Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 48

Emner: Wilczek har fortjent respekt!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Nu er der jo stor forskel på i hvilken retning skiftet sker. Selvfølgelig vil det skabe frustrationer hvis Delaney eller Corner, som er blevet "institutioner" i FCK, pludselig er at finde i Brøndby. Ligesom det giver frustrationer for Brøndby-fans at Wilczek skifter til FCK. Jeg kan derimod ikke forstå, at FCK-fans stadigvæk kan have så svært ved at acceptere Wilczek i FCK. Når det første chok har lagt sig, så må man vel nå en erkendelse af, at det jo ikke er os skiftet går ud over. Snarere tværtimod viser det sig jo.

    Mvh Torben
    For mig var det vildt underligt at se Zuma i FCN-trøjen. Han var min yndlingsspiller, og det var underligt pludselig ikke at holde med ham. Og helt ærligt: Det havde for mig været PRÆCIS det samme, hvis han havde trukket en Brøndbytrøje over hovedet. Det havde været underligt. Intet andet. Og skulle Delaney eller Corner en dag trække i en Brøndbytrøje, fordi det for dem - og måske også klubberne imellem - er det, der giver bedst mening, så fred være med det. Det vil være trist, fordi jeg sikkert ville ønske dem i FCK i stedet. Men intet andet. Det var også underligt at se Allan Nielsen gå fra at være anfører til at male sit hår gul og blåt for at tækkes sin nye klub. For så vidt forståeligt nok. Man ville jo sikkert også skifte billedet på natbordet ud, hvis man var begyndt at date sin eks' største rival. Ja, i det hele taget ville man nok bare fjerne billedet fra sit natbord, uanset hvem man nu datede.

    Igen - jeg kan være komplet følelseskold, eller jeg kan have mediteret lidt for meget loving kindness. I don't know. Jeg har bare altid holdt med klubben og de spillere, der har været i den. Enkelte har jeg brudt mig mindre om (jeg indrømmer, at jeg havde det RET svært med Bendtner - men det var ikke ligefrem pg.a. manglende loyalitet til FCK, den har der aldrig været en finger at sætte på). Men jeg har altid håbet på, at de lykkedes for FCK, for så gik det jo min klub godt.

    Og må bare gentage: F*CK, hvor ligner Wilczek en forstærkning af FCK, og hvor er jeg glad for, at Brøndby ikke havde råd til at tage ham hjem. Og hvor er det skægt, når Oscar sidder og græder på Instagram over skiftet.

    Jeg kan til nøøøøds forstå jalousien, når man bliver fravalgt. Men jeg kan overhovedet ikke fatte hadet, når man bliver tilvalgt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,346

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    For mig var det vildt underligt at se Zuma i FCN-trøjen. Han var min yndlingsspiller, og det var underligt pludselig ikke at holde med ham. Og helt ærligt: Det havde for mig været PRÆCIS det samme, hvis han havde trukket en Brøndbytrøje over hovedet. Det havde været underligt. Intet andet. Og skulle Delaney eller Corner en dag trække i en Brøndbytrøje, fordi det for dem - og måske også klubberne imellem - er det, der giver bedst mening, så fred være med det.
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    923

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...
    Hvad med Ståle i BØF? Hvad siger folk til den? :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Hvad med Ståle i BØF? Hvad siger folk til den? :-)
    Tja...så ville han da blive genforenet med sin gamle sportsdirektør i FCK...!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...
    Ja, fred være med det.

    Fornemmer en vis skala i, hvor meget man skal hade en spiller, der skifter til den "forkerte" klub. Fra top til bund:

    Hjemmedyrket spiller med succes - direkte skifte (a la hvis Wind skiftede til Brøndby)
    Hjemmedyrket spiller med succes - med få mellemstationer (a la hvis Christina Nørgaard skiftede til FCK)
    Succesfuld spiller - direkte skifte (a la Allan Nielsen)
    Succesfuld spiller - med få mellemstationer (a la Wilczek)
    Middelmådig spiller - direkte skifte (a la Mark Strudal)
    Middelmådig spiller - med en eller flere mellemstationer (a la Thomas Rytter)
    Flop - direkte skifte (a la Morten B. Nielsen)
    Hjemmedyrket spiller med succes - med mange mellemstationer (Brian Laudrup)
    Flop - med flere mellemstationer (a la Pavlovic)
    osv.

    Det er et sindrigt system, vi fans har bygget op. Men læreren må være: Har du succes i den ene klub, skal du have spillet i en håndfuld andre klubber, inden du skifter til arvefjenden. Man kan vel kalde det her zig-zag-taktikken. Er du middelmådig, kan du næsten slippe af sted med et direkte skifte, og tavlen bliver i al fald vasket rent hurtigt, hvis du samtidig småflopper lidt i udlandet.

    Følelser...de er sgu en besværlig størrelse ;)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Jeg synes det er svært at lave sådan en liste. Meget handler også om, hvordan skiftet foregår. Jeg var også meget ked af at se Zuma i FCN, men man kunne da ikke bebrejde ham noget, da vi ikke selv var interesserede. Om jeg ville have det på samme måde, hvis klubben var Brøndby det er nok tvivlsomt. Men vi skal huske på, at dette er spillernes levebrød og de må gribe de muligheder der er. Hvis vi ikke decideret vælges fra til fordel for BIF, så er det på sin vis vores egen skyld.

    Og så gør det nok bare mere ondt for den dårlige klub af miste en spiller til den bedre.

    En anden ting som måske betyder mere for mig er hele måden de opfører sig på efter skiftet. Jeg har aldrig hadet en person mere end Allan Nielsen i 95/96. Det handlede ikke så meget om selve skiftet som gjorde ondt, men som var forståeligt grundet vores økonomiske situation og grundet klubbernes forskellige niveau. Men selve måden han opførte sig på, hvor han skiftede fra elsket anfører og eneste lyspunkt i FCK til fra dag ét at være en af Brøndbys ægte sønner med blåt hår osv, det var imo decideret kvalmende og upassende.

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Flop - med flere mellemstationer (a la Pavlovic)
    osv.
    Pavlovic som et flop? Well.. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rinet-haanligt

    Og så har spilleres ageren udenfor banen, jo også væsentlig indflydelse på os fans syn på spillere. Der er jo flere kriterier end bare spillemæssig succes, for at stige på fanbarometret over spillere.
    København for altid.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,346

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af iioio Se meddelelser
    Pavlovic som et flop? Well.. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rinet-haanligt

    Og så har spilleres ageren udenfor banen, jo også væsentlig indflydelse på os fans syn på spillere. Der er jo flere kriterier end bare spillemæssig succes, for at stige på fanbarometret over spillere.
    Jeg husker ikke Pavlovic som nogen god spiller. Han lagde umiddelbart fint ud, hvor han blandt andet viste at han kunne modtage bolden med ryggen mod mål, vende og afslutte i samme bevægelse. Det så vi dog ikke ret meget til. Det kan sagtens være, at han bare ikke passede ret godt ind i vores system, hvor han ikke bidrog med ret meget til opspillet og i mange kampe ikke kom frem til særlig meget.
    Derudover skal man være påpasselig med kun at vurdere en spiller ud fra (cherry-picket) statistik.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg husker ikke Pavlovic som nogen god spiller. Han lagde umiddelbart fint ud, hvor han blandt andet viste at han kunne modtage bolden med ryggen mod mål, vende og afslutte i samme bevægelse. Det så vi dog ikke ret meget til. Det kan sagtens være, at han bare ikke passede ret godt ind i vores system, hvor han ikke bidrog med ret meget til opspillet og i mange kampe ikke kom frem til særlig meget.
    Derudover skal man være påpasselig med kun at vurdere en spiller ud fra (cherry-picket) statistik.
    Tjah, og så forstår jeg ikke hvorfor han skal diskuteres her, for han skifter til dem. Havde han været en beundret og elsket figur her, havde han været anfører så sent som december, og havde han været ude og købe støttesouvenirs da vores klub var på røven for få måneder siden, så havde de formentlig også haft det meget stramt med ham, endnu mere end de allerede har nu – hvor de formentlig mest ser ham som en spiller vi kasserede fordi han ikke var god nok. Men det er deres problem.

    Hvad vi synes om ham, nu han er Brøndbyspiller, er helt anden diskussion end den om nr 9, og ikke om jeg forstår hvorfor de ting skal rodes sådan sammen hele tiden.


  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    Fornemmer en vis skala i, hvor meget man skal hade en spiller, der skifter til den "forkerte" klub.
    Jeg ser ingen insistere på, at man skal hade nr 9. Det eneste, jeg ser i den retning, er trådens indledning ;-)
    Skal vi ikke blive enige om én ting?
    Nørgaard er i øvrigt ikke egen avl fra Brøndby. De købte ham i HSV, og han kom i sin tid fra Lyngby. Men han har været ivrig nok til at råbe op om sin BIF i ❤-hed til at det da ville være meget uønsket herfra at få ham til København. Det har han heldigvis alligevel selv afvist, så det er meget hypotetisk.

    Rent ud sagt, så er der ikke de vildeste basale krav til at købe en ny spiller. Håber i princippet bare mindeligt på, at han ikke har været anfører for Brøndby inden for det seneste år, ikke har huset fuldt af nyindkøbte ALDRIG ALENE-trøjer, og ikke snakker om at have Brøndby i hjertet ved sin ansættelse.

    Han behøver heller ikke gruble over ikke at støde Brøndbyfans' følelser hvis han scorer, og han må godt lægge vestegnsvaner fra sig som at strejfe en modstander med sin næse og derefter lægge sig på jorden for at få ham udvist.

    Det virkede ikke som helt urimelige krav, synes jeg egentlig. Men det gik sgu ikke heeeelt denne gang at få dem opfyldt ;-)


  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg ser ingen insistere på, at man skal hade nr 9. Det eneste, jeg ser i den retning, er trådens indledning ;-)

    Nørgaard er i øvrigt ikke egen avl fra Brøndby. De købte ham i HSV, og han kom i sin tid fra Lyngby. Men han har været ivrig nok til at råbe op om sin BIF i ❤-hed til at det da ville være meget uønsket herfra at få ham til København. Det har han heldigvis alligevel selv afvist, så det er meget hypotetisk.

    Rent ud sagt, så er der ikke de vildeste basale krav til at købe en ny spiller. Håber i princippet bare mindeligt på, at han ikke har været anfører for Brøndby inden for det seneste år, ikke har huset fuldt af nyindkøbte ALDRIG ALENE-trøjer, og ikke snakker om at have Brøndby i hjertet ved sin ansættelse.

    Han behøver heller ikke gruble over ikke at støde Brøndbyfans' følelser hvis han scorer, og han må godt lægge vestegnsvaner fra sig som at strejfe en modstander med sin næse og derefter lægge sig på jorden for at få ham udvist.

    Det virkede ikke som helt urimelige krav, synes jeg egentlig. Men det gik sgu ikke heeeelt denne gang at få dem opfyldt ;-)
    Til gengæld fik du en spiller, der allerede i snit garner et mål i snit per kamp. Så tør øjnene og acceptér, at en spillers job OGSÅ er at fanplease ;) At en spiller efter fem år i klubben køber støttetrøjer, kan så absolut ikke få mit pis i kog. Men vi kan da godt putte et ekstra punkt på på listen, at det kan skabe en smule tilgivelse, hvis man dybt angrer sin fortid, og at man dog overhovedet kunne finde på at spille i en klub, der ville have en.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Til gengæld fik du en spiller, der allerede i snit garner et mål i snit per kamp. Så tør øjnene og acceptér, at en spillers job OGSÅ er at fanplease ;) At en spiller efter fem år i klubben køber støttetrøjer, kan så absolut ikke få mit pis i kog. Men vi kan da godt putte et ekstra punkt på på listen, at det kan skabe en smule tilgivelse, hvis man dybt angrer sin fortid, og at man dog overhovedet kunne finde på at spille i en klub, der ville have en.
    Bare et tip, "tør øjnene" er her efter nogle hundrede år ikke et argument, der nogensinde har fået nogen til at sige "fair nok, så er jeg lige pludselig enig ..."

    Alle de argumenter om "en klub, der vil have én", er blevet gentaget flere gange, men man er altså nødt til at se bort fra dem. Jeg har set påstande heroppe om, at alle andre klubber skulle være stort set lige i forhold til os, og det bliver der altså aldrig enighed omkring.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Bare et tip, "tør øjnene" er her efter nogle hundrede år ikke et argument, der nogensinde har fået nogen til at sige "fair nok, så er jeg lige pludselig enig ..."

    Alle de argumenter om "en klub, der vil have én", er blevet gentaget flere gange, men man er altså nødt til at se bort fra dem. Jeg har set påstande heroppe om, at alle andre klubber skulle være stort set lige i forhold til os, og det bliver der altså aldrig enighed omkring.
    Bare et tip: En blinkende smiley betyder, at sætningen ikke skal tages så alvorligt :)

    Hvorfor bør man se bort fra argumenter, blot fordi de er gentaget flere gange?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Wilczek har fortjent respekt!


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,249

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Wilczek skal have ros for følgende klasse politiske kommentar om insta-times i almindelighed og Kasper Fisker i særdeleshed:
    ... Nu spiller han ikke fodbold mere. Han har solgt sit privatliv, som han beretter om på Instagram og tager nogle penge for det.
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-sit-privatliv
    Sidst redigeret af djurlander : 28.04.21 kl. 05:58

  21. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fortjent? Hvad synes du?
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 13:25
  2. Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 01.08.05, 14:47
  3. 100 % fortjent SIF sejr idag.
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 08.05.05, 21:35
  4. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.03.04, 00:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •