Side 44 af 47 FørsteFørste ... 3441424344454647 SidsteSidste
Viser resultater 646 til 660 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #646
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Rekorder i superligaen

    Og Nipserstat har lagt en oversigt ud over alle røde kort på deres FB-side: https://www.facebook.com/nipserstat/...60297385813362

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #647
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Takker.
    Og nu rødt kort i 3 superliga kampe i træk?
    Bemærkelsesværdigt, at de to af de tre røde kort er uddelt af Mads-Kristoffer Kristoffersen. Mon det bliver til et hattrick, næste gang han dømmer os?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #648
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Rekorder i superligaen

    Er Daramy og Højlund ikke den yngste angrebsduo, vi nogensinde har stillet med?

  6. #649
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Er Daramy og Højlund ikke den yngste angrebsduo, vi nogensinde har stillet med?
    Fra start, jo. Men ikke hvis vi regner indskiftere med. I 18. runde i 2018/19, der blev Daramy skiftet ind i stedet for N'Doye og spillede de sidste 13 minutter sammen med Jonas Wind. De var dengang i alt 12 dage yngre end dagens angrebsduo, som var i alt 13423 dage gamle (36 år og 275 dage).

    Vi har også spillet med både Daramy og Ahmed Daghim på banen samtidigt, men jeg ved ikke, om de har ligget på toppen sammen. F.eks. her: https://superstats.dk/kampe/5625.

    Hvis vi snakker startopstilling, så er det klar rekord. Endda selvom man ikke holder sig til angrebet. Det er ganske enkelt de 2 yngste spillere vi nogen sinde er startet med i en Superliga-kamp. Altså summen af de 2 yngste. Den tidligere rekord var fra 6. runde i 2010/2011, hvor vi stillede med Mathias Zanka Jørgensen og Kenneth Zohore. Så endnu en rekord taget fra Zohore - det er jo altid herligt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  7. #650
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Rekorder i superligaen

    Hvordan er den generelt for ligaen?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #651
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Hvordan er den generelt for ligaen?
    Uden at være Ougar, så er jeg 100% sikker på, at FCN måde have den rekord, men jeg tager gerne fejl.

  10. #652
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Uden at være Ougar, så er jeg 100% sikker på, at FCN måde have den rekord, men jeg tager gerne fejl.
    Position er lidt besværlig. Jeg har ikke position for hver spiller i hver kamp - hvilket de seneste opstillings-kontroverser med Glen og co. jo også viser kan være lidt vanskeligt. Jeg har kun en enkelt fast position for hver spiller. Og Daramy står så i øvrigt som midtbanespiller, hvilket jo så viser problemet med den metode.

    Ud fra min registrering af position, så er det OB, der har startet med den yngste angrebsduo. Det gjorde de for 5 måneder siden mod Silkeborg. Her spillede de med Jakob Breum Martinsen og Rasmus Nissen - som jeg begge har stående som angribere. De var hhv. 16 år, 234 dage og 19 år, 13 dage - hvilket er ca. et helt år yngre end vores angrebsduo i går. Men som nævnt. Jeg aner ikke, om de spillede som en angrebsduo. Jeg kan f.eks. se, at OB også havde en 3. angriber (Mikkel Hyllegaard) med i startopstillingen. Men det er mit bedste bud :-)

    Hvis vi kigger på yngste par af spillere i en startopstilling, så er det heller ikke FCN, men derimod Vejle, der tilbage i september 2001 stillede op med både Mads Beierholm og Steffen Kielstrup. De 2 var kun hhv. 16 år, 305 dage og 16 år, 333 dage. Det er den eneste kamp i Superligaens historie, hvor et hold starter med 2 16-årige på banen. Ugen inden blev Kielstrup skiftet ind og Beierholm startede, hvilket er den eneste anden kamp i superligaens historie, hvor et hold gav spilledetid til 2 16-årige.

    Nipserstat har i øvrigt også budt ind med lidt yderligere information om FC København - jeg har jo kun spillerinfo om Superliga-kampe, men Nipserstat kan fortælle, at det kun er i Superligaen, at det er en rekord-ung duo, vi sendte på banen: https://www.facebook.com/nipserstat/
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #653
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    72

    Re: Rekorder i superligaen

    Sakset fra danskfodbold.com

    Nedenstående startopstillling er fra en kamp mod Viborg FF i april 1996: Her formåede vi at stille op med hele fire spillere med efternavnet Nielsen. Det må da være rekord, at så mange spillere med samme efternavn fgurer i vores startopstilling.



    Antti Niemi

    William Prunier

    Carsten V. Jensen Skiftet ud 84' 84'

    Christian Lønstrup

    Lars Højer Nielsen

    Michael Johansen

    Michael 'Mio' Nielsen

    Morten Falch

    Per Frandsen

    Morten Nielsen Skiftet ud 70' 70'

    Morten B. Nielsen

  13. #654
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Karsten Se meddelelser
    Sakset fra danskfodbold.com

    Nedenstående startopstillling er fra en kamp mod Viborg FF i april 1996: Her formåede vi at stille op med hele fire spillere med efternavnet Nielsen. Det må da være rekord, at så mange spillere med samme efternavn fgurer i vores startopstilling.
    Nope. 7 gange mellem 1997-09-26 og 1999-05-09 stillede vi op med 5 Nielsen'er i start-11. 3 af gangene, der skiftede vi oven i købet en Nielsen ind i løbet i kampen - 2 af gangene i stedet for en anden Nielsen - men en enkelt af gangene, der var der i godt 20 minutter 6 Nielsen'er på banen (inden indskiftede Morten Nielsen måtte skiftes ud igen). Det var i 11. runde 1997/98 mod Herfølge.

    Det er de eneste minutter i Superligaens historie, hvor et hold har haft 6 personer med samme efternavn på banen samtidigt. Nærmeste forfølger er Brøndby, der 3 gange har sendt 5 Jensen'er.

    Endnu en vigtig rekord... :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #655
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nope. 7 gange mellem 1997-09-26 og 1999-05-09 stillede vi op med 5 Nielsen'er i start-11. 3 af gangene, der skiftede vi oven i købet en Nielsen ind i løbet i kampen - 2 af gangene i stedet for en anden Nielsen - men en enkelt af gangene, der var der i godt 20 minutter 6 Nielsen'er på banen (inden indskiftede Morten Nielsen måtte skiftes ud igen). Det var i 11. runde 1997/98 mod Herfølge.

    Det er de eneste minutter i Superligaens historie, hvor et hold har haft 6 personer med samme efternavn på banen samtidigt. Nærmeste forfølger er Brøndby, der 3 gange har sendt 5 Jensen'er.

    Endnu en vigtig rekord... :-)
    Hvor spiller hansen? (...Jeg finder selv ud...)

  15. #656
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nope. 7 gange mellem 1997-09-26 og 1999-05-09 stillede vi op med 5 Nielsen'er i start-11. 3 af gangene, der skiftede vi oven i købet en Nielsen ind i løbet i kampen - 2 af gangene i stedet for en anden Nielsen - men en enkelt af gangene, der var der i godt 20 minutter 6 Nielsen'er på banen (inden indskiftede Morten Nielsen måtte skiftes ud igen). Det var i 11. runde 1997/98 mod Herfølge.

    Det er de eneste minutter i Superligaens historie, hvor et hold har haft 6 personer med samme efternavn på banen samtidigt. Nærmeste forfølger er Brøndby, der 3 gange har sendt 5 Jensen'er.

    Endnu en vigtig rekord... :-)
    Haha!!! Jeg har ikke en skid forstand på regneark, databaser og logaritmer. Men jeg er på røven over at du kan svare hver eneste gang - uanset hvor langt ude spørgsmålet er. Og der går sjældent en halv time før alt er udlagt. Bor du inde i sidelinien;-)?


  16. #657
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Haha!!! Jeg har ikke en skid forstand på regneark, databaser og logaritmer. Men jeg er på røven over at du kan svare hver eneste gang - uanset hvor langt ude spørgsmålet er. Og der går sjældent en halv time før alt er udlagt. Bor du inde i sidelinien;-)?
    Det er ikke så svært. Man skal bare have et så tilpas kedeligt (arbejds)liv, at F5 på Sidelinien er det mest spændende, der sker i løbet af dagen...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #658
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er ikke så svært. Man skal bare have et så tilpas kedeligt (arbejds)liv, at F5 på Sidelinien er det mest spændende, der sker i løbet af dagen...
    "Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two." ;)

    Hvor "finder" du i øvrigt din data?

  19. #659
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    "Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two." ;)

    Hvor "finder" du i øvrigt din data?
    Ja. Jeg har så kun valgt en af de 3, og den kedeligste af dem. I hvert fald lige PT :-)

    Jeg har brugt en del tid på at finde, indtaste og også "låne" data fra alle de steder jeg har kunne komme i nærheden af. I dag er det blevet meget nemmere, fordi struktureret data er blevet så meget nemmere at finde. Jeg behøver ikke længere taste ind og web-scrape og validere og alt muligt crap - eller i de ekstreme tilfælde i gamle dage, hvor jeg - som andre sande entusiaster - har siddet på biblioteket og kigget gamle aviser igennem på mikrofilm :-) Og så har jeg en makker på Superstats.dk, der har startet det hele og lavet langt det meste benarbejde.

    I dag, så kan man bare hente data direkte fra f.eks. superliga.dk. F:eks. er der en klump data med spillerstats fra FCK-OB her: https://ss2.tjekscores.dk/opta-stats...tats?locale=da

    Der kan man finde temmelig meget data på hver eneste spiller, som er lige til at stoppe ned i sin database, hvis man har arbejdet lidt på at bygge en god en af slagsen. F.eks. ser data for Victor Fischer i ovenstående fil sådan her ud, hvis man formaterer det lidt. Så der er en stor bunke data at lege med for de interesserede.



    Så i Superligaen, der kører det hele på skinner. Det er noget mere besværligt med pokal-turneringen og de europæiske kampe. Det er derfor, jeg ikke har opstillinger, målscorere osv i Europa og pokalen. I Europa, der er jeg f.eks. stadig afhængig af, at hente data fra diverse sport-sider og så skrive en bunke programmer til at processere og kvalitetssikre data.

    Alternativt så kan man jo også bare købe adgang via kommercielle udbydere, som f.eks. wyscout - men det er jo en taber-løsning :-D

    Hvis man vil have data fra andre ligaer, så ligger der masser af data frit tilgængeligt, f.eks. her: https://www.football-data.co.uk/data.php
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #660
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Rekorder i superligaen

    Følger der en forklaring med til alle de blå "attributer" et eller andet sted? Nogle af dem er nemme nok at regne ud, mens andre godt kunne bruge et par ord eller to.

    Er det muligt at hive en liste ud med den hurtigst målte topfart på tværs af hele Superligaen? Måske en top 20? En lignende oversigt over vores nuværende trup ku' også være ret fin.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •