Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus-artikel fra Ekstra Bladet)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus-artikel fra Ekstra Bladet)

    Ekstra Baldets økonomi ekspert Morten Johnsen har dags dato skrevet en artikel om de økonomiske forhold i Parken, som F.C. København er en del af. Desværre er det en Plus artikel, men da jeg har abbonement til at kunne læse disse artikler, har jeg valgt at offentliggøre den her på Sidelinien.

    Bombe under FCK: Imperium kan kollapse!
    Pengene fosser ud af Parken, og man lever igen på bankens nåde. Den ene ejer vil se fodbold, den anden vil bygge flere badeland, mens den sidste er på vej mod udgangen, skriver Ekstra Bladets økonomi-ekspert Morten Johnsen.

    Hvis man har en rigtig dårlig nyhed, skal man snige den ud en sen aftentime, hvor journalisterne er gået hjem. Det gjorde Parken en mørk novemberaften i 2009, da hele FCK-korthuset var kollapset, og man var truet på livet efter en voldsom nedjustering.

    Hvis man har en endnu dårligere nyhed, skal man derimod vente tålmodigt til en fredag aften, hvor ingen er på arbejde, og de kritiske penne først møder på job mandag morgen, hvor det egentlig er for sent.
    Præcis det gjorde Parken fredag aften, hvor man listede en kortfattet meddelelse afsted til den danske børs, hvor det fremgår, at koncernen bag F.C. København nu forventer et underskud på op imod 200 mio. kr.

    Er situationen i dag dermed mere alvorlig end Parkens desperate overlevelseskamp i kølvandet på finanskrisen? Meget tyder desværre på det.

    Den helt store forskel, fra dengang Don Ø’s imperium smuldrede og til nu, er, at man i dag ikke har nogen plan. I 2009 havde man aktionærer, der både havde lyst og evner til at kaste en økonomisk redningskrans ud til underholdningskoncernen på Østerbro.

    Vil af med sine aktier:
    I dag har Parkens storaktionær Erik Skjærbæk måske stadig evnerne, men på ingen måde lysten efter 10 år med stort set intet afkast. Hans tidligere våbenbror Karl Peter Korsgaard Sørensen har slet ikke lyst og nok heller ikke længere evnerne, og i al hemmelighed forsøger han i stedet at finde en køber til sine aktier.

    For halvandet år siden ville amerikanske Fortress give overkurs for en Parken-aktie. I dag håber den tidligere vinduesproducent at få omkring 75 kr. pr. aktie, men ender nok at måtte erkende, at hans aktier er værdiløse.

    Både fordi Parken de facto er en koncern i akut overlevelseskrise men også fordi, Korsgaards aktier i dag ikke giver blot den mindste indflydelse. Magten i Parken ligger i stedet hos milliardæren Erik Skjærbæk og hans nye ven, den tidligere Saxo Bank- og cykelholdsejer Lars Seier Christensen. Hvad Lars Seier vil i Parken ud over at se fodbold og spise på stjernerestauranten Geranium, er dog fortsat et stort spørgsmålstegn.

    Reelt er det umuligt for formand Bo Rygaard at manøvrere i det oprørte farvand fyldt med iltre hanelefanter, men hvad endnu værre er, så er det umuligt for Parkens bestyrelse at strikke en strategi sammen, så længe tingene er, som de er nu.

    Det kunne man i 2009, hvor den daværende storaktionær LD i tæt samarbejde med Nordea gik i gang med at splitte Don Ø’s hjertebarn i atomer, alt imens de enkelte forretninger blev tvunget gennem en større hestekur.

    De muligheder har man ikke i dag.

    Der er stadig stort set ingen tilskuere i Parken, sponsorerne fyrer selv folk og tænker ikke på at invitere kunderne til fodbold lige foreløbig. Men værst af alt, så er man ved at bygge hele to nye badeland. Et Lalandia i Sverige og et på den jyske vestkyst, alt imens de to centre i Rødby og Billund er stort set blottet for badedyr og blege danskere.

    Hårdt spændt for:
    Koncernen har allerede i foråret øget sin gæld til storbanken Nordea med 440 mio. kr. De 240 er allerede øremærket til det nye badeland ude vestpå, mens alt tyder på, at Parken-ledelsen har fået kolde fødder og sparket den svenske ekspansion til hjørne efter modstand fra lokalbefolkningen og udsigten til byggeudgifter i millionklassen.

    De sidste 200 bliver ædt af årets underskud, der sandsynligvis bliver større, end det man har meldt ud.

    Med en lille kommunikativ finte har koncernen og formand Bo Rygaard nemlig tilføjet en passage i fredagens sene meddelelse om, at det dundrende tab ikke inkluderer eventuelle nedskrivninger på Parkens aktiver herunder netop Lalandia og selve Parken.

    For hvad er et badeland overhovedet værd, hvis der ikke er nogen badegæster? Og hvad er et stadion værd uden tilskuere, sponsorer og alle de andre ting, der giver omsætning i en fodboldklub.
    Især Lalandia er med et fingerknips gået fra at være Parkens solide guldkalv til en klods om benet. For selv om verden langsomt åbner sig op igen, er det nok de færreste børnefamilier, der hopper på hovedet i Lalandias lumre bassiner.

    Når curling-klubben dårligt nok vil sende de små purke i skole, står en tur i et bakteriefyldt vandland næppe øverst på ønskesedlen.

    FCK lades i stikken:
    Selv om FC København forleden gjorde en fin figur mod mægtige Manchester United, så skal man nok være ualmindeligt hvid romantiker for ikke at erklære sæsonen for en fiasko. Der skal investeres for at genvinde førerpositionen herhjemme, ligesom der for alvor skal penge på bordet, hvis 'byens hold' skal holde trit med de mange udenlandske klubber, der alle har ejere i ryggen, hvor pengene sidder noget mere løst.

    Lars Seier vil måske gerne hælde flere penge i fodboldholdet. Det vil de to jyder på ingen måde. For dem er det vingeskudte Lalandia kronjuvelen i Parken, og dermed er koncernen og FCK fanget i et giftigt limbo, hvor man lever på bankens nåde uden en konkret strategi for fremtiden.

    Det gamle stadion og træningsanlægget på Frederiksberg har akut behov for modernisering, alt imens mange fans skriger på en opgradering af truppen. Det kommer ikke til at ske, så længe pengene fosser ud, og de tre ejere ikke trækker i samme retning. Spørgsmålet er blot, hvornår Nordea siger stop, eller Lars Seier får nok og køber sine jyske modstykker ud eller finder nogle venner i vinklubben, der gør.

    *******
    Det er ret bekymrende læsning, at Parken stadig er i økonomisk krise, og med et forventet tab på 200 millioner kroner før skat i år skal der med andre ord ske noget drastisk. Jeg kan forestille mig, at Lalandia-delen som en konsekvens bliver solgt fra med det formål at skaffe kapital til at nedbringe gælden i Parken. Nok har vi fået en del penge ind via Europa League kampene (grundspil og playoff), men de bør øremærkes til holdet, så der er råd til at købe forstærkninger, samt at der kan komme penge ind på spillersalg i sommerpausen.

    Men hvad mener I? Skal de tabsgivende aktiviteter afhændes, eller skal Parken (og F.C. København) forsætte kursen mod afgrunden? Ordet er frit. :-)
    Casper the ghost

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Det virker som en lidt tam omgang.

    - aktierne er værdiløse... hvis man er økonomisk kommentator, så virker det spm en rimelig dum udmelding med mindre man har meget stærke argumenter. Aktien lå stabilt omkring 100, røg ned på 57 da krisen ramte og har nu rettet sig op til omkring 80.

    - sæsonen er en fiasko, tja . plads og bedste europæiske resultat nogensinde. Fiasko - det virker lidt underligt at skrive som “seriøs” journalist

    Naturligvis er Parken hårdt ramt. Samtlige forretningskoncepter er jo røget ud indtil, der kommer styr på COVID19. Koncerter, sport, badeland som ingen gæster har. Kan FCK bærer et underskud på 200 millioner, umiddelbart kan de godt og han snakker meget om gæld, men ikke om gældsfsktor.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Casper, jeg har ikke plus på EB, så tak for at du deler.

    Men ærligt, når frasen "Spørgsmålet er blot, hvornår Nordea siger stop" så minder det mig om tidligere bøf postulater.

    Der er slet ingen tvivl om, at PSE bløder kæmpe stort, sådan som jeg husker det har PSE i de sidste 20 år generet et overskud på ca. 450 millioner, når alt er trukket fra- selv med bøffernes "i er ejet af Nordea"

    Det havde ingen bund i virkeligheden. Men når det så er sagt, så har vi virkelig mærket følgerne af corona - som jeg lige husker det så "plejer" Landia at generer et overskud på ca. 3 milioner pr. mdr. Der ingen tvivl om at det er et kæmpe minus at de penge ikke kommer ind. og selv sagt, når der ikke er koncerter i Parken, fyldte tribuner osv. gør at det bliver en udfordring.

    Jeg håber ikke at der i artiklen står "
    Når curling-klubben dårligt nok vil sende de små purke i skole, står en tur i et bakteriefyldt vandland næppe øverst på ønskesedlen" For hvis det er niveauret så er resten sgu kassabelt.
    Bevares, vi har giga udfordringer, især hvis vi ikke vinder DM næste år.

    Men skulle jydekrejlerne smide deres investering ud med badevandet, næppe (håber jeg)

    rsj


    Edit: Kæmpe vigtig diskussion som CTG bringer op- lad høre hvad i har til det
    Sidst redigeret af rsj : 13.08.20 kl. 23:40


  4. #4
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Lugter lidt af sensations journalistik. Ingen tvivl om at på den korte bane så er man lidt presset og man skal leve lidt på bankens nåde. Men hvis man tænker lidt fremad så er de forretningområder som PSE opererer i, efterspurgte. Det er jo ikke sådan at markedet er fuldstændig forsvundet permanent. Det har Nordea nok også set hvilket vel er den primære årsag til at de går med til at låne pengene til koncernen.
    Sidst redigeret af Django : 14.08.20 kl. 14:48

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Jeg synes det lyder som en gang varm luft på niveau med Aldos i juni måned.

    Man kunne skrive det her om rigtig mange virksomheder i Danmark (og granted, der er mange virksomheder der må dreje nøglen om "i disse tider"). Men imo virker det som om at PSE er rimelig solidt funderet og at Nordea er tilfredse med forretningen af deres hvidvaskede rubler.
    Der er mange hvis'er i den artikel og den lugter mere af at det er agurketid, end af at der for alvor sker noget i krogene.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Jeg kan kun ryste på hovedet over alle de der underlige præmisser han har gang i, som lugter mere af Hytten end Børsen.

    M. Johnsen (erklæret BØF) mener at vide:
    Ejerne får aldrig afkast. Ifølge udbyttejagt.dk fik de i 2017 10kr per aktie og i 2018 2,5kr per aktie. Det er slet ikke ringe. De tre år før tog de ikke udbytte.

    Ejerne gider ikke mere. Hvem skulle kilden være? Ingen ejer af noget værdifuldt vil udtale noget der presser værdien. Jeg kalder BS.

    PS&E aktierne er værdiløse. Det er jo bare lodret løgn. Aktiemarkedet sætter priserne via udbud og efterspørgsel og nej, de er ikke værdiløse.

    Der er ingen gæster i lalandia fordi ad bad, lummert og curlingklub. Tag den i Hytten BØFsen.

    Banken kommer! I april, udtalte Bo Rygaard at: "likviditet er noget, vi har kigget på, og heldigvis kom det relativt hurtigt på plads" = Banken bød sig fint til da alle var i skrålende panik. Og dermed har de flere penge i klemme som de ikke får tilbage ved at lukke koncernen.

    Økonomien lider under Corona, inklusiv sponsorer. Ja, det gør den. Men ingen ved helt hvad vi ender med, og hjælpepakkerne giver en del den anden vej.

    FCK skal investere for at genvinde førstepladsen. Dels fastholdes det højeste budget i ligaen, som Bo Rygaard udtalte i August ang. Corona: "Det korte svar er nej. Det får ikke betydning for det sportslige budget"

    Og så kommer jeg til mit store spørgsmålstegn her: Hvis du erstatter FCK og ejerkredsen med BØF og Jan "Oscar" Bech, eller FCM og Benham hvor godt ser det så ud? De har ikke engang andre aktiver end fodbold i koncernen og vil dermed skulle sælge spillere eller optage gæld for at dække de samme problemer som vi har. Så hvis vi fastholder budgettet, al snak til side, så er det stærkt i sigselv.

    Men de artikler får vi nok ikke fra en Brøndbytosse.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Ift. at fremstå som en økonomisk analyse, så er det et stykke arbejde, som på en skala ligger et sted mellem komisk og ikke bestået. En reel økonomisk analyse vil naturligvis også påpege nogle af de udfordringer der er, men der vil i konteksten blive lagt vægt på perspektiverne for forretningen, samt de historiske resultater, der understreger forretningsmodellens evne til at fungere i markedet.

    Det er en absurditet i en analyse, at lade et enkelt ekstraordinært katastrofeår danne grundlag for analysens kontekst, da katastrofen er dannet på baggrund af eksterne forhold, som retter sig igen.

    Når det er sagt, så er vi selvfølgelig påvirkede af situationen og når Bo Rygaard udtaler, at der ikke ændres på Ståles budget, men at det hele tiden har været meningen, at det skulle være lavere end sidste år, så lyder det til gengæld som et spin over et reduceret budget. Med undtagelse af årene efter finanskrisen har det aldrig været strategien at reducere budgettet i FCK - tværtimod. Så lidt ret har journalisten formentlig, men det er dog på den yderste marginal og ikke i artiklens substans.
    Goldbæks Højrefod

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Morten Johnsen overdriver, for han skal jo sælge aviser. Der er god clickfaktor i den overskrift både hos Parken-haters og Parken-lovers. Det er jo EB og ikke Børsen der bringer artiklen. Han overdriver, når han bringer os tæt på randen af kollaps. Det ville vi kun være, hvis der var risiko for at forsamlingsforbudet så ud til at holde de næste 10 år fx. Men ligeså naturligt det er, at han vil overreagere, ligeså naturlige er flere automatreaktionerne blandt FCK-supportere.

    For hvis man trækker 50% fra, så er der jo noget om snakken. Parken er ikke et "imperium der kan kollapse", men en udsat virksomhed, der har det meget svært. Han har jo ret i at jyderne er gået ind i Parken for at tjene penge, og at det efter 10 år nu ikke har vist resultater. Han har ret, CatoConGabas, når han skriver at de "har stort set intet afkast". Det er jo et faktum, og du citerer ham forkert. Magtforholdene og splittelsen i bestyrelsen er også korrekt beskrevet (omend lettere overdrevet). Vi har en ejerkreds, der dels ikke ved, hvad den vil, dels vil forskellige ting. Og set med sportslige briller (og det kommer han ikke ind på) så har vi en sportslig del, hvor der ikke er den sportslige knowhow og fokus, som der bør være i topledelsen af så stor en sportvirksomhed. Dette er den store forskel fra dengang med Don Ø og NCH mfl. Og det er en smule bekymrende.

    Det nye i artiklen er ikke ovenstående. Det er alment kendt. Det nye i artiklen er, at han angiveligt har fået nys om, at Korsgaard er i akut salgsmode. Det fremlægger han som noget negativt. Og det er der også nogle her på Sidelinien, der gør. Nu er vi ude i vurderinger og spekulationer, men efter min mening behøver det absolut ikke være negativt. For som Johnsen rigtigt skriver, så er FCK oppe mod klubber der ejes af sportsgale rigmænd hvor pengene sidder løst(og her tænker jeg internationalt og ikke på amatørerne iform af BIF/JanBech). FCK ejes af det modsatte: Nærige emsige jyder, der vil hive penge ud af virksomheden til dem selv. Det er min vurdering, at det rent faktisk kan være er en fordel at få Korsgaard (og også gerne andre) ud af biksen, og så få nogle fodboldentusiastiske ejere, selvfølgelig afhængig af hvem det bliver. Hvis det er resultatet af Corona, så er det ligefør virusen kan blive "the cure" for fodboldklubben.

    Jeg er således tilbøjelig til at give Johnsen ret i, at det ikke ville være ringe, hvis Lars Seier (når medlemmerne har fået rigeligt at drikke) luftede ideen i vinklubben, men det kunne også være en fordel for fodboldholdet FCK at få nogle helt nye ejere med fodboldmæssig viden og entusiasme. Alternativt en ikke-sportsgal ejerkreds dog bestående af ejere, der har interesse og forståelse for at det OGSÅ er en fodboldklub, de ejer. Så kan vi for min skyld fint beholde de andre dele af koncernen inhouse.
    Danmark til Valby Bakke

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser

    For hvis man trækker 50% fra, så er der jo noget om snakken. Parken er ikke et "imperium der kan kollapse", men en udsat virksomhed, der har det meget svært. Han har jo ret i at jyderne er gået ind i Parken for at tjene penge, og at det efter 10 år nu ikke har vist resultater. Han har ret, og du tager fejl CatoConGabas, når han skriver at de "har stort set intet afkast". Det er jo et faktum, og du citerer ham forkert. Magtforholdene og splittelsen i bestyrelsen er også korrekt beskrevet (omend lettere overdrevet). Vi har en ejerkreds, der dels ikke ved, hvad den vil, dels vil forskellige ting. Og set med sportslige briller (og det kommer han ikke ind på) så har vi en sportslig del, hvor der ikke er den sportslige knowhow og fokus, som der bør være i topledelsen af så stor en sportvirksomhed. Dette er den store forskel fra dengang med Don Ø og NCH mfl. Og det er en smule bekymrende.

    FCK ejes af det modsatte: Nærige emsige jyder, der vil hive penge ud af virksomheden til dem selv. Det er min vurdering - og kun tiden vil vise om det er rigtigt - at det rent faktisk kan være er en fordel at få Korsgaard (og også gerne andre) ud af biksen, og så få nogle fodboldentusiastiske ejere, selvfølgelig afhængig af hvem det bliver.

    Jeg er således tilbøjelig til at give Johnsen ret i, at det ikke ville være ringe, hvis Lars Seier (når medlemmerne har fået rigeligt at drikke) luftede ideen i vinklubben, men det kunne også være en fordel for fodboldholdet FCK at få nogle helt nye ejere med fodboldmæssig viden og entusiasme. Så kan vi for min skyld fint beholde de andre dele af koncernen inhouse.
    Jeg har sakset lidt ift det jeg vil kommentere.

    Når du måler deres afkast, så er det et af de punkter, hvor EB's analyse har et par udfald. Afkast er ikke alene de årlige udbetalinger, men også den vækst i egenkapitalen, som finder sted, dels som følge af overførte resultater, men i høj grad også i form af almindelige opskrivninger, på baggrund af modellens egnethed til også fremadrettet at generere overskud. Så afkastet har været OK, man skal blot gøre analysen færdig. Det er formentlig også derfor, at der flere gange er blevet budt på klubben og der lige så mange gange er takket nej til tilbuddene.

    Når du skriver, at vi ikke har de nødvendige sportslige kompetencer, så kan jeg på kampdage have rigtig meget lyst til at give dig ret. Når jeg slår min personlige irritation fra og sætter mit forretningsmæssige perspektiv på, så er jeg til gengæld næsten 180 grader uenig. Ståle er uden sammenligning den vigtigste nøglemedarbejder i organisationen - både sportsligt og økonomisk.

    For at selskabet kan tjene rigtig mange penge skal fodbold-delen forstå at drage fordel af den positive side ved, at fodbold-verdenens økonomi for særligt de små klubber er ekstrem volatil. Det skal man gøre ved at bridge gabet mellem de små klubbers (superliga-niveau) sportslige formåen og de store klubbere (Top 5 ligaer). Når vi bridger dette gab kan vi hver sæson sælge spillere til beløb langt udover andre klubber i Superligaen og vi kan generere ekstra økonomi via EL og nogle gange CL.

    Ståle har løftet os op på det niveau, hvor vi stort set ikke længere sælger spillere for under 50 mio. og gerne en hel del mere. I udlandet er man ligeglade med, om vi blev nr. 2 i ligaen - de fokuserer på en 1/4 finale mod Man U. Vi er en etableret del af det europæiske selskab, hvor de store klubber møder os og interesserer sig for os og vores spillere. Det er Ståles fortjeneste. Lige nu estimerer klubben underskud i størrelsesordenen 150-200 mio.

    Sælges Falk og Kalle for hver 60 mio., så er underskuddet meget overskueligt. Det positive volatile element i økonomien, som findes i den forretningsmæssige og sportslige zone som Ståle har bragt os i, er på ingen måder indregnet i analysen, hvilket er en markant udeladelse.

    At Ståle i den henseende er ekstraordinær understreges af, de seneste dages artikler i diverse medier om, hvor langt fremme FCK er sportsligt europæisk ift. vores Superliga-konkurrenter. Det er også derfor, at klubben i UEFA-regi arbejder for, at klubbernes indplacering på UEFA's rangliste i højere grad skal være styret af klubbens egne placeringer frem for en landekoefficient.

    Ser man på FCM's største salg (Sørloth og Sanneh), så var de i høj grad styret af tilfældigheder i de sidste timer af transfervinduet og ikke et udtryk for, at FCM har en status, hvor de år efter år sælger spillere på de niveauer og til Top 5 ligaer.

    Ærligt - jeg irriteres tit over Ståle på kampdage, hvor jeg nogle gange synes, at han er umulig, men i pauserne, hvor jeg kan se det større perspektiv, så er manden uvurderlig for os.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 14.08.20 kl. 08:51
    Goldbæks Højrefod


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Når du måler deres afkast, så er det et af de punkter, hvor EB's analyse har et par udfald. Afkast er ikke alene de årlige udbetalinger, men også den vækst i egenkapitalen, som finder sted, dels som følge af overførte resultater, men i høj grad også i form af almindelige opskrivninger, på baggrund af modellens egnethed til også fremadrettet at generere overskud. Så afkastet har været OK, man skal blot gøre analysen færdig. Det er formentlig også derfor, at der flere gange er blevet budt på klubben og der lige så mange gange er takket nej til tilbuddene.
    Du har en ret i, at afkast er både udbytte og kursgevinst. Jeg ved ikke præcis hvad Korsgård købte for i foråret 2009. Men dengang lå aktikursen i 190-250. NU ligger den på 90. Så EB har nok ret i at Korsgård ikke kan være tilfreds... Og i så fald er din overordnede pointe jo helt gal.

    Jeg tror, at når der kommer så mange bud på klubben, så er det primært fordi, der er nogle internationale investorer, der kan se, at der er et potentiale, der ikke bliver forløst med den nuværende struktur. De tror simpelthen de kan gøre det bedre, og vil gerne risikere deres penge på det.

    Når jeg nævner sportslig viden og interesse i ledelse og ejerkreds, så snakker jeg ikke Ståle. Det var i øvrigt også Don'en der hyrede Ståle, hvilket han ynder at nævne i enhver sammenhæng. Det er niveauet over Ståle. FCM har, så vidt jeg kan se, dygtige, markante og indflydelsesrige ledelsestyper i Ankersen, Steinlein, ligesom ejerkredsen er fodboldengageret. Vi har en ledelse der betragter fodboldendelen som en besværlig bi-ting og som ikke kan se synderlige synergier i at prioritere fodbolddelen. Det sagt, så kan man godt have fine forhåbninger til vores nye direktør. Men jeg tror ikke der sker meget mere med den nuværende ejerkreds.
    Sidst redigeret af Tops : 14.08.20 kl. 09:36
    Danmark til Valby Bakke

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Når det er sagt, så er vi selvfølgelig påvirkede af situationen og når Bo Rygaard udtaler, at der ikke ændres på Ståles budget, men at det hele tiden har været meningen, at det skulle være lavere end sidste år, så lyder det til gengæld som et spin over et reduceret budget. Med undtagelse af årene efter finanskrisen har det aldrig været strategien at reducere budgettet i FCK - tværtimod. Så lidt ret har journalisten formentlig, men det er dog på den yderste marginal og ikke i artiklens substans.
    Mon ikke der hentydes til sidste års shopping spree hvor der inden for kort tid skulle hentes erstatninger for alle de skadede spillere? Jeg synes, Ståle ifb. med vinterens transfervindue udtalte, at de var gået over budget og at der derfor ikke var de sædvanlige midler til rådighed i denne sommers transfervindue.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Mon ikke der hentydes til sidste års shopping spree hvor der inden for kort tid skulle hentes erstatninger for alle de skadede spillere? Jeg synes, Ståle ifb. med vinterens transfervindue udtalte, at de var gået over budget og at der derfor ikke var de sædvanlige midler til rådighed i denne sommers transfervindue.
    Aktiekursen er så helt tredje element, de kan/skal inddrages i analysen, og det er blot med til at understrege hvor mangelfuld EB's arbejde er. Håber det er ok, men det bliver en for omfattende analyse, hvis alle elementer inddrages, så derfor stopper mit bidrag til den samlede analyse her.
    Mht. Interesserede købere, er de købere det har været offentliggjort kendetegnet ved at være rigmænd der vil have et stykke legetøj - groft sagt. Det er jeg glad for er blevet afvist.
    Goldbæks Højrefod

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Jeg ved ikke præcis hvad Korsgård købte for i foråret 2009. Men dengang lå aktikursen i 200. Nu ligger den på 90. Så EB har nok ret i at Korsgård ikke kan være tilfreds...
    Jyderne følte sig solidt bondefanget af Flemming til at købe den fallerede Steen Velas aktiebeholdning dengang. Det tab, de har haft på aktierne, kan spores tilbage til udviklingen dengang og omkring den genopretning, Nordea krævede.

    Siden er kursen steget nogenlunde jævnt, men ikke prangende i sammenligning med så meget andet - indtil Corona.

    Der er ikke så meget at komme efter indenfor rammerne af den ledelse og drift, jyderne selv har haft ansvaret for bortset fra at de måske sov i timen omkring (den økonomiske risiko) på det tabte mesterskab til FCN (i min subjektive optik med bagklogskabens briller på).

    De undersøgte ikke Parkens økonomi grundigt før de investerede og købte for dyrt - den har de åbenlyst kørt af på Flemming, sikkert med rette - og Corona er en sort svane, der fløj forbi. Men Parkens interne dynamik og udvikling synes jeg ellers ikke de kan brokke sig så meget over - men man kan da sagtens forestille sig at Korsgaard har lyst til at sælge af så mange andre grunde.
    Mvh,
    Bopa

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Aktiekursen er så helt tredje element, de kan/skal inddrages i analysen, og det er blot med til at understrege hvor mangelfuld EB's arbejde er. Håber det er ok, men det bliver en for omfattende analyse, hvis alle elementer inddrages, så derfor stopper mit bidrag til den samlede analyse her.
    Mht. Interesserede købere, er de købere det har været offentliggjort kendetegnet ved at være rigmænd der vil have et stykke legetøj - groft sagt. Det er jeg glad for er blevet afvist.
    Korsgårds økonomiske afkast er hans kursgevinst og udbytte. Dvs prisen på aktierne da han købte dem, og hvad han kan sælge dem for nu + udbyttet undervejs. Det er ikke nogen omfattende analyse, og den er lavet.
    Danmark til Valby Bakke

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Bombe under FCK: Imperium kan kollapse (Plus artikel fra Ekstra Bladet)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Korsgårds økonomiske afkast er hans kursgevinst og udbytte. Dvs prisen på aktierne da han købte dem, og hvad han kan sælge dem for nu + udbyttet undervejs. Det er ikke nogen omfattende analyse, og den er lavet.
    I bagklogskabens klare lys, så burde han have solgt til Fortress, da han havde chancen :-). Hvis han vel og mærke ville af med aktierne.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ekstra Bladet d.d. stor artikel Ny makker til Santos
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 15.06.05, 16:15
  2. Godt gået, Ekstra Bladet!
    By robbie73 in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 27.05.05, 08:41
  3. Reager mod Ekstra Bladet
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 26.10.04, 15:37
  4. 5 FCK'ere på rundens hold i Ekstra Bladet
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 12:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •