Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sevilla vinder

    34 57.63%
  • Uafgjort

    11 18.64%
  • FCK vinder

    14 23.73%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 50 af 50

Emner: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er med på, at PC sagtens kan forbedre sig.
    Hvorfor tror du, han kan det?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Well, du har sådan set ret i, at det vi så i går var en forsmag på den nye strategi....ja det håber jeg i hvert fald. For vi så netop at vi havde en masse unge som sagtens kan være med på meget højt niveau og som med lidt rutine, kyniske og held havde vundet kampen. Den nye strategi er selvfølgelig ikke, at vi skal stille et forstærket u19 som i går, men at vi skal have et bedre mix fra start af med høj kvalitet blandt ældre spillere og en gruppe dygtige unge til at supplere. Set ud fra i går så ser det umiddelbart ganske bæredygtigt ud. Det store spørgsmål er selvfølgelig, om man kan blive ved med at producere lige så mange talenter. Men det kan kun fremtiden vise.

    Og ja PC bærer da et stort ansvar. Skaderne (nærmere bestemt antallet, alvorligheden og at de alle ligger samtidig) kan han ikke gøre noget ved, men det er da bestemt hans skyld, at der ikke er en backup alle steder. Eller dvs. der er vel backups, problemet er nok nærmere, at vi skal bruge for mange samtidig. En enkelt eller to kunne vi sagtens have klaret - når det er 5-6 på samme tid, så falder niveauet åbenlyst. Sagen er vel også, at da vi ikke får hentet en stjerne til at afløse eller supplere f.eks. Zeca (hvis det er rigtigt, at vi var ude efter Xeca), så satsede man på de unge i Staminec og Clem i stedet for mere af den bløde mellemvare i en spiller som f.eks. Lasse Berg Johnsen, som mange foreslår herinde. Her fulgte man formentlig den nye strategi og selvom man ligner en idiot nu, hvor vi spiller med 6 teenagere fra start, så tror jeg egentlig at det er en fornuftig vej at gå på sigt.

    Jeg er enig i, at man har et problem på de offensive pladser, hvor de dårlige indkøb af Babacar, Karamoko, Singh, Amoo og Mukairu stadig bider os lidt i røven. Men sagen er også, at man prøvede at hente høj kvalitet ind udover Corner, men kom ikke i mål. Og ja, så slår den nye strategi jo nok ind igen, da man så hellere ville satse på Orri, Haraldsson, Roony etc fremfor mere blød mellemvare - man blev forhåbentlig klogere, da man kiksede med de ovennævnte. Vi skulle for guds skyld ikke hente mere i den kategori.
    Mht timing af salget af Biel, så er det bare noget vi må leve med. Manden ville videre, der var en aftale om at han kunne komme videre og der kom et økonomisk fornuftigt bud for os og Biel. It sucks, but that's life. Salget af store profiler kommer sjældent på et godt tidspunkt og er altid et set back. Og at Corner skulle spille så lidt, havde få nok regnet med.

    Jeg synes forøvrigt ikke, at kampen i går på nogen måde viser, at det er dårligt at bevæge sig væk fra tidligere strategier for internationale FCK-hold. Jeg er selv verdens største Ståle fan, men samtidig må vi også indse, at vi ofte var ufattelig ringe til at skabe chancer internationalt. Vi kan jo bare tænke tilbage på CL holdet i 16/17 som var helt fantastisk - der havde vi f.eks. også en hjemmekamp mod Porto, hvor vi som nu var ramt på angriberpladsen, og der producerede vi absolut intet. I går havde vi både den gode organisation kendt fra Ståle og vi skabte nok chancer til at vinde. Du har selvfølgelig ret i, at der ikke var noget slutprodukt i mål, men det er egentlig også ret absurd målt på muligheder og opløb til muligheder.

    Jeg er med på, at PC sagtens kan forbedre sig, ligesom jeg også har usikkerhed omkring den nye strategi, primært om vi kan producere den kvalitet og mængde af talenter, som strategien kræver. Men kampen i går understregede for mig mere, at vi er på ret vej og tænker de rette baner, end at vi er ved at gå langt væk fra en vindende opskrift. Så kan vi sikkert finde andre kampe, hvor jeg vil være mere i tvivl.
    Det er fair nok at gå efter stjernerne og måske ikke lykkedes, men så må man få nogle spillere ind på leje. Den del synes jeg mangler i den nye strategi. Hvad gør man hvis man ikke får de stjerner man gerne vil? Det ville overraske mig meget, hvis PC ikke kunne finde en eller anden falsk 9'er til erstatte Biel på leje og en backup til Zeca på leje. Behøver nødvendigvis ikke at have fremtidspotentiale, men at gå ind i en efterårs sæson med ekstrem kamp program og en CL sæson uden disse ting på plads er en stor fallit erklæring.
    - Torben

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Hvorfor tror du, han kan det?
    Nu var det ment som, at det bestemt ikke er alt hans arbejde, som har været lige vellykket.

    Mht om han kan forbedre sig, så synes jeg sådan set allerede, at der var et væsentlig fremskridt fra vintervindue til sommervindue.

    Jeg køber ikke den fortælling herinde om, at manden er fuldstændig håbløs.

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu var det ment som, at det bestemt ikke er alt hans arbejde, som har været lige vellykket.

    Mht om han kan forbedre sig, så synes jeg sådan set allerede, at der var et væsentlig fremskridt fra vintervindue til sommervindue.

    Jeg køber ikke den fortælling herinde om, at manden er fuldstændig håbløs.
    Jeg går selv og håber på jeg snart ryger TILBAGE på fortællingen om han ikke er fuldstændig håbløs.

    Det er dog ikke nemt, fordi rigtig meget af hans arbejde simpelthen ikke virker særligt kompetent.

    Transfers er én ting, kommunikationen er en anden (omkring Per Wind, hans flyverskjul når det går rigtig skidt, hans stædighed når der kommer kritiske spørgsmål, hans farverige sprog om hylder og stjerner - som ofte bider ham i røven, når fans og presse analyserer det lidt osv), og tjaaaa, senest en - ærlig talt - ret forvirrende fremlægning af den sportslige strategi (selvom det er meget subjektivt, hvordan den blev serveret).

    Der er bare en del ting der ikke ser særligt gode ud efterhånden.

    Så kan PC fremhæve resultaterne (hvad han også gør) - som så blev leveret af en træner han IKKE selv ansatte :-) Huller i osten ja, men problemet er bare at den jo er god nok.

    Jeg vil dog sige han skal have kredit for de ting han jo faktisk udretter. Grabara og Diks er vel hans "opfindelser". Ja, han tog dem med fra GF, men hentede dem vel også selv TIL GF...

    Ryan var en god løsning i en svær situation!

    Neestrup lå lidt til højrebenet, men han får kredit for modet til at give ham posten.

    Nu kan vi bare håbe han bliver lidt mere grundig ift indkøb, eller får ansat én der er bedre end ham til det. (Nogen gange er løsningen for at shine som chef jo "blot" at finde folk der er dygtigere end én selv...).

    Jeg ville faktisk gerne kunne mønstre lidt modstand til den hardcore kritik han får, men jeg må simpelthen bare sige at den - (desværre) indtil videre - er berettiget.

    Men når dagen er omme, var det jo bestyrelsen der traf beslutningen. Formentlig fordi deres shortlist/netværk var relativt begrænset.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 26.10.22 kl. 13:33

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Sevilla FC vs. F.C. København (25/10-2022 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Det er fair nok at gå efter stjernerne og måske ikke lykkedes, men så må man få nogle spillere ind på leje. Den del synes jeg mangler i den nye strategi. Hvad gør man hvis man ikke får de stjerner man gerne vil? Det ville overraske mig meget, hvis PC ikke kunne finde en eller anden falsk 9'er til erstatte Biel på leje og en backup til Zeca på leje. Behøver nødvendigvis ikke at have fremtidspotentiale, men at gå ind i en efterårs sæson med ekstrem kamp program og en CL sæson uden disse ting på plads er en stor fallit erklæring.
    Jeg ved af gode grunde ikke, hvad man gør i de tilfælde, hvor man absolut skal bruge en stjerne på en position men ikke lykkes. Det bliver interessant at se.

    Mht Zeca så var jeg selv en af dem, som var dybt forundret på transferdag over, at man ikke købte en gardering. Efter at have set Stamenic og til dels Clem (lille grundlag) så giver det lidt mere mening. Hvis vi leger med ideen om, at det var en backup man søgte, så synes jeg, at det giver fin mening af gå med egne unge i stedet for at leje noget andet. Deres niveau er godt og vi skal huske på, at på transfer deadline var både Zeca og Falk klar til at spille, så man stod jo ikke umiddelbart og manglede en starter. Problemet er imo primært, at de er skadet samtidig, forøvrigt sammen med flere andre profiler, som gør det hele endnu værre.

    Og nej jeg siger ikke nødvendigvis, at man traf den rigtige beslutning. Jeg siger blot, at beslutningen måske ikke var så stor en falliterklæring, som vi gerne gør det til.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 23.05.23, 15:04
  2. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 04.10.22, 10:23
  3. Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 26.07.22, 08:31
  4. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 17.05.22, 01:43
  5. Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 09.05.22, 20:09

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •