Side 15 af 64 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 952

Emner: Til- og afgange: Vinter 18/19

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er til dels enig, men synes primært problemet er udtalt når Zeca spiller med Gregus (eller Kvist) ved sin side.. Zeca er udpræget 6'er og skal derfor have en spiller ved sin side, som kan tage det offensive ansvar så han kan koncentrere sig om at afdække området foran 4-backkæden.. Defensivt er han i virkeligheden helt fænomenal, kæden falder desværre bare af for ham, når han bevæger sig for langt frem...
    Det fritager ham da ikke for alle de fejl han render og laver. Bl.a. at han smider alt for mange bolde væk. Både ved at han bliver brudt fordi han holder for længe på bolden, og ved at han laver fatale pasninger, der sikrer modstanderne nogle kontraangreb. Jeg må bare sige at jeg forventer mig meget mere af ham.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Problemet på venstrekanten, er ikke at Falk mangler evnen til at bryde igennem, man at han skal gøre det alene. I modsatte side skaber Ankersen sindssygt meget plads med sine løb, så Skov kan trække ind i banen, spille bolden i overlappet, spiller et-to og selv få den dybt osv. Så venstresiden trænger mest af alt til at få en venstreback, som tager de offensive løb.
    Boilesen og Ankersen er to vidt forskellige typer. Ankersen er meget mere ensidig, men han er sindssyg god til det, han kan (når han altså gider, hvilket han heldigvis har gidet i denne sæson): Veltimede overlapsprints og indlæg.

    Boilesen er en meget mere alsidig og teknisk meget bedre fodboldspiller (når han altså gider, hvilket det desværre har været meget svingende med): Hurtigt kombinationsspil i alle retninger, men også driblinger, indlæg og langskud. Det er logisk nok en del mere krævende at få et samarbejde op at stå med ham, fordi han gør mange flere forskellige ting end Ankersen.

    Jeg tror, Boilesens primære problem har været mentalt. Han lader til at have svært ved at holde koncentrationen, så han laver tåbelige fejl - ikke ulig Zanka i gamle dage. Men jeg er overbevist om, at han er en af de bedste boldspillere, FCK nogensinde har haft, og jeg synes, det er sindssyg ærgerligt, hvis vi aldrig får ham at se på det niveau, han viste for snart mange år siden i Ajax. Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre at få et rigtig godt samarbejde op at stå med en venstre wing, men jeg synes, det er værd at prøve - også selv om det bliver anderledes end på højre flanke. Det gør vel ikke noget, at fløjspillet er forskelligt på de to sider, hvis bare det bliver farligt på den ene eller anden måde?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det fritager ham da ikke for alle de fejl han render og laver. Bl.a. at han smider alt for mange bolde væk. Både ved at han bliver brudt fordi han holder for længe på bolden, og ved at han laver fatale pasninger, der sikrer modstanderne nogle kontraangreb. Jeg må bare sige at jeg forventer mig meget mere af ham.
    Det gør det ikke nej, og han har vitterligt været dårlig de sidste tre-fire kampe.. Men det er påfaldende, at Zecas formnedgang er så sammenfaldende med Gregus' indtræden på holdet.. At give Gregus skylden for at Zeca ikke kan slå en aflevering på 10 meter er selvføgelig søgt, men jeg er overbevist om at vi får den gamle Zeca at se igen, når han igen får en makker med mere tydelige offensive egenskaber..

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #214
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er til dels enig, men synes primært problemet er udtalt når Zeca spiller med Gregus (eller Kvist) ved sin side.. Zeca er udpræget 6'er og skal derfor have en spiller ved sin side, som kan tage det offensive ansvar så han kan koncentrere sig om at afdække området foran 4-backkæden.. Defensivt er han i virkeligheden helt fænomenal, kæden falder desværre bare af for ham, når han bevæger sig for langt frem...
    Enig - han vinder ufattelig mange bolde, læser modstandernes spil eminent godt. Og han ville stråle ENDNU mere med en offensiv midt ved sin side.... (altså sådan en slags 99,9% af os herinde har ønsket os i gud ved hvor længe)

    Der skal virkelig handles både til start ellever og bredden.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #215
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig - han vinder ufattelig mange bolde, læser modstandernes spil eminent godt. Og han ville stråle ENDNU mere med en offensiv midt ved sin side.... (altså sådan en slags 99,9% af os herinde har ønsket os i gud ved hvor længe)
    Sådan en slags Rasmus Falk type der kunne spille centralt.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #216
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Sådan en slags Rasmus Falk type der kunne spille centralt.
    Eller en kanttype, som frigiver en Rasmus Falk til at spille centralt.

  12. #217
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Eller en kanttype, som frigiver en Rasmus Falk til at spille centralt.
    En fuldblods midt midt tak... Falk har gjort det fint derinde, men det er vel ikke den permanente løsning...?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #218
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Zeca - Delaney havde været en monstermidtbane
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #219
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Zeca - Delaney havde været en monstermidtbane
    ...og sidstnævnte var vraget til startopstillingen imod Bayern. Den burde ligge lige til højrebenet. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. #220
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig - han vinder ufattelig mange bolde, læser modstandernes spil eminent godt.
    Gør han det? Det fremgår på ingen måde af hans stats på superliga.dk. Der er han grundigt middelvare ift at vinde bolde og dueller. Jeg er med på den der krog han lavede mod FCM for et år siden ser fantastisk sej ud, men jeg synes faktisk han vinder for få bolde ift hvad jeg godt kunne tænke mig vores defensive anker gør.
    Især som den type han er. Han bliver jo ikke stående i rummet foran forsvaret og skærmer og dirigerer som Kvist gjorde eminent.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #221
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Gør han det? Det fremgår på ingen måde af hans stats på superliga.dk. Der er han grundigt middelvare ift at vinde bolde og dueller. Jeg er med på den der krog han lavede mod FCM for et år siden ser fantastisk sej ud, men jeg synes faktisk han vinder for få bolde ift hvad jeg godt kunne tænke mig vores defensive anker gør.
    Især som den type han er. Han bliver jo ikke stående i rummet foran forsvaret og skærmer og dirigerer som Kvist gjorde eminent.
    Der er flere grunde til, at Zeca ikke er eller bliver en spiller, der vil ligge i toppen af statistik-listerne. I København handler det groft sagt ikke kun om, hvor mange bolde en midtbanespiller i København erobrer, men også om hvor på banen, han erobrer dem. Zeca er fx eminent til at erobre returbolde efter offensive dødbolde. Hans evne til at læse spillet er på et niveau, vi sjældent ser i Superligaen, og det tillader, at vi ofte kan holde på bolden i angreb, hvor vi har mange spillere fremme. I etableret spil betyder det, at fx vores to backs uden de store konsekvenser kan bruge energien offensivt ved at stå højt på banen. De ved, at der nok skal blive lukket ned bag dem.

    Derudover har vi næppe haft en spiller, der er mere kompetent i højt presspil end netop Zeca. Han står korrekt nok ikke bare og venter. Men det er heller ikke hans stil. Han dækker ekstraordinært store områder, lukker ned for mulighederne for modstanderne og holder spillet med og uden bold flydende med få berøringer og korrekte løb. Han bliver aldrig en iøjenfaldende spiller, men det er også ok. Skal vi alligevel kigge på statistik, så er det værd at bemærke, at kun Rasmus Falk udviser højere afleveringssikkerhed end Zeca, og at ingen andre (faste) midtbanespilere i ligaen er i nærheden af antallet af afleveringer eller den præcision, som Zeca har.

    Derudover giver det naturligvis sig selv, at en FCK-spiller altid vil have færre bolderobringer end stort set samtlige andre spillere i ligaen på tilsvarende position, ganske enkelt fordi vi har bolden mere end praktisk talt alle andre hold. Samtidig er vores spillestil i høj grad anlagt på, at samtlige spillere skal presse højt i mange af spillets facer, hvilket naturligvis betyder, at bolderobringerne bliver fordelt over flere spillere, og at mange hold bliver tvunget til at sparke bolden over eller forbi vores midtbane. Tag et kig på statistikken og fortæl mig seriøst, at du hellere vil have Guira, Bager og Tverskov i København?

  20. De følgende 15 brugere er enige:

  21. #222
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Der er flere grunde til, at Zeca ikke er eller bliver en spiller, der vil ligge i toppen af statistik-listerne. I København handler det groft sagt ikke kun om, hvor mange bolde en midtbanespiller i København erobrer, men også om hvor på banen, han erobrer dem. Zeca er fx eminent til at erobre returbolde efter offensive dødbolde. Hans evne til at læse spillet er på et niveau, vi sjældent ser i Superligaen, og det tillader, at vi ofte kan holde på bolden i angreb, hvor vi har mange spillere fremme. I etableret spil betyder det, at fx vores to backs uden de store konsekvenser kan bruge energien offensivt ved at stå højt på banen. De ved, at der nok skal blive lukket ned bag dem.
    Han dækker ganske rigtigt et stort område, og løber rigtig mange meter defensivt. Det er også sandt han er god til at sætte et pres ind højt. Jeg synes dog helt grundlæggende ikke vi får nok ud af det. Han vinder ikke nok bolde. Måske er det fordi vi helt ufatteligt sjældent sætter dem på spil, men når man ser hvor mange bolde vi slår til duel på vores angribere - og taber - så er der fin grobund for erobringer.

    Derudover har vi næppe haft en spiller, der er mere kompetent i højt presspil end netop Zeca. Han står korrekt nok ikke bare og venter. Men det er heller ikke hans stil. Han dækker ekstraordinært store områder, lukker ned for mulighederne for modstanderne og holder spillet med og uden bold flydende med få berøringer og korrekte løb. Han bliver aldrig en iøjenfaldende spiller, men det er også ok.
    Det er han nemlig god til, og det er tit et rigtigt effektivt våben for os. det er dog værd at bemærke at han i samme ombæring tit efterlader et hul bag sig, så der er frit foran vores centerforsvar. Det kan skyldes de to ikke er gode nok til at skubbe frem og dække hullet, men det er pointen underordnet. Jeg synes ikke vi får det optimale ud af Zecas pres.

    Skal vi alligevel kigge på statistik, så er det værd at bemærke, at kun Rasmus Falk udviser højere afleveringssikkerhed end Zeca, og at ingen andre (faste) midtbanespilere i ligaen er i nærheden af antallet af afleveringer eller den præcision, som Zeca har.
    Han har rigtig mange afleveringer og boldberøringer ja og 90 % afleveringsnøjagtighed. Han har naturligvis en markant pænere statestik på egen banehalvdel end modstandernes og kun ca 25% af hans afleveringer er fremadrettede. Det er ret forventeligt for 6'eren hos FCK. Det er noget han skal være god til, og det er han. Dog kommer der intet ekstraordinært offensivt fra ham. Selv Tim Sparv spiller mere fremadrettet end Zeca. Det handler dog også om stilen, de fremadrettede afleveringer i FCK kommer sjældent fra de to centrale.

    Derudover giver det naturligvis sig selv, at en FCK-spiller altid vil have færre bolderobringer end stort set samtlige andre spillere i ligaen på tilsvarende position, ganske enkelt fordi vi har bolden mere end praktisk talt alle andre hold.
    Det har du ret, vi erobrer mindre end vores konkurrenter, fordi vi har bolden mere. En "sjov" detalje jeg ikke var opmærksom på er at det faktisk er os der er tikitaka-kongerne af suppen denne sæson. Flest afleveringer og lavest %del fremadrettede afleveringer.

    Tag et kig på statistikken og fortæl mig seriøst, at du hellere vil have Guira, Bager og Tverskov i København?
    Hvad er det for noget vrøvl? Kan man ikke være mindre en superduberaltergodtvivinderhve rgangpositiv uden at det betyder man ønsker Zeca udskiftet med Bager? Det virker en smule useriøst.

    Pointen er jo ikke, art Zeca er dårlig og skal smides ud. Hvilket jeg heller ikke indikerer. Jeg mener bare, at vi har hentet en spiller der er decideret fremragende i nogle aspekter af spillet - og at jeg ikke synes vi får nok ud af ham. Det samme gælder faktisk også Pieros og Gregus som jeg er ret sikker på er bedre spillere end hvad deres bidrag hos os indikerer.
    Sidst redigeret af Something : 13.11.18 kl. 12:27

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #223
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Og vi er vel enige i, at han ikke vinder ufatteligt mange bolde ikke?

  24. #224
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Statistikken siger at han ikke vinder flest bolde i Superligaen, hvilket er meget muligt. Det er egentlig ikke det jeg finder super interessant ved Zeca. Det er derimod hans evne til at lave tacklinger, og lave dem rent. Sjældent har jeg set en spiller dække så stort et område, bremse så mange (farlige) kontrachancer, uden at lave frispark eller få gult kort for det. Hver gang jeg ser ham i sprint retur for at dække op for en kontra, er der ekstremt stor sandsynlighed for han laver en tackling uden at give modstanderen frispark (Og få gult kort).

    At se på bolderobringer alene, giver ikke hele billedet. Jeg synes han er ekstremt dygtig til at blokere for modstanderen kontraangreb (Hvilket også er med til at frigøre både Falk samt backs)

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #225
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Thorup Se meddelelser
    Statistikken siger at han ikke vinder flest bolde i Superligaen, hvilket er meget muligt. Det er egentlig ikke det jeg finder super interessant ved Zeca. Det er derimod hans evne til at lave tacklinger, og lave dem rent. Sjældent har jeg set en spiller dække så stort et område, bremse så mange (farlige) kontrachancer, uden at lave frispark eller få gult kort for det. Hver gang jeg ser ham i sprint retur for at dække op for en kontra, er der ekstremt stor sandsynlighed for han laver en tackling uden at give modstanderen frispark (Og få gult kort).

    At se på bolderobringer alene, giver ikke hele billedet. Jeg synes han er ekstremt dygtig til at blokere for modstanderen kontraangreb (Hvilket også er med til at frigøre både Falk samt backs)
    Jeg tror ikke der er nogen der ser på bolderobringer alene. Jeg gør ihvertfald ikke. Det er sandt den svært målbare evne til at stå korrekt placeret, så modstanderne bliver bremset / styret i deres opspil skal regnes med. Sådan helt subjektivt, så er han rimelig til det - men jeg synes for tit han efterlader hul mellem midtbanen og forsvaret. Den gamle Kvist var meget bedre her. Og det er ok, Zeca er bedre til andre ting. Men igen synes jeg ikke, vi bruger det nok, når han ikke vinder endnu flere bolde og er endnu mere aktiv i presset fremad.

    Kvist var ham for begrænset en makker, fordi Kvist efterhånden ikke kan andet end at placere sig korrekt, men jeg tror det ville være at gøre FCK en tjeneste, hvis Zeca fik en mere placeringsstærk makker, der kunne dække nogen af de huller Zeca efterlader. Problemer er naturligvis at en sådan spiller sjældent er noget særligt offensivt. I vores historie er det vel kun for alvor Linderoth, Peter Nielsen og til dels Delaney der kunne begge dele, på forskellige måder.
    Stefan Johansen og Lasse Schone er to spillere derude, i periferien af hvad vi kan tiltrække, der ville kunne udfylde rollen tror jeg.

    Er i virkelig af den opfattelse, at sådan som Zeca spiller for os nu, så får vi det optimale ud af ham?
    Sidst redigeret af Something : 13.11.18 kl. 14:33

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  2. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  3. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •