Se afstemningsresultater: Er lydniveauet fra højttalerne for højt på nedre c?

Stemmeafgivere
108. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja Keld. Du har fat i den lange ende. Kom nu SLO eller lign. Gør noget!

    87 80.56%
  • Nej Keld, din sure gamle mand. Alt er godt.

    21 19.44%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Lydniveauet af højttalere på Nedre C

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Lydniveauet af højttalere på Nedre C

    Ja, så er vi der igen. Lydniveauet på nedre c er i mine øjne alt for højt. Det er nærmest umuligt at tale med sin sidemand uden at råbe. Jeg gider det ikke mere. Jeg plejer at komme til kampen 45-60 min. før kampen. Det er nu ændret til ca. 5 min.
    Pauseunderholdningen i dag er et godt eksempel. Fint med børn og bla, bla, bla til dem der gider det. Men hvorfor skal jeg tvangsindlægges til det, når jeg egentlig hellere vil høre om mine venners uge eller lign.?
    Derfor denne afstemning. Er det bare mig der er træt af det? Og hvis ikke er der så nogen der vil/kan gøre noget ved det? Det er seriøst ødelæggende for min oplevelse til kampene.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    CSL

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Ingen problemer med lydniveauet på C14.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Ingen problemer med lydniveauet på C14.
    Giver håb, at lydniveauet kan være uden problemer på C14. Håber på noget lignende på C6.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Står på C3. Synes ikke det var anderledes end normalt - altså passende. Man kan altid ønske at gå på "mute" når gøgleren leger i pausen, men ellers fint fint...

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Jeg mener mest det er lige efter kampen det er irriterende. Når stadion er festklar efter en sejr og vil synge for hinanden og spillerne og så POW, poprock BS der overdøver alle, på højeste lydniveau. Det er så tonedøvt.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. De følgende 11 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Lydniveauet af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Giver håb, at lydniveauet kan være uden problemer på C14. Håber på noget lignende på C6.
    I takt med at gennemsnitsalderen på C stiger og stiger, bliver problemet mindre og mindre, da vi efterhånden har nået en alder, hvor vi alligevel ikke kan høre noget. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg mener mest det er lige efter kampen det er irriterende. Når stadion er festklar efter en sejr og vil synge for hinanden og spillerne og så POW, poprock BS der overdøver alle, på højeste lydniveau. Det er så tonedøvt.
    Bare en lille note: Jeg lagde mærke til i lørdags, at Minds of 99's 'Stjerner på himlen', der jo af uvisse grunde spilles efter kampene nu, blev udskudt til spillerne var færdige nede ved B-tribunen. Det var ganske udmærket; hellere lade folket lave lyden.

    Hvorefter dens tågehorn-intro så gik i gang for fuld hammer samme sekund spillerne gik over mod de tilbageværende på Nedre C ;-) Ikke den store belønning for tålmodigheden. Kan den sang ikke bare udgå?


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    32

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Gøgleren var forbi C efter en række henvendelser om dette. På C6 blev der i fællesskab med de fans, som stod omkring højtaleren skruet ned. Der har været problemer med forstærkerne på det gamle anlæg, og de er blevet repareret. Det har givet et forhøjet lydindtryk at højtalerne igen er på fuld kraft.

    Det tyder dog på at at niveauet igen var for højt i lørdags, og jeg havde selv opfattelsen af at jeg kunne høre mig selv temmeligt voldsomt uden min in-ear (lyd i ørene) ved underholdningen i pausen.

    Status: Der skal skrues ned, men samtidig gør vi opmærksom på at højtalerne dækker flere rækker på C tribunen. Dvs står man under en højtaler kan dette føles højt, men 4-5 rækker nede er det tåleligt. Sådan er systemet, og sådan er vores stadion opbygget.
    Ideen om at lyd-dække hele Nedre C med mindre højtalere er under udarbejdelse. I mellemtiden må vi finde et niveau som ikke giver høreskader, selvom det betyder at I misser mine dårlige jokes fra plænen.
    Lad os skrives ved herinde efter d.20.10.

    Vh. Simon V.


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af SimonV Se meddelelser
    Gøgleren var forbi C efter en række henvendelser om dette. På C6 blev der i fællesskab med de fans, som stod omkring højtaleren skruet ned. Der har været problemer med forstærkerne på det gamle anlæg, og de er blevet repareret. Det har givet et forhøjet lydindtryk at højtalerne igen er på fuld kraft.

    Det tyder dog på at at niveauet igen var for højt i lørdags, og jeg havde selv opfattelsen af at jeg kunne høre mig selv temmeligt voldsomt uden min in-ear (lyd i ørene) ved underholdningen i pausen.

    Status: Der skal skrues ned, men samtidig gør vi opmærksom på at højtalerne dækker flere rækker på C tribunen. Dvs står man under en højtaler kan dette føles højt, men 4-5 rækker nede er det tåleligt. Sådan er systemet, og sådan er vores stadion opbygget.
    Ideen om at lyd-dække hele Nedre C med mindre højtalere er under udarbejdelse. I mellemtiden må vi finde et niveau som ikke giver høreskader, selvom det betyder at I misser mine dårlige jokes fra plænen.
    Lad os skrives ved herinde efter d.20.10.

    Vh. Simon V.
    Har i nogensinde fået tilkendegivelser om at musik før kampen, i pausen og efter kampen, forbedre stadionoplevelsen? (Med undtagelse af enkelttilfælde som CL hymne, tsunami og we are the champions eksempelvis)

    Jeg spørger naturligvis fordi jeg ser rigtig mange ønsker om at stoppe med at spille musik og endnu ikke er stødt på modsætningen.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Har i nogensinde fået tilkendegivelser om at musik før kampen, i pausen og efter kampen, forbedre stadionoplevelsen? (Med undtagelse af enkelttilfælde som CL hymne, tsunami og we are the champions eksempelvis)

    Jeg spørger naturligvis fordi jeg ser rigtig mange ønsker om at stoppe med at spille musik og endnu ikke er stødt på modsætningen.
    Et ganske godt spørgsmål.
    Jeg er måske nok typen, som egentlig ikke er specielt begejstret, når jeg til sammenkomster ikke kan høre, hvad andre siger, og i samme boldgade bliver jeg træt af (den alt for høje) musik på stadion meget hurtigt. Derudover giver musikken bare så lidt stemning sammenlignet med de syngende tilskuere, at det virker helt sindssygt at have så meget ikke-kamprelateret både før og efter kamp. Nu har vi jo rent faktuelt en fanbase, som ikke blot står på nc og tygger parkdog og bliver høreskadet imens.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Lydniveauet af højttalere på nedre c

    Jeg vil bare ønske de spillede max højt! Det vil forstærke min tinnitus som overdøver stemmerne i mit hoved.
    Das NT

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    32

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Hej Skroder.
    Nej det har vi ikke, og det har jeg også svært ved at forestille mig skulle ske. I foråret deltog små 2500-3000 fans i diverse afstemninger omkring playlisten på stadion per kamp. Mit bud er at musikken er med til at løfte og bidrage til stemningen ved at komme på stadion, og det er de flestes holdning.

    Dog skal der tages forbehold for:
    Lyd-niveau: Er det baggrunds musik eller er det tsunami niveau?
    Hvilket leder til:
    timingen: Hvornår spilles der, hvornår har tribunen vokalen.

    Eksempel: 10 minutter efter dørene er åbnet. Få på C, mange på Familietribunen (der spilles musik) Spillerne løber ind på banen - Sektionen synger. (Star Wars - derefter ikke musik) Pausen: Efter reklamer, vi spiller et Gun´s´Roses nummer. Efter slutfløjt, vi venter med musik til spillerne er ved Familietribunen.. Osv, osv.
    Dvs. Der kigges på hvor det giver mening at spille musik, og hvor det ikke gør. Den del kigger vi nærmere på. Der er ingen grund til at tage unødig musik-tid, hvis stemningen er til noget andet.

    Vh.
    Simon V

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Citat Oprindeligt indsendt af SimonV Se meddelelser
    Hej Skroder.
    Nej det har vi ikke, og det har jeg også svært ved at forestille mig skulle ske. I foråret deltog små 2500-3000 fans i diverse afstemninger omkring playlisten på stadion per kamp. Mit bud er at musikken er med til at løfte og bidrage til stemningen ved at komme på stadion, og det er de flestes holdning.

    Dog skal der tages forbehold for:
    Lyd-niveau: Er det baggrunds musik eller er det tsunami niveau?
    Hvilket leder til:
    timingen: Hvornår spilles der, hvornår har tribunen vokalen.

    Eksempel: 10 minutter efter dørene er åbnet. Få på C, mange på Familietribunen (der spilles musik) Spillerne løber ind på banen - Sektionen synger. (Star Wars - derefter ikke musik) Pausen: Efter reklamer, vi spiller et Gun´s´Roses nummer. Efter slutfløjt, vi venter med musik til spillerne er ved Familietribunen.. Osv, osv.
    Dvs. Der kigges på hvor det giver mening at spille musik, og hvor det ikke gør. Den del kigger vi nærmere på. Der er ingen grund til at tage unødig musik-tid, hvis stemningen er til noget andet.

    Vh.
    Simon V
    Hej Simon V
    Jeg tror ikke, du kan sætte lighedstegn mellem at deltage i en afstemning til playlisten og til positiv omkring musik generelt. Og jeg tror faktisk heller ikke at du har ret i at flertallet ser musikken som et bidrag til bedre stemning. Tværtimod.
    Jeg synes, det kunne være spændende at køre en 2-3 kampe helt uden musik for at prøve det af.


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    252

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Jeg har stået på den samme plads på C3 i +15 år og det er først inden for det sidste års tid, at jeg er begyndt at klage over volumen. Oftest med et tweet til FC København Live, om at mine trommehinder bløder... Nogen gange bilder jeg mig ind, at det har en effekt.

    Jeg klager også over musikvalget - primært monoton hiphop og minds of 99 - men det er kun til sidemanden... :)
    Åbent brev til PS&E: "Ej heller har vi medfølelse med de fans, der gang på gang har gjort Parkens endetribune til et socialrealistisk totalteater."

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    32

    Re: Lydniveaut af højttalere på nedre c

    Sortsnak: Yes, se mit svar længere oppe.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lydniveauet på anlægget i Parken
    By Alexander in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 23.02.15, 19:08
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.04.14, 22:05
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.08.07, 15:08
  4. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.12.06, 14:13
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 13.05.06, 21:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •