Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    71 78.89%
  • Uafgjort

    9 10.00%
  • FC Riga vinder

    10 11.11%
Viser resultater 1 til 15 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Imponerende, som du altid er alvidende. Endda på områder du aldrig har beskæftiget dig med. Naturligvis forsikrer fodboldklubberne (de største i DK og alle i fx UK) sig mod de skader (ikke bare løn), der svinger stort den ene vej. Og ja naturligvis æder en forsikringspræmie af profitten; det er ligesom hele præmissen.
    Når du nu har insiderviden om det her, kan du så ikke forklare lidt mere om hvordan det virker. For de lyder underligt, at forsikre sig mod noget der med mere eller mindre garanti sker minimum et par gange om året. Hvad koster det ift hvad klubben får ud af det. Og hvordan kan det overhovedet hænge samme økonomisk? Jeg er med på at Barcelona kan have Messi forsikret, f.eks., da der er en relativ lille (men stadig betydelig) risiko for at han løber ind i en længerevarende skade. Det lyder bare helt vildt at forsikre en klub på holdbasis.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Når du nu har insiderviden om det her, kan du så ikke forklare lidt mere om hvordan det virker. For de lyder underligt, at forsikre sig mod noget der med mere eller mindre garanti sker minimum et par gange om året. Hvad koster det ift hvad klubben får ud af det. Og hvordan kan det overhovedet hænge samme økonomisk? Jeg er med på at Barcelona kan have Messi forsikret, f.eks., da der er en relativ lille (men stadig betydelig) risiko for at han løber ind i en længerevarende skade. Det lyder bare helt vildt at forsikre en klub på holdbasis.
    Jeg er i branchen for forsikring af visse slags energiforretninger, så er på ingen måde inde i detaljer, men ved tilpas meget til, at det er normen.

    Hvorfor lyder det underligt? Alle større firmaer forsikrer sig mod økonomiske sving.

    Jeg forstår ikke spørgsmålet, om hvordan det "overhovedet kan hænge sammen økonomisk"? Ingen har fortalt dig om prisen. Forretningerne/klubberne betaler x $ for at udligne variansen, da denne koster. Præcis af samme grund som, der fx er salg i obligationer på trods af, at aktier giver et større afkast.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg er i branchen for forsikring af visse slags energiforretninger, så er på ingen måde inde i detaljer, men ved tilpas meget til, at det er normen.


    Edit: jeg tvivler stærk på, at forsikring af professionelle sportshold mod skader virker på samme mod som forsikring af foretningsforstyrrende scenarier i mere normale brancher. Og derfor er jeg ikke overbevist om, at du kan transponere din erfaring fra energi over på foldbold.

  5. De følgende 3 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •