Side 14 af 64 FørsteFørste ... 41112131415161724 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 952

Emner: Til- og afgange: Vinter 18/19

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Uros Matic har i øvrigt pænt med succes hos Austria Wien. Han både scorede og lagde op til mål i deres kamp søndag. Han har spillet fast hele sæsonen indtil videre. Skal vi ikke bare krydse fingre for, at han fortsætter sådan, så Austria udnytter deres købsoption på ham? Han har hvertfald ikke nogen fremtid i København.


  2. #197
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...il-noget-stort

    En islandsk Jon Dahl Tomålsson - Jon Dagur Thorsteinsson. Ung talentfuld kant, hvilket vil passe fint ind i truppen. Vi kan pludselig stå uden Skov og/eller Fischer. Aftalen med Fulham og Vendsyssel udløber og vi kan altså hente ham på en fri.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...il-noget-stort

    En islandsk Jon Dahl Tomålsson - Jon Dagur Thorsteinsson. Ung talentfuld kant, hvilket vil passe fint ind i truppen. Vi kan pludselig stå uden Skov og/eller Fischer. Aftalen med Fulham og Vendsyssel udløber og vi kan altså hente ham på en fri.
    Der står dog i artiklen, at Fulham har en forlængelsesoption på ham. Så den udnytter de selvfølgelig, hvis de tror, der er penge at hente på ham. Når det så er sagt, vil jeg stadig mene, det ville være nogle millioner værd at hente ham, for han ser ret god ud.

    Spørgsmålet er, om han er eller kan blive god nok til at være fast mand. For ellers giver det ikke meget mening, når klubbens vel to største talenter - Daramy og Daghim - begge kan gøre sig på kanten.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Der står dog i artiklen, at Fulham har en forlængelsesoption på ham. Så den udnytter de selvfølgelig, hvis de tror, der er penge at hente på ham. Når det så er sagt, vil jeg stadig mene, det ville være nogle millioner værd at hente ham, for han ser ret god ud.

    Spørgsmålet er, om han er eller kan blive god nok til at være fast mand. For ellers giver det ikke meget mening, når klubbens vel to største talenter - Daramy og Daghim - begge kan gøre sig på kanten.
    En PL klub forlænger nødvendigvis ikke med et talent, fordi han gør det godt hos Vensyssel. Forlængelse koster også penge og det er en potientiel risiko - omend nok forholdsvis billig for Fulham. De skal dog til at gøre noget ved det, han kan forhandle frit med andre klubber om 2 måneder. Daramy og Daghim skal ikke syltes, hvis de vil blive hos FCK, men det synes jeg nu er en smule tvivlsomt. Daramy har godt nok et dansk pas at vente på, men hvis han fortsætter udviklingen, så er det tvivlsomt at han er her, den dag han fylder 18. Desuden er ingen af dem klar til en fast plads og det kan altså gå hurtigt med især Skov. Jeg håber inderligt Skov bliver til 2020.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    En PL klub forlænger nødvendigvis ikke med et talent, fordi han gør det godt hos Vensyssel. Forlængelse koster også penge og det er en potientiel risiko - omend nok forholdsvis billig for Fulham. De skal dog til at gøre noget ved det, han kan forhandle frit med andre klubber om 2 måneder. Daramy og Daghim skal ikke syltes, hvis de vil blive hos FCK, men det synes jeg nu er en smule tvivlsomt. Daramy har godt nok et dansk pas at vente på, men hvis han fortsætter udviklingen, så er det tvivlsomt at han er her, den dag han fylder 18. Desuden er ingen af dem klar til en fast plads og det kan altså gå hurtigt med især Skov. Jeg håber inderligt Skov bliver til 2020.
    Selvfølgelig er Fulham ikke dumme. For det første spiller de muligvis Championship næste sæson, hvor Thorsteinsson godt kunne være en del af deres trup. For det andet finder de nok hurtigt ud af, om der er interesse udefra, hvormed de kan forlænge og derefter sælge med profit. FCK lader jo ikke et par millioner afgøre, om man henter ham eller ej. Det var mest bare ment som en kommentar på, at han ikke nødvendigvis er "gratis".

    Er Thorsteinsson klar på en fast plads? Det kan jeg ikke umiddelbart se. Derfor er han lidt en mellemting mellem Daghim og Skov, hvor vi har mere brug for en Skov end en Daghim, i fald sidstnævnte smutter.

    Men vi er for så vidt enige - det jeg har set med Thorsteinsson har været imponerende, og han er sikkert både billig og realistisk.

    Desuden tror jeg Ståle har rigtig meget is i maven mht. Skov. Han skal blive klubbens dyreste salg nogensinde. Han har slet ikke krav på et salg endnu, og truppen vil virkelig være hårdt ramt, hvis han sælges enten nu til vinter eller til sommer.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Desuden tror jeg Ståle har rigtig meget is i maven mht. Skov. Han skal blive klubbens dyreste salg nogensinde. Han har slet ikke krav på et salg endnu, og truppen vil virkelig være hårdt ramt, hvis han sælges enten nu til vinter eller til sommer.
    Helt enig i, at jeg tror, at Ståle har meget is i maven med Skov, men det er for mig modstridende med, at han bliver det største salg nogensinde.

    Hvis han skal op og være i prismæssigt leje med Amartey og Cardiff-Cornelius, så skal han enten sælges nu til en desperat Premier League-klub eller gå helt amok i sin udvikling og blive garant for +25 mål og assists pr. sæson fra sin kantposition.

    Hvis man holder på ham til eksempelvis sommeren 2020, vil han være fyldt 24 år og stadig kun have Superliga-fodbold som sin primære reference. Det peger nærmere i retning af en klassisk 30-40 mio. kr.-handel for os, som gode spillere omkring de 24 er solgt for (Augustinsson, Verbic, Nicolai Jørgensen m.fl.). Men det synes jeg absolut også er fint.

    Vi har et hold, der skal bygges op til at toppe i måske næste sæson eller næste igen, og her er Skov en vigtig brik. Kan vi holde ham i små to sæsoner endnu og stadig lave en fin handel i sommeren 2020, så er det vigtigere end at stræbe efter, at han bliver den dyreste nogensinde.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #202
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Ngadeu-Ngadjui skal vel egentlig bare med flyet hjem fra Prag. Slavia er sikkert ellevilde for at hente den fortabte søn, Lüftner, hjem i en bytter. Evt. kan de også få en goodiebag bestående af lidt nøgleringe, FCK 2018 kalender, Kodro lejekontrakt og andet guf med i handelen.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #203
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Desuden tror jeg Ståle har rigtig meget is i maven mht. Skov. Han skal blive klubbens dyreste salg nogensinde. Han har slet ikke krav på et salg endnu, og truppen vil virkelig være hårdt ramt, hvis han sælges enten nu til vinter eller til sommer.
    Jeg tror ikke vi står overfor at slå tidligere transferrekorder. Og hvis vi gør, tror jeg nærmere det bliver Vavro end Skov, der sælges for et meget stort beløb.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #204
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    De seneste kampe, hvor vi er blevet godt matchet i tætte kampe, har endegyldigt overbevist mig om, at der er behov for flere justeringer i truppen. Overordnet mener jeg at man bør se på følgende to ting i forhold til balancen i den nuværende trupsammensætning:

    - Variation på angrebspositionerne. Vi har 4 meget ens typer og så Fischer..
    - Den offensive kvalitet på midtbanen. Igen for mange ens typer. Der mangler power samt offensiv gennebrudskraft og kreativitet.

    Med hensyn til angrebet mener jeg man bør skille sig af med to af de store forwards, og her ville det være naturligt at forsøge at sælge Pieros og leje Kodro ud. Samtidig kunne man hente en mere bevægelig type ind, så angrebet bliver besat af to store og stationære typer (Doye og Wind) samt to bevægelige typer (Fischer+ny). Ny mand kunne være Andreas Skov Olsen, som dog formentlig allerede er uden for vores rækevidde. Det skal være en spiller med udviklingspotentiale som kan tåle ikke at spille hver kamp fra start. Ovenstående rokade er nok komplet urealistisk at få foretaget i det forestående vindue, men jeg håber det er den plan man arbejder henimod frem mod sommerens vindue.

    På midtbanen så jeg også gerne flere rokader foretaget og gerne allerede til vinter. Efter Fischers skade har Gregus fået chancen og han har for gud ved hvilken gang bevist, at han ikke har niveauet.. Samtidig lader det til at Kvist er helt ude af Ståles planer for fremtiden, så vi ser altså enormt tynde ud på central midt.. Derfor er jeg efterhånden 100% overbevist om, at der SKAL handles til denne position i vinterens vindue.. Det skal selvfølgelig gerne være et powerhouse af en 8'er, der både kommer i boksen og scorer mål og bidrager i erobrings- og presspillet, men spørgsmålet er om vi har en chance for at finde sådan en type, som er klar til at gå ind på holdet med det samme.. Det lader til at være en meget vanskellig opgave, men forsøget skal gøres allerede i januar. Samtidig bør man forsøge at skibe Gregus afsted mens man endnu har mulighed for at tjene lidt mønt på ham..

    På kanterne er vi også tyndt besat, hvor vi reelt set kun har Skov som farlig gennembrudsspiller, hvis vi regner Fischer med som angriber.. Falk er dygtig når han trænger ind i banen, men i kampe hvor vi har behov for power og gennembrudsstyrke på begge flanker, eller hvor Skov ikke lige rammer dagen, så har vi ikke rigtig mulighed for at bringe dette fra venstrekanten.. Thomsen er kilometer fra at være hvor han skal være, og det virker ikke som en spiller der nogensinde får sit gennembrud her.. Han er i øvrigt som type heller ikke den spiller vi mangler til venstrekanten... Derfor håber jeg man går efter en ung, eksplosiv dribler, som kan bidrage med fart og gennembrudsstyrke og som samtidig er klar på at skulle dele spilletiden med Rasmus Falk, som også fortsat vil kunne gøre sig gældende på central midt. Med sådan en sammensætning på midtbanen får vi også større muligheder for at skrue midtbanen sammen på forskellige måder, afhængig efter hvem vi skal møde..


  17. #205
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Jeg er - ikke overraskende - meget enig i ovenstående. Folk som Mabil og Evander ville pynte på vores trup...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #206
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Fin analyse, men at karakterisere Wind som stor og stationær er for simpel. Han er ganske bevægelig og har spillet kampe på midtbanen tidligere. F.eks er han god til at se spillet, når han bliver retvendt. Spillede han forøvrigt ikke også venstrekant i Prag forleden. Det så i hvert fald sådan ud fra tribunen.

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #207
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Problemet på venstrekanten, er ikke at Falk mangler evnen til at bryde igennem, man at han skal gøre det alene. I modsatte side skaber Ankersen sindssygt meget plads med sine løb, så Skov kan trække ind i banen, spille bolden i overlappet, spiller et-to og selv få den dybt osv. Så venstresiden trænger mest af alt til at få en venstreback, som tager de offensive løb.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #208
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Problemet på venstrekanten, er ikke at Falk mangler evnen til at bryde igennem, man at han skal gøre det alene. I modsatte side skaber Ankersen sindssygt meget plads med sine løb, så Skov kan trække ind i banen, spille bolden i overlappet, spiller et-to og selv få den dybt osv. Så venstresiden trænger mest af alt til at få en venstreback, som tager de offensive løb.
    Fuldstændig enig. Der skal en back ind der tager de mulige og umulige sprints op ad flanken, som man ser Ankersen gør modsat. En spiller jeg synes der er gået lidt fri for kritik er Zeca. Jeg synes gassen i den grad er gået af ballonen, og han er slet ikke den leder og indpisker som jeg troede han ville blive. Han har mere end rigeligt at forholde sig til med hans eget spil, hvor han virker langsom i tanke og handling, på bolden. I nogle kampe synes jeg faktisk at Gregus har overstrålet ham, og han har i den grad, med rette, måtte lægge øre til en del kritik. Min udfordring med den centrale midtbane er, at de efterlader alt for stort et rum bag sig, foran forsvaret, og at de fremadrettet bringer alt for lidt.

  23. #209
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Fin analyse, men at karakterisere Wind som stor og stationær er for simpel. Han er ganske bevægelig og har spillet kampe på midtbanen tidligere. F.eks er han god til at se spillet, når han bliver retvendt. Spillede han forøvrigt ikke også venstrekant i Prag forleden. Det så i hvert fald sådan ud fra tribunen.
    Han er bare ikke bevægelig i den forstand at han tager dybdeløb og kan udfordre mand-mand når han bliver retvendt.. Han er fremragende med ryggen til mål, hvor han qua sine rigtig gode førsteberøringer og gode spilintelligens er en fremragende opspilsstaion, hvilket er imponerende egenskaber i så ung en alder.. Han er desuden en god afslutter og har generelt bare en veludviklet teknik. Han mangler dog fart og bliver derfor aldrig denne her bevægelige type, der kan ligge og flå modstanderens forsvar fra hinanden med løb i bagrum og frimærker.. At han spillede på kanten i Prag fortæller ikke mig så meget om hvilken type spiller Wind er, men mere hvilken type træner Ståle er :-)

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #210
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Fuldstændig enig. Der skal en back ind der tager de mulige og umulige sprints op ad flanken, som man ser Ankersen gør modsat. En spiller jeg synes der er gået lidt fri for kritik er Zeca. Jeg synes gassen i den grad er gået af ballonen, og han er slet ikke den leder og indpisker som jeg troede han ville blive. Han har mere end rigeligt at forholde sig til med hans eget spil, hvor han virker langsom i tanke og handling, på bolden. I nogle kampe synes jeg faktisk at Gregus har overstrålet ham, og han har i den grad, med rette, måtte lægge øre til en del kritik. Min udfordring med den centrale midtbane er, at de efterlader alt for stort et rum bag sig, foran forsvaret, og at de fremadrettet bringer alt for lidt.
    Jeg er til dels enig, men synes primært problemet er udtalt når Zeca spiller med Gregus (eller Kvist) ved sin side.. Zeca er udpræget 6'er og skal derfor have en spiller ved sin side, som kan tage det offensive ansvar så han kan koncentrere sig om at afdække området foran 4-backkæden.. Defensivt er han i virkeligheden helt fænomenal, kæden falder desværre bare af for ham, når han bevæger sig for langt frem...

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  2. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  3. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •