Se afstemningsresultater: Skal Ståle fyres?

Stemmeafgivere
194. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Fyr ham nu

    120 61.86%
  • Giv ham da lige resten af efteråret med

    34 17.53%
  • Lad ham få sæsonen ud

    11 5.67%
  • Ståle skal ikke fyres

    29 14.95%
Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 107

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den begrundelse går igen og igen herinde. Det er imo ikke en grund i sig selv at fyre, blot fordi det ville være sket andre steder.

    Det er til gengæld en årsag til at fyre ham. Om det så er rigtigt, ved jeg ikke. Det er nok ret svært at vurdere, hvis man ikke er i omklædningsrum og på træningsbanen med jævnlig mellemrum, hvilket jeg ikke er.
    Nu er det normalt en sportsdirektørs opgave at svæve over vandene og spotte konflikter i truppen, men her bliver Ståles to kasketter virkelig udstillet. Jeg ved ikke om truppen vil af med Ståle, men jeg synes der har været mange mærkelige præstationer og udmeldinger på banen. Desuden finder jeg flere interviews med lederne i truppen påfaldende passive. Både Zeca, Fischer og Falk har vævet en del, og der har været anonyme rygter om spillere der ikke forstod alle indkøb og lønninger, eksempelvis har Michel WD fortalt om stor undren over Bjellands løn og niveau, og konflikten med den spanske klikke og Biels pris har også været nævnt som et problem.

    Der er nok altid lidt gnidninger internt i en trup, men jeg synes dog det vanvittige fald i niveau når modstanderen ikke er sjov, passiviteten på banen, tvivlen om taktikken midt på banen osv. lugter af problemer der er større end vi ser, og som nok havde været taklet anderledes, hvis klubben ikke havde valgt en managerløsning.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Vi vandt de først 8 kampe sidste sæson og blev stadig nummer 2.. slap nu lidt af ��
    Så det du siger, er at vi bliver endnu dårligere end vores sæsonstart :(

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nu er det normalt en sportsdirektørs opgave at svæve over vandene og spotte konflikter i truppen, men her bliver Ståles to kasketter virkelig udstillet. Jeg ved ikke om truppen vil af med Ståle, men jeg synes der har været mange mærkelige præstationer og udmeldinger på banen. Desuden finder jeg flere interviews med lederne i truppen påfaldende passive. Både Zeca, Fischer og Falk har vævet en del, og der har været anonyme rygter om spillere der ikke forstod alle indkøb og lønninger, eksempelvis har Michel WD fortalt om stor undren over Bjellands løn og niveau, og konflikten med den spanske klikke og Biels pris har også været nævnt som et problem.

    Der er nok altid lidt gnidninger internt i en trup, men jeg synes dog det vanvittige fald i niveau når modstanderen ikke er sjov, passiviteten på banen, tvivlen om taktikken midt på banen osv. lugter af problemer der er større end vi ser, og som nok havde været taklet anderledes, hvis klubben ikke havde valgt en managerløsning.
    Jeg synes, at du skyder lidt ved siden af i forhold til problematikkerne med Ståle i en managerrolle. De problemer du nævner, ser jeg ikke umiddelbart som noget, at en sportsdirektør skulle løse. Det er imo primært en træner og de mange assistenters rolle at opdage og løse denne slags konflikter. Jeg kan sagtens se, at der kan være en undren over Bjellands løn, når man ser hans spil pt. Men sådan vil det vel altid være, hvis en af de bedst betalte ikke præsterer.

    Det er dog klart at det bliver problematisk, hvis situationen er den, at Ståle har mistet grebet og tilliden fra truppen (ikke at jeg tror det). Det kan både være svært at indse når man (Ståle) står i det, ligesom der mangler en i kæden til at reagere på det. Jeg går ud fra, at man i konstruktionen fra bestyrelsens side også har indtænkt en person eller arbejdsgruppe til at vurdere den slags (samt resultater etc). Mon ikke, at det er blandt Rommedahls og måske Kvists arbejdsopgaver.

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Tja, det håber jeg jo. Mine tanker handler nu i bund og grund om, at jeg tror mere på at Ståle kan vende det, end at Bo Henriksen, David Nielsen, Christian Poulsen eller en helt fjerde skal være i stand til det endsige bedre rustet. Det er en forfærdelig situation vi står vi. Jeg må sige, at det påvirker mit humør på en måde, som ikke meget andet kan. Men når alt det gråd og smerte for en stund kan håndteres (for mit vedkommende taler vi få minutter), så evner jeg alligevel at tænke så klart, at jeg kan se, at David Nielsen og Bo Henriksen måske nok har karisma men fodboldfagligt er de "miles away". Christian Poulsen? Måske er han fagligt dygtigt. Jeg ved det ikke. Men han har aldrig ikke karisma nok til at være frontmand i FCK. I - uden øvrig sammenligning - FCM har de tre, der kan kommunikere med pressen. I FCK har vi kun Ståle. Uden ham hvem så? Det kræver altså at træneren kan klare det mediepres, der uomtvisteligt er. Og medmindre vi kan få Holmstrøm til en sidste svingom (det gider han ikke) så er vi nødt til at have det som kriterie for en træner i FCK. Ståle kan det. Han er dygtig faglig. Og han har erfaring med det her. Og her tænker jeg bare tilbage til et fremragende - og klassisk - Holmstrømcitat "Ståle har stadig ild i øjnene". Den tror jeg faktisk er endnu mere tændt nu. Og så længe den ild brænder, så der jeg ingen bedre løsning på trænerposten end FCK.
    Men jeg kender selvfølgelig heller ikke alle. Jeg er - trods alt - bare fan og mandagstræner...
    Den løn Ståle får er mere end tre gange så høj som nogen anden superligatræner. Der er jo masser af knalddygtige trænere derude. I Tyskland, Belgien, Østrig, Schweiz og Holland render der da helt sikkert trænere rundt til en lavere løn end de 8-10 mio, som Ståle får. I øvrigt er der ikke nogen grund til at ansætte en ny træner med udgangspunkt i de værdier/egenskaber Ståle har. Det er da en omgang Ståle-DNA spin. Hans DNA skal da erstattes med noget nyt, sådan som det bliver hvert 2.-4. år i alle andre klubber i verden (bortset fra FCK). Skal den nye boss være en aggressiv kommunikator? Ikke nødvendigvis da. Der er mange modeller, og den nye træner behøver altså ikke være en, der fører sig frem som en alpha-han med en frække kommentar om konkurrenterne. Og for min skyld mp han meget gerne have et andet fodbold DNA end ståles 442.
    Danmark til Valby Bakke


  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Må bare sige, at jeg langt hen af vejen er enig med Don Ø: Fodboldkampe vindes i bestyrelseslokalet: https://www.facebook.com/Flemming-%C...9083810539749/

    Vi kan snakke stolpe op og ned (og overlægger ud og i fødderne på Anker...), men vi er ikke stærkere end vores svageste led. Og set bare lidt udefra er vores bestyrelse helt igennem rystende svag og inkompetent.

    Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg håber, at FCK/PS&E bliver solgt. Selv om den nuværende bestyrelse har gjort alt for at skrive Don Ø ud af FCKs historie, var det altså under hans lederskab, at klubben i den grad blomstrede, FORDI der var en fodboldkompetent bestyrelsesformand, der brændte for FCK og omgav sig med en masse mennesker, der OGSÅ brændte for fodbold.

    Jeg stoler mere på Ståle, end jeg stoler på, at vi har en kompetent nok ledelse til at erstatte hele det sportslige setup. Og jeg håber, at det europæiske exit kombineret med et blødende Lalandia kan skræmme et par af de mest pengefikserede typer i bestyrelsen væk og gøre en overtagelse udefra mere attraktiv.

    Selvfølgelig kan det også være skidt, hvad vi får ind i stedet. Men FCM virker ikke synderligt kede af deres rigmand. Og FCK er prestigemæssigt langt mere attraktiv end en klub på heden.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Klubben var ved at gå konkurs under Don Ø. Please.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Den løn Ståle får er mere end tre gange så høj som nogen anden superligatræner. Der er jo masser af knalddygtige trænere derude. I Tyskland, Belgien, Østrig, Schweiz og Holland render der da helt sikkert trænere rundt til en lavere løn end de 8-10 mio, som Ståle får. I øvrigt er der ikke nogen grund til at ansætte en ny træner med udgangspunkt i de værdier/egenskaber Ståle har. Det er da en omgang Ståle-DNA spin. Hans DNA skal da erstattes med noget nyt, sådan som det bliver hvert 2.-4. år i alle andre klubber i verden (bortset fra FCK). Skal den nye boss være en aggressiv kommunikator? Ikke nødvendigvis da. Der er mange modeller, og den nye træner behøver altså ikke være en, der fører sig frem som en alpha-han med en frække kommentar om konkurrenterne. Og for min skyld mp han meget gerne have et andet fodbold DNA end ståles 442.
    Selvfølgelig er der en del bullshit i det der lukkes ud, men der er også noget sandhed. Uden at jeg præcis ved, hvad han mener med FCK-DNA, så er jeg enig i, at vi skal passe på med ikke at revolutionere alt for meget alt for hurtigt, ligesom der er nogle ting som vi død og pine skal holde fast i. Det er f.eks. vigtigt, at vi holder fast i en vinderkultur (det kan diskuteres, om han selv formår dette pt) hvor kun DM er godt nok. Det er vigtigt, at vi holder fast i ærgerrighed, vindermentalitet osv både i kamp og træning (det var noget af det, som Jacobs vist røg på). Det er vigtigt, at vi holder fast i en god rød tråd ned igennem talentrækkerne, hvor vi efterhånden er ved at få hul igennem op til 1. holdet. Osv.
    Mht spillestil, så er det nok forfejlet, hvis man mener at Ståle kun tror 442 er det rigtige. Men jeg tror, at vi skal passe meget på med ikke blot at hoppe på, hvad der nu er hot ude i fodboldverdenen. Vi skal huske, hvad der har givet os gode resultater i Europa og det er f.eks. en stram defensiv med zoneforsvar. Begynder vi f.eks. at spille mere mand-mand fordi det gør det store klubber, så bliver vi savet over pga kvalitetsmangel på enkelte spillere. Vi skal have fokus på holdet som en enhed.

    Når det er sagt, så er der selvfølgelig andre trænere som kan føre os videre. Men når han siger, at vi skal huske vores DNA så er jeg enig. Vi skal imo netop ikke smide alt fra borde, blot fordi vi er inde en en dårlig periode. Vi er nødt til at holde fast i nogle grundpiller også selvom træneren måske snart hedder noget andet.
    Sidst redigeret af k@sper : 03.10.20 kl. 14:03

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Klubben var ved at gå konkurs under Don Ø. Please.
    Ja det var den sikkert. Det var den vist også inden han kom ind og reddede os.

    Man kan sige meget om Østergaard, men man kan ikke tage fra ham, at han var visionær. Og det savner vi måske en smule nu. Vi savner lidt viljen til at forsøge for alvor at tage det næste skridt (da det gik godt)
    - nu savner vi en ledelse som (medmindre vi står på fallittens rand) klart melder ud, at vi skal hurtigt på fode igen, og at der selvfølgelig skal lægges en ordentlig portion penge for at nå dertil.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Selv en blind høne kan lægge æg, og Don Ø har da ret i, at det kniber med fodboldkompetencerne hos den nuværende bestyrelse. Frem for alt har vi tydeligvis en bestyrelse, der ikke ved, hvornår der skal investeres i fodbolden, og som er ved at begå samme fejl som i sommeren 2011. Og det er jo ikke fordi, at der slet ikke er brugt penge, eller at budgettet er for lavt, men der bør være en økonomisk buffer/nødfond til sæsoner som denne. Ved at sidde på pengene på de forkerte tidspunkter, formår man ikke at høste de lavthængende frugter af egen succes, og reducerer i øvrigt værdien af ens investering. Det er ikke særlig kvikt.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det var den sikkert. Det var den vist også inden han kom ind og reddede os.

    Man kan sige meget om Østergaard, men man kan ikke tage fra ham, at han var visionær. Og det savner vi måske en smule nu. Vi savner lidt viljen til at forsøge for alvor at tage det næste skridt (da det gik godt)
    - nu savner vi en ledelse som (medmindre vi står på fallittens rand) klart melder ud, at vi skal hurtigt på fode igen, og at der selvfølgelig skal lægges en ordentlig portion penge for at nå dertil.
    Simpelthen forkert at hylde Don Ø.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Simpelthen forkert at hylde Don Ø.
    Jeg hylder gerne Don Ø for det han har gjort for FCK igennem tiderne. Ingen problemer i det fra min side.


  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg hylder gerne Don Ø for det han har gjort for FCK igennem tiderne. Ingen problemer i det fra min side.
    Også for at bringe selskabet tæt på konkurs ved blandt andet at købe en værdiløs skrænt i Italien?
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Også for at bringe selskabet tæt på konkurs ved blandt andet at købe en værdiløs skrænt i Italien?
    Ja

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Simpelthen forkert at hylde Don Ø.
    Det handler ikke om at hylde Don Ø. Tror de fleste har gennemskuet skyggesiden.

    Pointen er det som flere herinde har sagt - og som Don ø tilsyneladende er enig i - nemlig at den sportslige sektor i koncernen ikke er skruet optimalt sammen/ikke har truffet de rigtige beslutninger.

    Og selv om jeg/vi erkender skyggesiden ved Don Ø, så betyder det jo ikke, at alt var forkert dengang. En af de ting man godt kan savne fra den tid var, at fodbolden brændte enormt stærkt igennem i hele ledelseskæden. Det virker ikke til at være tilfældet nu. Lidt for meget distancerede pengemænd og lidt for lidt passion. Hvis jeg skal sætte det på spidsen... Og det har intet at gøre med at hylde Don Ø.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------


  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    531

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Selv en blind høne kan lægge æg, og Don Ø har da ret i, at det kniber med fodboldkompetencerne hos den nuværende bestyrelse. Frem for alt har vi tydeligvis en bestyrelse, der ikke ved, hvornår der skal investeres i fodbolden, og som er ved at begå samme fejl som i sommeren 2011. Og det er jo ikke fordi, at der slet ikke er brugt penge, eller at budgettet er for lavt, men der bør være en økonomisk buffer/nødfond til sæsoner som denne. Ved at sidde på pengene på de forkerte tidspunkter, formår man ikke at høste de lavthængende frugter af egen succes, og reducerer i øvrigt værdien af ens investering. Det er ikke særlig kvikt.
    Uanset om folk er for eller imod Don Ø, har han da en masse væsentlige pointer og en tydelig passion og ønske om visioner for FCK.
    Den slags savner jeg da i dag fra den nuværende "corporate" bestyrelse, de kunne lige så godt sidde i toppen af en medicinal virksomhed, det sælger hverken billetter eller appellerer til passionerede fans.

    I linket højere oppe skriver Don Ø bl.a.: "Vi må konstatere, at vi i superligaen efter 3 kampe kun har 1 point, og har nogle udfordringer, men jeg mener, at vi fortsat skal have en målsætning om at vinde DM og derved direkte adgang til CL. FCK fans: Lad os fortsat være positivt kritiske, og håbe at bestyrelsen nu træder i karakter og tager de nødvendige beslutninger så den sportslige sektion får den støtte, der er nødvendig, for at vi fortsat er Skandinaviens førende fodboldforretning"


    Som andre har været inde på er det da en nærliggende tanke at genoverveje hvorvidt man skulle sælge FCK. Gravede lige et par ældre artikler op om emnet:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eret-i-et-koeb
    "En køber skal komme med markant flere penge, end amerikanerne gjorde i 2018. Det er markant billigere at købe FC København end en storklub, og FCK er også betydeligt billigere end mange af mellemklubberne i de store liga, siger Jesper Jørgensen"


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...d-end-lalandia
    "...Hensigten er angiveligt at splitte Parken-koncernen op, så fodbolddelen bliver uafhængig af Lalandia (og omvendt)"
    ..."Jeg ville langt hellere være afhængig af en amerikansk kapitalfond end af Lalandia. For det er ikke givet, at Lalandia er en god forretning til evig tid, siger Jesper Jørgensen til Politiken."
    Sidst redigeret af Ezen : 03.10.20 kl. 15:31

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •