Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
101. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    39 38.61%
  • Uafgjort

    18 17.82%
  • FCK vinder

    44 43.56%
Side 2 af 17 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 245

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Man må da sige at ingen "Tophold" inklusiv os selv ikke er særlig imponerende for tiden. Alle slår jo hinanden på kryds og tværs

    Kampene mod BIF og FCM syntes jeg er svært at gøre sig klog på, hvem som står bedst.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Man må da sige at ingen "Tophold" inklusiv os selv ikke er særlig imponerende for tiden. Alle slår jo hinanden på kryds og tværs

    Kampene mod BIF og FCM syntes jeg er svært at gøre sig klog på, hvem som står bedst.
    Nej, holdet er umiddelbart ikke imponerende spillemæssigt, og alligevel har FCK 24 point i de sidste 10 kampe og en målscorer på 22-12. Statistik lyver, men resultatmæssigt er holdet ikke helt skidt kørende. At man så defensivt har lignet en pose toppet lort siden vinterpausen sluttede er en helt anden snak.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nej, holdet er umiddelbart ikke imponerende spillemæssigt, og alligevel har FCK 24 point i de sidste 10 kampe og en målscorer på 22-12. Statistik lyver, men resultatmæssigt er holdet ikke helt skidt kørende. At man så defensivt har lignet en pose toppet lort siden vinterpausen sluttede er en helt anden snak.
    Det hører også bare med at resultaterne indebærer kampe imod generelt sløje hold - bla 2-2 imod Lyngby.
    Jeg ved godt den er lidt skæv at fyre af når de netop har slået FCM. But still.

    I en sådan fase SKAL vi også kunne slå OB (sidste kamp inden vinteren) og AGF hjemme.

    Men det er jo de næste to kampe, hvor vi kan bedømme om vi stadig har nogle muskler. 2 nederlag vil (desværre) skære vores situation ud i pap. 1 point, lidt det samme. 3 point, tjaaaaooooo. 6 point kan betyde alt - også i forhold til selvtillid og de resterende kampe i sæsonen.

    Problemet er at det ser så skidt ud spillemæssigt, at den er svær at tro på. På den måde lyver statistikken;-)

    Zan

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det hører også bare med at resultaterne indebærer kampe imod generelt sløje hold - bla 2-2 imod Lyngby.
    Jeg ved godt den er lidt skæv at fyre af når de netop har slået FCM. But still.

    I en sådan fase SKAL vi også kunne slå OB (sidste kamp inden vinteren) og AGF hjemme.

    Men det er jo de næste to kampe, hvor vi kan bedømme om vi stadig har nogle muskler. 2 nederlag vil (desværre) skære vores situation ud i pap. 1 point, lidt det samme. 3 point, tjaaaaooooo. 6 point kan betyde alt - også i forhold til selvtillid og de resterende kampe i sæsonen.

    Problemet er at det ser så skidt ud spillemæssigt, at den er svær at tro på. På den måde lyver statistikken;-)

    Zan
    Det handler og også om narrativer, og i fodbold-Danmark er det pt., at FCK er i gigantisk krise (og ja, defensivt spiller FC absolut ikke fantastisk!), FCM er suveræne og bliver mestre (de imponerer dog på ingen måde mere end FCK - tværtimod endda!), BØF er vidunderligt spillende (selvom spillet og alle tal viser at de overpræsterernvoldsomt) og AGF er på vej frem og stabile (det er de så også, og derfor er vores uafgjorte mod dem måske ikke en katastrofe). Man skal bare lytte til jyde-mafiaen på TV - Poulsen, Tykkesen og Tøfting, så bliver det indtryk hurtigt forstærket.

    Lyngby er det absolut bedst spillende hold uden for Top 4 lige nu, hvilket de fleste er enige om, men når FCM taber til dem, så er devisen “FCM kommer hurtigt op på hesten igen!”, på trods af, at de spillemæssigt er lige så dårligt kørende som FCK. Randers udspiller BØF i går aftes, BØF skaber intet og har en offensiv effektivitet der er over Messis, men spillet og resultatet spindes igen på 3BØF.

    Du nævner, at vi ikke har mødt BØF og FCM, og det kan ses i resultaterne, men ret skal være ret, den premis gælder jo også den anden vej rundt. BØF og FCM mangler også at møde FCK - og AGF! - og deres indbyrdes opgør imponerede mig på ingen måde spillemæssigt. Sammenligner man niveauet med det FCK og AGF viste samme aften i Parken, så var kampen i Parken på et langt højere taktisk og teknisk niveau.

    Min pointe er, at det er narrativerne der sætter dagsordenen, og selvom FCK ikke er stabile defensivt, så viser resultaterne - og det afspejles faktisk i data - trods alt, at krise ikke er så kolossal, som den gøres til. Derudover undervurderes AGF i mine øjne i den lignelse. De er bedre end vi giver dem kredit for, og jeg vil på ingen måde bliver overrasket, hvis narrativerne skal skrives helt om, når grundspillet er slut.


  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nej, holdet er umiddelbart ikke imponerende spillemæssigt, og alligevel har FCK 24 point i de sidste 10 kampe og en målscorer på 22-12. Statistik lyver, men resultatmæssigt er holdet ikke helt skidt kørende. At man så defensivt har lignet en pose toppet lort siden vinterpausen sluttede er en helt anden snak.
    Jaja statistik lyver, men tabeller lyver ikke, åbenbart. FCM og BIF har 20 point for de sidste kampe. Så selv hvis man tager deres indbyrdes kamp ud af ligningen, så er vi stadig bedre både på point og målscore. også bedre end AGF m 21 point. Jeg synes også vi spiller elendigt, men hvis de andre kan tabe til Lyngby og spille uafgjort mod Randers og AAB, så glider det altså heller ikke smørsovs hos konkurrenterne.
    Danmark til Valby Bakke

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det hører også bare med at resultaterne indebærer kampe imod generelt sløje hold - bla 2-2 imod Lyngby.
    Jeg ved godt den er lidt skæv at fyre af når de netop har slået FCM. But still.

    I en sådan fase SKAL vi også kunne slå OB (sidste kamp inden vinteren) og AGF hjemme.

    Men det er jo de næste to kampe, hvor vi kan bedømme om vi stadig har nogle muskler. 2 nederlag vil (desværre) skære vores situation ud i pap. 1 point, lidt det samme. 3 point, tjaaaaooooo. 6 point kan betyde alt - også i forhold til selvtillid og de resterende kampe i sæsonen.

    Problemet er at det ser så skidt ud spillemæssigt, at den er svær at tro på. På den måde lyver statistikken;-)

    Zan
    Jeg er enig. Men sagen er vel egentlig det samme for både FCM og BIF, hvor meldinger efter de fleste kampe også er, at de har spillet ringe. Og deres program har heller ikke været vildt svært.

    Jeg sidder personligt med et indtryk af, at vores mandskab spiller for spiller er ligaens stærkeste (sammen med FCM), men at vores problem i forhold til de nærmeste konkurrenter er, at vi ikke er godt nok sammenspillet. Og det er virkeligheden ikke så mærkeligt med den forholdsvis store ændring i taktisk på midtbanen og i angrebet. Når vi så husker, at vi har haft en meget kort opstart i år, ligesom vi fik træningslejren aflyst, så har vi nok i hvert fald noget af årsagerne til vores udfordringer.

    Det er svært for alvor at blive skræmt af BIF og FCM sådan som de spiller lige nu. Men jeg er dog stadig temmelig pessimistisk af den grund, at jeg tror på mantraet at "forsvar vinder titler". Og her er både FCM og måske især BIF milevidt foran. BIF kan spille nok så håbløst, men de får stort set altid et resultat, da de lukker få mål ind. Vi skal hele tiden score 2-3 for at få point, og det er bare sværere at gøre konstant.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det handler og også om narrativer, og i fodbold-Danmark er det pt., at FCK er i gigantisk krise (og ja, defensivt spiller FC absolut ikke fantastisk!), FCM er suveræne og bliver mestre (de imponerer dog på ingen måde mere end FCK - tværtimod endda!), BØF er vidunderligt spillende (selvom spillet og alle tal viser at de overpræsterernvoldsomt) og AGF er på vej frem og stabile (det er de så også, og derfor er vores uafgjorte mod dem måske ikke en katastrofe). Man skal bare lytte til jyde-mafiaen på TV - Poulsen, Tykkesen og Tøfting, så bliver det indtryk hurtigt forstærket.

    Lyngby er det absolut bedst spillende hold uden for Top 4 lige nu, hvilket de fleste er enige om, men når FCM taber til dem, så er devisen “FCM kommer hurtigt op på hesten igen!”, på trods af, at de spillemæssigt er lige så dårligt kørende som FCK. Randers udspiller BØF i går aftes, BØF skaber intet og har en offensiv effektivitet der er over Messis, men spillet og resultatet spindes igen på 3BØF.

    Du nævner, at vi ikke har mødt BØF og FCM, og det kan ses i resultaterne, men ret skal være ret, den premis gælder jo også den anden vej rundt. BØF og FCM mangler også at møde FCK - og AGF! - og deres indbyrdes opgør imponerede mig på ingen måde spillemæssigt. Sammenligner man niveauet med det FCK og AGF viste samme aften i Parken, så var kampen i Parken på et langt højere taktisk og teknisk niveau.

    Min pointe er, at det er narrativerne der sætter dagsordenen, og selvom FCK ikke er stabile defensivt, så viser resultaterne - og det afspejles faktisk i data - trods alt, at krise ikke er så kolossal, som den gøres til. Derudover undervurderes AGF i mine øjne i den lignelse. De er bedre end vi giver dem kredit for, og jeg vil på ingen måde bliver overrasket, hvis narrativerne skal skrives helt om, når grundspillet er slut.
    Det er et velskrevet indlæg, og jeg er enig; fodbold er i den grad (OGSÅ!) en subjektiv fortælling, hvis man ikke kun gider forholde sig til data (og det gider jeg ikke, når jeg kun er amatør debattør herinde).

    Hvad jeg ikke er enig i, er DKs glorificering af BIF. Det er da en ret general opfattelse (også i medierne) at de har overpræsteret en del. Problemet er at de vinder kampe - desværre nok kampe til at bejle til mesterskabet.

    FCM - njaaaa, du har sådan set ret i de ikke prygler resten af suppen til plukfisk, men de er forsvarende mestre, ligger nummer 1 og deres indbyrdes opgør imod deres direkte konkurrent (os) over en længere periode, taler vist for sig selv.

    Så er der AGF, som jeg ikke helt ved hvad jeg skal sige til. Andet end at det er et hold vi er nødt til at besejre på hjemmebane. Hatten af for deres opblomstring, bevares.

    Og tager vi så vores eget spil, så knirker det gevaldigt. Det er muligt vores offensiv skal godkendes, men hvor mange straffespark har vi scoret på siden foråret startede; 3? (Det er måske underordnet og ens for alle, men jeg tager det stadig med i ligningen).

    Før det bliver noget værre vrøvl, hvor jeg skyder 15 retninger, prøver jeg at komme til en pointe.

    Jeg mener, på trods af data, at FCK er i krise. En krise der er opstået i sidste sæson, og som er svær at komme ud af. For sådan er det med kriser i fodbold. Så meget mentalt der spiller ind, andre holds form og tilstand osv osv.
    Sidste mesterskab var vi ikke i nærheden af, og i år har jeg personligt meget svært ved at se os tage guldet.

    Jeg er dog også indforstået med at tingene kan vende - efter de næste 2 kampe, kan alt jo se helt anderledes ud. Omvendt kan top 2 jo også være lukket og slukket, inden vi er gået ind i slutspillet. Og det er altså skidt.

    Zan

    PS. Jeg fremhæver altid en kamp imod BIF - vi vandt 2-1 og det var efter vi havde hentet Ståle og Laursen. Jeg husker det som et vendepunkt, efter en æra af lort. Nogle ting gik op i en højere enhed, og var starten på en masse dejlige år.
    Sådan nogle underlige mekanismer, gør fodbolden til en så vild sport.
    Sidst redigeret af zan : 05.03.21 kl. 09:08

  11. #23
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det handler og også om narrativer, og i fodbold-Danmark er det pt., at FCK er i gigantisk krise (og ja, defensivt spiller FC absolut ikke fantastisk!), FCM er suveræne og bliver mestre (de imponerer dog på ingen måde mere end FCK - tværtimod endda!), BØF er vidunderligt spillende (selvom spillet og alle tal viser at de overpræsterernvoldsomt) og AGF er på vej frem og stabile (det er de så også, og derfor er vores uafgjorte mod dem måske ikke en katastrofe). Man skal bare lytte til jyde-mafiaen på TV - Poulsen, Tykkesen og Tøfting, så bliver det indtryk hurtigt forstærket.

    Lyngby er det absolut bedst spillende hold uden for Top 4 lige nu, hvilket de fleste er enige om, men når FCM taber til dem, så er devisen “FCM kommer hurtigt op på hesten igen!”, på trods af, at de spillemæssigt er lige så dårligt kørende som FCK. Randers udspiller BØF i går aftes, BØF skaber intet og har en offensiv effektivitet der er over Messis, men spillet og resultatet spindes igen på 3BØF.

    Du nævner, at vi ikke har mødt BØF og FCM, og det kan ses i resultaterne, men ret skal være ret, den premis gælder jo også den anden vej rundt. BØF og FCM mangler også at møde FCK - og AGF! - og deres indbyrdes opgør imponerede mig på ingen måde spillemæssigt. Sammenligner man niveauet med det FCK og AGF viste samme aften i Parken, så var kampen i Parken på et langt højere taktisk og teknisk niveau.

    Min pointe er, at det er narrativerne der sætter dagsordenen, og selvom FCK ikke er stabile defensivt, så viser resultaterne - og det afspejles faktisk i data - trods alt, at krise ikke er så kolossal, som den gøres til. Derudover undervurderes AGF i mine øjne i den lignelse. De er bedre end vi giver dem kredit for, og jeg vil på ingen måde bliver overrasket, hvis narrativerne skal skrives helt om, når grundspillet er slut.
    Jeg er meget enig i dine betragtninger.
    Det inspirerede mig til at lave en kvantitativ analyse af de seneste 10 ud fra faktiske mål scoret og point opnået samt XG og hvor mange point det ville føre til (jeg valgte at sige at hvis man 'vandt' med under 0.5 point, så var det uafgjort).

    Jeg kan ikke finde ud af at sætte tabeller ind, men konklusionen er:

    Faktisk tabel seneste 10 kampe:
    FCK 22-12 i målscore - 24 point
    FCM 15-5 - 20 point
    BØF 16-9 - 20 point

    XG tabellen:
    FCK 21-9 - 24 point
    FCM 14-11 - 18 point
    BØF 13-13 - 14 point

    Der er mange udfordringer ved XG-modellen. Straffespark giver eksempelvis en høj XG selvom den kan opstå ud af en lille chance (bare se kampen mod Vejle).
    Men ikke desto mindre mener jeg, det er langt mindre subjektivt end om man har en god mavefornemmelse for kampen. Vi kommer frem til at flere chancer end de andre tophold og modstanderne kommer frem til færre.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg er meget enig i dine betragtninger.
    Det inspirerede mig til at lave en kvantitativ analyse af de seneste 10 ud fra faktiske mål scoret og point opnået samt XG og hvor mange point det ville føre til (jeg valgte at sige at hvis man 'vandt' med under 0.5 point, så var det uafgjort).

    Jeg kan ikke finde ud af at sætte tabeller ind, men konklusionen er:

    Faktisk tabel seneste 10 kampe:
    FCK 22-12 i målscore - 24 point
    FCM 15-5 - 20 point
    BØF 16-9 - 20 point

    XG tabellen:
    FCK 21-9 - 24 point
    FCM 14-11 - 18 point
    BØF 13-13 - 14 point

    Der er mange udfordringer ved XG-modellen. Straffespark giver eksempelvis en høj XG selvom den kan opstå ud af en lille chance (bare se kampen mod Vejle).
    Men ikke desto mindre mener jeg, det er langt mindre subjektivt end om man har en god mavefornemmelse for kampen. Vi kommer frem til at flere chancer end de andre tophold og modstanderne kommer frem til færre.
    Jep, vi kommer frem til mange chancer, men det er også et faktum, at der er et bagrum mellem vores midtbane og forsvar, og vores midtbane, forsvar og målmand har lavet en række helt ekstreme fejl defensivt. Den ubalance der tydeligvis er, skal adresseres, for det er grotesk så nemme mål holdet giver væk.

    Derudover er det bekymrende, hvor inkompetent Kalle er på langskud. Jeg kan ikke huske, at FCK de sidste 20 år, har haft en målmand der lukker så mange langskudsmål ind.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Derudover er det bekymrende, hvor inkompetent Kalle er på langskud. Jeg kan ikke huske, at FCK de sidste 20 år, har haft en målmand der lukker så mange langskudsmål ind.
    Enig - og jeg hæfter mig ved, at Johnson (synes jeg) sjældent er kampafgørende og redder os point. Se f.eks. Jesper Hansen i går - nok tabte FCM 2-0, men han holdt FCM inde i kampen længe indtil de fik deres 2. røde kort og sene andet mål imod sig - uha han tog mange skud og "100%" chancer. Jeg tænkte, at vi havde være bagud med 3-4 stykker hvor FCM stadig kun var bagud med 1.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg er meget enig i dine betragtninger.
    Det inspirerede mig til at lave en kvantitativ analyse af de seneste 10 ud fra faktiske mål scoret og point opnået samt XG og hvor mange point det ville føre til (jeg valgte at sige at hvis man 'vandt' med under 0.5 point, så var det uafgjort).

    Jeg kan ikke finde ud af at sætte tabeller ind, men konklusionen er:

    Faktisk tabel seneste 10 kampe:
    FCK 22-12 i målscore - 24 point
    FCM 15-5 - 20 point
    BØF 16-9 - 20 point

    XG tabellen:
    FCK 21-9 - 24 point
    FCM 14-11 - 18 point
    BØF 13-13 - 14 point

    Der er mange udfordringer ved XG-modellen. Straffespark giver eksempelvis en høj XG selvom den kan opstå ud af en lille chance (bare se kampen mod Vejle).
    Men ikke desto mindre mener jeg, det er langt mindre subjektivt end om man har en god mavefornemmelse for kampen. Vi kommer frem til at flere chancer end de andre tophold og modstanderne kommer frem til færre.
    Statistik er et deskriptivt værktøj ift. den del af virkeligheden man ønsker at beskrive.

    Et godt eksempel fra seneste kamp, hvor en af kommentatorerne siger om Fischer at han ser god ud på stats (mål/assists), men hans spil fungerer ikke.

    Det samme gælder holdet. Hvis du foretager en analyse af alt det, som ikke fremgår af statistikkerne, så er der en del gode grunde til at være kritisk overfor holdets præstationer.
    Goldbæks Højrefod

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2016
    Indlæg
    17

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Det kan virkelig gå alle veje. Som altid mod dem.
    Jeg tror, det afgørende bliver, om vi er klar til at lade vores bagkæde stå lidt dybere, end vi plejer. Jeg synes, BIFs seneste kampe har vist, at de er seriøst udfordrede, når de ikke har en masse bagrum, de kan sende Uhre og Hedlund ned i. Tilsvarende er vi virkelig lette at ryste defensivt, når vi skal ud at løbe med modstanderne i stedet for at holde positionerne. Og så skal de endelig lade Lindstrøm sparke hjørnespark, han får Fischers ditto til at ligne Robert Skovs i sammenligning.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg er meget enig i dine betragtninger.
    Det inspirerede mig til at lave en kvantitativ analyse af de seneste 10 ud fra faktiske mål scoret og point opnået samt XG og hvor mange point det ville føre til (jeg valgte at sige at hvis man 'vandt' med under 0.5 point, så var det uafgjort).

    Jeg kan ikke finde ud af at sætte tabeller ind, men konklusionen er:

    Faktisk tabel seneste 10 kampe:
    FCK 22-12 i målscore - 24 point
    FCM 15-5 - 20 point
    BØF 16-9 - 20 point

    XG tabellen:
    FCK 21-9 - 24 point
    FCM 14-11 - 18 point
    BØF 13-13 - 14 point

    Der er mange udfordringer ved XG-modellen. Straffespark giver eksempelvis en høj XG selvom den kan opstå ud af en lille chance (bare se kampen mod Vejle).
    Men ikke desto mindre mener jeg, det er langt mindre subjektivt end om man har en god mavefornemmelse for kampen. Vi kommer frem til at flere chancer end de andre tophold og modstanderne kommer frem til færre.
    Jamen, øhm, så har vi jo intet at bekymre os om... ;-)

    All good.

    Zan

  22. #29
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Statistik er et deskriptivt værktøj ift. den del af virkeligheden man ønsker at beskrive.

    Et godt eksempel fra seneste kamp, hvor en af kommentatorerne siger om Fischer at han ser god ud på stats (mål/assists), men hans spil fungerer ikke.

    Det samme gælder holdet. Hvis du foretager en analyse af alt det, som ikke fremgår af statistikkerne, så er der en del gode grunde til at være kritisk overfor holdets præstationer.
    Jeg siger ikke, der ikke er grund til at være kritisk - ikke mindst i forhold den sidste kamp mod Vejle. Men jeg argumenterer for, at vi ikke er dårligere kørende end de andre hold. Og at vi objektivt set ikke har været heldige med de point vi har skrabet sammen modsat modstanderne. Modsat eksempelvis Brøndby.

    Og ja statistik kan bruges som et deskriptivt værktøj til at kvantitativt at beskrive en ikke kvantificerbar virkelighed. Det er netop derfor, jeg synes den er relevant på lige fod med mere subjektive analyse af spillet på banen. Eksempelvis om Fischer spiller elendigt eller ej.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #30
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jamen, øhm, så har vi jo intet at bekymre os om... ;-)

    All good.

    Zan
    Glad for du benyttede en smiley til sidst - ellers ville jeg have set din kommentar som ikke kun ligegyldig i debatten, men også nedladende ;-)

    Hvor siger jeg, der ikke er noget at bekymre sig om? Vi stank mod Vejle. Det siger både min mavefornemmelse og statistikken fra kampen. Og nej jeg tror heller ikke på guld. Men lad os nu ikke gøre os dårligere end vi er sammenlignet med de andre tophold, som stinker endnu mere PT.
    (Og som vi med garanti alligevel taber til)

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 17 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  2. Svar: 157
    Sidste Meddelelse: 22.09.20, 17:15
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 13.07.20, 08:32
  4. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •