Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
38. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    28 73.68%
  • Uafgjort

    3 7.89%
  • FCN vinder

    7 18.42%
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

  1. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det jo ikke sikkert, at der ligger noget som helst bag andet end, at Neestrup vælger de bedste spillere. Jeg er meget lidt overrasket over, at han ikke har fået spilletid, når man ser på kampene indtil nu.
    - Mod Man City handlede det om ren overlevelse - det var ikke en kamp at skifte Roony ind i.
    - Mod Sif skal vi holde et resultat (0-2) da man skifter Froholdt ind. Her kunne man da godt have valgt Roony i stedet, men med vigtigheden af kampen valgte man spilleren, som arbejder hårdere og som forøvrigt er rigtigt godt spillende.
    - Mod FCN skifter vi ind da vi er en smule på hælene i 2. halvleg. Igen går man med spilleren som kan bringe noget fysik og som er god i presspillet (og forøvrigt også i kontraspillet) - her forklarer Neestrup selv tankerne bag fravalget af Roony. Det giver i mine øjne mening.

    Med andre ord så har jeg en smule svært ved at se, hvor Roony skulle have fået spilletid i de 3 kampe. Han kunne selvfølgelig være startet imod Sif og/eller FCN men her vurderer man åbenbart Achouri som værende bedre pt (Moi er ubestridt starter på en kant) og set i lyset af i går, så forstår man valget af Achouri.

    Skal man endelig hive noget frem som kan pege på noget, så må det være på træningslejren, hvor Roony nærmest kun fik spilletid i den ubetydelige reservekamp mod BIF. Her var han endda bag Jordan i køen med spilletid. Her er det i virkeligheden mere nærliggende at tro, at Roony måske ikke har været helt klar mentalt i januar med alle rygterne omkring ham og storklubber i stedet for, at vi skulle udelade ham af nogen speciel årsag som manglende forlængelse. Prøv at se fra FCK's side eller Neestrups - det ville give absolut ingen mening, at holde ham bevidst ude. Lige nu rasler både hans værdi og chancen for forlængelse ned.

    Mht Kocholava, så er det svært at vide hvad der er sket. Og jeg kan ikke rigtig se et scenarie, hvor det ville give mening for klubben at oplyse om årsagen.
    Mht Jelerts "film", så sagde Neestrup da vist i interviewet at han falder let (eller noget i den dur). Men helt ærligt, så er det jo åndsvagt (men ikke overraskende) at TV3 fokuserer på den situation. Man kan finde 10-20 situationer i hver runde, hvor en forsvarsspiller falder let ved en meget lille berøring på egen banehalvdel. Ankersen laver den vel alene 3-4 gange pr kamp. Det er en del af spillet, og så længe dommeren dømmer frispark 99% af gangene, så vil ALLE forsvarere til en hver tid lave de der meget lette fald. Det gør de alle, så at snakke om at Jelert er heldig med ikke at få gult i den situation er i mine øjne helt væk.
    Jeg synes vi skal takke dommeren for lige at klappe hesten i den (og andre situationer). På den baggrund gør han egentligt et udemærket stykke arbejde, da det var tydeligt for enhver at Jelert havde tabt sutten. Det er yderst kritisk at Neestrup skal bruge så meget krudt og energi på at dæmpe ham og ufatteligt at det rent faktisk giver mening at flå Jelert ud i det sekund han får gult - det er umodent grænsende til uintelligent Barlotelli style.

    Han filmer ved frisparket og overgør det endda på en måde, så vi intet kunne sige til et gult kort. Sammenlagt havde det måske været et hårdt rødt, men kender flere dommere i suppen der glædeligt havde sendt en spiller med den attitude ud. Jelert er dog ung og han skal have chancen for at lærer det, han kunne blandt andet kigge lidt i retningen af Meling som spillede fint videre med et gult og det er nok en del af gamet unge skal lærer. “Hvordan spiller man videre med et gult”, Lund var jo også en omvandrende katastrofe på det punkt (selvom han i kampe også formodede at dæmpe sig efter endnu et gult indenfor de første 10-15 min), så påvirkede det altid hans spil

  2. De følgende 3 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  2. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  3. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.05.17, 12:31
  4. Svar: 134
    Sidste Meddelelse: 13.04.17, 18:18
  5. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 20.12.12, 05:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •