Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Skakt tweaker addon

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Skakt tweaker addon

    Hello skakteurs!

    Jeg har gået og rodet med et skuffeprojekt med, at lave et par tweaks til skakten og det ser ud til at virke så jeg tænkte, at andre måske kunne have glæde af det :)

    Der er implementeret to funktioner, autosuggest på navn når man starter et shout samt highligt af ens eget navn hvis man bliver nævnt i skakten. Skidtet er lavet som addon i ens browser og kører ovenpå sidelinien - det kører altså kun lokalt. For at køre det kræver det addon'et Greasemonkey til Firefox eller tilsvarende Tampermonkey i Chrome.

    Highlight ser således ud:


    ... og autosuggest ser således ud:


    Hvis det er noget man har lyst til at bruge er det ret simpelt:

    1. Hent Tampermonkey til Chrome her eller Greasemonkey til Firefox her
    2. Gå derefter herind https://openuserjs.org/scripts/morteng/Skakt_tweaker og tryk "Install"
    3. Genstart browser
    4. Gå til sidelinien og skakt løs som du plejer :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Halløj

    Efter sidelinien/skakten blev opgraderet passede det gamle addon ikke længere til strukturen. Jeg har derfor nørdet lidt med det igen og fået funktionaliteten til at virke igen, både highlight og autosuggest. Der er også inkluderet lidt stylingforbedringer til skakten så den ligner sig selv igen.

    - Highlight på nick i skakten
    - Autosuggest på nick i inputfeltet (virker kun med folk der er online)
    - Fuldkærmsmode for at simulere bbb.sidelinien.dk





    Installation foregår på samme måde som før.
    1. Hent Tampermonkey til Chrome her eller Greasemonkey til Firefox her
    2. Gå derefter herind https://openuserjs.org/scripts/morteng/Skakt_tweaker og tryk "Install"
    3. Genstart browser
    4. Gå til sidelinien og skakt løs som du plejer :)
    Sidst redigeret af rmjdk : 05.06.15 kl. 09:42
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Skakt tweaker addon

    Og det kan tilføjes at det også virker uden problemer med Tampermonkey i Safari.

    Tak for det!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Halløj

    Efter sidelinien/skakten blev opgraderet passede det gamle addon ikke længere til strukturen. Jeg har derfor nørdet lidt med det igen og fået funktionaliteten til at virke igen, både highlight og autosuggest.
    Spildt arbejde.
    Skakten bliver ændret ved udgangen af januar.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Spildt arbejde.
    Skakten bliver ændret ved udgangen af januar.
    Spildt arbejde ved jeg nu ikke, det er egentlig mest lavet for mig selv for hyggens skyld.

    Derudover er der ret lang tid til udgangen af januar. Og af nysgerrighed, hvad er grunden til at der først sker noget ved udgangen af januar?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Skakt tweaker addon

    Jobbe prøver at joke med dig.

    Jeg tror faktisk han er ret tilfreds. I december blev det meldt ud at der ville blive ændret i skakten ved udgangen af januar.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Spildt arbejde ved jeg nu ikke, det er egentlig mest lavet for mig selv for hyggens skyld.

    Derudover er der ret lang tid til udgangen af januar. Og af nysgerrighed, hvad er grunden til at der først sker noget ved udgangen af januar?
    Jeg synes bestemt heller ikke, at det er spildt arbejde! Jeg har desværre ikke selv fået afprøvet dit projekt, men jeg glæder mig til det.

    Min kommentar var en joke, der gik på, at det i december blev meldt ud fra Admin, at Skakten kun så ud som den gjorde midlertidigt.
    Den januar, der omtales, er 2015, så vi glæder os alle meget :-)


    EDIT: ...eller det jeske siger
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg synes bestemt heller ikke, at det er spildt arbejde! Jeg har desværre ikke selv fået afprøvet dit projekt, men jeg glæder mig til det.

    Min kommentar var en joke, der gik på, at det i december blev meldt ud fra Admin, at Skakten kun så ud som den gjorde midlertidigt.
    Den januar, der omtales, er 2015, så vi glæder os alle meget :-)


    EDIT: ...eller det jeske siger
    Ah okay :) Man skal ikke være længe væk, før en intern joke flyver henover hovedet på én.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Goddaw

    Jeg har lavet en dims mere. Adblock har været en gave de seneste par år, men efterhånden begynder flere sider at have en anti-adblock advarsel og siden bliver ubrugelig med mindre man slår adblock fra. Så jeg har kastet mig ud i at lave en "anti anti-adblock" udvidelse til Chrome og Firefox. Indtil videre er det kun jp.dk, eb.dk, politiken.dk og tipsbladet.dk den opfanger, men sig frem hvis der er andre der skal under kniven.

    Der skal bruges Greasemonkey til Firefox, og Tampermokey til Chrome for at få det til at køre.

    Man kan klikke "Install" her hvis man skulle have lyst til at prøve
    https://openuserjs.org/scripts/morte...l_danske_sites
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    100

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Jeg har lavet en dims mere. Adblock har været en gave de seneste par år, men efterhånden begynder flere sider at have en anti-adblock advarsel og siden bliver ubrugelig med mindre man slår adblock fra. Så jeg har kastet mig ud i at lave en "anti anti-adblock" udvidelse til Chrome og Firefox. Indtil videre er det kun jp.dk, eb.dk, politiken.dk og tipsbladet.dk den opfanger, men sig frem hvis der er andre der skal under kniven.
    Tak. Det ser ud til at fungere som det skal. Til gengæld ser det også ud til, at det får søgefiltrene på EDBpriser til at forsvinde. Har du mulighed for at whiteliste filtrene (eller hele siden)?

  17. #11
    UnaX er offline Nil Satis Nisi Optimum!
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    283

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af AndaKbh Se meddelelser
    Tak. Det ser ud til at fungere som det skal. Til gengæld ser det også ud til, at det får søgefiltrene på EDBpriser til at forsvinde. Har du mulighed for at whiteliste filtrene (eller hele siden)?
    For at tilføje her kan jeg se at det går ind og spærrer for for funktioner i Confluence og Jira, hvilket gør det helt ekstremt svært at lade som om man arbejder. Dog kan man, i hvert fald i Firefox, blot klikke på Greasemonkey logoet og deaktivere når man er på en side. Måske det virker med Tampermonkey også?
    'Don't forget boys, one Evertonian is worth twenty Liverpudlians.' - Brian Labone
    UnaX's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Ahoy!


    Det kan til tider være frustrerende at skakte i fred på job, mens der er irriterende, arbejdsomme, kolleger eller kunder på nakken. Navnligt hvis der dukker et link op i skakten og det klør lidt i fingeren for at kigge - og der samtidig ikke er meldt NFSW. Så jeg har dimset lidt videre og lavet noget preview af billedlinks i skakten, ved at holde musen henover linket.



    Man kan også vælge om der skal være linjeskift, eller ej:




    Hvis det frister er fremgangsmåden den samme
    1. Hent Tampermonkey til Chrome her eller Greasemonkey til Firefox her
    2. Gå derefter herind https://openuserjs.org/scripts/morteng/Skakt_tweaker og tryk "Install"
    3. Genstart browser
    4. Gå til sidelinien og skakt løs som du plejer :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #13
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Skakt tweaker addon

    Kan den også laves til at vise preview på twitter-links og Facebook-opslag?
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Skakt tweaker addon

    Så kom der twitter preview på, youtube og facebook kommer også en dag.

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  23. De følgende 15 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Skakt tweaker addon

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Hello skakteurs!

    Jeg har gået og rodet med et skuffeprojekt med, at lave et par tweaks til skakten og det ser ud til at virke så jeg tænkte, at andre måske kunne have glæde af det :)

    Der er implementeret to funktioner, autosuggest på navn når man starter et shout samt highligt af ens eget navn hvis man bliver nævnt i skakten. Skidtet er lavet som addon i ens browser og kører ovenpå sidelinien - det kører altså kun lokalt.
    Kan du også lave det sådan, at ens eget navn bliver highlightet, hvis ens øgenavn nævnes? (TL = Thomas L, -s = -smølle, Idiot = Pede, etc.)
    Thomas L

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvilken skakt er mest sinket?
    By DB Niks in forum Diverse
    Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 18.04.14, 01:45
  2. En skakt til håndbold
    By Elisabeth in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 01.02.07, 01:00
  3. Skakt og Sidelinien generelt går kold..
    By Sibusiso in forum Kontoret
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.11.05, 19:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •