Side 4 af 144 FørsteFørste 12345671454104 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Én af grundende til at bruge meget krudt på ham, er vel netop at presse hans pris gevaldigt op - og ligeledes tiltrække yderligere opmærksomhed, så der kan startes den før-omtalte budkrig til sommer.

    Men han spiller selvfølgelig ikke, hvis han ikke leverer. Det har han så til gengæld bare gjort i de par kampe man har set ham... Og at han ikke skulle kunne levere imod andre end OB's lammetævede drenge, virker ulogisk.
    Hvis han har talentet kan han selvfølgelig det.
    Zan
    Min tese er bare, at hans pris næppe øges markant med 5-6 indhop mere. Han har fået debut i ligaen, hvilket er det vigtigste. Endvidere kender eventuelle interesserede klubber ham selvfølgelig indgående allerede, hvorfor disse indhop formentlig er tæt på ligegyldige mht pris. Har han meldt ud, at han er væk til sommer, så tror jeg at man satser på andre i de eventuelle indhop, som der må være plads til for talenterne.

    Dette er selvfølgelig under den antagelse, at han er klubbens 5. bedste angriber pt. (Fischer talt med), hvilket formentligt ikke er helt skudt ved siden af, selvom Sidelinien ikke kan lide Pieros. Ja Daramy var god mod OB på et tidspunkt, hvor de nærmest var holdt op med at forsvare, men jeg har også set en række træningskampe i optakten, hvor han fik meget lidt (hvis noget) ud af det. Derfor tror jeg ikke, at man giver ham indhop medmindre at man håber for en forlængelse.
    Det er klart, at er hans niveau virkelig så meget bedre pt end jeg tror, så spiller han selvfølgelig grundet, at han kan hjælpe os til guldet, uanset at man ved at han er væk til sommer. Og så kan vi (som du skriver) hæve en større check ved et salg.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Min tese er bare, at hans pris næppe øges markant med 5-6 indhop mere. Han har fået debut i ligaen, hvilket er det vigtigste. Endvidere kender eventuelle interesserede klubber ham selvfølgelig indgående allerede, hvorfor disse indhop formentlig er tæt på ligegyldige mht pris. Har han meldt ud, at han er væk til sommer, så tror jeg at man satser på andre i de eventuelle indhop, som der må være plads til for talenterne.
    Så vidt jeg har forstået, har den unge mand underskrevet en kontrakt, der løber til sommeren '20. Så kan han vel ikke bare melde ud, at han smutter til sommer. Det afhænger i så fald af, om nogen vil betale den pris, FCK forlanger.

    Det synes, at være en misforståelse, der har bredt sig, at hvis klubben ikke omgående forlænger med Daramy, så smutter han, når det passer ham. Sådan spiller klaveret ikke.

    Sagen er jo, at han har en ungdomskontrakt. Skal han gå over til en længere voksenkontrakt, skal klubben også have en fornemmelse af og tro på, at han kan blive en vigtig voksenspiller til 200 kilo kroneguld ell. lign. pr. måned i forlængelses-perioden. Dvs. fast 1. holdsspiller og tæt på start 11'eren. Det kan man jo passende bruge foråret til at få vished omkring.

    Har Ståle og trænerteamet ikke den fornemmelse til sommer, så kan de jo lige så godt skyde ham af til 30-50 mio. til sommer uden at forlænge. Tror de omvendt, at han kan blive nyttig i 1-2 sæsoner, kan de tilbyde ham en attraktiv voksenkontrakt samt tilbuddet om at bygge på og udvikle sig med nogenlunde fast spilletid og international erfaring - og dernæst skyde ham af for potentielt +100 mio. gulddukater efter 1-2 sæsoner. Til den tid vil Daramy stadig være under 20.

    Men med halvandet år tilbage af den nuværende kontrakt er det først og fremmest klubben, der bestemmer det - ikke Daramy.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 14.02.19 kl. 17:33

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Så vidt jeg har forstået, har den unge mand underskrevet en kontrakt, der løber til sommeren '20. Så kan han vel ikke bare melde ud, at han smutter til sommer. Det afhænger i så fald af, om nogen vil betale den pris, FCK forlanger.

    Det synes, at være en misforståelse, der har bredt sig, at hvis klubben ikke omgående forlænger med Daramy, så smutter han, når det passer ham. Sådan spiller klaveret ikke.

    Sagen er jo, at han har en ungdomskontrakt. Skal han gå over til en længere voksenkontrakt, skal klubben også have en fornemmelse af og tro på, at han kan blive en vigtig voksenspiller til 2 kilo kroneguld pr. måned i forlængelses-perioden. Dvs. fast 1. holdsspiller og tæt på start 11'eren. Det kan man jo passende bruge foråret til at få vished omkring.

    Har Ståle og trænerteamet ikke den fornemmelse til sommer, så kan de jo lige så godt skyde ham af til 30-50 mio. til sommer. Tror de omvendt, at han kan blive nyttig i 1-2 sæsoner, kan de tilbyde ham en attraktiv kontrakt samt tilbuddet om at bygge på og udvikle sig med nogenlunde fast spilletid og international erfaring - og dernæst skyde ham af for potentielt +100 mio. gulddukater.

    Men det er først og fremmest klubben, der bestemmer det - ikke Daramy.
    Du har helt ret i, at han selvfølgelig ikke bare kan smutte til sommer. Men hvis vi skal have en ordentlig sjat penge for ham, så skal han formentlig sælges senest til sommer.
    Du har selvfølgelig også ret i, at klubben skal være sikker på, om han er værd at satse på inden han får en voksenkontrakt. Jeg kan dog ikke forestille mig andet end, at de allerede ved dette nu. Jeg tror også, at Daramy ville kunne ringe til Ståle og sige ja tak i aften, og så vil voksenkontrakten ligge klar i morgen tidlig til underskrivning. Alt hvad man hører fra klubben, Ståle, fans og medier så er talentet så kæmpe stort, at jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig andet end, at man vil strække sig meget meget langt for at få en langvarrig kontrakt med ham så hurtigt som muligt. Ståle var åbenlyst meget ærgerlig over, at man var nødt til at sælge Victor Jensen. Det vil man for alt i verden undgå igen med næste talent i en (måske) sammenlignelig kaliber.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har helt ret i, at han selvfølgelig ikke bare kan smutte til sommer. Men hvis vi skal have en ordentlig sjat penge for ham, så skal han formentlig sælges senest til sommer.
    Du har selvfølgelig også ret i, at klubben skal være sikker på, om han er værd at satse på inden han får en voksenkontrakt. Jeg kan dog ikke forestille mig andet end, at de allerede ved dette nu. Jeg tror også, at Daramy ville kunne ringe til Ståle og sige ja tak i aften, og så vil voksenkontrakten ligge klar i morgen tidlig til underskrivning. Alt hvad man hører fra klubben, Ståle, fans og medier så er talentet så kæmpe stort, at jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig andet end, at man vil strække sig meget meget langt for at få en langvarrig kontrakt med ham så hurtigt som muligt. Ståle var åbenlyst meget ærgerlig over, at man var nødt til at sælge Victor Jensen. Det vil man for alt i verden undgå igen med næste talent i en (måske) sammenlignelig kaliber.
    Victor Jensen er jo et godt eksempel på, at det kan være en god ide at skyde talenter af til 25-50 mio, frem for at have dem gående her på dyre kontrakter uden at gøre nytte på 1. holdet og uden at være i stand til at tilbyde dem andet end u19 eller reserveliga bold. Havde vi vi sagt nej til Ajax og i stedet givet ham en lang og dyr kontrakt, havde han vel p.t. været endnu længere fra 1. holdet her, end han er i Ajax - og det er ret langt.

    Det handler jo også om, at det, vi kan tilbyde unge reservespillere af udviklingsmuligheder, er langt ringere end det, klubberne i de store og pengestærke ligaer kan.

    Med andre ord: Hvis de store talenter ikke er grydeklare til førsteholdet, så er det rimeligt perspektivløst at holde dem her på dyre kontrakter, hvis det i virkeligheden bare sætter dem i stå eller holder dem tilbage. Især hvis der står store klubber parat med masser ef euro.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Victor Jensen er jo et godt eksempel på, at det kan være en god ide at skyde talenter af til 25-50 mio, frem for at have dem gående her på dyre kontrakter uden at gøre nytte på 1. holdet og uden at være i stand til at tilbyde dem andet end u19 eller reserveliga bold. Havde vi vi sagt nej til Ajax og i stedet givet ham en lang og dyr kontrakt, havde han vel p.t. været endnu længere fra 1. holdet her, end han er i Ajax - og det er ret langt.
    Nu skal jeg være ærlig at sige, at jeg ikke kender Victor Jensens niveau nu eller den gang. Men jeg synes da at huske, at Ståle havde planer om at bruge ham på 1. holdet inden for max en sæson eller to, hvilket formentlig er hurtigere end i Ajax.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det handler jo også om, at det, vi kan tilbyde unge reservespillere af udviklingsmuligheder, er langt ringere end det, klubberne i de store og pengestærke ligaer kan.
    Det kommer nok meget an på, hvilken klub vi snakker om. Hvis man som Victor Jensen tager til Ajax, ja så har du formentlig ret. Man må formode at de har et ungdomssetup der langt hen af vejen er os overlegen. Til gengæld (og det er selvfølgelig også en af styrkerne der), så er konkurrencen om vejen til 1. holdet også meget hårdere. Hvor du kommer som stjernen i FCKs ungdomsafdeling, så er du nok bare en blandt mange i Ajax.
    Jeg synes dog godt, at det kan diskuteres om en spiller som Daramy har bedst ved at blive fremfor at tage afsted. Han træner allerede en betydelig del af tiden med 1. holdet, spiller reserveholdskampene fast, er med på træningslejrene og får endda indhop i superligaen allerede nu. Samtidig har vi som klub vist med spillere (som vi har udviklet eller videreudviklet) som Delaney, Augustinsson og til del Nicolai Jørgensen, Corner og Zanka, at en uddannelse her er en virkelig god balast for at klare sig internationalt. Læg dertil at Daramy kan blive i trygge omgivelser hos sine forældre, så synes jeg egentlig at vi har en pakke, som bør kunne måle sig med langt de fleste i udlandet for en spiller som ham.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu skal jeg være ærlig at sige, at jeg ikke kender Victor Jensens niveau nu eller den gang. Men jeg synes da at huske, at Ståle havde planer om at bruge ham på 1. holdet inden for max en sæson eller to, hvilket formentlig er hurtigere end i Ajax.
    At Ståle kunne lide spilleren, er bestemt ikke ensbetydende med, at han var direkte på vej ind på 1. holdet. Det havde krævet, at han reelt havde kunne forstærke holdet i kamp.

    I denne sæson har VJ været udtaget til 12 ud af 24 kampe for Jong Ajax, som er klubbens U21 hold, der spiller i Hollands næstbedste række. Han har spillet i de 10, fået fuld tid i de 5 og scoret 1 mål og leveret 1 assist. Resten af tiden har han spillet U19. Han har i flere interview udtalt, at han kæmper med fysikken. Det bekræftes af de U19 Youth League kampe, jeg har set ham i for nyligt, hvor han har mindet lidt om en talentfuld ungdomsspiller, der er rykket et par årgange op. Dygtig teknisk, men svært ved at sætte sig igennem når det bliver tæt og hurtigt.

    At han på den baggrund skulle have haft lettere ved at skaffe sig spilletid i FCK, lyder usandsynligt. Det er en kendt sag, at spillet generelt er mere fysisk betonet i Superligaen end i Holland - og FCK under Ståle står bestemt ikke tilbage for nogen mht. at spille med musklerne.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes dog godt, at det kan diskuteres om en spiller som Daramy har bedst ved at blive fremfor at tage afsted. Han træner allerede en betydelig del af tiden med 1. holdet, spiller reserveholdskampene fast, er med på træningslejrene og får endda indhop i superligaen allerede nu. Samtidig har vi som klub vist med spillere (som vi har udviklet eller videreudviklet) som Delaney, Augustinsson og til del Nicolai Jørgensen, Corner og Zanka, at en uddannelse her er en virkelig god balast for at klare sig internationalt. Læg dertil at Daramy kan blive i trygge omgivelser hos sine forældre, så synes jeg egentlig at vi har en pakke, som bør kunne måle sig med langt de fleste i udlandet for en spiller som ham.


    Jeg håber da også, at Daramy bliver og spiller masser af 1. holds-bold hos os et par sæsoner. Men hvis han ikke kan slå sig ind på 1. holdet i løbet af forårssæsonen, er jeg ikke sikker på, at det vil være det rigtige for ham og for klubben at forlænge.

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg håber da også, at Daramy bliver og spiller masser af 1. holds-bold hos os et par sæsoner. Men hvis han ikke kan slå sig ind på 1. holdet i løbet af forårssæsonen, er jeg ikke sikker på, at det vil være det rigtige for ham og for klubben at forlænge.
    Hvorfor skulle det ikke være det rigtige for hverken ham eller klubben? Han er lige fyldt 17 år, så jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være en dårlig idé for klubben - hverken spille- eller forretningsmæssigt. Såfremt han skulle slå igennem i løbet af forårssæsonen, der primært byder på kampe mod de bedste hold i ligaen, så kan vi næppe holde på ham alligevel.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvorfor skulle det ikke være det rigtige for hverken ham eller klubben? Han er lige fyldt 17 år, så jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være en dårlig idé for klubben - hverken spille- eller forretningsmæssigt. Såfremt han skulle slå igennem i løbet af forårssæsonen, der primært byder på kampe mod de bedste hold i ligaen, så kan vi næppe holde på ham alligevel.
    Hvis han smadrer Superligaen i foråret, vil vi kunne få et godt beløb for ham til sommer med et år tilbage af kontrakten - som vi så kan købe en anden potentiel stjernespiller for.

    Hvis han scorer et par mål og viser gode takter uden at gå fuldstændigt amok, vil vi kunne tilbyde en lønforhøjelse, muligheden for at etablere sig rigtigt på 1. holdet og få international erfaring. Det vil være en god og meningsfuld deal for begge parter.

    Hvis det viser sig, at han ikke er klar til 1. holdet, så vil forlængelse afhænge af, om der kommer attraktive bud fra gode klubber, der kan udvikle ham bedre end os. Så kan det i min bog give mening at sige ja til et bud på f.eks. 30 mio. plus en gedigen videresalgsklausul. Men selvfølgelig giver det mening at forlænge, hvis han har potentiale (og det er vi alle enige om, at han har), og der ikke er attraktive købstilbud.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...a-til-broendby

    BT's transferpodcast er god til FC-rygter, i sidste nummer - efter alle de ligegyldige spekulationer om en ny fiasko til Vstgnn - er der masser at lir omkring Nice FC.

    Michel Davidsen - der efterhånden må siges at være den journalist med de bedste kilder i FCK - kommer med nogle ret troværdige nyheder om kontraktforhandlingerne mellem Daramy og FCK. Ifølge ham er begge parter meget interesserede i at forlænge, og så bruger man mest af alt foråret til at positionere sig i forhold til hinanden.

    Den nigerianske angriber David Okereke er ifølge Michel Davidsen helt sikkert på radaren, men FCK er langt fra alene.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Når vi til sommer skal finde en ny venstre back, synes jeg egentlig, at Jonas Knudsen med Boilesens kontraktforlængelse in mente godt kunne være interessant som reserve med gode chancer for et pænt antal kampe. Jeg ser ham umiddelbart ikke som en, der har det tekniske niveau til at forstærke os, men han er stabil og ikke så bange for at slå sig som vores nuværende backup, Pierre Bengtsson. PB har til sommer stadig/kun tre år tilbage af kontrakten, så det skal selvfølgelig også lige løses på en eller anden måde.
    HIC SUNT LEONES

  17. #56
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Når vi til sommer skal finde en ny venstre back, synes jeg egentlig, at Jonas Knudsen med Boilesens kontraktforlængelse in mente godt kunne være interessant som reserve med gode chancer for et pænt antal kampe. Jeg ser ham umiddelbart ikke som en, der har det tekniske niveau til at forstærke os, men han er stabil og ikke så bange for at slå sig som vores nuværende backup, Pierre Bengtsson. PB har til sommer stadig/kun tre år tilbage af kontrakten, så det skal selvfølgelig også lige løses på en eller anden måde.
    Der er kun en mulighed med Pierre, riv hans kontrakt i stykker eller sælg ham for en slik til random svensk klub.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Der er kun en mulighed med Pierre, riv hans kontrakt i stykker eller sælg ham for en slik til random svensk klub.
    Hvis vi river hans kontrakt i stykker, så skal han stadig have løn. Han har ikke forbrudt sig mod sin kontrakt og den kan ikke bare ophæves fordi man er utilfreds med ham.
    Skal han sælges til en anden klub, så skal han selv være indstillet på at skifte. Han kom til FCK og var klar over, at han skulle være reserve. Han har sikkert en god løn, som han ikke kan få i en anden klub. Så skal han sælges, så skal vi nok betale differencen på den løn han får hos og den løn han vil få hos en anden klub. Jeg kan ikke se, hvorfor han skulle skifte til en klub, hvor han får mindre i løn.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Hvis vi river hans kontrakt i stykker, så skal han stadig have løn. Han har ikke forbrudt sig mod sin kontrakt og den kan ikke bare ophæves fordi man er utilfreds med ham.
    Skal han sælges til en anden klub, så skal han selv være indstillet på at skifte. Han kom til FCK og var klar over, at han skulle være reserve. Han har sikkert en god løn, som han ikke kan få i en anden klub. Så skal han sælges, så skal vi nok betale differencen på den løn han får hos og den løn han vil få hos en anden klub. Jeg kan ikke se, hvorfor han skulle skifte til en klub, hvor han får mindre i løn.
    Der er jo også det parameter der hedder trivsel. Følelsen af at man bidrager med noget.. Den kunne han måske få i en anden klub mod en lønnedgang.. Der er selvfølgelig ikke tale om en spiller i sine yngste år som skal have skub i karrieren, men det er bestemt set før, at spillere oppe i alderen ikke finder det tilfredsstillende at varme bænken, selvom hyren er høj... Jeg synes også at have læst en artikel, hvor Bengtsson ikke udelukker at der skal kigges efter en ny klub til sommer.. Det vil umiddlebart også give mere mening at finde en ung, fremtidens mand til pladsen, som kan presse Boilesen mere end Bengtsson gør og ikke mindst være et bedre alternativ når (ikke hvis) Boilesen går i stykker..

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Når vi til sommer skal finde en ny venstre back, synes jeg egentlig, at Jonas Knudsen med Boilesens kontraktforlængelse in mente godt kunne være interessant som reserve med gode chancer for et pænt antal kampe. Jeg ser ham umiddelbart ikke som en, der har det tekniske niveau til at forstærke os, men han er stabil og ikke så bange for at slå sig som vores nuværende backup, Pierre Bengtsson. PB har til sommer stadig/kun tre år tilbage af kontrakten, så det skal selvfølgelig også lige løses på en eller anden måde.
    Jeg har aldrig været fortaler for Knudsen som afløser for Boilesen, altså som nyt decideret 1. valg til pladsen, men det kunne give rigtig fin mening at hente ham ind som konkurrent til Boilesen, det er jeg fuldstændig enig i. I går havde det også givet en ekstra dimension at have en mand med Knudsens indkastarm..

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Vi må finde en eller anden lækker svensk TV trunte, som han gider flytte hjem til Sverige og gå ned i løn for.... (aner ikke om han allerede har kone, men er det vigtigt?)

  26. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •