Side 1 af 15 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 224

Emner: FCK Talent

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    FCK Talent

    Hermed en tråd om FCK talent, så vi har en fast tråd til at diskutere FCKs talentafdeling generelt, om specifikke spillere, køb og salg osv.

    På det seneste har vi oplevet nogle salg af profiler, som har været diskuteret i forskellige andre tråde og vores brug af talenter generelt har også været oppe til debat.

    Efter salget af Victor Jensen viste det sig, at der var mange FCK tilhængere, der ikke engang vidste hvem han var, til trods for at han ifølge the guardian er et af verdens største talenter i sin årgang.
    Det er efter min mening lidt en skam og det kunne derfor være spændende at tale om her.

    Jeg håber, at folk der er ude og se mange af u-kampene vil byde ind og fortælle lidt mere detaljeret om de spillere, der er værd at holde øje med.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Er der nogen, der kender mere til Mohammed Daramy fra U-17 holdet? Han ser virkelig spændende ud i de fleste videoer med højdepunkter på fck.dk. Han er topscorer i U-17 Ligaen og underskrev i efteråret en kontrakt med FCK. Han må være meget ung, for han var til en U-15 samling hos DBU i 2017 og er endnu ikke på det danske U-17 landshold.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: FCK Talent

    Sjovt du nævner ham. Søgte selv efter info på ham igår, da jeg har lagt mærke til hans navn altid popper op i U17 highlights. Han banker kasser ind ihvertfald!

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Er der nogen, der kender mere til Mohammed Daramy fra U-17 holdet? Han ser virkelig spændende ud i de fleste videoer med højdepunkter på fck.dk. Han er topscorer i U-17 Ligaen og underskrev i efteråret en kontrakt med FCK. Han må være meget ung, for han var til en U-15 samling hos DBU i 2017 og er endnu ikke på det danske U-17 landshold.

    Daramy er en ekstremt spændende spiller, der udvikler sig voldsomt i øjeblikket. Bare indenfor den seneste måned har han fået debut for reserveholdet (hvor han scorede imod Helsingør og gjorde det fremragende) og har netop fået debut for U19 holdet (scorede hattrick i en 4-1 sejr!). Han er kun årgang 2002...

    Han er en hurtig, teknisk dygtig angriber - og har også en god fysik alderen taget i betragtning. Har ikke set spiller være så dominerende i FCK som 15-16 årig, siden Kenneth Zohore.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Daramy er en ekstremt spændende spiller, der udvikler sig voldsomt i øjeblikket. Bare indenfor den seneste måned har han fået debut for reserveholdet (hvor han scorede imod Helsingør og gjorde det fremragende) og har netop fået debut for U19 holdet (scorede hattrick i en 4-1 sejr!). Han er kun årgang 2002...

    Han er en hurtig, teknisk dygtig angriber - og har også en god fysik alderen taget i betragtning. Har ikke set spiller være så dominerende i FCK som 15-16 årig, siden Kenneth Zohore.
    Lyder spændende. Jeg har også lagt mærke til navnet.

    Det er vel kun et spørgsmål om tid, inden de udlandske høge står klar med købstilbud, og vi endnu engang må sælge et top talent, fordi han gerne vil afsted. :-(

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lyder spændende. Jeg har også lagt mærke til navnet.

    Det er vel kun et spørgsmål om tid, inden de udlandske høge står klar med købstilbud, og vi endnu engang må sælge et top talent, fordi han gerne vil afsted. :-(
    Det afhænger meget af spilleren selv, forældre, hvor tæt de får lov at være på førsteholdet osv. - spillere som Jonas Wind, Danny Amankwaa og Kenneth Zohore blev jo hængende selvom der var massiv interesse udefra i deres ungdomstid

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: FCK Talent

    Hvorfor er han ikke på U17 landsholdet - eller U16? Det under mig lidt, for han ser nemlig latterligt god ud, i det highlights man ser på fck.dk. Som om han er mindst et niveau over modstanderne.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Hvorfor er han ikke på U17 landsholdet - eller U16? Det under mig lidt, for han ser nemlig latterligt god ud, i det highlights man ser på fck.dk. Som om han er mindst et niveau over modstanderne.
    Uden at vide nærmere om det, kunne årsagen nemt være pga. andet end det fodboldmæssige, men snarere det administrative. Om hvorvidt han har dansk statsborgerskab eller "blot" dansk indfødsret. Men som sagt ved jeg det ikke, det er bare den eneste grund, jeg kan se til det, da hans fodboldmæssige kvaliteter er virkelig høje.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: FCK Talent

    Det havde jeg ikke tænkt over, men det er vel eneste logiske grund. Uanset hvad glæder jeg mig til at se ham i pokalen næste år.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    2

    Re: FCK Talent

    Det ser dog ud til at han har været en del af DBU's system, han deltog i hvert fald i et DBU U15 talenttræf i juni 2017. https://www.dbu.dk/landshold/talentu...g_drenge/traef
    Om der så er andre administrative udfordringer ved officielle U-landskampe skal jeg ikke kunne sige.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Nummero Uno Se meddelelser
    Det ser dog ud til at han har været en del af DBU's system, han deltog i hvert fald i et DBU U15 talenttræf i juni 2017. https://www.dbu.dk/landshold/talentu...g_drenge/traef
    Om der så er andre administrative udfordringer ved officielle U-landskampe skal jeg ikke kunne sige.
    Jeg mener også at Pione Sisto var med til nogle samlinger på ulandsholdene inden han blev spilleberettiget til at spille for Danmark, så det kunne måske være forklaringen. Vi er selvfølgelig ude i gætterier, men hvis det viser sig at han mangler at få nogle administrative ting på plads, så kunne det jo ende med at være en væsentlig grund til at blive i Danmark og i FCK, frem for at søge udenlands allerede.

    Uanset hvad så er talentet ikke til at tage fejl af. De fleste mål og aktioner han laver er spektakulære og det er virkelig en spiller jeg tror vi kan få at se i førsteholdstruppen allerede fra næste sæson hvis han fortsætter udviklingen.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg mener også at Pione Sisto var med til nogle samlinger på ulandsholdene inden han blev spilleberettiget til at spille for Danmark, så det kunne måske være forklaringen. Vi er selvfølgelig ude i gætterier, men hvis det viser sig at han mangler at få nogle administrative ting på plads, så kunne det jo ende med at være en væsentlig grund til at blive i Danmark og i FCK, frem for at søge udenlands allerede.

    Uanset hvad så er talentet ikke til at tage fejl af. De fleste mål og aktioner han laver er spektakulære og det er virkelig en spiller jeg tror vi kan få at se i førsteholdstruppen allerede fra næste sæson hvis han fortsætter udviklingen.
    Så vidt jeg ved er han endnu ikke dansk statsborger...

    Det er helt normal praksis hos DBU at man udtager ungdomsspillere, der endnu ikke er spilleberettiget til at spille for Danmark, til træningssamlinger og uofficielle landskampe. Det er kun de officielle landskampe der kræver statsborgerskab.

    Pågrund af vores meget strenge statsborgerregler i Danmark, er vi ekstremt sårbare overfor at miste den slags spillere til andre nationer. Derfor er det meget vigtigt at vise dem, at man tror på dem i fremtiden og giver dem chancen for at træne med de bedste talenter i landet.

    Men det øger selvfølgelig chancen for at han bliver i FCK temmelig voldsomt, hvis han principielt er "mindreårig" ikke-EU spiller? (måske tager jeg fejl)

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser

    Men det øger selvfølgelig chancen for at han bliver i FCK temmelig voldsomt, hvis han principielt er "mindreårig" ikke-EU spiller? (måske tager jeg fejl)
    Vil det så ikke betyde at vi reelt set først kan skrive kontrakt med ham når han er fyldt 18? Har glemt hvordan situationen var med Sisto, men han skrev måske også først kontrakt med FCM da han var fyldt 18.

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Vil det så ikke betyde at vi reelt set først kan skrive kontrakt med ham når han er fyldt 18? Har glemt hvordan situationen var med Sisto, men han skrev måske også først kontrakt med FCM da han var fyldt 18.
    Det gælder ikke når han og familien allerede bor i DK
    Øvre C'er

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Daramy ser ud til at have bidt sig fast som fast mand i angrebet på U-19. Han har dermed taget skridtet op fra U-17, selvom han som sagt kun er årgang 2002. Det ville være godt for ham, hvis Wind får mere førsteholdsbold næste sæson, for så er der mere plads på reserveholdet også. Daramy scorede igen for U-19 mod FCM. Kunne være sjovt at se ham med et par indhop i pokalen på førsteholdet.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 15 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Årets talent
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 17:25
  2. FCK's største talent...
    By Aeren in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 10:22
  3. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •