Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
157. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (GULDFEST!)

    139 88.54%
  • Uafgjort

    7 4.46%
  • Brøndby vinder

    11 7.01%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvom vi har vundet, så sidder jeg i hvert stadig med fornemmelsen, at MKK ikke ligefrem dømmer vores vej i ret mange kampe. Det kan sagtens være en fuldstændig forkert antagelse baseret på få tvivlsomme domme samt det faktum, at han er fra Midtjylland, men jeg har altid følt at han har jyske tendenser. Om det har nogen indvirkning mod netop BIF er måske tvivlsomt, men med MKK i en kamp mod jyske hold (især FCM) vil jeg altid være bekymret. Præcis som jeg altid var det med Michael Svendsen og som jyske hold må have været mod os hvis dommeren hed Kim Milton (efter skandalekampen) eller Peter Mikkelsen for at gå endnu længere tilbage.
    Lige i går var det nok mest bifferne, der kunne sidde med fornemmelsen af, at Mads-Kristoffer Kristoffersen ikke ligefrem dømte deres vej. ;-)

    Men fuck det. Mesterskabet er i hus på overbevisende manér. Vi fører med 14 points, har scoret 12 mål flere og lukket 11 mål færre ind end Midtjylland (og mangler i øvrigt kun 4 points i at have optjent dobbelt så mange points som Brøndby i denne sæson). Men vi har jo selvfølgelig også haft marginalerne med os, som Steinlein siger.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Lige i går var det nok mest bifferne, der kunne sidde med fornemmelsen af, at Mads-Kristoffer Kristoffersen ikke ligefrem dømte deres vej. ;-).
    Hvilket bringer mig frem til fejldommen omkring Skov’s scoring. Jeg forstår simpelthen ikke den regel! Jeg er med på at den er der og at den skal sikre at man ikke bare dribler ind og scorer eller lignende men at man ikke opererer med forsætlighed som i mange andre lovtolkninger i splllet er mig en gåde. Jeg mener helt oprigtigt at hvis der på den scoring skulle dømmes frispark (og det skulle der) at så er der noget galt med den regel.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Tror (desværre) heller ikke, at man skal regne med det store røgslør i denne forbindelse. Sad på familietribunen i søndags og kunne se Doye halte ud med et forholdsvis forpint udtryk i ansigtet mens resten af holdet hyldede Kvist. Blev noget bekymret ved den lejlighed, og det har Ståles udmelding selvsagt ikke hjulpet på.

    Og selvom han ikke har scoret mod bøf siden sit comeback, så er det i min bog en klar svækkelse, hvis vi må undvære Damen på søndag. Som opspilsstation og spilfordeler har han været fremragende på det seneste, og hans værdi på defensive dødbolde skal heller ikke undervurderes, så håber i den grad, at han bliver klar, men tvivler.
    HOLD KÆFT, hvor er jeg glad for at have taget fjel her, for hvor er den mand dog vigtig. For the record vil jeg fastholde, at det ikke var røgslør fra klubbens side; han udgik af træningen i onsdags og havde nærmest ikke rørt en bold siden og frem til kampstart i går, så at han går ind og præsterer på det niveau... Satme stærkt.

    CAMPEONES!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Hvornår er man begyndt at sælge sprutflasker i PARKEN? Det kommer jeg ikke til at kunne håndtere mod FCN.....

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Det er helt utroligt som de er BIF liderlige de to. Burde ikke være lovligt at de to skal kommentere
    Hvor ville det være fornyende hvis derby hver anden gang blev sendt på 6/9'eren med Lars Jacobsen og Morten Bruun som kommentatorer.
    Nu var jeg heldigvis i Parken, men det er jo ulideligt bare at se highlights med Frimann/Werge/Sæbøf.

    Werges kommentar i starten af kampen om at Ståle tidligere er sluppet af sted med kritik af Mads Kristoffer Kristoffersen var særlig flæbende og indebrændt. Jeg citerer ordret:

    Frimann: "Det er sådan en kommentar [fra Ståle], som man godt kan få en karantæne for, ik?"
    Werge: "Ja ja, men han slipper af sted med det meste jo. Af en eller anden grund."

    Og så er jeg lige nødt til at nævne, at den bemærkning falder i præsentationen af dagens dommer i det øjeblik dommeren fløjter kampen i gang: Velkommen til derby på 3+!. Så er linjen lagt. På den ene side er det bare børnehaveagtigt og pinligt med sådan en subjektiv kommentar. Men hvis man lægger sin irritation og tanker om journalistik lidt på hylden, så kan man også bare vælge at se det som et indblik i præcis, hvor ondt det gør i Brøndbysympatisørernes stakkels sjæle, at de er i den situation, at skæbnen har så hård mod dem, at de skal sidde og overvære FCK holde mesterskabsfest på deres bekostning – at fru fortuna har valgt at træde på nogle der allerede ligger ned, ved at matche dem mod deres værste rival i den kamp, hvor rivalen bliver dansk mester med en sejr. Hvis man ser sådan på det, så kan det faktisk give selv FCK-fans med den fineste moral et lille stik og lidt gyldent kryderi til en i øvrigt fantastisk kamp.


  10. #66
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvornår er man begyndt at sælge sprutflasker i PARKEN? Det kommer jeg ikke til at kunne håndtere mod FCN.....
    Det har man vist gjort længe til landskampe men har endnu ikke set det i superligaen.
    Desværre er jeg en af dem der misser FCN kampen efter den blev flyttet så får nok heller ikke mulighed for at prøve det denne gang... :-(

  11. #67
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af real_per Se meddelelser
    FCK Guldfejring 2019 Video:


    http://uk.youtube.com/v/ZXyLbJc3bGY
    Camilla Martins 10 minutter(!) lange interview med Fischer og Boilesen fra 15:50 er fanme godt content ...

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #68
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Camilla Martins 10 minutter(!) lange interview med Fischer og Boilesen fra 15:50 er fanme godt content ...
    Hun var i den grad sat lidt på prøve må man sige, hele hendes udtryk igennem det interview er guld værd :)

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Hvor ville det være fornyende hvis derby hver anden gang blev sendt på 6/9'eren med Lars Jacobsen og Morten Bruun som kommentatorer.
    Nu var jeg heldigvis i Parken, men det er jo ulideligt bare at se highlights med Frimann/Werge/Sæbøf.

    Werges kommentar i starten af kampen om at Ståle tidligere er sluppet af sted med kritik af Mads Kristoffer Kristoffersen var særlig flæbende og indebrændt. Jeg citerer ordret:

    Frimann: "Det er sådan en kommentar [fra Ståle], som man godt kan få en karantæne for, ik?"
    Werge: "Ja ja, men han slipper af sted med det meste jo. Af en eller anden grund."

    Og så er jeg lige nødt til at nævne, at den bemærkning falder i præsentationen af dagens dommer i det øjeblik dommeren fløjter kampen i gang: Velkommen til derby på 3+!. Så er linjen lagt. På den ene side er det bare børnehaveagtigt og pinligt med sådan en subjektiv kommentar. Men hvis man lægger sin irritation og tanker om journalistik lidt på hylden, så kan man også bare vælge at se det som et indblik i præcis, hvor ondt det gør i Brøndbysympatisørernes stakkels sjæle, at de er i den situation, at skæbnen har så hård mod dem, at de skal sidde og overvære FCK holde mesterskabsfest på deres bekostning – at fru fortuna har valgt at træde på nogle der allerede ligger ned, ved at matche dem mod deres værste rival i den kamp, hvor rivalen bliver dansk mester med en sejr. Hvis man ser sådan på det, så kan det faktisk give selv FCK-fans med den fineste moral et lille stik og lidt gyldent kryderi til en i øvrigt fantastisk kamp.
    Jeg har altid syntes det var lidt hysterisk. Hos Werge, kan jeg måske godt tyde et eller andet. Hos Frimann egentlig ikke.

    Anyways, så er jeg totalt enig i at den kommentar du nævner er helt hjernedød.

    Og den er jo så inkompetent at jeg nærmest synes at det var noget Copenhagen Sundays (eller lign) skulle konfrontere dem med; hvordan de journalistisk kan lukke sådan en gang lort ud - og ikke engang underbygge med den / de specifikke situation(er) de taler om.
    Gad faktisk godt høre et forsvar af det - hvordan det mon lyder.

    Zan

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Og den er jo så inkompetent at jeg nærmest synes at det var noget Copenhagen Sundays (eller lign) skulle konfrontere dem med; hvordan de journalistisk kan lukke sådan en gang lort ud - og ikke engang underbygge med den / de specifikke situation(er) de taler om.
    Gad faktisk godt høre et forsvar af det - hvordan det mon lyder.

    Zan
    Set i lyset af hvor meget 3+ elsker at hive situationer frem som de gør kontroversielle, eller hvordan de elsker at udpege dommerfejl, så kunne det da bestemt være morsomt at se kommentatorerne under samme lup. :-)

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Hvilket bringer mig frem til fejldommen omkring Skov’s scoring. Jeg forstår simpelthen ikke den regel! Jeg er med på at den er der og at den skal sikre at man ikke bare dribler ind og scorer eller lignende men at man ikke opererer med forsætlighed som i mange andre lovtolkninger i splllet er mig en gåde. Jeg mener helt oprigtigt at hvis der på den scoring skulle dømmes frispark (og det skulle der) at så er der noget galt med den regel.
    Tænkte præcis det samme. Sommetider er regler jo indført med en fuldstændig indlysende baggrund, og her er det at man skal tage sparket som et skud på mål, i stedet for at skubbe bolden fem meter frem og hamre til den, eller drible den ind selv – og derfor må man ikke lave en selv-aflevering. Det ville være nemt at indføre en regel om forsæt her, for ingen afslutter jo nogensinde på den måde med vilje – selv hvis man kunne, ville det være alt for hasarderet, for ingen aner hvor bolden er på vej hen.

    På samme måde som der ikke er nogen grund til at straffe folk for deres klodsethed, er der jo heller ingen grund til at beskytte dem. Der er ingen årsager i selve spillets ånd, der gør at et mål som det her fortjener at blive underkendt – hvilket det bliver af den ene grund, at målmanden er så dårlig med sine fødder, at han endte med at miste sin gode plads på mål for Manchester City ;-)

    https://www.youtube.com/watch?v=amuwUeZlFXg

    På den anden side har dommerne misset det i store kampe før, f.eks. i Champions League forrige år ...

    https://www.youtube.com/watch?v=JqRjoSI4AHI

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    På samme måde som der ikke er nogen grund til at straffe folk for deres klodsethed, er der jo heller ingen grund til at beskytte dem. Der er ingen årsager i selve spillets ånd, der gør at et mål som det her fortjener at blive underkendt – hvilket det bliver af den ene grund, at målmanden er så dårlig med sine fødder, at han endte med at miste sin gode plads på mål for Manchester City ;-)
    Den kedelige forklaring er vel bare, at så er der ikke så meget at diskutere ved kendelsen (hvis den opdages)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Den kedelige forklaring er vel bare, at så er der ikke så meget at diskutere ved kendelsen (hvis den opdages)
    Præcis. Ikke at der ville være meget at diskutere ved netop dette; når man går på røven i skudøjeblikket er forsættet vist ikke værd at anerkende.

    Men det går alligevel den modsatte vej nu, hvor man skal til at gå fra en "spille bolden forsætligt med hånden"-regel til en "gøre sig unaturligt bred"-regel. At det så formentlig ender med at gøre hands-vurderingerne til et endnu større shitshow end det allerede er nu, er en helt anden sag ;-)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    30

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    I højtalerne sagde at de at der blev kastet med fyrværkeri fra Brøndbyafsnittet mod nedre C, kunne dog intet se fra min plads på C 10, nogen der kan kaste lys over hvor slemt det var? Uanset hvad må det vel være en alvorlig sag for disciplinærudvalget.

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (05/05 2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af The Tommynator Se meddelelser
    I højtalerne sagde at de at der blev kastet med fyrværkeri fra Brøndbyafsnittet mod nedre C, kunne dog intet se fra min plads på C 10, nogen der kan kaste lys over hvor slemt det var? Uanset hvad må det vel være en alvorlig sag for disciplinærudvalget.
    Der blev smidt et lys eller en røgbombe over i nederste hjørne af C kort tid efter start. Det var vist også der hvor dommeren stoppede kampen et øjeblik.

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  2. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42
  3. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •