Side 37 af 57 FørsteFørste ... 273435363738394047 ... SidsteSidste
Viser resultater 541 til 555 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #541
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg synes godt nok der er meget rygsvømmeri omkring Højlund :). Jeg er med på de fleste tog fejl og at det kan ske, men det var tydeligt han havde noget. Han er vel historisk det dårligste salg - Højlund ud for småpenge og ubrugelige spillere ind. Tror egentlig bare det hedder - I tog fejl.

    Bøving er umiddelbart en lignende situation, men mindre tydelig. Det er dog en dansk U-21 landsholdspiller, som er inde i en rigtig god udvikling da vi sælger ham billigt og igen er dem vi køber/beholder i stedet virkelig dårligt arbejde.

    Det her gør jo ikke at talenter vælger FCK som ungdomsklub i fremtiden, så det virker som en kort- og langtsigtet dårlig deal. Nu har jeg ikke engang fået nævnt nogle andre talenter - som fx Hjulmand
    Sidst redigeret af superestrella : 18.01.23 kl. 17:02

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #542
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes godt nok der er meget rygsvømmeri omkring Højlund :). Jeg er med på de fleste tog fejl og at det kan ske, men det var tydeligt han havde noget. Han er vel historisk det dårligste salg - Højlund ud for småpenge og ubrugelige spillere ind. Tror egentlig bare det hedder - I tog fejl.
    Uden at jeg har nærlæst diverse indlæg igen, så er det da mit indtryk, at flere inklusiv jeg selv jo netop skriver, at vi må have vurderet Højlund forkert. Men det ændrer jo stadig ikke på, at jeg personligt er temmelig overrasket (og det er mildt formuleret) over hans succes. Helt ærligt så kunne jeg ikke se ret meget potentiale i ham som FCK-spiller, da de forcer jeg kunne se (fart, kontraspil) slet ikke matcher til vores typiske kampforløb i superligaen. Det som vi typisk bruger en angriber til som at holde i bolden, deltage i spillet, lægge den af og fylde i feltet (tænk N'Doye, Wind, Corner i form), det kunne han i det jeg så for FCK ikke ret godt. Jeg har kun set højdepunkter af hans mål i Sturm Graz og Atalanta og ikke hans deltagelse i spillet etc, og de mål han scorer bekræfter for mange måls vedkommende, hvad vi vidste - han er en rigtig god kontraspiller. Til gengæld så jeg har set lidt for landsholdet i testkampene inden VM og her faldt han ret meget igennem præcis, som jeg havde forventet ud fra mit billede af ham. Det er dog klart, at da han har succes og da der er rygter om, at han trækker interesse fra kæmpe klubber, så undervurderer jeg ham jo nok, hvorfor du selvfølgelig har ret i, at jeg (og andre) i hvert fald i en vis grad har taget fejl. Lad os nu lige se, hvor langtidsholdbar han er...

    Og så vil jeg gerne udfordre dit synspunkt om, at dette er et historisk dårligt salg. Det er jeg nemlig uenig i. Vi solgte jo ikke en spiller, som havde bombet mål ind i ligaen (her kunne han ikke ramme en ladeport fra en meters afstand). Vi solgte en spiller som godt nok havde scoret nogle mål i Europa, men som i ligaen var røget en del ned af angriberhierarkiet og som havde lange udsigter til fast spilletid. Og som man åbenbart ikke troede det store på - det var måske en fejl, men ikke desto mindre sagen. Så er jeg med på, at erstatningerne har været en komplet joke, men en vurdering af salget må være uafhængigt af dette. Ja det kan da godt være, at Højlund ville have eksploderet i succes her - pilene pegede nok mere på modsatte situation, hvor man havde sluppet ham endnu billigere et halvt år senere.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Bøving er umiddelbart en lignende situation, men mindre tydelig. Det er dog en dansk U-21 landsholdspiller, som er inde i en rigtig god udvikling da vi sælger ham billigt og igen er dem vi køber/beholder i stedet virkelig dårligt arbejde.
    Synes du virkelig, at han var inde i en rigtig god udvikling? Jeg synes mere, at det lignede en spiller som var gået i stå udviklingsmæssigt, og som havde brug for at komme et andet sted hen. Som jeg skriver længere oppe, så havde jeg foretrukket en lejeaftale (det tror jeg også klubben havde), men det var næppe muligt på højt nok niveau (som djurlander nævner et sted). Dem vi hentede/beholdte i stedet var forøvrigt bl.a. Daramy og Claesson, hvilket næppe er dårligt arbejde. Jeg er klar over, at du nok primært tænker på Mukairu (hentet et halvt år før), men om man virkelig ville kunne sende ham afsted til en pris i nærheden af Bøvings salgspris er jeg ret tvivlende overfor. Havde man valget mellem de to (og Bøving gerne ville blive), så er jeg da enig i, at det var den forkerte beslutning. Men igen, så var Thorup nok ret meget over dette valg (han ønskede at beholde noget fart) og han er her af flere grunde ikke længere. Det er forøvrigt også mit indtryk, at Bøving meget gerne ville afsted.


    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det her gør jo ikke at talenter vælger FCK som ungdomsklub i fremtiden, så det virker som en kort- og langtsigtet dårlig deal. Nu har jeg ikke engang fået nævnt nogle andre talenter - som fx Hjulmand
    Igen jeg er nok ikke helt enig. Hvorfor skulle dette være vildt afskrækkende på talenter? Lige nu kan man fremvise et hold med Hakon, Roony, Jelert, VK, Daramy og til dels Clem og Lund. Samtidig kan vi vise, at selv hvis man ikke formår at bryde igennem i FCK som Højlund og Bøving, så er vores uddannelse så god, at man alligevel kan komme meget langt i karrieren. Det må da være noget nær det bedste reklame man kan have for en ungdomsafdeling.

    Mht Hjulmand som du nævner, så er han vel også et eksempel på, hvor god vores uddannelse må være. Men at bruge ham som endnu et eksempel på en kikset strategi forstår jeg intet af. Det er 4½ år siden han forlod FCK, og det er vel først indenfor det sidste års tid, hvor han er nået et niveau, som vil være rigtigt interessant for os. Skulle vi have ventet på det? Og hvordan skulle han have udviklet sig til nuværende niveau i FCK, når han ikke ville have fået kampe på 1. holdet? Forøvrigt købte Lecce ham for blot 170.000 Euro i Østrig, så han var vel dårligt en kæmpe stjerne der heller.


  4. #543
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvor er det dog irriterende med VK… Jeg var overbevist om at ingen klubber ville give +80 mio. - men det er jo et bud der er umuligt at sige nej til. Jeg forstår gerne at VK gerne vil afsted, men er jeg den eneste der sidder med følelsen af at det er for stort et spring lige nu?

    Ville synes den her handel var tusinde gange bedre, hvis den var sket i sommerpausen efter endnu et dansk mesterskab til VK..
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #544
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    @K@sper jeg forstår udemærket hvad folk skriver og dit indlæg er så et bevis på mit “rygsvømmeri” (det er sagt med et glimt i øjet). “Vi tog fejl, efterfulgt af en laaaang forklaring hvorfor i tog fejl og at det i øvrigt ikke kan kaldes at tage fejl fordi bl.a bl.a bl.a.” det er bare lidt morsomt at læse.

    Sandheden er at alle klubber tager fejl og laver fejl - dem har FCK også flere af igennem tiderne, men i mine øjne er Højlund bare den største. Jeg synes netop man tydeligt kunne se knægten havde krummer og fejlen bliver i mine øjne større af hele pakken… dem der blev hentet, det forventede salg af Wind, satset på et endnu mindre prøvet talent osv. At jeg kalder det den største fejl, det kan sagtens være en diskussion værd, men jeg tror bestemt han havde været god for FCK også. Han gav mig seriøse Delaney, Corner vibes… altså et stort talent, som bare lige manglede at knække den sidste kode.

    Bøving blev i mine øjne bragt i spil for tidligt og jeg synes ikke at han var god nok i forhold til alt den spilletid han fik (af nød, da andre køb var elendige), men efter et stykke tid, så kom der flere og flere gode præstationer og så sender man ham så afsted… det forstod jeg hellere ikke rigtigt. Vi manglede ham i øvrigt da Biel blev solgt og Corner skadet.

    Vi fans tager ofte fejl - men jeg forventer at mere af den sportslige ledelse

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #545
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvor er det dog irriterende med VK… Jeg var overbevist om at ingen klubber ville give +80 mio. - men det er jo et bud der er umuligt at sige nej til. Jeg forstår gerne at VK gerne vil afsted, men er jeg den eneste der sidder med følelsen af at det er for stort et spring lige nu?

    Ville synes den her handel var tusinde gange bedre, hvis den var sket i sommerpausen efter endnu et dansk mesterskab til VK..
    WTF 150 millioner for VK ?? - https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...r-kristiansen/

    Hvis det er sandt så er det altså bare med at sælge. Javel VK er god, men 150 mil god ??

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #546
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Så ka vi købe Bisseck : )
    h

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #547
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    WTF 150 millioner for VK ?? - https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...r-kristiansen/

    Hvis det er sandt så er det altså bare med at sælge. Javel VK er god, men 150 mil god ??
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #548
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    Det er vel ikke noget nyt i at millioner flyder ned igennem systemet til aktionærer. Det sker jo i alle klubber. Thats the way it works.

    Men altså det handler jo om at have en kompetent sportslig ledelse som kan forvandle det fastsatte budget til at handle dygtige spillere. Spørgsmålet er om PC har lært af sine fejl, det må tiden vise.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #549
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tålmodigheden fra FCK's eller spillernes side? Spørgsmålet er om det er os eller spillerne, som har været utålmodige.
    Begge parter. Nu ved vi jo sjældent, hvad der foregår på de indre linjer, men gennem årene har vi da set en del talenter have meget travlt med at komme videre fra klubben (tidligere har vi heller ikke været lige så gode til at gøre brug af de unge spillere), ligesom at tålmodigheden fra klubbens side heller ikke altid har været overvældende (omend det er begrænset hvor mange af de fravalgte talenter, der efterfølgende har oplevet stor succes).

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes egentlig, at vi har været rimelig tålmodig med Bøving, men der skete formentlig for lidt (eller for langsom) udvikling i den periode, hvor han var omkring holdet.
    Jeg tror ikke, at Bøving skulle væk for enhver pris, men man vurderede nok, at spilletiden ville begrænset i indeværende sæson, og så kom Sturm Graz på banen med et fint tilbud. Han var dog kun 19 år, da han blev solgt, og var næppe den dyreste spiller at have rendende. Måske man skulle have haft is i maven, og givet ham noget mere tid? Jeg kan godt finde et par spillere i den nuværende trup, jeg hellere var foruden. På den anden side havde vi næppe diskuteret Bøving, hvis PC havde været bedre til at købe spillere for et år siden.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #550
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det her gør jo ikke at talenter vælger FCK som ungdomsklub i fremtiden, så det virker som en kort- og langtsigtet dårlig deal.
    Jeg kan overhovedet ikke følge din logik. Hvordan gør det FCK mindre attraktiv som ungdomsklub, at vi sælger talenter til udlandet? Tværtimod viser FCK sig gang på gang at være et af de bedste udstillingsvinduer i Danmark.


  19. #551
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    I guder… aner du noget som helst om børsnoterede selskaber… de får udbytte ift deres ejerskab… som generalforsamlingen beslutter…. Vi er børsnoterede…
    /Stiv

    Trying is the first step towards failure...

    Homer J

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #552
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvis vi skal afløse VK med en venstrebenet venstre back, så er det oplagt at begynde at kigge på potentielle emner allerede nu, som i værste fald kan presse Christian Sørensen, og i bedste fald være en profil med europæisk potentiale på positionen.

    Gamle kendinge:
    - Ludwig Augustinsson, 28 år (Sevilla, leje i Aston Villa). Har topniveauet, men har alderen imod sig ift. at være et fremtidigt salg. Bliver næppe dyr i transfersum, men er vant til Top-4 liga lønninger fra Tyskland, Spanien og England.
    - Casper Højer, 28 år (Sparta Prag). Er vokset op i KB og FCK, men har ikke spillet for 1. holdet i klubben. Samme alder som Ludde, og går nok hverken i kategorien talent eller stjerne, jf. klubstrategien.

    Nordiske landsholdsspillere:
    - Fredrik Bjørkan, 24 år (Bodø/Glimt). Erfaring fra Bundesligaen i Hertha Berlin, og har en god alder. Spiller på Ståles landshold, og må derfor formodes at kende lidt til FCKs forsvarsprincipper. Er dog lige skiftet til Bodø/Glimt i sidste uge, så er næppe aktuel pt.
    - Tomas Galvez, 17 år (Manchester City U21). Netop fået debut på det finske landshold, men er blot reserve på Citys U21 hold efter en engelsk U-landsholdsspiller. Har kontraktudløb om halvandet år. Kunne være en interessant case til fremtiden, men næppe klar til at gå ind i en guldduel i foråret.

    Det er svært at se den oplagte afløser for VK inden for de traditionelle cirkler, vi plejer at kigge i, så vi må nok forberede os på at det kan være en forholdsvist ukendt spiller for de fleste, der præsenteres som ny venstre back.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #553
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Der er vel også den mulighed, at man rykker Jelert over på venstre back - selvom jeg bestemt ikke håber det.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #554
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    Det er altså ikke korrekt. Sidste gang, der blev udbetalt udbytte, var i 2017.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  26. #555
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis vi skal afløse VK med en venstrebenet venstre back, så er det oplagt at begynde at kigge på potentielle emner allerede nu, som i værste fald kan presse Christian Sørensen, og i bedste fald være en profil med europæisk potentiale på positionen.

    Gamle kendinge:
    - Ludwig Augustinsson, 28 år (Sevilla, leje i Aston Villa). Har topniveauet, men har alderen imod sig ift. at være et fremtidigt salg. Bliver næppe dyr i transfersum, men er vant til Top-4 liga lønninger fra Tyskland, Spanien og England.
    - Casper Højer, 28 år (Sparta Prag). Er vokset op i KB og FCK, men har ikke spillet for 1. holdet i klubben. Samme alder som Ludde, og går nok hverken i kategorien talent eller stjerne, jf. klubstrategien.

    Nordiske landsholdsspillere:
    - Fredrik Bjørkan, 24 år (Bodø/Glimt). Erfaring fra Bundesligaen i Hertha Berlin, og har en god alder. Spiller på Ståles landshold, og må derfor formodes at kende lidt til FCKs forsvarsprincipper. Er dog lige skiftet til Bodø/Glimt i sidste uge, så er næppe aktuel pt.
    - Tomas Galvez, 17 år (Manchester City U21). Netop fået debut på det finske landshold, men er blot reserve på Citys U21 hold efter en engelsk U-landsholdsspiller. Har kontraktudløb om halvandet år. Kunne være en interessant case til fremtiden, men næppe klar til at gå ind i en guldduel i foråret.

    Det er svært at se den oplagte afløser for VK inden for de traditionelle cirkler, vi plejer at kigge i, så vi må nok forberede os på at det kan være en forholdsvist ukendt spiller for de fleste, der præsenteres som ny venstre back.
    Jeg tror meget vel, at du kan have ret i, at vi kan kigge andre steder end helt traditionelt. Vi har tidligere været sat i forbindelse med Pep Chavarria, da han spillede i Zaragoza. Han skiftede dog i sommers til Rayo Vallecano og er derfor nok ikke aktuel. Men man kan måske forestille sig noget lignende, altså en yngre spiller fra f.eks. næstbedste spanske række.

    Af de kandidater som du nævner, så er Ludde nok for dyr i løn og er sådan set allerede på udlån til sommer (så vi skal snakke med to klubber), Galvez kender jeg ikke, Bjørkan uaktuel (som du skriver) og Højer håber jeg virkelig ikke på. Han er imo simpelthen ikke god nok medmindre han har udviklet sig yderligere i udlandet. Han passer umiddelbart heller ikke ind i den nye strategi (stjerner eller talent).

    Jeg er i tvivl om, hvor meget man tror på Christian Sørensen. Hvis man anser ham som værende god nok til at være starter, så kan vi måske til nøds køre videre til sommer med kun én venstrebenet back, da både Jelert og til dels Diks kan dække ved skader og karantæne. Men så skal vi bare huske, at hvis Jelert spiller til venstre, så skal Diks eller Ankersen nødvendigvis også spille, hvilket ikke ligefrem er en rar tanke for ret mange herinde.

    Jeg håber virkelig, at vi henter en venstrebenet afløser for VK. Om det så bliver en profil som kan gå direkte ind som starter eller et stort næsten klar talent (som Wendt, Ludde) gør ikke den store forskel for mig. Men med Corner i boksen, så skal vi død og pine have en venstrebenet spiller som kan lave nogle indlæg. Jeg hader generelt, når man spiller med en back som sparker med det "forkerte" ben. Det udelukker i så fald også Jens Stryger, som jeg stadig frygter man kan finde på at hente som afløser, også selvom den ide sikkert er lagt i graven flere gange blandt eksperter og transferguruer på nettet.


    Edit:
    Nu meldes vi åbenbart interesseret i Birger Meling fra Rennes. Hvordan hans niveau er pt aner jeg ikke, men jeg kunne vældig godt lide ham som type, da han var i Rosenborg.
    Sidst redigeret af k@sper : 19.01.23 kl. 08:20

  27. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •