Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emner: Don Ø slettet fra historien

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Butch Se meddelelser
    Jeg bliver under alle omstændigheder mindet om Don Ø, hver gang jeg er i Parken og ser på den rædsel af en tribune. Stadion var ikke for kønt i forvejen, men en glas/kontorbygning på et fodboldstadion... det er så langt fra kerneproduktet som muligt.
    Og som en ekstra lille bonus, fik det stadionkapaciteten ned under de magiske 40.000, som er kravet for større internationale finaler. Så er vi sikret aldrig at få en gentagelse af Arsenal-Galatasaray. Eller noget som som helst andet.

    København (og nå ja, Danmark) har ikke længere et stadion, der kan huse ChL -og Europa League-finaler. Vi har til gængæld grimme kontorbygninger og en evig hilsen fra DonØ til at pryde Fælledparken.

    Skide tak.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Og som en ekstra lille bonus, fik det stadionkapaciteten ned under de magiske 40.000, som er kravet for større internationale finaler. Så er vi sikret aldrig at få en gentagelse af Arsenal-Galatasaray. Eller noget som som helst andet.

    København (og nå ja, Danmark) har ikke længere et stadion, der kan huse ChL -og Europa League-finaler. Vi har til gængæld grimme kontorbygninger og en evig hilsen fra DonØ til at pryde Fælledparken.

    Skide tak.
    Okay, en ting er saglige argumenter om kursmanipulation m.m., noget andet er helt vanvittige postulater. Bekymring angående salg af 40.000 billetter til en kamp i parken i fremtiden, svarer til at bekymre sig om overbefolkning på Mars.

    Kan du nævne nogle finaler efter år 2000 som har haft, bare i nærheden af, så lavt et tilskuertal? Derudover har UEFA nok internt bandlyst alle finaler i København grundet hvad de så i gaderne, samt politiets manglende handlekraft.

    99/100 kampe i parken er jo ikke udsolgt. Sidste kamp mod bif havde 27.248 tilskuere. Der var vist ikke kæmpe rift om de sidste billetter.

    EDIT: Og tæller tre gruppekampe og en ottendedelsfinale i Euro 2020 ikke under "noget som helst andet"?
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    59

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Okay, en ting er saglige argumenter om kursmanipulation m.m., noget andet er helt vanvittige postulater. Bekymring angående salg af 40.000 billetter til en kamp i parken i fremtiden, svarer til at bekymre sig om overbefolkning på Mars.

    Kan du nævne nogle finaler efter år 2000 som har haft, bare i nærheden af, så lavt et tilskuertal? Derudover har UEFA nok internt bandlyst alle finaler i København grundet hvad de så i gaderne, samt politiets manglende handlekraft.

    99/100 kampe i parken er jo ikke udsolgt. Sidste kamp mod bif havde 27.248 tilskuere. Der var vist ikke kæmpe rift om de sidste billetter.

    EDIT: Og tæller tre gruppekampe og en ottendedelsfinale i Euro 2020 ikke under "noget som helst andet"?
    Hvorfor har Uefa så givet de euro 20 kampe til Parken hvis de har bandlyst alle finaler i Parken?

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af stojkovic85 Se meddelelser
    Hvorfor har Uefa så givet de euro 20 kampe til Parken hvis de har bandlyst alle finaler i Parken?
    Fordi de kampe ikke er finaler og fordi kravene er nogle andre.
    ...

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Don Ø slettet fra historien

    2 ting:
    1) Et stadion skal have minimum en kapacitet på 50.000 for at komme i betragtning til at huse en EL-finale. For en CL-finale er kravet minimum 60.000, men bud fra stadions med kapacitet på 70.000 og derover bliver prioriteret først.

    2) Parken fik, sammen med to andre stadions, dispensation ift. stadionkapacitet til Euro 2020. Man tillod 3 stadions med en kapacitet på under 50.000 i budrunden, samt stadions, som ville udvide deres kapacitet til 50.000+, såfremt de blev udvalgt. Af disse var det kun Parken, som fik tildelt en såkaldt "Standard package" med 3 gruppekampe og en 1/8 finale. Til Sveriges store undren og vrede, da de var sikre på at Friends Arena i Stockholm var det mest sikre bud på et værtskab i Norden.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser

    Kan du nævne nogle finaler efter år 2000 som har haft, bare i nærheden af, så lavt et tilskuertal?
    2004: 39.000 til Valencia-Marseille i Göteborg
    2006: 33.100 til Sevilla-Middlesbrough i Eindhoven
    2009: 37.357 til Shakhtar-Bremen i Istanbul
    2014: 33.120 til Sevilla-Benfica i Torino
    2016: 34.429 til Sevilla-Liverpool i Basel

    For fuldstændighedens skyld. Hvad det beviser, ud over at Sevilla er stærke i Europa League, ved jeg ikke. Basel fik 2016-finalen trods færre pladser end Parken. Det blev så til gengæld mødt med masser af kritik fordi mange flere ville have billet. Men de næste to finalestadions har 69.700 pladser (Baku) og 41.620 pladser (Gdansk), så de nævnte 50.000 pladser er ikke et tema, i alle fald ikke endnu.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    2004: 39.000 til Valencia-Marseille i Göteborg
    2006: 33.100 til Sevilla-Middlesbrough i Eindhoven
    2009: 37.357 til Shakhtar-Bremen i Istanbul
    2014: 33.120 til Sevilla-Benfica i Torino
    2016: 34.429 til Sevilla-Liverpool i Basel

    For fuldstændighedens skyld. Hvad det beviser, ud over at Sevilla er stærke i Europa League, ved jeg ikke. Basel fik 2016-finalen trods færre pladser end Parken. Det blev så til gengæld mødt med masser af kritik fordi mange flere ville have billet. Men de næste to finalestadions har 69.700 pladser (Baku) og 41.620 pladser (Gdansk), så de nævnte 50.000 pladser er ikke et tema, i alle fald ikke endnu.
    Jeg kan se, at du har ret. Dog falder det oprindelige UEFA krav på 40.000 vel også til jorden, hvis man alligevel kan få dispensation som i Basel.

    Siden 2007/08 har vores højeste snit været på 18.336 - altså under halvdelen af stadionkapacitet på 38.065. Vores EL kampe bliver heller ikke tilnærmelsesvis fyldt. Det er kun når Real, United, Barca m.v. kommer forbi i CL. Alt i alt intet der retfærdiggør et stadion på 40.000 i København.

    Om det har været dårlig business med kontorer osv. modsat tribunerenovering for millioner skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men argumentet om stadionkapacitet under 40.000 skulle være dårligt køber jeg ikke, når 30.000 endda ville være mere end rigeligt.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Sådan en diskussion bliver meget nemt principiel: Kan man have et stadion som Parken med erhvervslejemål som en del af stadion i stedet for tilskuerpladser?
    Men den er jo ikke principiel. Jeg tror 99% vil være enige i, at hvis vi kun tjener 1 kr /md på lejemålene, så ville vi gerne være kontorerne foruden, mens hvis vi tjener 1 milliard om måneden, så ville vi nok synes, de var det værd.
    Min pointe er: er der nogen, der ved, hvor meget vi tjener på kontorerne? Svarer det til 10% af spillerlønudgifterne, eller hvor meget drejer det sig rent faktisk om?

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Sådan en diskussion bliver meget nemt principiel: Kan man have et stadion som Parken med erhvervslejemål som en del af stadion i stedet for tilskuerpladser?
    Men den er jo ikke principiel. Jeg tror 99% vil være enige i, at hvis vi kun tjener 1 kr /md på lejemålene, så ville vi gerne være kontorerne foruden, mens hvis vi tjener 1 milliard om måneden, så ville vi nok synes, de var det værd.
    Min pointe er: er der nogen, der ved, hvor meget vi tjener på kontorerne? Svarer det til 10% af spillerlønudgifterne, eller hvor meget drejer det sig rent faktisk om?
    Årsrapporten fra 2017(2018 ikke offentliggjort endnu) kan ihvertfald bidrage med en del af svaret.

    Omsætningen(lejeindtægter) var 46,5mio kr.
    Omkostningerne, udgjorde 4,2 mio kr.

    For god ordens skyld skal det nævnes at værdien af kontorlejemålene opskrevet med 19,3 mio. kr. i 2017. Jeg vil dog ignorere denne post fremadrettet, da den ikke giver penge i kassen her og nu. Samt en lignende stigning ikke kan forventes hvert år fremadrettet.

    Udover de tidligere nævnte omkostninger på 4,2 mio. kr. må det også forventes at der er nogle renteomkostninger til lån. Jeg har ikke kunne finde en oversigt over hvor meget af gælden og dermed renteomkostningerne der skal tilskrives kontorejendommene og andre områder som eksempelvis Lalandia.

    Samlet set er den bogførte værdi 1.911 mio. kr. på "investeringsejendomme" og "Grunde og Bygninger"

    Værdien af kontorejendommene er opgjort til 667,5 mio. kr.

    Altså 667,5/1.911 = 34,9%

    De samlede udgifter til gæld var 49,4 mio. kr.

    Dermed anslår jeg kontorejendommenes andel af disse udgifter til at være 34,9%*49,4 mio. kr. = 17,3 mio. kr.

    Samlet resultat: 46,5 - 4,2 - 17,3 = +25 mio. kr.
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Historien om Kurt Strand
    By hanzy82 in forum Kontoret
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 06.10.05, 02:14
  2. Ny stor profil til FCK? (Pimpong historien i EB, red.)
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 167
    Sidste Meddelelse: 21.07.05, 13:35
  3. Hvad er SSO-historien bag citatet?
    By Bjørn in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 30.04.03, 18:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •