Se afstemningsresultater: Hvordan ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • København vinder

    34 82.93%
  • Uafgjort

    3 7.32%
  • Sønderjylland vinder

    4 9.76%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 55

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Hvis de to straffespark var blevet dømt imod os, så var denne tråd nok på mere end 2 sider.

    Man glemmer hurtigt dommerhjælp og husker det modsatte til evig tid.

    Nå videre, det bliver spændende mod FCM.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Så enig!

    Sjoveste gennemgående SoMe tema i går:”Hvis straffe nr.2 skal dømmes, så vil der blive straffesparksfest i de kommende kampe!”
    Til det kan jeg kun sige: JA TAK!
    Jeg betaler ikke for at se hverken brydning eller håndbold, - og jeg har ALDRIG forstået, hvorfor det at hive en mand ned uden for feltet, som altid giver et frispark og oftest et gult kort, - skal være fuldstændigt gratis inde i feltet?
    Der må jeg sgu nok indrømme, at jeg er på team Glenn mht straffe nr to. Man kan alene på det hjørnespark finde 3-4 forseelser begge veje i samme dur som Gregos på Nielsson. Nielsson er bare så klog (snu/udspekuleret) at kaste sig og får dermed et straffe. Sådan som reglerne fortolkes nu, så ville jeg sgu også klynke, hvis straffet var gået den anden vej.

    Om de så skal fortolkes anerledes kan selvfølgelig diskuteres. Men nu fortolkes de nu en gang som de gør, og så er straffet imo tyndt.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Hvad er det for 3-4 forseelser begge veje i samme dur du kan se der bliver begået? Se nedenstående screenshot. Jeg kan se SE begå 3-4 straffespark, men ikke se der bliver begået noget af FCK spillerne.
    https://twitter.com/PHedemark/status...11745814900739

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hvad er det for 3-4 forseelser begge veje i samme dur du kan se der bliver begået? Se nedenstående screenshot. Jeg kan se SE begå 3-4 straffespark, men ikke se der bliver begået noget af FCK spillerne.
    https://twitter.com/PHedemark/status...11745814900739
    Ser man klippet så holdes og skubbes der begge veje (på alle dødbolde), omend (jeg godt kan se at) Sønderjyskes er værre på netop denne. Men Nielsson kan sagtens blive på benene i situationen og jeg synes den er halvtynd ud fra, hvad dommerne normalt tillader. Du kan også kigge på deres hjørne 2.15 inde i klippet her https://www.fck.dk/nyhed/highlights-...0-soenderjyske Der har både Zeca og Pierre fat på samme måde i deres modstander, de lægger sig bare ikke ned.

    Som jeg skrev, så kan man sagtens være imod nuværende praksis, hvor man (især forsvarerne) får lov til at holde, skubbe og screene (mest det angribende hold), men som reglerne fortolkes pt. (og det må trods alt være det, som Glenn kan forholde sig til) så er den tynd, og lignende forseelser kan formentlig findes i begge retninger på langt de fleste dødbolde.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Ham SE spilleren kan sgu da bare lade være med at hive og flå i Nelsson. Han har fat med begge hænder og det går på ingen måde begge veje, da Nelsson slet ikke rører ved ham. Bagved står der endnu en SE klovn og nærmest tager kvælertag på Damen og hiver ham ud banen via hans kvælertaggreb. Igen rører NDoye slet ikke ved SE spilleren. Det er to gigantiske straffespark i den situation på de to FCK spillere der er tættest på bolden i min verden. Jeg kan ikke vurdere den anden situation, da kameraerne ikke fokuserer på det. Kan godt se at Zeca har fat i ham, så måske de også blev snydt for et straffe der? Det gør dog ikke det andet straffe mindre.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Ham SE spilleren kan sgu da bare lade være med at hive og flå i Nelsson. Han har fat med begge hænder og det går på ingen måde begge veje, da Nelsson slet ikke rører ved ham. Bagved står der endnu en SE klovn og nærmest tager kvælertag på Damen og hiver ham ud banen via hans kvælertaggreb. Igen rører NDoye slet ikke ved SE spilleren. Det er to gigantiske straffespark i den situation på de to FCK spillere der er tættest på bolden i min verden. Jeg kan ikke vurdere den anden situation, da kameraerne ikke fokuserer på det. Kan godt se at Zeca har fat i ham, så måske de også blev snydt for et straffe der? Det gør dog ikke det andet straffe mindre.
    Ja det kan han da. Det går under Frimanns evige floskel om, at "han giver dommeren muligheden for at fløjte". Jeg er helt med på. at kigger man i regelbogen så er der straffe. Men man er nødt til at kigge på, hvordan regelbogen normalt fortolkes, og så dømmes disse ikke ret ofte, i hvert fald ikke hvis den angribende spillerlader være med at lave svanens død som Nielsson. Det er derfor, at det er så vigtigt at dommerne holder en linje igennem kampene og at de alle holder samme linje. Ellers aner spillerne ikke, hvad der accepteres i en given situation.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Skulle der ikke have været gult/rødt på ham der slagter daramy, lige efter at daramy planter ham som et træ i harzen? Det er vel en direkte hævnaktion.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Nu vi er ved dommerdiskussionen, kunne jeg egentlig godt tænke mig at åbne lidt op for en diskussion om de mange hovedskader vi ser i efterhånden hver kamp (måske det hører en anden tråd til).. Falk måtte lade sig udskifte i går, efter Hassans MMA-skalle, men der blev hverken delt kort ud og ej heller diskuteret af kommentatorerne, hvorvidt det burde koste Hassan et kort at lave så voldsom en "hoved-tackling"... Hvorfor er det, at man accepterer når en spiller kommer for sent med hovedet, og pander en modstander en decideret skalle, mens man på lignende forseelser, som begås med fødderne (eller, handskerne som vi så i BIF sidste uge) takserer det som hensynsløst spil der koster enten gule eller røde kort.. Jeg er helt med på, at Hassan går efter bolden, men når nu han ikke når den, og i stedet nikker Falk en skalle, som koster ham en udskiftning, så er det i min bog hensynsløst spil, der skal takseres med minimum et gult kort. Var Hassan kommet glidende ind fra siden med knopperne forrest, med den intention at spille bolden, og havde Falk lige akkurat nået at fjerne bolden, således at Hassan var strøget ind i Falks bentøj, ja så havde den jo kostet enten gul eller rød.. I min verden skal der langt større fokus på den voldsomhed og hensynsløshed der ofte udvises i de her hovedstøddueller, og så må de spillere som ikke når bolden, straffes på samme måde som de var blevet, hvis de havde tacklet med fødderne.


  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ingen tvivl om, at dommeren ikke var god i går, men jeg er ikke sikker på, at hans fejldomme gik så entydigt vores vej. Når jeg ser det første straffespark i langsom gengivelse, kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre fra dommerne, om det i virkeligheden er den forkerte spiller, alle fokuserer på. Det er svært at se endegyldigt fra den ene vinkel, men det kunne godt se ud, som om Sønderjyskes Luijckx' (nummer 5) ganske let tæmmer bolden med sin højre arm.
    Jeg vil gerne indskyde, at jeg allerede i aftes var sikker på at det måtte være det, han dømte for, for på storskærmen så man godt det der lignede armkontakt fra manden, de kalder Løjks. Så mens alle stod og grinede af hvor røvbilligt straffesparket var, virkede det som den mest logiske forklaring. Det virkede så efterfølgende som om det alligevel ikke var tilfældet.

    Når det så er sagt, så havde det formentlig været et straffe efter de nyeste regler om naturlig armposition, men for mig forklarer det mest af alt hvor latterlige de nyeste regler er. For som de anvendes, er det nu totalt sekundært med ting som om bolden kommer uventet fra nært hold, om man prøver at få armen væk, og frem for alt: Om man har forsæt til at spille bolden med armen. FIFA og IFAB har igen gjort en del for at spolere et ellers simpelt spil.

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nu vi er ved dommerdiskussionen, kunne jeg egentlig godt tænke mig at åbne lidt op for en diskussion om de mange hovedskader vi ser i efterhånden hver kamp (måske det hører en anden tråd til).. Falk måtte lade sig udskifte i går, efter Hassans MMA-skalle, men der blev hverken delt kort ud og ej heller diskuteret af kommentatorerne, hvorvidt det burde koste Hassan et kort at lave så voldsom en "hoved-tackling"... Hvorfor er det, at man accepterer når en spiller kommer for sent med hovedet, og pander en modstander en decideret skalle, mens man på lignende forseelser, som begås med fødderne (eller, handskerne som vi så i BIF sidste uge) takserer det som hensynsløst spil der koster enten gule eller røde kort.. Jeg er helt med på, at Hassan går efter bolden, men når nu han ikke når den, og i stedet nikker Falk en skalle, som koster ham en udskiftning, så er det i min bog hensynsløst spil, der skal takseres med minimum et gult kort. Var Hassan kommet glidende ind fra siden med knopperne forrest, med den intention at spille bolden, og havde Falk lige akkurat nået at fjerne bolden, således at Hassan var strøget ind i Falks bentøj, ja så havde den jo kostet enten gul eller rød.. I min verden skal der langt større fokus på den voldsomhed og hensynsløshed der ofte udvises i de her hovedstøddueller, og så må de spillere som ikke når bolden, straffes på samme måde som de var blevet, hvis de havde tacklet med fødderne.
    Interessant diskussion. Det må vel være fordi at man antager, at ingen går hensynsløst ind i en duel med eget hoved som "våben".

    Nu har jeg forøvrigt set duellen igennem flere gange på Viaplay, og lige den her er imo nærmest definitionen for et hændeligt uheld. Begge kigger på bolden, begge går lige meget efter den og forøvrigt er det Hassan som rammer bolden (og ikke Falk) og også ham, som hopper først. Skal nogen have kort her, så kan det imo i hvert fald ikke være Hassan. Hassan udgik også efter sammenstødet.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    458

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg vil gerne indskyde, at jeg allerede i aftes var sikker på at det måtte være det, han dømte for, for på storskærmen så man godt det der lignede armkontakt fra manden, de kalder Løjks. Så mens alle stod og grinede af hvor røvbilligt straffesparket var, virkede det som den mest logiske forklaring. Det virkede så efterfølgende som om det alligevel ikke var tilfældet.

    Så kampen hjemme fra sofaen, og der så det også ud som om at det var deres nummer 5, der havde hands på, men de stoppede den langsomme gengivelse hver gang lige før bolden kom over til ham.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det virkede så efterfølgende som om det alligevel ikke var tilfældet.
    Har dommeren efterfølgende været ude at kommentere situationen, eller hvad får dig til at sige det?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu har jeg forøvrigt set duellen igennem flere gange på Viaplay, og lige den her er imo nærmest definitionen for et hændeligt uheld.
    Det var også mit umiddelbare indtryk i Parken. Kan man se den igen et sted, hvis man ikke har Viaplay?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kan han da. Det går under Frimanns evige floskel om, at "han giver dommeren muligheden for at fløjte". Jeg er helt med på. at kigger man i regelbogen så er der straffe. Men man er nødt til at kigge på, hvordan regelbogen normalt fortolkes, og så dømmes disse ikke ret ofte, i hvert fald ikke hvis den angribende spillerlader være med at lave svanens død som Nielsson. Det er derfor, at det er så vigtigt at dommerne holder en linje igennem kampene og at de alle holder samme linje. Ellers aner spillerne ikke, hvad der accepteres i en given situation.
    Jeg er ret sikker på, at det dømmes fordi Nelsson hives ned lige foran dommeren. Han skal jo være både døv, blind og dum - hvilket jeg normalt også antager han er - for at overse det straffe. Rigtig mange af de holdeforseelser i feltet ved dødbolde dømmes netop ikke, fordi de er så umulige at overskue, da feltet gerne ligner det rene kaos når bolden afleveres. I dette tilfælde er det bare sådan, at Luijckx (edit: Grecko Jacobsen) laver forseelsen lige midt i dommerens synsfelt, og så er det godt nok svært ikke at dømme den.

    Det er jo netop blevet indskærpet af UEFA, at dommerne skal slå ned på holden i feltet i denne sæson. Det er indskærpet sammen med de nye regler for hands. Der er nemt når VAR er på, og derfor ser man næsten igen holden i de ligaer med VAR, men det udelukker jo ikke, at de ikke skal dømmes i Suppen, når dommeren kan se det hele udspille sig.
    Sidst redigeret af Devil : 04.11.19 kl. 16:36

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der må jeg sgu nok indrømme, at jeg er på team Glenn mht straffe nr to. Man kan alene på det hjørnespark finde 3-4 forseelser begge veje i samme dur som Gregos på Nielsson. Nielsson er bare så klog (snu/udspekuleret) at kaste sig og får dermed et straffe. Sådan som reglerne fortolkes nu, så ville jeg sgu også klynke, hvis straffet var gået den anden vej.

    Om de så skal fortolkes anerledes kan selvfølgelig diskuteres. Men nu fortolkes de nu en gang som de gør, og så er straffet imo tyndt.
    Det er selvfølgelig en fin balance, hvornår der skal dømmes noget på hjørnespark. Der vil altid være holdesituationer og oftest går de begge veje. I situationen mellem Nelsson og Jakobsen er der tale om, at Nelsson, med lovlige midler, får kæmpet sig fri fra Jakobsens markering og Jakobsen vælger så at holde fast i Nelsson, så han ikke kan nå frem til bolden, der ellers kom i det forreste område. Om Nelsson smider sig eller ej kan jeg ikke afgøre (det gør han nok, men nu handler holdesituationer ikke om spilleren kan holde sig på benene eller ej), men det er klart at Jakobsen holder så godt fast, at han forhindres i at tage et skridt frem. Holdesituationer er ikke en af dem, der skal være satsede, hensynsløse eller udføres med unødig stor kraft, før der kan dømmes frispark og jeg vil sige, at den er dømt lige efter bogen. Hvis den ikke skal dømmes, så kan man næsten kun dømme dem, hvor en spiller decideret er ved at få flået trøjen af og det er bestemt ikke hensigten.

    Du kan i øvrigt ikke finde 3-4 lignende forseelser på det hjørnespark. Der er selvfølgelig de sædvanlige små holdesituationer, men her er der typisk tale om spillere der har fat i hinanden eller skubber hinanden. Den eneste anden mulige situation som jeg kan se, er Bengtsson, der bliver holdt rundt om nakken (og den skal også dømmes, hvis bolden kommer derind og Bengtsson ikke kan nå frem til den).

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nu vi er ved dommerdiskussionen, kunne jeg egentlig godt tænke mig at åbne lidt op for en diskussion om de mange hovedskader vi ser i efterhånden hver kamp (måske det hører en anden tråd til).. Falk måtte lade sig udskifte i går, efter Hassans MMA-skalle, men der blev hverken delt kort ud og ej heller diskuteret af kommentatorerne, hvorvidt det burde koste Hassan et kort at lave så voldsom en "hoved-tackling"...
    Hassan skulle skam også have været advaret, hvilket ville være den anden advarsel. Han kommer netop for sent i duellen og med for høj fart og dommeren takserer den jo faktisk til frispark (hvor de fleste andre kalder den slags situationer for ’tilfældigt’ sammenstød – derfor kan man heller ikke bruger ’hændeligt uheld’ som forklaring). Det var ikke den eneste advarsel der glippede, men mon ikke den eneste årsag til at den ikke blev givet var, at Hassan allerede havde en advarsel.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 18.08.19, 17:53
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •