Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 118

Emner: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Jeg sammenligner ikke Dubai og betting, det er blot eksempler på sager, hvor jeg synes ledelsen agerer tonedøvt.
    Jeg har heller ikke noget problem med øl, betting og cigaretter for den sags skyld. Men synes jeg, at det er klogt endsige sympatisk
    at reklamere for de varer på min fodboldklubs trøjer? Nej. Hvorfor burde være indlysende. På sigt blir det vel nok også forbudt. FC behøver vel ikke vente på det.
    Carlsbergs marketing-strategi er at interagere med fansene og aktivere deres produkt i den sammenhæng. Unibet går efter den rå synlighed. Måske skulle man være glad for, at det ikke er modsat - og over at vi samlet får fingre i mere af den i professionel fodboldsammenhæng så vigtige skejs.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Jeg sammenligner ikke Dubai og betting, det er blot eksempler på sager, hvor jeg synes ledelsen agerer tonedøvt.
    Jeg har heller ikke noget problem med øl, betting og cigaretter for den sags skyld. Men synes jeg, at det er klogt endsige sympatisk
    at reklamere for de varer på min fodboldklubs trøjer? Nej. Hvorfor burde være indlysende. På sigt blir det vel nok også forbudt. FC behøver vel ikke vente på det.
    Det synes jeg så absolut vi gør jo.. Altså vente på det... Så længe det politisk er vedtaget, at reklamer for alkohol og betting er lovlige i Danmark, så er vi selvfølgelig i vores gode ret til at følge de retningslinier. Hvor går grænsen ellers? Du får det i øvrigt til at lyde som om, at vi rent faktisk er i en position, hvor vi bare kan vælge frit på alle hylder - og i øvrigt ignorere de økonomiske konsekvenser.. Men vi er altså hverken Google, Apple eller Microsoft.. Vi er sindsygt hårdt presset af Corona-situationen, så selvom du, og mange andre, synes vi bare skal ignorere alle økonomiske aspekter, og blot handle ud fra et eller andet tårnhøjt moralsk kompas, som langt overstiger de regler, der generelt gælder i samfundet, så er realiteterne altså bare ikke til den slags forskønnede holdninger.. Ikke hvis man vil drive en dansk topklub, der skal give konkurrenterne økonomisk baghjul i hvert fald...

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Jeg sammenligner ikke Dubai og betting, det er blot eksempler på sager, hvor jeg synes ledelsen agerer tonedøvt.
    Jeg har heller ikke noget problem med øl, betting og cigaretter for den sags skyld. Men synes jeg, at det er klogt endsige sympatisk
    at reklamere for de varer på min fodboldklubs trøjer? Nej. Hvorfor burde være indlysende. På sigt blir det vel nok også forbudt. FC behøver vel ikke vente på det.
    Jeg har det generelt svært med at man sætter sig op på en hest så høj, at man har svært ved at nå jorden, blot for at tilfredsstille minoritets-interesser. Det skal kun ske hvis det i øvrigt styrker værdiskabelsen i forretningsmodellen.

    Den dag, der kommer samfundsmæssig opbakning til synspunktet, vil det givet blive ophøjet til lov og så må klubben indrette sig. Men det ligger på ingen måde i de politiske kort at fremsætte sådan et forslag, så din påstand om, at det på sigt bliver forbudt, det tror jeg ikke. Så tror jeg det er et mere sandsynlige scenarie branchen kigger ind i, at de kan blive underlagt nogle reguleringer fsva. kontrol, markedsføring mm.

    I valg af sponsor synes jeg, at det handler langt mere om den rette mærke-til-mærke strategi og der synes, jeg at Unibet er en oplagt partner. Jeg ville have haft det sværere med Libresse eller Glens legendariske reklame for 100g Bland-selv-slik :-)
    Goldbæks Højrefod

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Lige for at være helt sikker, så betyder det at intet af det som bruges i forbindelse med at oddse på fodboldkampe rent faktisk går til det “lokale” foreninger?

    Hvilket også vil sige at de reklamer for Danske Spil er fuld af løgn, da de da vist nok kører en hel del på udlodningsmidlerne, og de sætter disse sammen med deres odds reklamer?
    Om du spiller på væddemål hos Unibet, eller Oddset hos Danske Licens Spil, gør ingen forskel i forhold til udlodningsmidlerne. Men det er selvfølgelig sandt, at man hos Danske Licens Spil bidrager til statskassen da de lægger overskuddet her i modsætning til internationale virksomheder.

    De lyver næppe om deres tilskud til udlodningsmidlerne, men de er ganske dygtige til at udnytte synergierne mellem monopolet (lotteri) og deres licenserede butik i deres kommunikation.

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg har det generelt svært med at man sætter sig op på en hest så høj, at man har svært ved at nå jorden, blot for at tilfredsstille minoritets-interesser. Det skal kun ske hvis det i øvrigt styrker værdiskabelsen i forretningsmodellen.

    Den dag, der kommer samfundsmæssig opbakning til synspunktet, vil det givet blive ophøjet til lov og så må klubben indrette sig. Men det ligger på ingen måde i de politiske kort at fremsætte sådan et forslag, så din påstand om, at det på sigt bliver forbudt, det tror jeg ikke. Så tror jeg det er et mere sandsynlige scenarie branchen kigger ind i, at de kan blive underlagt nogle reguleringer fsva. kontrol, markedsføring mm.

    I valg af sponsor synes jeg, at det handler langt mere om den rette mærke-til-mærke strategi og der synes, jeg at Unibet er en oplagt partner. Jeg ville have haft det sværere med Libresse eller Glens legendariske reklame for 100g Bland-selv-slik :-)
    Det er altså en MEGET lille hest, hvis du skal kunne nå jorden mens du sidder på den : )
    h

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Den dag, der kommer samfundsmæssig opbakning til synspunktet, vil det givet blive ophøjet til lov og så må klubben indrette sig. Men det ligger på ingen måde i de politiske kort at fremsætte sådan et forslag, så din påstand om, at det på sigt bliver forbudt, det tror jeg ikke. Så tror jeg det er et mere sandsynlige scenarie branchen kigger ind i, at de kan blive underlagt nogle reguleringer fsva. kontrol, markedsføring mm.
    Det er gået lidt i sig selv i Danmark efter at branchen selv satte en del ting i søen sidste år for at gøre det sværere at spille – i øvrigt netop under stort politisk pres.

    Men indgreb er næppe længere væk end at politikere er vågne og ser, hvad der sker i Storbritannien og Spanien, når der er dukket for mange bookmakere op på trøjerne. De mere højlydte af SoMe-reaktionerne på denne nyhed er formentlig noget, der sagtens kunne give politikere blod på tanden herhjemme.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er gået lidt i sig selv i Danmark efter at branchen selv satte en del ting i søen sidste år for at gøre det sværere at spille – i øvrigt netop under stort politisk pres.

    Men indgreb er næppe længere væk end at politikere er vågne og ser, hvad der sker i Storbritannien og Spanien, når der er dukket for mange bookmakere op på trøjerne. De mere højlydte af SoMe-reaktionerne på denne nyhed er formentlig noget, der sagtens kunne give politikere blod på tanden herhjemme.
    Der er vel væsentlig forskel på regulering og forbud. Der er mig bekendt ingen forbud i de to lande og forestille et folketing vil lukke en hel milliard industri. Doubt it. De skal nok lige lande på benene igen efter mink-sagen. Det at lukke en hel industri vil være yderst usædvanlig i et demokratisk samfund.
    Goldbæks Højrefod

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Der er vel væsentlig forskel på regulering og forbud. Der er mig bekendt ingen forbud i de to lande og forestille et folketing vil lukke en hel milliard industri. Doubt it. De skal nok lige lande på benene igen efter mink-sagen. Det at lukke en hel industri vil være yderst usædvanlig i et demokratisk samfund.
    Øjeblik, jeg tror vi taler lidt forbi hinanden nu. Jeg læste det, hilarius skrev, som at et forbud mod trøjesponsorater kunne være på vej, som i UK og Spanien. Ikke som at spil bliver forbudt.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nej, det her om skatten var ikke hele historien.

    Udlodningsmidlerne kommer direkte fra driften af Danske Lotteri Spil.
    Overskuddet fra Danske Licens Spil – Oddset, Tips osv – går til statskassen.

    Så det er én ting at kigge på selskabsskatten, men det Brian går gennem København og praler af er hvor resten havner henne. "Så vi tager ikke en del af dine gevinster og giver dem væk," var ordene.

    https://youtu.be/xyiU6CXhZYU
    Det er ikke ment som et forsvar af Unibet. Derimod at jeg ikke forstår den store glæde for Danske Spil som nogle udtrykker herinde.

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Det er altså en MEGET lille hest, hvis du skal kunne nå jorden mens du sidder på den : )
    Tror selv Das NT og Mgt09 vil kunne nå jorden på disse heste..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    https://podcasts.apple.com/dk/podcas...444747389?l=da

    Mediano Magasinet har lavet en udsendelse, bl.a. med deltagelse af Kristian Hertz.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Det er ikke ment som et forsvar af Unibet. Derimod at jeg ikke forstår den store glæde for Danske Spil som nogle udtrykker herinde.
    Nå ja, nu sagde du, at de var fulde af løgn. Men der er altså en væsentlig forskel på, hvor hele overskuddet ender, når skatten er betalt. De har dog fået et rap over nallerne for ikke at være gode nok til at skelne mellem de to grene af koncernen:

    https://bureaubiz.dk/forbrugerombuds...e-spil-slogan/

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Øjeblik, jeg tror vi taler lidt forbi hinanden nu. Jeg læste det, hilarius skrev, som at et forbud mod trøjesponsorater kunne være på vej, som i UK og Spanien. Ikke som at spil bliver forbudt.
    Sorry - den har jeg så misset.

    I et populistisk øjeblik kan politikkerne selvfølgelig godt lade sig rive med, men det vil godt nok være en beslutning med svært dårlige vilkår for forankring ift. at adressere en problematik omkring ludomani.

    Et trøjesponsorat er et medie, er det specifikt mediet der vil forbydes i den henseende eller er det et generelt annonceringsforbud på tværs af medier? Rent juridisk er der så hjemmel til det set i lyset af den sag der kørte ved EU-domstolen i slutningen af 00'erne mellem bettingfirmaer på nettet på den ene side og de nationale Lotteri selskaber på den anden side? Er problemet med Ludomani så voldsomt at man vil reducere muligheden for at to virksomheder kan skabe en givtig markedsøkonomisk synergi ved at indgår forretningsaftaler (der estimeres at være ca. 10.000 ludomaner i DK)? Vil man i virkeligheden adresserer problemet med 10.000 ludomaner, der vil jo stadig være reklamer for bettingselskaber, der vil være nøgleklubber og mm. så problemet vil man vel dårligt i adressere, ikke en gang i marginalt omfang.

    Jeg vil selvfølgelig ikke underkende regeringens hang til populistiske beslutninger, men umiddelbart synes jeg, at en beslutning af sådan en karakter vil kræve en væsentlig underbygning, som på flere fronter vil være svær at etablere.
    Goldbæks Højrefod

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Et reelt (i)problem ved unibet, men også ved carlsberg, er at begge logoer ikke må stå børnetøjet, og det er sådan set fint nok. Men det betyder også at drengene i 8-12 års alderen ikke kan få en “ægte” fck spillertrøje, og det er et problem, man helst skal have med i overvejelserne i valg af hovedsponsor.

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Et reelt (i)problem ved unibet, men også ved carlsberg, er at begge logoer ikke må stå børnetøjet, og det er sådan set fint nok. Men det betyder også at drengene i 8-12 års alderen ikke kan få en “ægte” fck spillertrøje, og det er et problem, man helst skal have med i overvejelserne i valg af hovedsponsor.
    Sjovt. Jeg har alle dage misundt børnene og deres trøjer uden logo.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  2. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  3. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.12.12, 22:54
  4. Hvor mange søger job hos Unibet?
    By GhostInTheShell in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 20.02.04, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •