Side 23 af 28 FørsteFørste ... 1320212223242526 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Nu nævnes FCK jo ikke med navn i preeesmeddelsen fra AAB, og da BIF lige har fået solgt Kamil Wilczek idag, så kunne det vel også var Brødby som der var ved at købe en ny angriber... Virker bare rimelig underligt hvis det skulle være FCK som er køberen, men det vides vel ikke før salget er en realitet.

  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Nu nævnes FCK jo ikke med navn i preeesmeddelsen fra AAB, og da BIF lige har fået solgt Kamil Wilczek idag, så kunne det vel også var Brødby som der var ved at købe en ny angriber... Virker bare rimelig underligt hvis det skulle være FCK som er køberen, men det vides vel ikke før salget er en realitet.
    Du har ret i, at det kan virke underligt, hvis det skulle være os. Men man skulle mene, at det ville være endnu mere underligt, hvis BIF skulle være i stand til at lægge et beløb så stort, at AAB er nødt til at udsende en Fondsbørsmeddelelse. Men man ved selvfølgelig ikke med Onkel Jan.....

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis du sad i sæden, så var der nok stadig et krav fra bestyrelsen om, at der skulle laves store salg med stort overskud. :-) Og de store salg (især de store overskud) laver vi ikke ved at købe ældre færdigudviklede spillere. Man håber vel på at lave endnu en Vavro eller Skov og få høj kvalitet ind som kan sælges for en bondegård. Nilsson skal vi nok tjene penge på. Mudra og Biel er lidt sværere at bedømme, men det ser pt. lidt svært ud. Om Kauffmann vil give overskud i længden ved jeg ikke, men potentialet er der nok. Men 25 mio lyder stadig af ret meget for en spiller, som dårligt er fast mand i AAB.

    Hvis der stadig er penge i kassen til at hente de etablerede spillere som Zeca, NDoye, Bjelland, Fischer osv, når der er behov og mulighed for dette, så er jeg egentlig vild med strategien. Fint signal at sende, at hvis man er ung og kæmpe talent i mindre dansk klub, så skal du selvfølgelig til FCK og modnes, vinde et par titler, spille Europæisk og så sælges for en bondegård til en stor liga. Det ligner et mønster med Skov, Stage, Nelsson og nu måske Kauffmann.
    Der er i min optik stor forskel på Skov, Stage, Nilsson og Kauffmann.
    Skov havde bevist sig på et lille hold over længere tid, og vi fik ham for 10 mio. Var det gået i stå for Skov, så havde vi aldrig tabt rigtig mange penge på ham.
    Stage kostede i omegnen af 15 mio., og målt op imod den pris har han fået en god start i klubben. Ham skal vi nok også få tjent penge på - eller få value for money ift. resultater.
    Nilsson har været en dyr mand, men jeg er helt enig med dig i, at vi nok skal tjene penge på ham. Han havde +100 kampe i suppen, gode lederegenskaber, aldrig skadet og en fremtræden rolle på U21. Og han har også spillet et godkendt efterår.
    Kauffmann har spillet en halv god sæson i Superligaen med 7 mål til følge, og han sluttede året af med en skade. Som flere AaB fans er inde på, har han gjort det godt og kommet med noget gå-på-mod, men han mangler stadig meget, og han bliver en udviklingsspiller for os. Jeg synes, at spillere i den kategori bør ligge i lejet som Stage, altså omkring 15 mio.

    Ellers kan jeg godt se matchet. Han er meget lig Corner - et ordentligt skur, som alligevel har god speed, er god på låget og afslutter godt, når han ikke skal tænke for meget over det. Men det kan jo blive fugl og fisk.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #334
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Vi kommer ikke til at smide 25 mio for et talent fra Aab, det er uden tvivl medregnet diverse klausuler. Jeg synes det lyder mere realistisk at prisen ligger omkring 7-15 mio og så er der mulighed for at det stiger til 25 fx hvis han får x antal kampe, scorer x antal mål, vi vinder mesterskabet, kval til CL osv. Biel var jo heller ikke så dyr som han gang på gang bliver skreget op til at have været.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #335
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Kan vel også være, at FCK hellere vil betale ALLE pengene nu - og der så ikke er videresalg osv. Kun de "lovpligtige" ungdomsspillerhåndører... Synes dog stadigvæk det virker som et meget voldsomt beløb!!!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #336
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Tror i ikke at en handel med AaB vil inkludere en spiller der kommer den anden vej.

  11. #337
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Enig i at 25 mio. lyder meget voldsomt, og havde nok forventet nærmere 15 mio.

    Men jeg vil egentligt også gerne vide, hvilke ideer folk har i tankerne, når de siger, at de ville forvalte pengene anderledes. Klimala kostede 30 mio. Adam Buksa, også fra den polske liga, over 4 år ældre end Kaufmann og med et tilsvarende målsnit er også lige solgt for 30 mio. kroner.

    Er spillere - og især angribere - ikke bare blevet meget dyrere?

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #338
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Tror i ikke at en handel med AaB vil inkludere en spiller der kommer den anden vej.
    Tænkte også det samme. Det ville være oplagt at Nikolaj Thomsen røg den anden vej i så fald en handel blev lavet og Nikolaj Thomsen havde en god tid tidligere i netop Aab og kunne gentage hvad Kusk gjorde tidligere ved at genstarte karrieren i Aab

  14. #339
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Enig i at 25 mio. lyder meget voldsomt, og havde nok forventet nærmere 15 mio.

    Men jeg vil egentligt også gerne vide, hvilke ideer folk har i tankerne, når de siger, at de ville forvalte pengene anderledes. Klimala kostede 30 mio. Adam Buksa, også fra den polske liga, over 4 år ældre end Kaufmann og med et tilsvarende målsnit er også lige solgt for 30 mio. kroner.

    Er spillere - og især angribere - ikke bare blevet meget dyrere?
    Mathias Jørgensen blev i vinter solgt for 17 millioner kroner fra OB til New York. Han havde samme alder som Mikkel Kaufmann og imponerede langt mindre i superligaen. Derfor virker 25 millioner kroner måske ikke så mærkeligt.

    Unge angribere er bare så dyre...

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #340
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Det er sgu noget af en transfer hvis den går igennem, og prisen lyder da meget fair? Vi snakker om en 19 årig (som i decideret at være fyldt 19 år for under 3 uger siden) angriber der har scoret 7 mål i sin første halvsæson - og så er han tilmed stor, god på hovedet og hurtig. Jeg vil anbefale folk at se højdepunkter fra deres Sønderjyske kamp i Haderslev, nøj nogle kasser.

    Hvis han udvikler sig i samme tempo er han hurtigt udenfor vores rækkevidde, og skulle han fortsætte sin udvikling hos os, ligner det nemt et 70+ mio salg indenfor 2-3 år.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #341
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af scoringhttp://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/november/randers-fc-aab Se meddelelser
    ...og så er han tilmed stor, god på hovedet og hurtig. Jeg vil anbefale folk at se højdepunkter fra deres Sønderjyske kamp i Haderslev, nøj nogle kasser.
    Her er alle 7 mål:

    http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...onderjyske-aab

    http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...randers-fc-aab

    http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...dsjaelland-aab

    http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...aab-esbjerg-fb

    http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...b-silkeborg-if
    Sidst redigeret af Spinelli : 22.01.20 kl. 22:23


  19. #342
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Jeg vil anbefale folk at se højdepunkter fra deres Sønderjyske kamp i Haderslev, nøj nogle kasser.
    Det er ikke for at være mavesur, men jeg synes ikke, de to mål mod Sønderjyske ligefrem er på nøj-niveau. Men der er et par gode, tørre højrebenshug blandt hans syv mål. Og hans grundteknik ser solid ud, så han skal da sikkert nok blive god. Det bedste ved klippene med ham synes jeg næsten er hans udstråling. Han virker meget upåvirket, og som en, der bare knokler på - ikke ulig Cornelius i hans gyldne halvsæson, da han brød igennem.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #343
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Har en kammerat, der er kæmpe AaB supporter. Spurgte ham til Kauffmann, og han siger:

    "Jeg er ovenud tilfreds, hvis I smider 25 mio. for ham. Knægten har uden tvivl et stort potentiale, og måske kan FCK rykke ham til næste niveau, men han har stadig meget lang vej. Han burde koste MAKS 10 mio., hvor 2-3 af dem er fordi, at vi sælger til samme liga. 25 mio. er seriøst en kongehandel for Aab."
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 23.01.20 kl. 09:01

  21. #344
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Har en kammerat, der er kæmpe AaB supporter. Spurgte ham til Kauffmann, og han siger:

    "Jeg er ovenud tilfreds, hvis I smider 25 mio. for ham. Knægten har uden tvivl et stort potentiale, og måske kan FCK rykke ham til næste niveau, men han har stadig meget lang vej. Han burde koste MAKS 10 mio., hvor 2-3 af dem er fordi, at vi sælger til samme liga. 25 mio. er seriøst en kongehandel for Aab."
    Jeg er ven med en buschauffør. Han siger: "25 mio. er simpelthen alt for billigt. Alene hans navn burde koste det dobbelte. DET ER ET KUP," siger han. Jeg kan også huske FCK-fans herinde, der skrev, at Robert Skov efter den første halvsæson aldrig ville blive til noget og ingen spidskompetencer havde.

    Hvad kan man så bruge den slags anekdoter og enkeltmandsvurderinger til? Ja, det er spørgsmålet.
    Sidst redigeret af Rofl : 23.01.20 kl. 09:28

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #345
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Rofl Se meddelelser
    Jeg er ven med en buschauffør. Han siger: "25 mio. er simpelthen alt for billigt. Alene hans navn burde koste det dobbelte. DET ER ET KUP," siger han. Jeg kan også huske FCK-fans herinde, der skrev, at Robert Skov efter den første halvsæson aldrig ville blive til noget og ingen spidskompetencer havde.

    Hvad kan man så bruge den slags anekdoter og enkeltmandsvurderinger til? Ja, det er spørgsmålet.
    Jeg ved ikke, hvor meget du stoler på buschaufførens indsigt i AaB, men min kammerat er meget sportsinteresseret og har fulgt AaB i tykt og tyndt i ligeså mange år, som jeg har fulgt FCK. Han har i den grad fingeren på pulsen, når det kommer til AaBs trup, og kommer med meget reelle vurderinger af spillere samt deres potentiale i vores fodboldsnakke. Derfor stoler jeg personligt på hans vurdering af Kauffmann, ligesom han nok også ville tage mine ord for gode varer, hvis han bad mig vurdere FCK spillere, han ikke selv har set meget til. Og derfor ville jeg personligt være mere lun, hvis han havde sagt, at det var os, og ikke AaB, der laver en god handel her. Det er jo ikke det samme, som at Kaufmann ikke kan blive en stor succes for FCK.

    Robert Skov sammenligningen giver ikke mening. FCK fansene skrev de indlæg, efter hans første halvsæson i FCK, ikke i Silkeborg. Det var altså efter at have set manden i den hvide trøje. En bedre sammenligning her er Biel, som mange herinde inkl. mig ikke tror på, da manden er uden fremtrædende spidskompetencer og mangler den nødvendige fysisk for at spille i FCK. Jeg hepper i øvrigt selvfølgelig på ham og håber for alt i verden, at han brænder suppen sammen.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •