Så han vil mangle kampform, når han kommer til os, og det tager bare tid at opbygge.

    (Ja, ved godt der er en del punkter, som er blevet nævnt af andre, men de er bare vigtige at have med.)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #819
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det er sjovt, jeg ser Bendtner anderledes.

    1) Bendtner er i min optik ikke samme type som Santander eller Cornelius. De to minder i øvrigt heller ikke voldsomt meget om hinanden, udover at de begge er dårlige til at afdrible modstandere på begrænset plads. Bendtner minder langt mere om NJ. Han er en lettere flagrende angriber, men fornuftig teknik som også er god i feltet. Der er nok mere felt og mindre teknik i Bendtner end NJ, men jeg kan ikke se andre spillere med en profil der ca passer. Og JA, jeg er blevet aldeles forelsket i den kombination af fysik, mål og teknik NJ bringer. Det er det jeg vil se erstattet, ikke at vi henter en helt anden type.

    2) Bendtners løn, er naturligvis et problem vil han have 20 millioner. Men altså, vi er i den heldige situation at vi mister dødvægt (Pourie, Kris og De Ridder) for en million om måneden. De fleste af de penge kan bruges på Bendtner og så er der ingen grund til salg fra 18-mands truppen. Samtidig kommer han jo kun til FCK, hvis han har lyst - og så er han nok med på det ikke er det mest økonomisk lukrative tilbud han modtager.

    3) Trupharmoni. Bendtner er naturligvis en klaphat når han ikke er motiveret, måske er han ødelagt for good, men den vurdering stoler jeg Ståle kan tage. Når vi har plads til NJ og Zanka, så har vi helt sikkert også plads til Bendtner.

    4) Behovet er enormt. Falk kommer aldrig til at spille NJs rolle. Cornelius kan ikke score nok, Bashkim og Amankwaa er alt for usikre kort. Samtidig har vi brug for en spiller, der er god nok til at vinde en kamp for os i EL eller CL. Det der "kan han i sønderjyske"-argument andre kommer med, er ikke validt. Det kan NJ heller ikke. Vi mangler ikke rugbrød, vi mangler en spiller med et topniveau, der hæver sig over hvad vi ellers kan. En spiller der kan gøre forskellen på et højere niveau. Det kan Bendtner i form.

    5) Well yes. Her kan der være problemer. Men sådan er det jo, når vi henter en profil med erfaring fra noget større hjem. Det er meget sjældent de kommer med 40 kampe fra start i sæsonen før. jeg synes dog klart, at potentialet er større end udfordrigen.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #820
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg er sikker på at Bendtner ville være en forstærkning af gigantiske dimensioner.
    Bare se på hans CV - Det er ikke for sjov at Bendtner har spillet i så store klubber som han har.
    og det er heller ikke for sjov at Wolfsburg valgte at give ham 20 millioner om året.

    Det kan godt være at Manden har dummet sig og dummet sig gevaldigt til tider.. Men man kan ikke tage fra ham at en Bendtner i form er MED LÆNGDER den bedste angriber i Danmark.
    Kan vi få ham - SÅ SKAL VI SPRINGE BANKEN FOR AT FÅ HAM.

    End of story. IMO

    Det med disharmoni i truppen - det tror jeg altså ikke på. han vil være holdets KLART største stjerne - det er jeg sikker på at Bendtner vil elske.
    Og altså, vi har allerede en spiller der mener han er den bedste spiller i DK i den kære Nicolaj Jørgensen så hvorfor skulle Bendtner ikke kunnet overtage den rolle når NJ ryger til sommer?

  16. #821
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg er meget splittet med hensyn til Bendtner? Men det vil under alle omstændigheder, være fornuftigt at erstatte NJ med en ny angriber, med noget kynisme og erfaring - som resten af truppen kan læne sig op af - og her kunne Dame N'Doye måske være en mulighed?
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  17. #822
    Tilmeldingsdato
    Mar 2016
    Indlæg
    15

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det ser ud til, at Santanders succes kan medføre flere sydamerikanere til sommer. Lars Højer er hvert fald i Sydamerika lige nu for at scoute spillere. Han har således set to kampe fra den argentinske liga; Boca Juniors - Union de Santa Fe og Gimnasia La Plata - Estudiantes samt Copa Libertadores kampen mellem Cerro Porteno og Corinthians. Umiddelbart er jeg lidt overrasket over, at FCK scouter kampe med Boca og Corinthinas, da jeg troede spillere fra så store sydamerikanske klubber var uden for FCKs prisniveau, men det kan selvfølgelig også være, at det er spillere fra modstandereholdende, Højer har scoutet. Hvis der er nogen der har kendskab til sydamerikansk fodbold, så kunne det være interessant at høre nogle bud på, hvilke spillere det kan være FCK er interesseret i.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-jag...til-sydamerika

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #823
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det med disharmoni i truppen - det tror jeg altså ikke på. han vil være holdets KLART største stjerne - det er jeg sikker på at Bendtner vil elske.
    Og altså, vi har allerede en spiller der mener han er den bedste spiller i DK i den kære Nicolaj Jørgensen så hvorfor skulle Bendtner ikke kunnet overtage den rolle når NJ ryger til sommer?
    NJ har altså været længe nok i klubben til qua sin præstationer at have den position i truppen. I øvrigt ser jeg ham som et mere ydmygt og afklaret menneske end Bendtner.

    Mener du i ramme alvor, at fordi holdets største stjerne - og ego - forlader truppen, bliver der automatisk en plads ledig på øverste hylde til en spiller, der intet har vist i flere år - andet end dårlig dømmekraft og lemfældig omgang med karrierer og egne evner? Det er jo ikke sådan det fungerer..

    Bendtner er en omvandrende kvajebajer. Med mindre det er blevet en principsag at hente Bendtner "hjem", kan jeg ikke se det ske!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  20. #824
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    NJ har altså været længe nok i klubben til qua sin præstationer at have den position i truppen. I øvrigt ser jeg ham som et mere ydmygt og afklaret menneske end Bendtner.

    Mener du i ramme alvor, at fordi holdets største stjerne - og ego - forlader truppen, bliver der automatisk en plads ledig på øverste hylde til en spiller, der intet har vist i flere år - andet end dårlig dømmekraft og lemfældig omgang med karrierer og egne evner? Det er jo ikke sådan det fungerer..

    Bendtner er en omvandrende kvajebajer. Med mindre det er blevet en principsag at hente Bendtner "hjem", kan jeg ikke se det ske!
    Jeg mener at - har du spillet i Juventus, Arsenal (endda med forholdsvis succes), Wolfsburg, Sunderland ( hvor han faktisk beviste at han lavede "masser" af mål med fast spilletid, men fik det ødelagt af skader) så JA så har man lov til at tag pladsen ØVERST i hierarkiet..

  21. #825
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Madsen89 Se meddelelser
    Det ser ud til, at Santanders succes kan medføre flere sydamerikanere til sommer. Lars Højer er hvert fald i Sydamerika lige nu for at scoute spillere. Han har således set to kampe fra den argentinske liga; Boca Juniors - Union de Santa Fe og Gimnasia La Plata - Estudiantes samt Copa Libertadores kampen mellem Cerro Porteno og Corinthians. Umiddelbart er jeg lidt overrasket over, at FCK scouter kampe med Boca og Corinthinas, da jeg troede spillere fra så store sydamerikanske klubber var uden for FCKs prisniveau, men det kan selvfølgelig også være, at det er spillere fra modstandereholdende, Højer har scoutet. Hvis der er nogen der har kendskab til sydamerikansk fodbold, så kunne det være interessant at høre nogle bud på, hvilke spillere det kan være FCK er interesseret i.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-jag...til-sydamerika
    Marcelo Delgado og Ricardinho har begge været tæt på FCK, så mon ikke det kan lade sig gøre.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •