Side 5 af 11 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 156

Emner: Skal du til Prag?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg kunne sagtens være i samme båd. Det er nu bare et principielt spørgsmål, hvornår er det ok at forfordele og hvornår er det ikke. Skal de arbejdsdygtige forfordele på ventelister fremfor ukampdygtige, skal et nyt hjerte gives til yngste og mest raske person eller skal vi alle have samme chance. Skal den der tidsmæssigt eller økonomisk bidrager mest til samfundet have en fordel. Kommercielt kan det give mening og om en kan købe nogle sneakers før andre kan ikke rigtigt få mit pis i kog. Samfundsmæssigt synes jeg det giver mening, at vi har de samme rettigheder og på trods af den kommercielle side af en fodboldklub, så går det i min verden ind under en kulturel begivenhed, hvor vi alle bør have samme muligheder. Jeg vedkender at jeg er i tvivl omkring min mening, havdevi diskuteret DBU og landsholdet, så havde min mening været endnu mere udtalt.

    Derfor mit forslag om en kombination. Ja, størstedelen bliver fordelt efter en form for pointsystem som nu (eller endnu bedre, forslaget omkring point kun bruges personligt) og en mindre del går ind i et lotteri. Det kan give alle en fair chance for at se den kamp, som måske er mere attraktiv, men også den der måske nu engang bare passer ind til resten af de sociale forpligtelser.

    Nu kan jeg godt nok hellere ikke koge mere suppe, på en uenighed der er principiel og hvor jeg står lidt alene haha.
    Beklager, men den kan jeg ikke lade stå uimodsagt. :-)

    Vi snakker altså ikke om alvorlige samfundsmæssige problemer her. På din hjertetransplantation/sneaker-skala er vi helt klart ovre i sneaker-enden, når vi snakker om at få adgang til en fodboldkamp.

    Ja, man kunne da sagtens lave en kombi, men hvorfor ville det være mindre uretfærdigt, at en eller anden turist, der tilfældigvis var i Prag, mens FCK skulle spille der (det ville være sådan en situation, jeg ville overveje en FCK-udekamp i) fik sig en billet på bekostning af en fast gæst i Parken og på diverse Superliga-udebaner?

    Vi har alle jobs, uddannelser, familie, hobbyer og/eller andre pligter eller lyster, der begrænser vores muligheder for at gøre alle mulige andre ting. Sådan er det. Det er ikke urimeligt, det er bare dagligdagen.

    PS: I øvrigt skal man lige vænne sig til, at du bruger "forfordelt" i den modsatte betydning af den oprindelige (ja, jeg ved godt, at Sprognævnet har tilladt begge betydninger, shame on them!), men det var et sidespring. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det største problem, som jeg ser det, er da, at man kan købe billetter til andre gennem loyalitetsprogrammet, for det undergraver selvsagt pointen med det. Men det burde nemt kunne ændres, hvis man ville.
    Den er tricky. Jeg er enig i din pointe, men det besværliggør i den grad det at planlægge en tur, hvis man ikke må erhverve til andre. Når billetterne først kommer sent inden en kamp ender det hurtigt med en stor gang blind dating :-)

    EDIT: Skal for en god ordens skyld lige nævne at jeg ingen aktier har i turen til Prag. Og jeg desuden er tilhænger af loyalitetsprogrammet, selvom det med alderen arbejder mere og mere imod mig.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  3. #63
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Den er tricky. Jeg er enig i din pointe, men det besværliggør i den grad det at planlægge en tur, hvis man ikke må erhverve til andre. Når billetterne først kommer sent inden en kamp ender det hurtigt med en stor gang blind dating :-)
    Det har bare ikke meget med loyalitetsprogram at gøre at det er nok at kende en der er loyal hvis man skal sikre sig en billet.
    I denne ombæring kom det så mig selv til gode, men fremadrettet kan jeg sagtens se det retfærdige i at man kun kan ansøge om en billet til sig selv - altså at den knyttes direkte til awaykortet.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Interessant debat.

    Et lille sidespring i debatten er, at man (hvis jeg har forstået det rigtigt) åbenbart kun er loyal på udebane, såfremt man er kommet ind med awaykort eller købt billet gennem FCK.

    For sådan en som mig, som ser en del udekampe på stadion (dog ikke nær så mange som tidligere), men som (tæt på) aldrig står blandt FCK-fans grundet en opførsel jeg ofte ikke kan stå indefor eller gider være en del af, er denne måde at forfordele et problem.

    Jeg skal indrømme, at jeg ikke har noget bedre forslag til en fordeling, ligesom jeg da heller ikke har noget i klemme mht denne kamp. Men det er klart, at et problem kunne opstå for mig f.eks. når vi står i Euro League finalen til foråret og der ikke er plads til alle årskortholdere. Eller hvis Pokalfinalen et år rykkes eller lignende. Så står jeg der som trofast fan og er chanceløs i at få en billet, fordi jeg ikke gider stå et bestemt sted på de udebaneture, hvor der er plads andre steder på stadion.

    Hvad løsningen er ved jeg ikke, ligesom jeg ikke ved, om det overhovedet kan løses. I virkeligheden er det nok mest en principiel sag, om der overhovedet skal forfordeles og hvor meget der skal forfordeles. Det kan man sagtens have forskellige holdninger til.
    Men som superestrella skriver, så skal man tænke sig virkelig godt om, når det kommer til at forfordele. Man kan godt være en trofast fan uden nødvendig at stå og danse bag et mål til udekampe. Ligesom det i denne tråd lyder til, at metoden pt. har alvorlige huller, idet man bare skal kende folk som er "trofaste". Man kunne også tænke videre, hvis vi som fangruppe voksede. Kunne en forfordeling så hedde, at man skal have årskort til S12, fordi NC osv alligevel ikke synger til kampene? (blot for at pointere "det farlige" ved at forfordele.)
    Sidst redigeret af k@sper : 11.10.18 kl. 13:45

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Beklager, men den kan jeg ikke lade stå uimodsagt. :-)

    Vi snakker altså ikke om alvorlige samfundsmæssige problemer her. På din hjertetransplantation/sneaker-skala er vi helt klart ovre i sneaker-enden, når vi snakker om at få adgang til en fodboldkamp.

    Ja, man kunne da sagtens lave en kombi, men hvorfor ville det være mindre uretfærdigt, at en eller anden turist, der tilfældigvis var i Prag, mens FCK skulle spille der (det ville være sådan en situation, jeg ville overveje en FCK-udekamp i) fik sig en billet på bekostning af en fast gæst i Parken og på diverse Superliga-udebaner?

    Vi har alle jobs, uddannelser, familie, hobbyer og/eller andre pligter eller lyster, der begrænser vores muligheder for at gøre alle mulige andre ting. Sådan er det. Det er ikke urimeligt, det er bare dagligdagen.

    PS: I øvrigt skal man lige vænne sig til, at du bruger "forfordelt" i den modsatte betydning af den oprindelige (ja, jeg ved godt, at Sprognævnet har tilladt begge betydninger, shame on them!), men det var et sidespring. ;-)
    Hehe jeg skal ikke gemme mig bag sprognævnet, beskeden er modtaget.

    Fordelen ved en kombination:
    - de bedste kunder i butikken får stadig en fordel
    - fans uden sæsonkort osv har stadig en chance/mulighed for at se selv de attraktive kampe
    - nye fans kan også blive tiltrukket
    - Loyale fans kan ikke kun måles på et forbrug over en kort årrække. De er blot mest aktive i nuet.

    Risikoen for at en tilfældig person uden nogen form for interesse i FCK skulle “få fat” i en Europa away billet tager jeg gerne. Ellers kunne man helt sikkert finde en simpel løsning. Vi er enige om at vi er tæt på sneakers på min geniale skala :). Det føles bare underligt, når man som rimelig aktiv fan gennem 25 år skal udelukkes fra en attraktiv away.

  7. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Interessant debat.

    Et lille sidespring i debatten er, at man (hvis jeg har forstået det rigtigt) åbenbart kun er loyal på udebane, såfremt man er kommet ind med awaykort eller købt billet gennem FCK.

    For sådan en som mig, som ser en del udekampe på stadion (dog ikke nær så mange som tidligere), men som (tæt på) aldrig står blandt FCK-fans grundet en opførsel jeg ofte ikke kan stå indefor eller gider være en del af, er denne måde at forfordele et problem.

    Jeg skal indrømme, at jeg ikke har noget bedre forslag til en fordeling, ligesom jeg da heller ikke har noget i klemme mht denne kamp. Men det er klart, at et problem kunne opstå for mig f.eks. når vi står i Euro League finalen til foråret og der ikke er plads til alle årskortholdere. Eller hvis Pokalfinalen et år rykkes eller lignende. Så står jeg der som trofast fan og er chanceløs i at få en billet, fordi jeg ikke gider stå et bestemt sted på de udebaneture, hvor der er plads andre steder på stadion.

    Hvad løsningen er ved jeg ikke, ligesom jeg ikke ved, om det overhovedet kan løses. I virkeligheden er det nok mest en principiel sag, om der overhovedet skal forfordeles og hvor meget der skal forfordeles. Det kan man sagtens have forskellige holdninger til.
    Men som superestrella skriver, så skal man tænke sig virkelig godt om, når det kommer til at forfordele. Man kan godt være en trofast fan uden nødvendig at stå og danse bag et mål til udekampe. Ligesom det i denne tråd lyder til, at metoden pt. har alvorlige huller, idet man bare skal kende folk som er "trofaste". Man kunne også tænke videre, hvis vi som fangruppe voksede. Kunne en forfordeling så hedde, at man skal have årskort til S12, fordi NC osv alligevel ikke synger til kampene? (blot for at pointere "det farlige" ved at forfordele.)
    Sådan som jeg har forstået det på andre medfans, er det altså folk der har helt ned til 500 point som har fået billet igennem systemet. Så vidt jeg husker får man 100 point for alene at gentegne sit sæsonkort pr. år, så man skal godt nok ikke se mange hjemmekampe for at kunne følge med.
    Jeg har lidt svært med “hvis og hvis og hvis”-tankegangen, især med tanke på at de rigtig populære kampe som oftest foregår på langt stadions med en langt større tilskuerkapacitet.

    Og hvad nu hvis vi endte i en EL-finale? Ja, så fik vi jo nok lidt mere end 5% af billetterne, tror du ikke?

  8. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Sådan som jeg har forstået det på andre medfans, er det altså folk der har helt ned til 500 point som har fået billet igennem systemet. Så vidt jeg husker får man 100 point for alene at gentegne sit sæsonkort pr. år, så man skal godt nok ikke se mange hjemmekampe for at kunne følge med.
    Jeg har lidt svært med “hvis og hvis og hvis”-tankegangen, især med tanke på at de rigtig populære kampe som oftest foregår på langt stadions med en langt større tilskuerkapacitet.

    Og hvad nu hvis vi endte i en EL-finale? Ja, så fik vi jo nok lidt mere end 5% af billetterne, tror du ikke?
    Som jeg skriver, så har jeg ikke just styr på pointsystemet. Jeg aner ikke, hvad man får for at dukke op til en hjemmekamp, hvis man får noget. Jeg kan dog konstatere, at selvom jeg ser en del udekampe på stadion, ja så får jeg jo i hvert fald ingen point for det, idet jeg altid sidder på neutrale tribuner.

    Mht EL-finalen, så bliver det nok ikke et problem af flere årsager (vi kommer der ikke + vi er ikke så mange fans). Men man hører nærmest hvert år i f.eks. CL-finaler, at alle UEFAs pampere og sponsorer får en stor del af billetterne, imens de to fangrupperinger må nøjes med alt for få.

    Anyway, så var det (som skrevet) blot et indspark i debatten, hvor jeg som sagt er enig med superestrella i, at man skal være varsom når man forfordeler billetter og andre goder. Det samme gælder stadion, hvor nogle tribuner (måske med rette) har nogle goder, som andre tribuner ikke har.

  9. #68
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Sådan som jeg har forstået det på andre medfans, er det altså folk der har helt ned til 500 point som har fået billet igennem systemet.
    Det er så en skrøne, for jeg havde 860 points og klarede ikke cuttet. Heldigvis for mig har jeg så en masse loyale venner der ikke skal med, så jeg fik en billet ad den vej.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som jeg skriver, så har jeg ikke just styr på pointsystemet. Jeg aner ikke, hvad man får for at dukke op til en hjemmekamp, hvis man får noget. Jeg kan dog konstatere, at selvom jeg ser en del udekampe på stadion, ja så får jeg jo i hvert fald ingen point for det, idet jeg altid sidder på neutrale tribuner.

    Mht EL-finalen, så bliver det nok ikke et problem af flere årsager (vi kommer der ikke + vi er ikke så mange fans). Men man hører nærmest hvert år i f.eks. CL-finaler, at alle UEFAs pampere og sponsorer får en stor del af billetterne, imens de to fangrupperinger må nøjes med alt for få.

    Anyway, så var det (som skrevet) blot et indspark i debatten, hvor jeg som sagt er enig med superestrella i, at man skal være varsom når man forfordeler billetter og andre goder. Det samme gælder stadion, hvor nogle tribuner (måske med rette) har nogle goder, som andre tribuner ikke har.
    Hører måske til en ny tråd, men nu kommer den her. Fra voreskbh.fck.dk//earnpoints

    "The following earn benefits applies for all memberships.

    Ticketing
    Purchasing or renewing seasoncard 100

    At The Stadium
    Home Game Attendance (per game) 20

    Other
    Away Game Attendance (per game) 20"

    Er det forstået rigtigt at man får 20 point per hjemme- eller udekamp, som man ser på stadion? For jeg har 100 Lifetime Points, men har været på stadion flere end 5 gange siden oprettelsen.

  12. #70
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Hører måske til en ny tråd, men nu kommer den her. Fra voreskbh.fck.dk//earnpoints

    "The following earn benefits applies for all memberships.

    Ticketing
    Purchasing or renewing seasoncard 100

    At The Stadium
    Home Game Attendance (per game) 20

    Other
    Away Game Attendance (per game) 20"

    Er det forstået rigtigt at man får 20 point per hjemme- eller udekamp, som man ser på stadion? For jeg har 100 Lifetime Points, men har været på stadion flere end 5 gange siden oprettelsen.
    Du er med på at det kræver hhv. sæsonkort og/eller awaykort, ikke?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  14. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Du er med på at det kræver hhv. sæsonkort og/eller awaykort, ikke?
    Det er jeg i hvert fald nu. Passer nok meget godt med 5 aways. Tak for svar.

  15. #72
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Det er jeg i hvert fald nu. Passer nok meget godt med 5 aways. Tak for svar.
    Man får 100 point for at oprette sig.
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  16. #73
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvorfor fanden skal folk, der kan tage til en pokalkamp i Viby have forrang i forhold til en anden ligeså stor fan, som tilfældigvis ikke bare kan få fri. Jeg er med på et fordelsprogram, meeeeeeen der må være grænser. Man kan få alle de fordele man vil til hjemmekampe, det betalt man sig fra og man kan få nogle fordele ved udekampe ved at være aktiv. Rigtig fint - men vi er også rigtig mang fans, som bare ikke kan være der hver gang og så skal vi ikke have chancen for at komme på tur. Det er altså absurd.

    PS: jeg er ikke bitter over at min chance for en away er lille. Europa er nærmest umuligt for mig at passe ind. Vi skal bare passe lidt på, hvordan vi vil forfordele nogle fremfor andre. Det er sådan helt generelt i hele samfundet
    Nu kender jeg en god del af dem som tilfældigvis var i Viby, og mange af dem TOG fri, eller brugte afspadsering eller tog en feriedag for at tage til Viby.. En enkelt meldte sig faktisk syg, for at kunne komme afsted. Det er de samme personer som kommer hver eneste gang, og ja, de har mere ret til at komme foran i køen til Prag kampen, end du har.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  17. #74
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Skal du til Prag?

    Hvorfor fanden skal folk, der kan tage til en pokalkamp i Viby have forrang i forhold til en anden ligeså stor fan, som tilfældigvis ikke bare kan få fri. Jeg er med på et fordelsprogram, meeeeeeen der må være grænser.
    Nu er det jo ikke fordi, at man får 2000 point ved at tage til Viby på en hverdag, så det er en mærkelig ting at brokke sig over. Det hænger bare sådan sammen, at de personer, der gør det, pudsigt nok er de samme personer som du finder på tribunen alle andre steder - Finland, Baku, Rusland - you name it. Derfor kommer de forrest i køen til disse kampe, hvor der er rift om buddet - for man tjener trods alt en vis mængde loyalitetspoints ved 50 kampe på en sæson, år efter år - og det kan man simpelthen ikke argumentere for er urimeligt.
    Sidst redigeret af 1128 : 11.10.18 kl. 23:15 Årsag: Korrekt dansk - så pointen ikke går tabt


  18. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Skal du til Prag?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    PS: jeg er ikke bitter over at min chance for en away er lille. Europa er nærmest umuligt for mig at passe ind. Vi skal bare passe lidt på, hvordan vi vil forfordele nogle fremfor andre. Det er sådan helt generelt i hele samfundet
    Gudskelov, efter at have skrevet om din søns manglende muligheder for at blive fan hvis du tager til bold ofte, dine svære arbejdstider, at det er synd for dig og nu direkte sammenligninger til det resterende samfund, så var jeg lige ved at tro at du var liiiiiiidt bitter. Det var nu godt det ikke var tilfældet.

    Held og lykke med billetræset.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 11 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Prag Away!
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 22.08.11, 12:18
  2. Tager du til Prag?
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 19.08.11, 12:12
  3. Mødested i Prag
    By Hjaltes kone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 14.12.09, 18:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •