Se afstemningsresultater: Donation eller kompensation?

Stemmeafgivere
65. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Donation

    36 55.38%
  • Kompensation

    29 44.62%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: Donation eller kompensation?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Donation eller kompensation?

    Sæsonkortholdere har fået en mail med følgende ordlyd:

    Vi nærmer os nu afslutningen på en meget speciel efterårssæson for alle F.C. Københavnere. Det har ærligt talt været en tung tid for jer som fans og for os som klub. Vi har savnet jer helt enormt på tribunerne, fordi det er oplevelserne sammen med jer, vi kommer på arbejde for hver dag. Ikke desto mindre har der også været flere lyspunkter i en svær tid, og opbakningen har været overvældende.

    Vi nærmer os nu det tidspunkt, hvor du som sæsonkortholder eller abonnent skal tage stilling til, om du ønsker at donere sit sæsonkort- eller abonnementskøb til klubben, eller om du ønsker kompensation.

    Det er vigtigt at fremhæve, at vi kun taler om kompensation for efteråret, da vi ikke kender udsigterne for foråret i forhold til Covid-19.


    Så nu vil jeg gerne lodde stemningen herinde. Hvad vælger du at gøre?


    Mvh,
    Z
    All Criminals Are Bastards

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Zetterstedt Se meddelelser
    Så nu vil jeg gerne lodde stemningen herinde. Hvad vælger du at gøre?


    Mvh,
    Z
    Jeg har endnu ikke modtaget mail, så ved ikke om det er en mulighed denne gang, men burde du ikke give en tredje mulighed: "Klubben beholder mine penge og jeg får rabat på næste års sæsonkort" ?

    Jeg synes der er markant forskel på det og så kompensation hvor pengene går ud af klubkassen.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lundberg_aus_Lolland Se meddelelser
    Jeg har endnu ikke modtaget mail, så ved ikke om det er en mulighed denne gang, men burde du ikke give en tredje mulighed: "Klubben beholder mine penge og jeg får rabat på næste års sæsonkort" ?

    Jeg synes der er markant forskel på det og så kompensation hvor pengene går ud af klubkassen.
    Jeg har ikke fået mailen med præcisering endnu. Jeg har kun fået en advisering om at de vil sende en mail i næste uge. - Den med ordlyden fra indlæg #1

    Jeg har ikke besluttet mig endnu, da jeg ikke aner hvad det specifikt går til. Jeg kommer til at beslutte mig når jeg får at vide hvad dette er.

    Hvis det vitterligt er for at forbedre fanoplevelsen, så foreslår jeg at pengene investeres (fornuftigt) i truppen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Donation eller kompensation?

    Jeg har ikke bestemt mig endnu, men i betragtning af hvor talentløst klubben bliver drevet i det her efterår, så har jeg ikke det store behov for at støtte den økonomisk i øjeblikket.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #5
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Donation eller kompensation?

    Kompensation.... Som et statement for min utilfredshed med the state of things i dette lortede efterår

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Donation eller kompensation?

    Helt klart donation. Jeg har så mange glæder (og for tiden mange sorger, der alt andet lige sætter glæderne i et andet lys - hvem drømmer sig ikke tilbage til Jumboligaen?), at jeg ikke ville kunne bære at skulle gå konkurs, uden at jeg havde gjort hvad jeg kunne for at bidrage.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Donation eller kompensation?

    Som den agtværdige Hr. Peter Straarup engang til en journalist sagde dengang Danske Bank var noget ved musikken, og han blev spurgt om banken havde lyst til at hjælpe til med at rydde op efter Den Færøske Bankskandale:

    "De må forstå at et aktieselskab drives til fordel for aktionærerne".

    Jeg kan ikke huske at vi stamkunder blev tilbudt andel af det udbytte, som ejerne trak ud af virksomheden i 2017. Det er derfor fint for mig, hvis PS&E adresserer det, man kan kalde for det temporale aspekt ved en donation - eller vi kan se det som en egentlig risikovillig investering.

    Giver ejerne forpligtende garantier om en kapitaludvidelse, der matcher donationen eller tilbagebetaling (begge dele i bred forstand), før de trækker udbytte ud til sig selv, når vinden vender igen?
    Sidst redigeret af Bopa : 30.11.20 kl. 12:27
    Mvh,
    Bopa


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Giver ejerne forpligtende garantier om en kapitaludvidelse, der matcher donationen eller tilbagebetaling (begge dele i bred forstand), før de trækker udbytte ud til sig selv, når vinden vender igen?
    Næh...men samme dag, som man - på klubbens opfordring - skal tage stilling til om man har lyst til at trække 1000 spænd ned i Hjemmetronen, så Lars Seier slipper billigere, hvad skuer så ens øje?

    Denne herlige video, hvor man kan se klubbens administrerende direktør ydmygt hengive sig til sin egen selvfedme nedsænket i en balje af generisk markedsføringsidioti.

    Stop jer selv, klovne.
    Mvh,
    Bopa


  11. #9
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Donation eller kompensation?

    Jeg tænker, at FCK har fået en pose penge for selvsamme video. Så det går vel meget godt i spænd at man går tiggergang hos sponsorer samtidig med man gør det hos fans? Jeg vil tværtimod bliver forarget, hvis jeg ikke så initiativer fra den kommercielle side.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Donation eller kompensation?

    Har doneret tll lyd/lys på nedre C... Anede ikke vi havde lys - lyd = lort. Tænker $ givet godt ud!

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Næh...men samme dag, som man - på klubbens opfordring - skal tage stilling til om man har lyst til at trække 1000 spænd ned i Hjemmetronen, så Lars Seier slipper billigere, hvad skuer så ens øje?

    Denne herlige video, hvor man kan se klubbens administrerende direktør ydmygt hengive sig til sin egen selvfedme nedsænket i en balje af generisk markedsføringsidioti.

    Stop jer selv, klovne.
    Der kastede jeg lige lidt op i munden��

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Donation eller kompensation?

    Hejsa,

    Jeg bliver kun forarget hvis nogen bilder sig selv ind at det der flytter jakkesæt.

    Nej, klubben - eller Rigets Tilstand, som man grandiost italesætter det internt - er i en gigantisk krise, både sportsligt og økonomisk.

    Samme dag man reelt går tiggergang blandt stamkunderne på grund af det, så mener Lars Bo at det er relevant at præsentere "en dag i bullshitbingo-CEOens liv", der rammer næsten samtlige klichéer om moderne, danske ledere (med succes, har Lars Bo det?), der blot mangler lidt perfekt familieliv og en gåtur med fruen nede ved vandet for at være komplet. Jeg bliver opfordret til at betale for klubbens lysanlæg, mens han er ude og shoppe og drikke latte og divertere med Ted Talks og generisk Powerpoint-ledelse.

    Som jeg skrev i det tidligere indlæg - i den situation at man går tiggergang hos stamkunderne er der mere brug for oplæg til og dialog om rammerne for vores evt. investering i klubben og dens overlevelse end flere introduktioner til Lars Bos marketingsdrevne forretningsfilosofi. Jeg har fattet at samarbejdspartnerne skal brunnæses, men der er hul i skroget, simpelthen.
    Mvh,
    Bopa


  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Donation eller kompensation?

    Sidste gang valgte jeg at donere pengene til klubben. Denne gang går jeg efter kompensation. De små hundrede millioner kroner der blev betalt i udbytte i 2017, samt andre lidet flatterende ting fra denne tråd, har gjort min lyst til at donere pengene forsvindende lille.
    Sidst redigeret af Outpatient : 03.12.20 kl. 22:53

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Har doneret tll lyd/lys på nedre C... Anede ikke vi havde lys - lyd = lort. Tænker $ givet godt ud!
    Der er vel ingen hemmelighed, at lyden på Nedre C (og resten af stadion) er lort, men lys? Har klubben ikke lige for et års tid siden installeret et helt nyt Crazy Daisy-lysanlæg i hele Parken? Hvad er det for noget lys, man kan donere til?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Der er vel ingen hemmelighed, at lyden på Nedre C (og resten af stadion) er lort, men lys? Har klubben ikke lige for et års tid siden installeret et helt nyt Crazy Daisy-lysanlæg i hele Parken? Hvad er det for noget lys, man kan donere til?
    Virker lyd/lys pakken ikke mest som det bedste man lige kunne komme på at tilbyde C-segmentet, når der nu var konkrete projekter til de øvrige tribuner, som man måske ikke forventer alle vil lægge pung til?
    Lyset er jo lige fikset, ret fedt, og det er min oplevelse at lyden er lige skidt i hele Parken.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Corona: Donation eller kompensation, hvad har du valgt?
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 21.04.20, 21:56
  2. Donation til Danmarks Indsamling 2011
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 26.01.11, 16:04

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •