Side 12 af 21 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 309

Emner: Mærkelige statistikker

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Kenn Andersen er overrepræsenteret. Sjovt er det også at det er sket to gange for Kenn Andersen og Michael Nonbo :-)
    Det er i samme kamp vel og mærke

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Det er i samme kamp vel og mærke
    Haha ja det havde jeg ikke bemærket :-)

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Det er i samme kamp vel og mærke
    Det ligner en kamp man ikke havde lyst til at se. 32 scorede hattrick for brøndby.

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Mærkelige statistikker

    Nogen som kan finde stats på hvor mange skud vi har udenfor feltet. Enten om det rammer mål eller ej.
    På forhånd tak Smack

  6. #170
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mærkelige statistikker

    I et efterår, hvor vi desværre har spillet færre kampe end vanligt, og midtugen virker temmelig tom, kan man trods evindeligt brok om vanvittigt program og "tre kampe om ugen" godt savne at se lidt mere bold.
    Det har fans af bolivianske Bolivar rig mulighed for netop nu. Jeg tror, at den bolivianske liga må have verdensrekord i antal af kampe, idet der normalt spilles to gange mod hver modstander både forår og efterår i den 14 hold store liga og altså i alt 52 kampe om året. På grund af pandemien lå ligaen stille i et halvt år, og nu har klubberne travlt med at indhente det forsømte. Efter den seneste landskampspause har Bolivar således spillet 8 kampe på 18 dage. Det er måske held i uheld, at de røg ud af Copa Sudamericana, da de ellers frem til nytår ville være nået op på 18 kampe på 37 dage!
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Mærkelige statistikker

    Fodbold hver anden dag med skiftende klima og højdemeter må godt nok være en udfordring. Det er selvfølgelig nemmere for dem der bor højt at tilpasse sig, men det må stadigvæk være en udfordring at spille fodbold når luften har et iltindhold der er under 2/3 af hvad vi har i Parken.



    Nej det er ikke Covid-19, men Brasilien der har været på besøg på Bolivars hjemmebane.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Mærkelige statistikker

    Ovenpå det flotte comeback i Ålleren i går tænker jeg, at det må være på sin plads at hive noget statistik frem på kampe, hvor vi har været bagud med to og alligevel vundet. Det tænker jeg at du kan klare, Ougar?

    Umiddelbart er det jo ikke sket mange gange. På stående fod kan jeg kun lige huske 4-2'eren mod FCM i Ariel Jacobs' debut i 2012.

    Og mig bekendt har vi aldrig været bagud med tre og vundet, endsige fået point? Eller er der noget med en 3-3'er 1landet sted, hentet efter 0-3?

    Man kunne evt. også hive de omvendte tilfælde frem, altså hvor vi har været foran med to og tabt? Ikke helt så festligt selvfølgelig. Det er jo sket et par gange i Herning i hvert fald. Jeg husker også denne i Viborg, hvor en kammerat og jeg møder ind i pausen i Parkens sportscafe, direkte fra arbejde, med en god fornemmelse, kun for at se hele korthuset ramle i løbet af anden halvleg.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Ovenpå det flotte comeback i Ålleren i går tænker jeg, at det må være på sin plads at hive noget statistik frem på kampe, hvor vi har været bagud med to og alligevel vundet. Det tænker jeg at du kan klare, Ougar?

    Umiddelbart er det jo ikke sket mange gange. På stående fod kan jeg kun lige huske 4-2'eren mod FCM i Ariel Jacobs' debut i 2012.

    Og mig bekendt har vi aldrig været bagud med tre og vundet, endsige fået point? Eller er der noget med en 3-3'er 1landet sted, hentet efter 0-3?

    Man kunne evt. også hive de omvendte tilfælde frem, altså hvor vi har været foran med to og tabt? Ikke helt så festligt selvfølgelig. Det er jo sket et par gange i Herning i hvert fald. Jeg husker også denne i Viborg, hvor en kammerat og jeg møder ind i pausen i Parkens sportscafe, direkte fra arbejde, med en god fornemmelse, kun for at se hele korthuset ramle i løbet af anden halvleg.

    duckman
    Det blev vendt på Twitter i går:

    https://twitter.com/nipserstat/statu...70509524082688

    https://twitter.com/danskfodboldcom/...70720078118913

    Jeg skal nok dobbelttjekke det med at være 0-3 nede

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Ovenpå det flotte comeback i Ålleren i går tænker jeg, at det må være på sin plads at hive noget statistik frem på kampe, hvor vi har været bagud med to og alligevel vundet. Det tænker jeg at du kan klare, Ougar?

    Umiddelbart er det jo ikke sket mange gange. På stående fod kan jeg kun lige huske 4-2'eren mod FCM i Ariel Jacobs' debut i 2012.

    Og mig bekendt har vi aldrig været bagud med tre og vundet, endsige fået point? Eller er der noget med en 3-3'er 1landet sted, hentet efter 0-3?

    Man kunne evt. også hive de omvendte tilfælde frem, altså hvor vi har været foran med to og tabt? Ikke helt så festligt selvfølgelig. Det er jo sket et par gange i Herning i hvert fald. Jeg husker også denne i Viborg, hvor en kammerat og jeg møder ind i pausen i Parkens sportscafe, direkte fra arbejde, med en god fornemmelse, kun for at se hele korthuset ramle i løbet af anden halvleg.

    duckman
    Nipserstat har behandlet spørgsmålet her: https://www.facebook.com/nipserstat/...60565380478362

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  14. #175
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Det blev vendt på Twitter i går:

    https://twitter.com/nipserstat/statu...70509524082688

    https://twitter.com/danskfodboldcom/...70720078118913

    Jeg skal nok dobbelttjekke det med at være 0-3 nede

    - Klaus
    Jeg blander mig alligevel med lidt flere detaljer.

    Det er nemlig ikke så tit, at 2-0 føringer bliver smidt - jeg ignorerer det med pause-stillingen - vi har jo som nævnt aldrig tidligere vundet kampe i Superligaen, hvor vi var bagud 0-2 ved pausen - og kun 3 gange har vi fået et enkelt point.

    Men hvis tidspunktet for 0-2 er ligegyldigt, så var i onsdagens kamp mod AaB faktisk kun den 17. gang i historien, at vi får point efter 0-2 og kun 4. gang vi får alle 3 point. Og af de 4 gange, så er de 3 sket på udebane (som Danskfodbold.dk også skriver) og kun en enkelt i Parken, som jo selvfølgelig er 4-2 kampen mod Midtjylland med rødt kort til Claudemir og super indhop af Nicolai Jørgensen og Cornelius. Så det er en meget sjælden fornøjelse.

    3 mål bliver smidt meget sjældent. Det er kun sket 11 gange i Superligaens historie - senest da Esbjerg i 2018 smed en 3-0 føring mod Randers i løbet af de sidste 20 minutter - og kun en enkelt gang i Superligaens historie, der har et hold tabt efter at have ført med 3 mål. Det var Lyngby der klarede det i denne kamp

    Hvis vi ser på det triste omvendte scenarie, så har vi smidt 2-0 føringer 10 gange, senest den tåbelige mod Vejle i denne sæson. De 4 ud af de 10 er endt med nederlag - senest de 2 gange mod FCM i 16/17 og 17/18.

    I mange år var vi de ukronede mestre i ALDRIG at smide 2-0 føringer. Inden nederlaget til Midtjylland i 16/17, der var der gået 13 år uden at vi smed 2-0 føringer. 142 gange i den periode var vi foran med 2-0 og vi vandt samtlige 142 opgør. Den næstlængste stime i Superligaen har BØF - den er på 63 kampe i streg. Så en meget klar rekord. I gennemsnit i Superligaen, så holder 2-0 føringer hjem i "kun" 91% af tilfældene, så at gøre det 142 gange i træk, det er statistisk set ret vildt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. De følgende 14 brugere er enige:

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg blander mig alligevel med lidt flere detaljer.

    Det er nemlig ikke så tit, at 2-0 føringer bliver smidt - jeg ignorerer det med pause-stillingen - vi har jo som nævnt aldrig tidligere vundet kampe i Superligaen, hvor vi var bagud 0-2 ved pausen - og kun 3 gange har vi fået et enkelt point.

    Men hvis tidspunktet for 0-2 er ligegyldigt, så var i onsdagens kamp mod AaB faktisk kun den 17. gang i historien, at vi får point efter 0-2 og kun 4. gang vi får alle 3 point. Og af de 4 gange, så er de 3 sket på udebane (som Danskfodbold.dk også skriver) og kun en enkelt i Parken, som jo selvfølgelig er 4-2 kampen mod Midtjylland med rødt kort til Claudemir og super indhop af Nicolai Jørgensen og Cornelius. Så det er en meget sjælden fornøjelse.

    3 mål bliver smidt meget sjældent. Det er kun sket 11 gange i Superligaens historie - senest da Esbjerg i 2018 smed en 3-0 føring mod Randers i løbet af de sidste 20 minutter - og kun en enkelt gang i Superligaens historie, der har et hold tabt efter at have ført med 3 mål. Det var Lyngby der klarede det i denne kamp

    Hvis vi ser på det triste omvendte scenarie, så har vi smidt 2-0 føringer 10 gange, senest den tåbelige mod Vejle i denne sæson. De 4 ud af de 10 er endt med nederlag - senest de 2 gange mod FCM i 16/17 og 17/18.

    I mange år var vi de ukronede mestre i ALDRIG at smide 2-0 føringer. Inden nederlaget til Midtjylland i 16/17, der var der gået 13 år uden at vi smed 2-0 føringer. 142 gange i den periode var vi foran med 2-0 og vi vandt samtlige 142 opgør. Den næstlængste stime i Superligaen har BØF - den er på 63 kampe i streg. Så en meget klar rekord. I gennemsnit i Superligaen, så holder 2-0 føringer hjem i "kun" 91% af tilfældene, så at gøre det 142 gange i træk, det er statistisk set ret vildt.
    Hvordan ser procentsatsen ud, hvis 2-0 føringen er gået 2-1. Hvor ofte fucker holdene så op?

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvordan ser procentsatsen ud, hvis 2-0 føringen er gået 2-1. Hvor ofte fucker holdene så op?
    Hvis man ser totalt bort fra hvornår målene bliver scoret, så er det sket 795 gange i Superligaens historie, at et hold er kommet foran 2-0 og der derefter er blevet reduceret til 2-1. København har været i situationen 68 gange mens det er sket 45 gange med København som modstander. Og optællingen ser sådan her ud:

    Kode:
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    | Gruppe     | Antal | V    | U    | T    | pV     | pU     | pT     |
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    | Alle kampe |   795 |  596 |  148 |   51 |  75.0% |  18.6% |   6.4% |
    | FCK        |    68 |   60 |    5 |    3 |  88.2% |   7.3% |   4.4% |
    | Mod FCK    |    45 |   28 |   13 |    4 |  62.2% |  28.9% |   8.9% |
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. #178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Mærkelige statistikker

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvis man ser totalt bort fra hvornår målene bliver scoret, så er det sket 795 gange i Superligaens historie, at et hold er kommet foran 2-0 og der derefter er blevet reduceret til 2-1. København har været i situationen 68 gange mens det er sket 45 gange med København som modstander. Og optællingen ser sådan her ud:

    Kode:
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    | Gruppe     | Antal | V    | U    | T    | pV     | pU     | pT     |
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    | Alle kampe |   795 |  596 |  148 |   51 |  75.0% |  18.6% |   6.4% |
    | FCK        |    68 |   60 |    5 |    3 |  88.2% |   7.3% |   4.4% |
    | Mod FCK    |    45 |   28 |   13 |    4 |  62.2% |  28.9% |   8.9% |
    +------------+-------+------+------+------+--------+--------+--------+
    Altid en fornøjelse med din vilde database, Ougar.

    Og hvis man så skal sætte sidste pæl igennem vrøvlet om, at 2-0 er den farligste føring - hvordan ser statistikken så ud for hold, der kommer foran 1-0? Der er jo nok en del flere tilfælde, men hvis 2-0 skulle være den farligste føring, skulle man vel se, at en større andel tabte sejren, når der først blev reduceret. Men lad mig gætte på, at det negative udfald ved en 1-0 føring er en del større end i statistikken ovenfor.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  19. #179
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    72

    Re: Mærkelige statistikker

    Aarhus Fremad fik i slut-90´erne to sæsoner i landets bedste række. I begge sæsoner endte klubben med en målscore på 51-73 efter 33 kampe. I sæsonen 97/98 rakte det til en 10.plads, hvorimod det sæsonen efter endte med nedrykning

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #180
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Mærkelige statistikker

    Ved ikke om tråden er den rette, men nok bedste bud.

    Angående fck-brøndby kampe, så talte en ven og jeg om at der i 90’erne og 00’erne var en tendens til, at det var der hold der inden kampen lå lavest i tabellen, der vandt kampen (og at udsagnet “derby’er lever deres eget liv” dermed passede).

    Fra 10’erne og til nu, syntes vi derimod af tendensens har været, at det er holdet øverst i tabellen der er løbet med sejren.
    Vi har intet belæg for dette, andet end vores subjektive opfattelse.
    Er det muligt at finde statistik på disse påstande, altså hvilket hvilket hold er løbet med sejren ift placering i tabellen ved kampstart, -og hvis muligt, delt ind i årtierne?

    Mvh Lau

Side 12 af 21 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Mærkelige dyr
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.08.20, 15:03
  2. Statistikker
    By NHS in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 17:54
  3. Mærkelige sangtitler
    By Gobas in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 07:39
  4. SAS Cup-statistikker
    By crekke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 08.01.05, 03:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •