Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
66. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 50.00%
  • Uafgjort

    16 24.24%
  • Brøndby vinder

    17 25.76%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 75 af 75

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Men spiller for spiller *har* vi jo et godt hold.

    Kalle er vel suppens bedste keeper og vi har Grytebust som reserve.
    Varela er en rigtig dygtig back, det er tydeligt. Boile er glimrende (og Bengtsson ok). Vi har superligaens bedste CM i Zeca.
    Falk, Stage, Nelsson og Bartolec var "stjerner" hos andre gode hold i superligaen. Kauff var udset til at blive det.
    Thomsen var glimrende på et hold der vandt mesterskabet.

    Mudrazija ser rigtig spændende ud. Fischer og (en fit) Doye taler for sig selv, og Wind er helt åbentlyst en kommende stjerne. Samme kan siges om Mo.

    Santos og Biel kan der stilles spm. ved... Men vi *ved* jo at holdet samlet set er godt.

    Det fungerer bare slet ikke. Enten fordi holdet er forkert sammensat til spillestilen. Eller fordi holdet ikke er sat op (motiveret, instrueret el. lign). Eller en kombination. Uanset peger det på Ståle.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Selvom kampen endte som en uafgjort uden mål, så var der alligevel god intensitet og tempo i størstedelen af kampen. Vi lagde godt ud i første halvleg, hvor Brøndby i blev splittet ad spillemæssigt, men hvor vi, som i så mange andre kampe, har for svært ved at komme til chancer. Der mangler ofte lige det sidste. Den sidste skarphed, den sidste præcision, det sidste løb. Det sker i så mange situationer, at det næppe er tilfældigt. Vores spil er blevet for omstændigt, så enten skal chancerne blive foræret eller også skal alt gå op i en højere enhed. Der er i hvert fald langt mellem de ’nemme’ mål.
    En forklaring kan være, at begge vores angribere deltager meget i opspillet eller på kanten, så de mangler i feltet. En anden kan være, at vores kantspillere for det meste er fraværende. Uanset hvad så står vi tilbage med en offensiv, der ikke kan score og så er det egentligt ligegyldigt, hvor flot vi kan spille bolden rundt på midtbanen.

    Brøndby kom bedre med i kampen efter vi begyndte at lave fejl. Det gjorde de havde lettere ved at skubbe op og markere tæt og så kunne de bedre udnyttet det numeriske overtal på midtbanen, hvorved vores første pres blev ineffektivt, fordi de altid havde en fri mand på midten. Når Brøndby havde bolden og skulle spille sig frem til chancer (og ikke kapitalisere på fejl eller generobringer) forsøgte de, at skubbe Radosevic frem som tredje angriber, men det formåede de ikke at udnytte.

    Generelt ender det med at være en ret lige kamp, hvor vi var bedst spillemæssigt, men hvor Brøndby også forsøgte at spille ret direkte. I slutningen af kampen havde vi dog ikke meget opspil tilbage og vi gik tilbage til de mange lange bolde, hvorfor Brøndby sluttede opgøret bedst af – og også blev snydt for et mål.

    Johnsson havde ikke så meget at se til og havde ikke altid heldet med sig, når han skulle spille bolden fremad.

    Varela var en stor skuffelse. Han bidrog med næsten intet offensivt og var svag defensivt. Imponerende at han spiller hele kampen.
    Papagiannopoulos viste at han godt rusten. Han var god i duellerne, men sløsede med at holde offsidefælden og han havde et hav af opspilsfejl, ligesom han lavede sin klassiske fejl med at løbe op mod midten for at vinde en høj bold, som han dog fejlbedømmer fuldstændig.
    Nelsson var banens bedste og leverede en virkelig stærk defensiv præstation. Kom i vejen for rigtig meget og vandt sine dueller. Jeg savnede lidt fra ham i opspillet, men der var Papagiannopoulos klar til at smide bolden væk.
    Pierre gjorde det umiddelbart fint defensivt uden at overbevise og han leverede en ganske vanlig (for ham) offensiv præstation.

    Pep Biel var kampens største skuffelse. Han havde en mere udpræget kantrolle i dag, hvilket bestemt ikke passede ret godt til ham. Han skabte intet og tabte stort set alle dueller og havde en del gode muligheder for at generobre, som han dog slet ikke kunne. Voldsom svag præstation. Stage kom ind og gjorde ikke det store (og havde også mange fejl), men var alligevel væsentligt bedre. Højrekanten var bare stendød.
    Zeca gjorde det fremragende. Særligt i begyndelsen af kampen var han overlegen, men som kampen skred frem blev hans udgangspunkt dybere og dybere, så han vandt ikke ret mange andenbolde i slutningen af kampen.
    Falk skuffede også og lavede alt for mange fejl, uden at have ret mange gode aktioner.
    Thomsen imponerede en smule, men det er måske også grundet de lave forventninger. Om ikke andet, så deltog han fint i opspillet indtil han var træt. Nogen gennembrudsspiller bliver han dog ikke – men det er næppe hans skyld.

    Wind lavede nogle geniale ting, så længe han havde kræfter til. Der manglede lige det sidste i samspillet med Daramy (særligt i forbindelse med løb i dybden) og så er han uheldig med ikke at score.
    Daramy havde en del fejl, men leverer klart en god præstation, hvor han kom frem til enkelte afslutninger og slår et godt indlæg til Wind. Han var bedst i opspillet og det er jo ret problematisk, at begge vores angribere var bedst i opspillet.

    Kehlet var hamrende elendig. Radosevic skal advares efter et sølle minut, men slap naturligvis på baggrund af den uskrevne regel med, at det første grove frispark er gratis. At Brøndby overhovedet fik to advarsler må siges at være et mindre mirakel, da Kehlet ikke var meget for det. Særligt det oversete frispark på Falk begået af Rosted var kriminelt, da det var en ganske lovende situation og Rosted allerede havde en advarsel (og mon ikke det var derfor, han ikke dømte det). Derudover overså han ret mange andre frispark, mens han gav en del fordele vores vej og selv uden det, endte Brøndby med at have begået 17 frispark mod vores seks. Det viser en meget klar tendens, som dommeren simpelthen skal sætte en stopper for (især når det er så åbenlyst) – men det sker bare stort set aldrig herhjemme. Man må undre sig over om det overhovedet kan betale sig at spille mere teknisk, når modstanderen bare uhæmmet kan begå frispark. Brøndby vil selvfølgelig være sure over at deres mål blev annulleret efter en hårfin offsidekendelse, men de blev systematisk tilgodeset hele kampen igennem grundet den (også uskrevne) ”internationale linje” (det er vel sjældent at dommerne er så jammerlige internationalt).

    Uanset hvor godt vi i perioder kunne spille bolden rundt på midtbanen, så førte det ikke for alvor til chancer mod et Brøndbyhold, der var særdeles defensivt indstillet. Et point er selvfølgelig bedre end nul, men når AGF vinder over FCM er der blot to point mellem os.

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Dermed siger du jo også, at det er noget, der er sket flere gange. For mange gange vil nogle af os mene. Vi svinger ganske enkelt for meget i niveau under Ståles anden tørn som træner. At han formår at rydde op efter noget rod, han selv har skabt, hænger også sammen med, at han har ualmindelig lang snor fra ledelsen og ejerne. Alle andre ville have fået sparket for længst.
    Og det hænger så sammen med en helt anden strategisk tankegang hos ledelsen. Det er åbenlyst, at Ståle har lavet fejl, men det er mindst ligeså åbenlyst, at hvis vi gang på gang mister hele hold bl.a pga et krav om at sælge for mange penge, ja så bliver det også mere ustabilt. Denne sæson har siden ugen mod hvor vi tabte til Røde Stjerne og fik vores to stjerneangribere ødelagt været en lang overlevelseskamp. Desværre ser det ud til, at vi her i foråret har tabt den :-(

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Men jeg ved selvfølgelig godt det aldrig vil ske med Ståle ved roret...
    Han har da snuset lidt til 3-5-2 også i ligaen. Og med en spidsangriber i Europa. Men formation er jo en ting, spillestil noget andet. Pt. spiller vi jo på ingen måde, som i de gode tider, selvom formationen er den samme.

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Hvilken træner skulle kunne få noget ud af denne gruppe spillere? Vi kommer ikke uden om en udrensning i spillertruppen, hvis vi skal gøre os forhåbninger om et mesterskab.
    Det er i så fald rigtig skidt, for det er der med al sandsynlighed ikke penge til.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Dermed siger du jo også, at det er noget, der er sket flere gange. For mange gange vil nogle af os mene. Vi svinger ganske enkelt for meget i niveau under Ståles anden tørn som træner. At han formår at rydde op efter noget rod, han selv har skabt, hænger også sammen med, at han har ualmindelig lang snor fra ledelsen og ejerne. Alle andre ville have fået sparket for længst.
    Rigtig god pointe

    Nu har jeg set en del kommentar omkring "Jamen Ståle plejer jo og få os på rette spor igen". Javel, men, hvorfor skal det overhovedet være nødvendigt?.

    I øvrigt er jeg også rigtig træt af Ståles Undskyldninger om trætte spillere. Undskyld mig, men bryster vi os ikke af at være en International klub?. Skal vi så ikke kunne håndtere mange kampe på en uge ?. Derudover kommer vi lige fra en lang Corona Pause. Hmmm

  9. De følgende 17 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Han har da snuset lidt til 3-5-2 også i ligaen. Og med en spidsangriber i Europa. Men formation er jo en ting, spillestil noget andet. Pt. spiller vi jo på ingen måde, som i de gode tider, selvom formationen er den samme.
    Korrekt, men det bliver netop også kun ved at "snuse" lidt til det. Han går jo aldrig all ind og tager et opgør med spil systemet.

    Men altså igen det er jo lidt en ligegyldig snak når Ståle er Bossen i FCK :)

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Men spiller for spiller *har* vi jo et godt hold.
    Men nu er det jo en holdsport, og kollektivet fungerer ikke. Derudover er jeg ikke specielt imponeret over flere af vores spillere. Grytebust er jeg decideret utryg ved. Vi har ingen klassiske FCK-backs, der søger til baglinjen konstant. Bartolec er rystende ringe. Bjelland - over the hill. Thomsen - ligegyldig. Fischer - flere dårlige kampe for os end gode. Biel - ikke fysik til Superligaen. Osv. osv.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    ...

    Kehlet var hamrende elendig. Radosevic skal advares efter et sølle minut, men slap naturligvis på baggrund af den uskrevne regel med, at det første grove frispark er gratis. At Brøndby overhovedet fik to advarsler må siges at være et mindre mirakel, da Kehlet ikke var meget for det. Særligt det oversete frispark på Falk begået af Rosted var kriminelt, da det var en ganske lovende situation og Rosted allerede havde en advarsel (og mon ikke det var derfor, han ikke dømte det). Derudover overså han ret mange andre frispark, mens han gav en del fordele vores vej og selv uden det, endte Brøndby med at have begået 17 frispark mod vores seks. Det viser en meget klar tendens, som dommeren simpelthen skal sætte en stopper for (især når det er så åbenlyst) – men det sker bare stort set aldrig herhjemme. Man må undre sig over om det overhovedet kan betale sig at spille mere teknisk, når modstanderen bare uhæmmet kan begå frispark. Brøndby vil selvfølgelig være sure over at deres mål blev annulleret efter en hårfin offsidekendelse, men de blev systematisk tilgodeset hele kampen igennem grundet den (også uskrevne) ”internationale linje” (det er vel sjældent at dommerne er så jammerlige internationalt).
    Det samme var jo tilfældet mod FCM. Uendelig mange frispark mod FCK uden der bliver givet advarser. Erik, Mabil og Anderson burde i den kampe have haft røde kort.
    Men den virker som om dommerne tænker at "det er ok at gå hårdt til FCK, de spiller jo internationalt..." FCKspil går bare i stykker når der spilles hårdt med dem. Desværre får mange hold lov til det (FCM, BIF, AGF,...)

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...men det er mindst ligeså åbenlyst, at hvis vi gang på gang mister hele hold bl.a pga et krav om at sælge for mange penge, ja så bliver det også mere ustabilt.
    Jeg giver ikke meget for den undskyldning. Kan du huske de gamle dage under CV, hvor man ofte holdt på salgsobjekterne indtil udløb, så man havde tid til at finde erstatningerne - som regel med det resultat, at man ikke kunne finde erstatningerne, når man havde brug for dem. Selvfølgelig skal spillersalg bidrage til økonomien. Vi skal “bare” være bedre til at have erstatningerne klar.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg giver ikke meget for den undskyldning. Kan du huske de gamle dage under CV, hvor man ofte holdt på salgsobjekterne indtil udløb, så man havde tid til at finde erstatningerne - som regel med det resultat, at man ikke kunne finde erstatningerne, når man havde brug for dem. Selvfølgelig skal spillersalg bidrage til økonomien. Vi skal “bare” være bedre til at have erstatningerne klar.
    Om du giver noget for undskyldningen styrer du selvfølgelig selv. Jeg vil tro, at det giver lidt mere kontinuitet, hvis spillerne er her i længere tid, da de tilbageværende jo så er mere inde i system og filosofi. Under alle omstændigheder, så er det nok svært at finde en sæson, hvor så mange udskiftninger har været nødvendige pga salg og skader som i denne. Det har presset truppen til de yderste og nu så også tæt på afgrunden.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Men nu er det jo en holdsport, og kollektivet fungerer ikke. Derudover er jeg ikke specielt imponeret over flere af vores spillere. Grytebust er jeg decideret utryg ved. Vi har ingen klassiske FCK-backs, der søger til baglinjen konstant. Bartolec er rystende ringe. Bjelland - over the hill. Thomsen - ligegyldig. Fischer - flere dårlige kampe for os end gode. Biel - ikke fysik til Superligaen. Osv. osv.
    Sotte, Ragnar, Thomsen farvel, Santos også farvel.

    Hvis der er nogen der kan huske hvor kort snor Bernburg og Bertolt fik i sin tid, så er det en gåde, hvor lang snor der er til Stage og Kaufmann. Kaufmann, der må være et damehold i Herlev der kan bruge ham. Han klasker konsekvent sammen som en souffle, der kommer for tidligt ud af ovnen, og lige så konsekvent brokker han sig over ikke at få frispark.

    Jeg så kampen i Parken, så jeg har ikke set alle slows, men i Parken var der ikke en fornemmelse af at dommeren var decideret imod os, men en konstatering af, at han virkede lidt for langt væk og overså nogle situationer - begge veje.

    Ståle har skiftet fokus og succes kriterier, og jeg kommer nok til at være lidt kritisk, ind til jeg har vænnet mig til de nye tider. At vinde statistikker for boldbesiddelse, gøre omverdenen ansvarlig for ringe præstationer, bruge hele transferbudgettet på 'talent', det falder mig bare ikke naturligt at kunne bakke op. Jeg foretrækker en træner, der tager ansvar, husker 'first thing first', når der skal investeres i spillere, det har jeg bare en større og mere naturlig lethed ift at kunne bakke op. Nå men gad vide om Ståles nye stil også kaster trofæer af sig.

    Lige en sidste bemærkning - Man skulle tro det var et opkald fra månen, men det rent faktisk Ståle, der i post-match interviewet mente, at en del af spillernes dårlige præstation skyldtes, at stemningen i Parken blev lidt urolig, da det ikke rigtig kørte. Nu har de brokket sig over ikke at have tilskuere, når vi så kommer, så kan spillerne ikke holde til det. Hvordan skal de spillere kunne vinde en kamp i næste sæson. Kors i skuret, hvor er jeg træt af ævl og kævl i stedet for præstationer og kanon-transfers.
    Goldbæks Højrefod


  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Men nu er det jo en holdsport, og kollektivet fungerer ikke. Derudover er jeg ikke specielt imponeret over flere af vores spillere. Grytebust er jeg decideret utryg ved. Vi har ingen klassiske FCK-backs, der søger til baglinjen konstant. Bartolec er rystende ringe. Bjelland - over the hill. Thomsen - ligegyldig. Fischer - flere dårlige kampe for os end gode. Biel - ikke fysik til Superligaen. Osv. osv.
    Men at kollektivet ikke fungerer siger jo ikke nødvendigvis noget om spillernes niveau. Og en spillers præstationer er jo i høj grad et resultat af både egne evner, og hvordan han bliver brugt.

    Jeg er helt enig i, at der er nogle oplagte udskiftninger i truppen, men jeg er sikker på, at langt de fleste af spillerne har det fodboldmæssig niveau til at gøre sig i FCK. For mig er det oplagte spørgsmål, om træneren får nok ud af truppens kvalitet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Efter dagens kamp er jeg egentlig mest forbløffet over folk, der kan holde ud at sidde 90+ min i Parkens sæder. Kan selvfølgelig være at man vender sig til det over tid.

  22. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GmbH (12/07-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Efter dagens kamp er jeg egentlig mest forbløffet over folk, der kan holde ud at sidde 90+ min i Parkens sæder. Kan selvfølgelig være at man vender sig til det over tid.
    Det var også svært med den kamp som holdet præsterede.
    Øvre C'er

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •