Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 485

Emner: YouSee-tråden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,418

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser

    OT: forstår ikke alt det her. YouSee har da fuldstændig ret i, at forbrugere selv vil bestemme hvad de vil se. Det almindelige flow-tv er en døende genre.
    Undskyld, men det sidste dér er verdens største kliché. Og det er jo netop derfor postyret opstår. Det er fint nok, at folk vil se bagedyst efter opvasken i stedet for kl. otte sharp, eller ikke kan holde mere Barnaby ud lørdag aften, men historien er ligesom en anden hvis man er engageret af fodbold – og det er de fleste her trods alt. Forsinket og forskudt sport batter ikke ligefrem, heller ikke teknisk, og vil man have et indtryk af hvor lidt "fremtiden" er klar til at afløse den "døende genre", så skulle man tage en måned eller to i selskab med Strive, der overtog Serie A og La Liga. Det er lort. Men til gengæld gør det det hele meget dyrere.

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Undskyld, men det sidste dér er verdens største kliché. Og det er jo netop derfor postyret opstår. Det er fint nok, at folk vil se bagedyst efter opvasken i stedet for kl. otte sharp, eller ikke kan holde mere Barnaby ud lørdag aften, men historien er ligesom en anden hvis man er engageret af fodbold – og det er de fleste her trods alt. Forsinket og forskudt sport batter ikke ligefrem, heller ikke teknisk, og vil man have et indtryk af hvor lidt "fremtiden" er klar til at afløse den "døende genre", så skulle man tage en måned eller to i selskab med Strive, der overtog Serie A og La Liga. Det er lort. Men til gengæld gør det det hele meget dyrere.
    Jeg ser det nu som et forsøg fra YouSees side på at give kunderne valget og et opgør mod diverse streamingstjenester. Hvorved kunderne aktivt har tilvalgt de forskellige kanaler (hvilket lidt er et opgør mod almindelig flow-tv). Hvis man tilvælger kanalerne, så får du dem jo heller ikke som streamingskanal, så får du dem som flow-tv. Jeg er udmærket klar over, at diverse streamingstjenester er LANGT fra at være gode nok endnu. Derudover er det vel bare et spørgsmål om tid, før at YouSee henvender sig den til næste udbyder på deres liste, og fortæller dem af deres kanaler også går over i bland selv. Ellers giver det ikke mening fra Yousee side, udover et forsøg på at få Discovery til at give Yousee flere penge selvfølgelig.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2020
    Indlæg
    5

    Re: YouSee-tråden

    Dyre Tv/Streaming priser

    Jeg har i forbindelse med nyheden om Viaplay hæver prisen på deres sportspakke
    begyndt at tænke over hvad det ville koste og lave en streaming af Superliga kampene udenom TV stationerne
    og om det overhovedet ville kunne svare sig, for klubber og fodbold interessenter.

    En løsning kunne feks. være at man købte sig adgang til sit respektive hold for så at følge dem
    eller ligesom man køber et Netflix abonnement køber man et abonnement på Superligaen.

    Lige pt. betaler jeg selv 309,- for Viaplays Sportspakke
    og 179,- for Dplay dvs. 487,- samlet for Superliga

    (Det hænder da jeg ser en film på Dplay eller Viaplay i ny og næ
    Men den primære årsag til jeg har købt dem er for at se Superliga)


    Lad mig høre hvad i tænker?

    Jeg ved ikke om det økonomisk ville kunne lade sig gøre eller om det ville kunne generer lige så mange penge,
    men jeg ville da personligt langt hellere smide 487 i et abonnement til FCK, som inkluderede Superliga kampe, Sæson kort
    Eksklusive bag om content, podcast, evt. rabatter til FCKs partners ala Just-Eat? Telefoni end til Tv stationerne
    men det kan godt være det bare er mig

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: YouSee-tråden

    Til info kan Discovery+ (tidligere Dplay) fås til 99 kr om måneden. Hvis man tegner abonnement i dag, kan man se følgende FCK-kampe for 99 kr, da det gælder 30 dage:

    AaB-FCK
    Horsens-FCK
    FCK-AGF
    FCK-Vejle

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,339

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Til info kan Discovery+ (tidligere Dplay) fås til 99 kr om måneden. Hvis man tegner abonnement i dag, kan man se følgende FCK-kampe for 99 kr, da det gælder 30 dage:

    AaB-FCK
    Horsens-FCK
    FCK-AGF
    FCK-Vejle
    Nogen der har prøvet det, der kan sige lidt om afspillerens kvalitet? Sidst jeg prøvede Dplay kunne man ikke spole eller pause, men det kan man med Eurosportplayer. Hvordan er Discovery+?

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,226

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nogen der har prøvet det, der kan sige lidt om afspillerens kvalitet? Sidst jeg prøvede Dplay kunne man ikke spole eller pause, men det kan man med Eurosportplayer. Hvordan er Discovery+?
    Det må havde været en fejl på det tidspunkt, fordi jeg kan sagtens pause og spole i programmer og andet på Dplay også dengang, og det samme kan jeg i dag med Discovery+ !
    Og den er ikke helt fejlfri, men når den streaming tjeneste virker optimalt, så bruger jeg den rigtigt meget til Superliga bold og andre programmer.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,339

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -Altid FC København- Se meddelelser
    Det må havde været en fejl på det tidspunkt, fordi jeg kan sagtens pause og spole i programmer og andet på Dplay også dengang, og det samme kan jeg i dag med Discovery+ !
    Og den er ikke helt fejlfri, men når den streaming tjeneste virker optimalt, så bruger jeg den rigtigt meget til Superliga bold og andre programmer.
    Jeg kunne også godt spole i diverse programmer på Dplay, men ikke i liveudsendelser. Så fodbold kunne jeg kun se live - hvilket ikke er så rart de dage hvor jeg kommer sent hjem fra arbejde og gerne vil starte kampen forfra. Kan man det?

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    126

    Re: YouSee-tråden

    Jeg havde ingen problemer med at spole tilbage fra min telefon, så jeg lige kunne se målene igennem.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,339

    Re: YouSee-tråden

    Endte med at kontakte deres kundeservice der forsikrede, at man godt kan både spole, pause og starte forfra fra Discovery+ - man skal bare vælge kampen under sport og ikke se selve kanalen direkte.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: YouSee-tråden

    Puster nyt liv i denne tråd, idet Viaplay har udsendt en mail, at deres Viaplay stiger fra kr. 339,- til 449,- pr. Md. Just like that. De er jo latterligt.

    Gode ideer til hvordan man ser bold fremover modtages gerne, idet jeg netop har opsagt mit abonnement.

    Jeg streamer og er primært interesseret i FCs kampe. Italiensk Serie A er sekundært.
    Linderoth tilbage!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,589

    Re: YouSee-tråden

    Så skruer Viasat bissen på....

    https://ekstrabladet.dk/underholdnin...t-soem/8490272

    Hvor gad jeg godt at der kunne laves en model hvor man kun betaler for de kampe/den sport man rent faktisk ser......

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,563

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Så skruer Viasat bissen på....

    https://ekstrabladet.dk/underholdnin...t-soem/8490272

    Hvor gad jeg godt at der kunne laves en model hvor man kun betaler for de kampe/den sport man rent faktisk ser......
    Men den model giver bare ikke mening. Det vil være dårligt for ALLE parter.

    Når udsendelser er produceret, så koster det ikke producenten noget yderligere at give adgang til flere kunder. Dermed vil man få maksimal "nytte", hvis man giver adgang til alle. Men når de enkelte udsendelser vurderes VOLDSOMT forskelligt af de enkelte kunder (f.eks. FCK-VEJ for hhv en BØF fan og en FCK fan) så giver det bare ikke mening OVERHOVEDET at prissætte de enkelte events.

    I bund og grund, så er den optimale situation, at alle har adgang til alt materiale, og betaler så meget som de synes det er værd. Og der hvor man kommer tættest på, det er hvor man giver adgang til alt for en fast pris - og der er vi bare mange, som kun følger en enkelt sport og kun et enkelt hold, som så ender med at være taberen. Men jeg har UTROLIG svært ved at finde på en bedre prismodel - andet end det de gør. Fast pris og så (gætter jeg på) ofte rabat til folk, der ringer ind og siger abonnementet op fordi det er for dyrt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,589

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Men den model giver bare ikke mening. Det vil være dårligt for ALLE parter.

    Når udsendelser er produceret, så koster det ikke producenten noget yderligere at give adgang til flere kunder. Dermed vil man få maksimal "nytte", hvis man giver adgang til alle. Men når de enkelte udsendelser vurderes VOLDSOMT forskelligt af de enkelte kunder (f.eks. FCK-VEJ for hhv en BØF fan og en FCK fan) så giver det bare ikke mening OVERHOVEDET at prissætte de enkelte events.

    I bund og grund, så er den optimale situation, at alle har adgang til alt materiale, og betaler så meget som de synes det er værd. Og der hvor man kommer tættest på, det er hvor man giver adgang til alt for en fast pris - og der er vi bare mange, som kun følger en enkelt sport og kun et enkelt hold, som så ender med at være taberen. Men jeg har UTROLIG svært ved at finde på en bedre prismodel - andet end det de gør. Fast pris og så (gætter jeg på) ofte rabat til folk, der ringer ind og siger abonnementet op fordi det er for dyrt.
    Men det er da også dårligt for "alle" parter at skulle betale for en masse indhold som man aldrig ser? Jeg er fuldstændig ligeglad med formel 1 og NFL - Men jeg skal være med til at betale gildet?

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Men det er da også dårligt for "alle" parter at skulle betale for en masse indhold som man aldrig ser? Jeg er fuldstændig ligeglad med formel 1 og NFL - Men jeg skal være med til at betale gildet?
    Et eksempel, der kommer tæt på pure play-fodbold som streaming er BT Sport i England. Den koster lige omkring 200 pr. måned, så man ville nok skulle lægge noget oveni for Superligaen (og du undgår ikke andre sportsgrene) hvis en sådan service landede her. Men der er PL, FA, CL, BL, Ligue 1.

    Men mere interessant, servicen peger fremad med dels en holdning til kvalitet og en tydelig markedsføring af servicen, der adskiller sig markant fra den danske "kvalitet, who cares"-holdning, der gør mig vanvittig:


    • Mobiles and tablets: 2.5 Mbps (6 Mbps recommended)
    • Smart TVs and consoles: 6 Mbps
    • Streaming in 4K without HDR: 25 Mbps
    • Streaming in 4K HDR: 30 Mbps

    Yes, inkluderet i prisen streamer BT udvalgte kampe i 4K og sågar i HDR med bitrate to match, hvis du har den rigtige enhed. 3-6 i hver PL-runde, CL-kampe og FA. Hvorfor er det umuligt i Danmark - NENTs egentlige 4K-kanal undtaget? Ingen ved det.
    Mvh,
    Bopa

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: YouSee-tråden

    Jeg vil egentlig bare se Superliga. Jeg er ligeglad med andre ligaer og andre sportsgrene, ligesom jeg er ligeglad med serie-film indholdet på Viaplay og Discovery+. Lidt irriterende jeg så skal smide hvad, knapt 600kr om måneden nu?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (1 members and 2 guests)

  1. Smount

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •