Side 10 af 23 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 345

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

  1. #136
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Har spurgt et par kollegaer der er kompetente på det område, og her er lidt af svaret: http://www.windytan.com/2013/01/the-gsm-buzz.html

    Som jeg forstår det:

    Lidt simplificeret, så sker det fordi telefonen skal "gøre opmærksom på at nu er det min tur til at bruge netværket", op til 8 telefoner kan bruge den samme frekvenser på 2G, men indelt i tid og ikke i en lille del af frekvensen, og der dermed sker udsving i den signalstyrke der sendes med, og dermed spænding der indstråles i højttalerne fra telefonen/netværket. Det sker ikke på 3G/4G, da der sendes med (nogenlunde) konstant styrke, da telefonerne deles op i små bidder af frekvensen.

    Så er det typen af netværk (GSM/2G) der gør det, og ikke frekvensen der bruges. (som tidligere nævnt er de gamle gsm frekvenser på hhv 900 og 1800mhz i dag også i brug på hhv 3G og 4G uden at noget lignende sker) På 3G/4G er der ikke disse "spikes" i signalstyrken, så man hører ikke variationen. Og desuden sender 2G med en del højere styrke.

    *tror nok det er nogenlunde rigtigt og giver mening*

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #137
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Bonusinfo fra et 20 sider langt dokument, som jeg lige fik kastet i nakken: Det er kun på GSM 1800mhz det sker, og da 4G i dag (i byerne) kører primært på 1800mhz kan vi så konkludere at det ikke sker på 4G under nogen omsændigheder ;)

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af MikkelZ Se meddelelser
    Har spurgt et par kollegaer der er kompetente på det område, og her er lidt af svaret: http://www.windytan.com/2013/01/the-gsm-buzz.html

    Som jeg forstår det:

    Lidt simplificeret, så sker det fordi telefonen skal "gøre opmærksom på at nu er det min tur til at bruge netværket", op til 8 telefoner kan bruge den samme frekvenser på 2G, men indelt i tid og ikke i en lille del af frekvensen, og der dermed sker udsving i den signalstyrke der sendes med, og dermed spænding der indstråles i højttalerne fra telefonen/netværket. Det sker ikke på 3G/4G, da der sendes med (nogenlunde) konstant styrke, da telefonerne deles op i små bidder af frekvensen.

    Så er det typen af netværk (GSM/2G) der gør det, og ikke frekvensen der bruges. (som tidligere nævnt er de gamle gsm frekvenser på hhv 900 og 1800mhz i dag også i brug på hhv 3G og 4G uden at noget lignende sker) På 3G/4G er der ikke disse "spikes" i signalstyrken, så man hører ikke variationen. Og desuden sender 2G med en del højere styrke.

    *tror nok det er nogenlunde rigtigt og giver mening*

    Herligt nørdet :)

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Nogen der kan hjælpe mig med "navneforbud"?

    Som nu den kendte dj med computerhacking. Hvorfor/hvordan kan der optræde navneforbud? Han er jo nu dømt, er det for at han ikke skal føle sig krænket? Hvem skal dette navneforbud beskytte? (ikke denne sag men sådan generelt jeg undres, jeg kan sagtens indse navneforbuddets mening, hvis nogen blev anklaget for pædofili mens sagen stod på osv.)

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Nogen der kan hjælpe mig med "navneforbud"?

    Som nu den kendte dj med computerhacking. Hvorfor/hvordan kan der optræde navneforbud? Han er jo nu dømt, er det for at han ikke skal føle sig krænket? Hvem skal dette navneforbud beskytte? (ikke denne sag men sådan generelt jeg undres, jeg kan sagtens indse navneforbuddets mening, hvis nogen blev anklaget for pædofili mens sagen stod på osv.)
    Navneforbuddet gælder kun, så længe man er tiltalt. Bliver man dømt, ophæves forbuddet.
    Det er dog ikke ensbetydende med, at medierne nævner dømtes navn. På redaktionerne gælder der interne regler, fx at en person skal være idømt en fængselsstraf på mindst 6 måneder før man nævner vedkommendes navn.

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    kanon, tak. Og han fik vist "kun" en enkelt måned.

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Hvordan kan man slippe afsted med at stjæle et halvt ton kobberkabel fra S-togsbanen uden at alle alarmer bimler løs et sted hos DSB eller BaneDanmark? Er det fordi strømmen er afbrudt om natten eller wtf?
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Hvordan kan man slippe afsted med at stjæle et halvt ton kobberkabel fra S-togsbanen uden at alle alarmer bimler løs et sted hos DSB eller BaneDanmark? Er det fordi strømmen er afbrudt om natten eller wtf?
    Kabel-/kobbertyve arbejder ligesom mange andre tyve. De danner et hold hvor nogen hugger kablerne over (typisk går denne tjans på omgang fordi det indebærer en vis risiko), nogen holder vagt osv. Derudover arbejder grupperne også sammen på den måde at de er i kontakt så de kan advare hinanden mod strækninger som er overvågede osv; Banedanmark (som kontrollerer banerne) har ikke resourcer til at overvåge alle banerne naturligvis. Tyvene ved hvor lang tid det tager politiet at nå frem og de sørger for at komme væk inden den tid er gået. Det bedste, Banedanmark indtil videre kan gøre er at gøre det svært for tyvene at sælge deres skrotkabler ved at være i dialog med skrothandlere og mærke deres kabler så alle kan genkende kabler der er stjålet fra Banedanmark.

    Kilde 1
    Kilde 2

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Hvordan kan man slippe afsted med at stjæle et halvt ton kobberkabel fra S-togsbanen uden at alle alarmer bimler løs et sted hos DSB eller BaneDanmark? Er det fordi strømmen er afbrudt om natten eller wtf?
    I forlængelse: Hvem er disse kabeltyve? Og hvad bruger de kablerne til? Jeg går ikke udfra det er Sveriges pendant til BaneDanmark der hugger kablerne til deres skinner. Er det selve råmaterialet (f.eks. kobber) der er værdifuldt, så det bliver smeltet om?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    I forlængelse: Hvem er disse kabeltyve? Og hvad bruger de kablerne til? Jeg går ikke udfra det er Sveriges pendant til BaneDanmark der hugger kablerne til deres skinner. Er det selve råmaterialet (f.eks. kobber) der er værdifuldt, så det bliver smeltet om?
    http://ekstrabladet.dk/112/sigtelse-...-banen/5418440
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  15. #146
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Hvorfor er det, at man ikke må tage billeder af tiltalte i retten?

    Er det kun fordi kameraer er forstyrrende, eller er det noget med anonymitet?

    Begge forklaringer virker underlige, da man da godt kunne forestille sig, at man kunne bruge kameraer, der ikke forstyrrer (ingen blitz eller klik) og når aviserne alligevel bringer utroligt vellignende tegninger, så er det jo så som så med anonymiteten.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  16. #147
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Hvorfor er det, at man ikke må tage billeder af tiltalte i retten?

    Er det kun fordi kameraer er forstyrrende, eller er det noget med anonymitet?

    Begge forklaringer virker underlige, da man da godt kunne forestille sig, at man kunne bruge kameraer, der ikke forstyrrer (ingen blitz eller klik) og når aviserne alligevel bringer utroligt vellignende tegninger, så er det jo så som så med anonymiteten.
    Lovforslaget indeholder endvidere et forbud mod uden samtykke at fotografere sigtede, tiltalte og vidner, der er på vej til eller fra et retsmøde i en straffesag. Formålet med den foreslåede regel er at beskytte personer, som er forpligtede til at møde op som sigtet, tiltalt eller vidne i en straffesag, mod den unødige krænkelse, der kan være forbundet med i denne særligt belastende situation at blive fotograferet uden at have givet samtykke hertil.
    Fundet i retsplejeloven tilbage fra 2004.

    Derudover, er det formentlig for at beskytte de anklagede, såfremt der ikke er faldet dom i sagen. Dommeren kan godt give tilladelse til der bliver filmet og fotograferet i retssalen, men det er strafbart at gøre det uden tilladelse.

    Har ikke læst hele retsplejeloven igennem, men mon ikke der står lidt mere deri.

  17. #148
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Thorup Se meddelelser
    Fundet i retsplejeloven tilbage fra 2004.

    Derudover, er det formentlig for at beskytte de anklagede, såfremt der ikke er faldet dom i sagen. Dommeren kan godt give tilladelse til der bliver filmet og fotograferet i retssalen, men det er strafbart at gøre det uden tilladelse.

    Har ikke læst hele retsplejeloven igennem, men mon ikke der står lidt mere deri.
    Men det forklarer jo ingenlunde, hvorfor man har lov til at lave endog ganske vellignende tegninger?
    Tak for svaret dog
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  18. #149
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Men det forklarer jo ingenlunde, hvorfor man har lov til at lave endog ganske vellignende tegninger?
    Tak for svaret dog
    Det er muligt at tegne i retten og på den måde afbilde de
    mistænkte. Men retsformanden kan, jf. retsplejelovens §
    32a, forbyde det, hvis der er tale om ”særlige omstændigheder”.
    Er der navneforbud i sagen, skal tegningen
    naturligvis sløres effektivt, hvis den bringes.

    Det er forbudt at filme i selve retsbygningen. Det er også
    ifølge retsplejelovens § 32 stk. 6 forbudt at tage billeder
    af sigtede, tiltalte og vidner på vej til eller fra retten....

    Det er desværre det bedste jeg kan finde :)

  19. #150
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Hvordan står jeg, hvis jeg bliver kørt ned, mens jeg cykler med een hånd på styret, og den anden i gips? Lad os sige, at hende der kører mig ned overtræder en ubetinget vigepligt.

    Eller, må man overhovedet cykle med en hånd i gips, hvor kun fire fingre er bevægelige, og skal den blot RØRE ved styret i fald det er ulovligt at cykle med mindre end to funktionsduelige hænder? Og hvornår er en hånd egentlig en hånd?

    (alle tillægs??? er selvfølgelig for ikke at skulle spørge videre, men jeg menes at huske den har været oppe før....)

Side 10 af 23 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21
  3. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 24.02.04, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •