Side 155 af 172 FørsteFørste ... 55105145152153154155156157158165 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,311 til 2,325 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2311
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    https://politiken.dk/kultur/medier/a...l-håndboldkamp

    Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ser x-factor med familien og hygger mig med det. Jeg lever dog fint med, at det bliver rykket, aflyst eller noget 3., hvis der er behov for det.

    Men at man rykker noget som helst for håndbold - det undrer mig til stadighed. Håndbold? Forstår det ikke..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2312
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    https://politiken.dk/kultur/medier/a...l-håndboldkamp

    Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ser x-factor med familien og hygger mig med det. Jeg lever dog fint med, at det bliver rykket, aflyst eller noget 3., hvis der er behov for det.

    Men at man rykker noget som helst for håndbold - det undrer mig til stadighed. Håndbold? Forstår det ikke..
    Du forstår ikke, at TV2 vælger at flytte at af deres dyreste flagskibs-produkter væk fra det tidspunkt, hvor Danmark spiller en VM semi-finale? Hvor over 2 millioner fulgte kvartfinalen? Jeg er bestemt tilhænger af at håne håndbold så meget som muligt, men lige her forstår jeg nok ikke rigtig din undren. Det ville satme være et solidt skud i sin egen fod IKKE at flytte det.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  4. #2313
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Du forstår ikke, at TV2 vælger at flytte at af deres dyreste flagskibs-produkter væk fra det tidspunkt, hvor Danmark spiller en VM semi-finale? Hvor over 2 millioner fulgte kvartfinalen? Jeg er bestemt tilhænger af at håne håndbold så meget som muligt, men lige her forstår jeg nok ikke rigtig din undren. Det ville satme være et solidt skud i sin egen fod IKKE at flytte det.
    Tror du misforstår. Min undren går selvfølgelig på de mekanismer der ligger bag. Nemlig at over 2 mio mennesker kan interessere sig for noget, der er så uinteressant.. Så jeg undrer mig over mine landsmænd (som også inkluderer enkelte familiemedlemmer)...
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #2314
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Tror du misforstår. Min undren går selvfølgelig på de mekanismer der ligger bag. Nemlig at over 2 mio mennesker kan interessere sig for noget, der er så uinteressant.. Så jeg undrer mig over mine landsmænd (som også inkluderer enkelte familiemedlemmer)...
    Det undrer tilgengæld mig at man kan være interesseret i én sport og ikke kan havde forståelse for at andre kan synes en anden er spændende. Især set i lyset af hvor mange danskere der dyrker det og at vi jo iøvrigt er pænt gode til det.

    Jeg kunne forstå det hvis det var fordi, at hele det “folkelige jyde-setup” var noget man som københavner fandt frastødende (sådan har jeg det selv), men du ser jo X-factor, såååååh.... ;)

  7. De følgende 13 brugere er enige:

  8. #2315
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Det undrer tilgengæld mig at man kan være interesseret i én sport og ikke kan havde forståelse for at andre kan synes en anden er spændende. Især set i lyset af hvor mange danskere der dyrker det og at vi jo iøvrigt er pænt gode til det.

    Jeg kunne forstå det hvis det var fordi, at hele det “folkelige jyde-setup” var noget man som københavner fandt frastødende (sådan har jeg det selv)
    Hvorfor skulle jeg ha noget imod jyder? Det gir da ingen mening.. Jyder er lige så forskellige som alle andre...

    Nå, tilbage til håndbold.

    Jeg kan ikke forstå interessen for håndbold, fordi det er den mest unuancerede sportsgren overhovedet. Det må være den sportsgren der kommer tættest på, at to mennesker kæmper om hvem der kan slå flest 6’ere med en terning. Det faktum, at Bjerringbro kan spille lige op med Barcelona fortæller det jo glimrende..

    Og så pisser det mig også lidt af, at sendefladerne på de licensbærende kanaler har ryddet sendefladen for at vise håndbold hele dagen - og ikke kun DKs kampe - og at det sker samtidig med, at DK har et helt unikt talent i verdens næstmest spillede sport (badminton), som samtidig med at al dette foregår, folder sig ud på fornemste facon, og er ved slå sig fast som en af de største nogensinde..

    Kejseren har ikke noget tøj på siger jeg bare..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  9. #2316
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    verdens næstmest spillede sport (badminton)
    Ift. hvad?

    Lyder i mine ører helt forkert at badminton er verdens andenstørste, når man tænker på bla. cricket og basketball.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  10. #2317
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg kan ikke forstå interessen for håndbold, fordi det er den mest unuancerede sportsgren overhovedet. Det må være den sportsgren der kommer tættest på, at to mennesker kæmper om hvem der kan slå flest 6’ere med en terning. Det faktum, at Bjerringbro kan spille lige op med Barcelona fortæller det jo glimrende...
    Eeeeehm... hvad er det præcis det fortæller?

    Til sammenligning, erindrer jeg da et fodbold hold fra Danmark der også spillede lige op med Barcelona, men det er måske noget andet?

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #2318
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Eeeeehm... hvad er det præcis det fortæller?

    Til sammenligning, erindrer jeg da et fodbold hold fra Danmark der også spillede lige op med Barcelona, men det er måske noget andet?
    Men det var vel trods alt ikke Bjerringbro ;-)

    Det har altid været en lidt pudsig ting, at totale flækker kunne begå sig i håndbold. Heller ikke kun i et land, hvor håndboldhovedstaden vel er et sted i trekanden mellem Gudbjerg, Oure og Gudme.

    Kiel er forsvarende ChL-vinder lige nu, fra Tysklands 29.-største by.
    Og Kiel er en ren verdensby i forhold til andre mesterholdsbyer som Gummersbach, Göppingen, Lemgo og Großwallstadt, der har vundet et mesterskab for hver 700 indbyggere i den bayriske landsby.

    Så det, det vel fortæller, er at der er så få penge og så lidt international interesse i sporten – og national, når det gælder spillet på klubniveau – at der ikke skal mange tilskuere og sponsorer til før man kan etablere sig på selv europæisk niveau, og at eliten er virkelig smal.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #2319
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så det, det vel fortæller, er at der er så få penge og så lidt international interesse i sporten – og national, når det gælder spillet på klubniveau – at der ikke skal mange tilskuere og sponsorer til før man kan etablere sig på selv europæisk niveau, og at eliten er virkelig smal.
    Det siger bare ikke noget særligt om sporten i sig selv, at et lille hold fra en jysk flække kan spille op med et langt større. Det sker jo også i andre sportslige sammenhænge.

    Jeg er derudover enig i din betragtning om størrelse, økonomi etc., men det handler vel egentlig i sidste ende om interessen. Der har jo været præcis de samme tendenser i damefodbold.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  16. #2320
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Det siger bare ikke noget særligt om sporten i sig selv, at et lille hold fra en jysk flække kan spille op med et langt større. Det sker jo også i andre sportslige sammenhænge.
    Måske ikke, hvis det står alene, men siger det ikke alligevel lidt om dens manglende globale appel? På samme måde som det faktum, at Danmark som regel kommer langt i de mange slutrunder og i alle fald ville overpræstere helt ekstremt, hvis vi gik ud fra, at interessen verden over bare var nogenlunde lige stor i alle lande ...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #2321
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Måske ikke, hvis det står alene, men siger det ikke alligevel lidt om dens manglende globale appel? På samme måde som det faktum, at Danmark som regel kommer langt i de mange slutrunder og i alle fald ville overpræstere helt ekstremt, hvis vi gik ud fra, at interessen verden over bare var nogenlunde lige stor i alle lande ...
    Men hvad har manglende global appel med om mange danskere gerne vil se landsholdet spille de afgørende VM kampe? Jeg forstår ikke helt, hvad du vil her i tråden. Det virker faktisk som om, du bare ikke kan lide håndbold, og så skal alle andre have det på samme måde.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  20. #2322
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Men hvad har manglende global appel med om mange danskere gerne vil se landsholdet spille de afgørende VM kampe? Jeg forstår ikke helt, hvad du vil her i tråden. Det virker faktisk som om, du bare ikke kan lide håndbold, og så skal alle andre have det på samme måde.
    Jeg forstår heller ikke, hvad du vil her i tråden?

    Det kan ikke være at læse mine argumenter, for det var sådan set kun et forsøg på at forklare, hvad jeg regnede med at MBS mente deroppe.

  21. #2323
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Ift. hvad?

    Lyder i mine ører helt forkert at badminton er verdens andenstørste, når man tænker på bla. cricket og basketball.
    Jeg ved ikke om det passer, men det skulle ikke undre. Badminton er stort i folkerige lande som Indien, Malaysia, Japan, og kæmpestort i også folkerige lande som Kina, Indonesien, Thailand.

    Tror dog det afhænger hvordan undersøgelsen er udført, hvad der forståes
    som udøvelse af en sport, samt hvad der overhovedet kvalificerer som en sport osv.
    København for altid.

  22. #2324
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at se folk her i dag – hvad end man i øvrigt mener om spilsponsorater og Unibet – der decideret mener, at det er et brud mod en tradition og et forræderi mod klubbens historie, at Carlsberg ikke skal være sponsor mere. Ligesom hvis vi skulle til at spille hjemme i polkaprikker.

    Man tør jo knap fortælle, at der gik knap et årti før de blev det i første omgang i sommeren 1999.


  23. #2325
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig at se folk her i dag – hvad end man i øvrigt mener om spilsponsorater og Unibet – der decideret mener, at det er et brud mod en tradition og et forræderi mod klubbens historie, at Carlsberg ikke skal være sponsor mere. Ligesom hvis vi skulle til at spille hjemme i polkaprikker.

    Man tør jo knap fortælle, at der gik knap et årti før de blev det i første omgang i sommeren 1999.
    Enig. Og endnu mere sært bliver det, at det i følge de ting som er blevet sagt af klubben - som vi må gå ud fra er sandt - så har Carlsberg selv ønsket at træde tilbage som trøjesponsor. Skulle klubben havde givet dem en pistol for panden og tvinge dem til at blive?

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •