Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 33

Emner: Slutspillet 2017

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Oh, og min absolutte yndlingsting hvis det er sandt: Vinder man pokalen, men lander man af den grund samtidig som nr. 10 i stedet for nr. 8, taber man ca. en halv million i tv-penge.

    Førstepræmien i pokalturneringen? En check på ... you guessed it ... 500.000 kr.
    Hov, nej, jeg har en ny favoritting. Hvis nu vi tager eksemplet ovenfor med Randers og AaB, så lad os sige at Randers vinder den første kamp på hjemmebane med 1-0, og så tager til Parken og vinder pokalfinalen.

    Hvornår har AaB så en sæsonafslutning hjemme? Korrekt – de har ingen ;-) Deres returkamp mod Randers er aflyst, og deres playoffkamp om EL er på udebane. Hvor tantrisk.

    Gudskefåkinglov for at vi i rigtig, rigtig god tid sørgede for ikke at være del af det cirkus. Af hjertet tak, Ståle, og tak, hold.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hov, nej, jeg har en ny favoritting. Hvis nu vi tager eksemplet ovenfor med Randers og AaB, så lad os sige at Randers vinder den første kamp på hjemmebane med 1-0, og så tager til Parken og vinder pokalfinalen.

    Hvornår har AaB så en sæsonafslutning hjemme? Korrekt – de har ingen ;-) Deres returkamp mod Randers er aflyst, og deres playoffkamp om EL er på udebane. Hvor tantrisk.

    Gudskefåkinglov for at vi i rigtig, rigtig god tid sørgede for ikke at være del af det cirkus. Af hjertet tak, Ståle, og tak, hold.
    Så for AaBs, DBUs og i det hele taget al dansk fodbolds skyld må vi hellere nappe the double igen i år. Sæt i sving.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    22

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Ud fra denne kalender https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu...raar2017-4.pdf
    Kan vi se datoplanen for de givne kampe der mangler.
    ... og sammenholde med programmet http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-i-superligaen og notere, at Brøndby boykotter næste gang den 14. maj.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Slutspillet 2017

    Kan jo vise sig yderst belejligt at boykotte os den 14/5 i Parken hvis vi kan sætte det 12. DM guld i banken den dag ;-)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Slutspillet 2017

    Hvornår finder DBU ud af, at slutte turneringen på en lørdag?


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Slutspillet 2017

    Et lille spørgsmål ud til folket.

    Kan vi ret beset ikke snuppe mesterskabet i de uvaskedes betonklods i tredje runde af mesterskabsslutspillet, såfremt de taber de to første kampe til Herning og Farum, og vi vinder vores?

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Et lille spørgsmål ud til folket.

    Kan vi ret beset ikke snuppe mesterskabet i de uvaskedes betonklods i tredje runde af mesterskabsslutspillet, såfremt de taber de to første kampe til Herning og Farum, og vi vinder vores?
    Det er jo et forholdsvist simpelt regnestykke. Vi er 12 point foran nu. Om 3 runder kan vi maksimalt være yderligere 9 point foran. Det giver 21 point. Og det kan de hente i de resterende 7 runder. Så nej ;-)

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Det er jo et forholdsvist simpelt regnestykke. Vi er 12 point foran nu. Om 3 runder kan vi maksimalt være yderligere 9 point foran. Det giver 21 point. Og det kan de hente i de resterende 7 runder. Så nej ;-)
    Jeg takker for svaret, oven på en meget lang arbejdsdag ;-)

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    "- Kun 2 gange ud af de seneste 15 år er pokalturneringen vundet af et hold udenfor top-6 i Superligaen, så hvis det sker, er det sindssygt uheldigt, men det er da en teoretisk mulighed, siger Peter Ebbesen, der er turneringschef i Divisionsforeningen, til Politiken."

    Det giver omtrent 13% chance for at det skulle ske ud fra den smule data. Jeg vil ikke være lige så nærig som den kære Peter Ebbesen, så jeg vil gerne opgradere til at kalde for en reel mulighed
    Nu er de 13% jo sandsynligheden for at et hold udenfor top-6 vinder pokalen. Sandsynligheden for at nummer 7 vinder pokalen er betydeligt mindre. Ikke at det betyder det store for pointen. Det er noget der reelt kan ske.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Slutspillet 2017

    Jeg er bestemt heller ikke fan af den nye struktur af følgende årsager:

    - Svært for publikum at planlægge sin kalender, når man først på et sent tidspunkt kender det endelige program
    - Ulemper ved nedrykningsspil, når man kan spekulere i at tabe kampe, for at komme i den pulje, hvor der er størst afstand til nedrykningsstregen
    - Nr. 7 !! kan kvalificere sig til Euro-League. Dette fremmer vel ikke niveauet for danske hold i Europa.
    - Dommerfejl kan særligt i nedrykningsspillet, få fatal indflydelse. Dermed udsættes dommerne for et højere pres
    - Tvivl om et højere niveau i superligaen, når kun 1 hold ud af 14 er sikker på at rykke ned i 1. division

    Det undrer mig, at man ikke først forsøger sig med alle muligheder i en traditionel turneringsstruktur, og kun som absolut allersidste mulighed indfører en slutspils-model. En traditionel model som med garanti vil kunne hæve niveauet, er eksempelvis med kun 10 hold, hvor man mødes 4 gange.
    Dernæst 2 direkte nedrykkere, og 1 play-off med nr. 3 fra 1. division. Her er der i min optik bedst chance for en højere standard, idet kun 7 hold kan vide sig sikre på overlevelse.

    Desværre er den nuværende struktur nok mere et kompromis mellem mange klubinteresser, med indbygget absurditeter, hvor der eksempelvis kan spekuleres i at tabe kampe. Strukturen er svær at forstå for publikum, og desuden tror jeg, at kun klubberne og divisionsforeningen finder nedrykningsspillet spændende. For publikum ved jo godt, at klubberne har helgarderet sig mod direkte nedrykning, således at kun 1 hold ud af 14 er sikker på at ende som nedrykker. Ikke ligefrem befordrende med hensyn til at hæve niveauet i den bedste række.

    Jeg er næsten sikker på, at den nuværende struktur max. holder 2 år, hvor man enten er nødt til at ændre på nedrykningsspillet, eller gå tilbage til en mere simpel turneringsstruktur.

    Mvh Torben

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg er bestemt heller ikke fan af den nye struktur af følgende årsager:

    - Svært for publikum at planlægge sin kalender, når man først på et sent tidspunkt kender det endelige program
    - Ulemper ved nedrykningsspil, når man kan spekulere i at tabe kampe, for at komme i den pulje, hvor der er størst afstand til nedrykningsstregen
    - Nr. 7 !! kan kvalificere sig til Euro-League. Dette fremmer vel ikke niveauet for danske hold i Europa.
    - Dommerfejl kan særligt i nedrykningsspillet, få fatal indflydelse. Dermed udsættes dommerne for et højere pres
    - Tvivl om et højere niveau i superligaen, når kun 1 hold ud af 14 er sikker på at rykke ned i 1. division

    Det undrer mig, at man ikke først forsøger sig med alle muligheder i en traditionel turneringsstruktur, og kun som absolut allersidste mulighed indfører en slutspils-model. En traditionel model som med garanti vil kunne hæve niveauet, er eksempelvis med kun 10 hold, hvor man mødes 4 gange.
    Dernæst 2 direkte nedrykkere, og 1 play-off med nr. 3 fra 1. division. Her er der i min optik bedst chance for en højere standard, idet kun 7 hold kan vide sig sikre på overlevelse.

    Desværre er den nuværende struktur nok mere et kompromis mellem mange klubinteresser, med indbygget absurditeter, hvor der eksempelvis kan spekuleres i at tabe kampe. Strukturen er svær at forstå for publikum, og desuden tror jeg, at kun klubberne og divisionsforeningen finder nedrykningsspillet spændende. For publikum ved jo godt, at klubberne har helgarderet sig mod direkte nedrykning, således at kun 1 hold ud af 14 er sikker på at ende som nedrykker. Ikke ligefrem befordrende med hensyn til at hæve niveauet i den bedste række.

    Jeg er næsten sikker på, at den nuværende struktur max. holder 2 år, hvor man enten er nødt til at ændre på nedrykningsspillet, eller gå tilbage til en mere simpel turneringsstruktur.

    Mvh Torben
    Enig i det meste - minus det med nedrykning. Den ville være bedre med en sikker nedrykning og en playoff. To sikre ud af ti er et virkelig højt antal i forhold til andre lande - og gør, at mange vil spille på det meget sikre.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Slutspillet 2017

    Nu gør jeg mig sikkert upopulær. Men, jeg mener der er et væsentligt punkt, hvor det nye struktur, er den gamle overlegen. Og det er netop de 5 første runder her i foråret. De sidste mange sæsoner, der har vi midtvejs i turneringen haft en situation, hvor der har været et eller to hold, der tydeligt ville kæmpe om mesterskabet, mens der maksimalt har været 4 hold der har kæmpet om nedrykning. Det har efterladt en masse hold i midten af tabellen, som havde absolut intet at spille for i sidste halvdel af turneringen. Der synes jeg at den nye struktur, hvor man deler leverpostejen i halv, har leveret markant flere spændende kampe her i foråret, for de hold der normalt ikke har noget at spille for. Jeg tror faktisk at det vil være med til at hæve niveauet i turneringen, at de sidste 15 kampe forekommer ret afgørende.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Slutspillet 2017

    Enig i djurlanders pointe ovenfor.
    Dog vil jeg tilføje, at jeg synes, nedrykningsspillet er unødigt komplekst. For mig at se virker det fjollet, at man nærmest arbitrært deler 7-14 op i to puljer, der så skal kæmpe om en Europaplads. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare fortsætter som i mesterskabsspillet og møder alle andre hold i nedrykningen 2 gange.
    Jeg har dog heller ikke sat mig ind i DBU's begrundelser for denne struktur i nedrykningsspillet, fordi jeg i min uendelige arrogance ikke ser det som en mulighed, at FCK ender der.

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Enig i djurlanders pointe ovenfor.
    Dog vil jeg tilføje, at jeg synes, nedrykningsspillet er unødigt komplekst. For mig at se virker det fjollet, at man nærmest arbitrært deler 7-14 op i to puljer, der så skal kæmpe om en Europaplads. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare fortsætter som i mesterskabsspillet og møder alle andre hold i nedrykningen 2 gange.
    Jeg har dog heller ikke sat mig ind i DBU's begrundelser for denne struktur i nedrykningsspillet, fordi jeg i min uendelige arrogance ikke ser det som en mulighed, at FCK ender der.
    Argumentet fra Hypercube for at indføre playoffs om nedrykning er at man vil indføre flere endelige kampe. De kalder der vist cut-off kampe på engelsk og det skal forstås som sidste runde i en turneringsperiode (sidste runde i grundspillet, slutspil, og sidste playoff kamp). De endelige kampe skulle giver øget interesse for kampene og understøttes i høj grad af at Superligaens tilskuertal i løbet af sæsonen stort set er konstant, bortset fra 33. og sidste runde der konsekvent ligger meget over (jeg har glemt hvor meget det præcist er, men der er tale om en stigning på +10%). I mod tæller så bl.a. at folk risikerer at blive mætte af for mange vigtige kampe.

    I øvrigt så man det i nogen grad også i den gamle struktur når tv stationerne forsøgte at hype 11. & 22. spillerunde pga. uddeling af tv penge, der var bare ikke måleligt i tilskuertal da jeg kiggede på det.

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Slutspillet 2017

    Jeg må indrømme jeg syntes det spændene. Jeg var meget mistroisk til at starte med, men det her hiver jo nogle spændende kampe. Nu vi så langt foran, men et mesterskab spil hvor vi kun førte med 1 eller 2 nu her ville give nogle virkelig intense kampe. På den anden side er nedrykningen også mere spændende end de sidste 10 år. Ingen er sikre endnu og det burde give nogle gode kampe. Et nederlag eller en sejre kan sende et hold over eller under stregen næsten hver gang. Det da intens og tror på at det øget pres på spillere og klubber gør de danske hold mere konkurrencedygtige på sigt. Knald eller fald kæmpe styrker mere end 5 træningskampe fordi man hverken kan nå det ene eller andet. Om hvor vidt det så er gennemtænkt at Hold kan spekulere i at tabe eller vinde sidste kamp er ærgerligt. Men strukturen er ny og den kan forbedres. Om vi sender nr 7 eller 3 ud i Europa betyder ikke det store, Horsens kan næsten klare sig lige så godt som AaB, FCN eller Brøndby. Hvis nr 3 alligevel ikke kan slå nr 7 i en finale Kamp, så har de ikke noget at gøre i Europa. Du får en chance, det ofte det samme man får i Europa.

    Og jeg sidder helt klart klistret til skærmen i de play-off kampe der enten sikre nedrykning, overleve eller oprykning.. Det bliver da spændende og intense kampe. Alt andet lige må spillerne også tænde mere på sådan en kamp end en ligegyldig runde på Viborg stadion hvor man kun kan blive nr 8 eller 9 og er gået på sommerferie for 3 runder siden.
    Sidst redigeret af Fcmio : 23.03.17 kl. 06:33

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. NFL Slutspillet 2013 er igang !!!!
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.01.13, 02:06
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 16.03.05, 22:12
  3. Slutspillet om Andreas Isaksson i gang
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 17:27
  4. Dommerne i Slutspillet
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.05.04, 15:56
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •