Side 54 af 55 FørsteFørste ... 4445152535455 SidsteSidste
Viser resultater 796 til 810 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #796
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Hvordan skærer man en beef Wellington ud UDEN at dejen+svampefyld bliver til smulder?

    MCN
    Med en ordentlig brødkniv og så i tilpas tykke skiver

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #797
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Med en ordentlig brødkniv og så i tilpas tykke skiver
    Tak - og brødkniven giver mening.
    MCN

  4. #798
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Med en ordentlig brødkniv og så i tilpas tykke skiver
    Samt sikrer sig at svampe er stegt tørre nok og pakket rigtig stramt. Gerne med plastfolie og natten over / 3-4 timer mindst.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #799
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Overdødelighed. På pressemødet idag nævnes at man normalt ser overdødelighed hver vinter, blandt andet pga influenza og i år pga corona. Hvordan kan man have en overdødelighed hvis den ses hvert år?

    https://www.ssi.dk/-/media/arkiv/dk/...momo.pdf?la=da

  7. #800
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Overdødelighed ifht resten af året. Altså der er flere der dør om vinteren end om sommeren.

  8. #801
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Overdødelighed ifht resten af året. Altså der er flere der dør om vinteren end om sommeren.
    Hvis man ved der dør flere om vinteren end om sommeren, så skal et begreb “overdødelighed” korrigeres for dette. Hence svare det kun på mit spørgsmål hvis overdødelighed er idiotisk defineret.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #802
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis man ved der dør flere om vinteren end om sommeren, så skal et begreb “overdødelighed” korrigeres for dette. Hence svare det kun på mit spørgsmål hvis overdødelighed er idiotisk defineret.
    Det kommer vel ret meget an på i hvilken sammenhæng, du benytter begrebet? Hvis du f.eks. undersøger forskelle mellem somme og vinter, så giver det vel ret god mening. Eller er der heller ikke nogen overdødelighed blandt børn i Afrika i forhold til Europa. Det ved man jo og det har "altid" været sådan?

    Så når der plejer at være en overdødelighed om vinteren - i forhold til om sommeren - og der så ikke er det i år, så er det vel fornuftigt nok. Så ikke spor idiotisk defineret, bare kontekst afhængigt.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #803
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det kommer vel ret meget an på i hvilken sammenhæng, du benytter begrebet? Hvis du f.eks. undersøger forskelle mellem somme og vinter, så giver det vel ret god mening. Eller er der heller ikke nogen overdødelighed blandt børn i Afrika i forhold til Europa. Det ved man jo og det har "altid" været sådan?

    Så når der plejer at være en overdødelighed om vinteren - i forhold til om sommeren - og der så ikke er det i år, så er det vel fornuftigt nok. Så ikke spor idiotisk defineret, bare kontekst afhængigt.
    Når flere døde under i ugerne under hedebølgen i 2018 end der normalt dør i pågældende uger, så giver det mening at tale om overdødelighed.
    Når SST data viser at der har været overdødelighed de sidste 5 vintere, så begynder begrebet at miste sin betydning. Det må da være et begreb der er korrigeret for sæsonudsving.

  13. #804
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Når flere døde under i ugerne under hedebølgen i 2018 end der normalt dør i pågældende uger, så giver det mening at tale om overdødelighed.
    Når SST data viser at der har været overdødelighed de sidste 5 vintere, så begynder begrebet at miste sin betydning. Det må da være et begreb der er korrigeret for sæsonudsving.
    Det er godt nok en jammerlig grafisk præsentation SST laver i det du linker til herover.

    Men jeg tror at du misforstår de stiplede linjer. Den nederste af de stiplede linjer indikerer ikke overdødelighed. Det er først når antal dødsfald krydser den øverste af de to stiplede linjer at det er er tale om overdødelighed.

    Ikke at jeg skal påstå at jeg er sikker på at min fortolkning er korrekt. Vurderet ud fra de 5 års data de viser, så tyder det på at de skal revurdere deres model (og ansætte en til at lave deres præsentationer) for selvom der korrigeres for sæsonudsving, så ser det ikke ud til at der korrigeres nok.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #805
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg sidder i det daglige i flere forskellige køretøjer i løbet af en dag. Der er radio i alle køretøjerne og bluetooth så jeg kan bruge min telefon til at høre det jeg nu vil høre. Men så skal jeg logge på hver enkelt radio og det er squ besværligt :( Jeg har set på sådan en her : https://www.proshop.dk/Bluetooth-USB...dapter/2859100 Men den ser ud til kun at virke på en PC :(

    Kan jeg virkelig ikke få en USB med bluetooth, som jeg bare kan smide i radioen og bruge min telefon til at styre den?

    Mvh Bjørn

  16. #806
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg sidder i det daglige i flere forskellige køretøjer i løbet af en dag. Der er radio i alle køretøjerne og bluetooth så jeg kan bruge min telefon til at høre det jeg nu vil høre. Men så skal jeg logge på hver enkelt radio og det er squ besværligt :( Jeg har set på sådan en her : https://www.proshop.dk/Bluetooth-USB...dapter/2859100 Men den ser ud til kun at virke på en PC :(

    Kan jeg virkelig ikke få en USB med bluetooth, som jeg bare kan smide i radioen og bruge min telefon til at styre den?

    Mvh Bjørn
    Er der jackstik? Så burde sådan en her kunne klare sagen?

    https://www.mytrendyphone.dk/shop/un...oaArrEEALw_wcB
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  17. #807
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Clubhouse.. Hvad er det nu for noget, hvad er meningen med det, og hvorfor skulle det være godt?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #808
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Lundberg_aus_Lolland Se meddelelser
    Er der jackstik? Så burde sådan en her kunne klare sagen?

    https://www.mytrendyphone.dk/shop/un...oaArrEEALw_wcB
    Tak. Det vil jeg lige kigge nærmere på i morgen :)

    Mvh Bjørn

  19. #809
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg sidder i det daglige i flere forskellige køretøjer i løbet af en dag. Der er radio i alle køretøjerne og bluetooth så jeg kan bruge min telefon til at høre det jeg nu vil høre. Men så skal jeg logge på hver enkelt radio og det er squ besværligt :( Jeg har set på sådan en her : https://www.proshop.dk/Bluetooth-USB...dapter/2859100 Men den ser ud til kun at virke på en PC :(

    Kan jeg virkelig ikke få en USB med bluetooth, som jeg bare kan smide i radioen og bruge min telefon til at styre den?

    Mvh Bjørn
    No law of Nature. Just Nature!

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #810
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg søger en universal dockingstation.

    Jeg har en Lenovo bærbar som arbejdscomputer og en HP bærbar som privatcomputer.

    Kan jeg bruge denne dockingstation til at tilslutte begge computere? (En af gangen): https://www.avxperten.dk/usb-c-dock-...SABEgJ-7_D_BwE

    Min skærm har et DisplayPort-stik (tror jeg det hedder), og derudover skal der vel bare være to USB-indgange til tastatur og mus.

    Nogen råd eller anbefalinger?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •