Side 12 af 28 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Artiklen siger, at en aftale ifølge danske kilder skulle være tæt på.. Gad vide, om han vil være at finde på træningsbanen, når spillerne møder ind fra ferie 13. januar?
    Hm, jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg generelt har det med Isaac Kiese Thelin. Tjekker man mandens stats ud, har han - bortset fra én sæson, nemlig 17/18 - aldrig været en notorisk målscorer. Og tjekker man hans mål igennem på Youtube, får jeg ret meget Pieros vibe. Han er en fox-in-the-box, der scorer mange af sine mål efter indlæg og oplæg fra holdkammerater, samt laver en hulens masse mål på straffe. Det skal dog nævnes, at jeg aldrig har set manden spille en kamp, så jeg ved ikke, hvor god han er i samspillet.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hm, jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg generelt har det med Isaac Kiese Thelin. Tjekker man mandens stats ud, har han - bortset fra én sæson, nemlig 17/18 - aldrig været en notorisk målscorer. Og tjekker man hans mål igennem på Youtube, får jeg ret meget Pieros vibe. Han er en fox-in-the-box, der scorer mange af sine mål efter indlæg og oplæg fra holdkammerater, samt laver en hulens masse mål på straffe. Det skal dog nævnes, at jeg aldrig har set manden spille en kamp, så jeg ved ikke, hvor god han er i samspillet.
    Han ser ud til at have en rigtig fornuftig boldkontrol og være en dygtig dribler. Han er dog relativt stor, så mon ikke det er derfor, han er havnet på pladsen som striker. Acceleration ser der ikke ud til at være meget af. Som type ser han ud til at minde mere om Zlatan end om Pieros. Men niveauet er åbenbart tættere på Pieros, siden han ikke er nået videre. Dog under alle omstændigheder en spændende type.

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Han ser ud til at have en rigtig fornuftig boldkontrol og være en dygtig dribler. Han er dog relativt stor, så mon ikke det er derfor, han er havnet på pladsen som striker. Acceleration ser der ikke ud til at være meget af. Som type ser han ud til at minde mere om Zlatan end om Pieros. Men niveauet er åbenbart tættere på Pieros, siden han ikke er nået videre. Dog under alle omstændigheder en spændende type.
    Thelins evner som målscorer lader umiddelbart en del tilbage at ønske. Thelin har ifølge Transfermarkt spillet i alt 12.223 minutter med 49 mål til følge svarende til 1 mål per 249 spillede minutter.

    Af disse 49 mål er de 9 scoret i U21 Allsvenskan Norra og de 11 i Allsvenskan. Thelin slog ikke igennem i Bordeaux, Bayer04 Leverkusen og Anderlecht, men har haft et succesfuldt lejeophold i Waasland-Beveren, hvor han scorede 16 mål og hvoraf de 4 blev scoret i samme kamp mod Zulte Waregem.

    Jeg synes, det skriger til himlen, at Thelin ikke er bedre, end det vi har, men det må jo være endnu en spiller med et uforløst potentiale, som Ståle satser på at indfri. Jeg selv siger pænt nej tak.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Thelins evner som målscorer lader umiddelbart en del tilbage at ønske. Thelin har ifølge Transfermarkt spillet i alt 12.223 minutter med 49 mål til følge svarende til 1 mål per 249 spillede minutter.

    Af disse 49 mål er de 9 scoret i U21 Allsvenskan Norra og de 11 i Allsvenskan. Thelin slog ikke igennem i Bordeaux, Bayer04 Leverkusen og Anderlecht, men har haft et succesfuldt lejeophold i Waasland-Beveren, hvor han scorede 16 mål og hvoraf de 4 blev scoret i samme kamp mod Zulte Waregem.

    Jeg synes, det skriger til himlen, at Thelin ikke er bedre, end det vi har, men det må jo være endnu en spiller med et uforløst potentiale, som Ståle satser på at indfri. Jeg selv siger pænt nej tak.
    Men det er jo ikke så afgørende, om han tidligere har banket kasser ind. Hvis det vurderes, at han fungerer godt i vore system, kan modtage bolden med en forsvarsspiller PÅ ryggen og holde fast og fordele videre, så er det jo en super spiller. Det er jo langt hen ad vejen det vi mangler. Pieros er i øvrigt begyndt at udvikle den del af sit spil.
    Nå, men man kan så diskutere, om vi tidligere har haft held med at finde de angribere, der passer i systemet. Der har efterhånden været en del fejlskud. Men jeg trøster mig med, at han er svensker og har været i klubber med pres på. Det er to gode ting. Spillemæssigt kender jeg ham ikke. men han forekommer at have god fysik. Det glædes jeg ved. :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Angriber-positionen er lidt af et puslespil pt., for det er ikke sådan (imo), at vi for alvor mangler en ny angriber her og nu. Pieros har gjort det fornuftigt, N'Doye får noget tiltrængt hvile, så han kan give det allersidste her i foråret, Wind er tilbage om 3 måneder, Santos kommer til at indgå bedre i spillet, og Daramy får bygget mere på.

    Der er reelt 2 ting, som taler for at hente en angriber nu:
    1) Mindst én angriber kommer til at være væk til sommer (N'Doye og/eller Pieros)
    2) Det er meget få angribere, som har fungeret fra dag 1 i klubben, når man også skal medregne indkøringsperioden ift. det taktisk defensive fra angriberne

    Som det ser ud med hvordan truppen ellers er sammensat, så ligner det at vi skal have en angriber, der udover at score mål kan tage imod en lang bold og sende den videre til en medspiller og indgå i noget kombinationsspil. Den evne har N'Doye, men han viser så småt tegn på at være lidt over the hill, så det element kommer vi til at mangle. Pieros besidder ikke denne evne i lige så høj grad. Uanset hvad, kommer der til at være plads til at få en spiller med de evner ind til sommer. Så er spørgsmålet, om den pågældende spiller skal hentes der, eller om man skal give ham en indkøringsperiode på 6 måneder forinden, også selv om det for det meste bliver reserveholdskampe.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #171
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Han er svær at blive klog på ud fra youtube. Nærmest samtlige af hans mål er enten straffe eller indlæg hvor han står umarkeret og scorer et let mål. Man kan selvfølgelig sige at han må være god til at positionere sig når forsvaret tilsyneladende aldrig markerer ham, men jeg sidder lidt og tænker at jeg også kunne have scoret samtlige af de mål han scorer på videoen. Det ligner forsvars- og målmandsspil på absurd niveau. Der er ingen mål hvor han vinder en nærkamp eller gør et eller andet smart der snyder forsvarsspiler. Synes det lugter lidt for meget af Kodro, til at jeg er tryg ved den handel.
    https://www.youtube.com/watch?v=bz92fFwruM8

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #172
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Anders Dreyer meldes på vej til FCM:
    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...ker-i-pl-klub/

    Det syntes jeg er ærgeligt. Jeg husker ham som et ret stort talent.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Anders Dreyer meldes på vej til FCM:
    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...ker-i-pl-klub/

    Det syntes jeg er ærgeligt. Jeg husker ham som et ret stort talent.
    Ja, så stikker det igen lidt i hjertet, at man har kastet det svimlende beløb efter Biel.

    Bevares, Dreyer var nok ikke tilgængelig i sommers, men ofte synes jeg FCM tager nogle mere fornuftige valg.
    Eller også er jeg bare lidt pessimist efter vores sløje efterår...

    Zan

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Hvis Biel ikke leverer det han er købt for til foråret må vi se i øjnene at han er et fejlkøb. Længere er den ikke!!

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #175
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, så stikker det igen lidt i hjertet, at man har kastet det svimlende beløb efter Biel.

    Bevares, Dreyer var nok ikke tilgængelig i sommers, men ofte synes jeg FCM tager nogle mere fornuftige valg.
    Eller også er jeg bare lidt pessimist efter vores sløje efterår...

    Zan
    Ja for so far har Kaba med 4 mål , Brumado med 0 og Paulinho været gudekøb:-)..... ligesom Nelsson, Kalle og tildels Santos har været en katastrofe ;-))))


  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Ja for so far har Kaba med 4 mål , Brumado med 0 og Paulinho været gudekøb:-)..... ligesom Nelsson, Kalle og tildels Santos har været en katastrofe ;-))))
    Sory Kaba skal nu nok vise sig pengene værd for dem, men han kostede jo også omkring 20 mio., hvilket er på niveau med, hvad vi gav for Pieros. Deres to andre indkøb er jeg mere tvivlende overfor, så mon ikke deres rate af fejlskud minder en del om vores. Specielt når man begynder at købe spillere på en lidt højere hylde, hvor forventningerne stiger i takt med prisen, er risikoen for, at de skuffer, naturligt nok højere.

    At pege på Nielson, Kalle og til dels Santos er i øvrigt cherrypicking af værste skuffe. Man kunne have nævnt Grytebust, Bartolec, Oviedo, Bendtner og til dels Pep Biel for at fremhæve det modsatte synspunkt. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #177
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Som andre nævner, så er der ikke den store grund til at kigge specielt på FCM og bruge dem som det fantastiske eksempel, når man vurderer vores indkøb. De har som os haft pletskud (Kaba ligner et, Sørloth var et, Evander er et. mfl) men også et massivt antal missere (flere dyre brasilianere, Dorbyk mfl fra øst og flere "profiler" fra mindre superligaklubber som Reese, Skytte osv). Mon ikke deres hitrate ligner vores ret meget. Endvidere er de (ligesom os) ret gode til at sælge spillere selvfølgelig med Sørloth som et absurd eksempel, hvor stjerne, sol og måne og hans formkurve i samme sekund stod på linje med en nedrykningstruet alt for rig Premier League klub. Det var vist mere held med en perfekt situation fremfor normen.

    Lad os nu bare koncentrere os om os selv og krydse fingre for, at vinterens indkøb (hvis der kommer nogen) rammer plet. Anders Dreyer er imo ikke lige en spiller, som umiddelbart vil passe ind i vores system, ligesom han formæssigt må være et pænt stykke fra storform. Det er jo ikke sådan, at han de seneste sæsoner har høvlet mål ind (eller spillet ret meget overhovedet), hvilket vel også er en af de store anker herinde omkring Thelin, som vi ifølge rygterne prøver at få fat i. Jeg tænker i stedet, at købet af Dreyer (og Vibe) må betyde, at Marcondes ikke kommer tilbage - om ikke andet, så er det da noget, man kan glæde sig over!

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #178
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Sory Kaba skal nu nok vise sig pengene værd for dem, men han kostede jo også omkring 20 mio., hvilket er på niveau med, hvad vi gav for Pieros. Deres to andre indkøb er jeg mere tvivlende overfor, så mon ikke deres rate af fejlskud minder en del om vores. Specielt når man begynder at købe spillere på en lidt højere hylde, hvor forventningerne stiger i takt med prisen, er risikoen for, at de skuffer, naturligt nok højere.

    At pege på Nielson, Kalle og til dels Santos er i øvrigt cherrypicking af værste skuffe. Man kunne have nævnt Grytebust, Bartolec, Oviedo, Bendtner og til dels Pep Biel for at fremhæve det modsatte synspunkt. ;-)

    Helt enig og var nu også bare for at modsvare at alt hvad fcm gør er godt og omvendt hvad vi gør er lort.... der vil , i alle klubber , være fejl samt kongesignings....

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #179
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Som det ser ud med hvordan truppen ellers er sammensat, så ligner det at vi skal have en angriber, der udover at score mål kan tage imod en lang bold og sende den videre til en medspiller og indgå i noget kombinationsspil.
    Uanset hvad, kommer der til at være plads til at få en spiller med de evner ind til sommer. Så er spørgsmålet, om den pågældende spiller skal hentes der, eller om man skal give ham en indkøringsperiode på 6 måneder forinden, også selv om det for det meste bliver reserveholdskampe.
    Prøv at se highlights fra kampene før Wind blev skadet. Han er med i rigtigt mange af vores chancer og kan lige præcis suge bolde til sig i opspillet. Også noget som Ståle har rost ham for.

    Jeg tror i sigselv at Wind+Santos kunne blive en god duo.

    Ja, der er klart plads til en ekstra angriber i truppen omkring til sommer, med Ndoye og Daramy (nok) væk, og Pieros der står med 2 år tilbage på kontrakten. Men om det SKAL være en der kan lægge arm med Sviatchenko ved jeg ikke helt. Og jeg synes ikke Thelins highlight video antyder at han er den type.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  25. #180
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Er ofte kritisk ift. vores indkøb, men lige i forhold til Midtjyllands indkøb denne vinter, så er jeg ikke særlig bekymret.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •