Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

    En tråd til at diskutere den sportslige del af træningslejren, hvor der nu er spillet to træningskampe ud af 3.

    Mine personlige observationer efter de to kampe:

    Positivt:
    - Falk i en kantposition. Han kommer til at gøre ondt på modstanderne, hvis han bliver frigjort fra den centrale midtbane og kan komme ud og kombinere med backs og angribere i en mere flagrende rolle.
    - Jonas Wind. Det kan godt være, han ikke har scoret endnu, men hold nu kæft, hvor udfylder han rollen som angriber godt. Trækker fint ned i det opbyggende spil, er med til at spille holdkammerater fri i farlige positioner, og erobrer bolde højt på banen. Og så har han den egenskab, at han tør skyde med begge ben uden at tøve. Noget, mange andre holdkammerater ofte tøver med.
    - Daghim og Daramy. Jeg vil især fremhæve Daghim. Ikke kun pga. hans mål i første kamp samt hans offensive aktioner, såsom gode indlæg og træk forbi den direkte modstander, men også for at som offensiv spiller også at evne at trække ned og spille højre back uden større problemer med placering og lign.
    - Kodro. For at deltage fint i kombinationsspillet i en uvant position som kant, og for at virke til at have en bedre indstilling i modgang end nogle andre i samme position.
    - At det defensive koncept fungerer.

    Negativt:
    - Pieros. Det er svært at se ham kunne fortsætte meget mere på den måde. Han kommer til chancerne, men mangler præcisionen. Og så falder han for let, uden at kunne få noget ud af nærkontakten.
    - At hverken Varela eller Fischer har været i stand til at få spilletid indtil videre.
    - Udfordringerne ved at få scoret mod et kompakt hold, når hverken N'Doye eller Fischer spiller, og Skov ikke kommer for alvor til de farlige skudpositioner.
    Sidst redigeret af Kiwi : 30.01.19 kl. 18:15
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En tråd til at diskutere den sportslige del af træningslejren, hvor der nu er spillet to træningskampe ud af 3.

    Mine personlige observationer efter de to kampe:

    Positivt:
    - Falk i en kantposition. Han kommer til at gøre ondt på modstanderne, hvis han bliver frigjort fra den centrale midtbane og kan komme ud og kombinere med backs og angribere i en mere flagrende rolle.
    - Jonas Wind. Det kan godt være, han ikke har scoret endnu, men hold nu kæft, hvor udfylder han rollen som angriber godt. Trækker fint ned i det opbyggende spil, er med til at spille holdkammerater fri i farlige positioner, og erobrer bolde højt på banen. Og så har han den egenskab, at han tør skyde med begge ben uden at tøve. Noget, mange andre holdkammerater ofte tøver med.
    - Daghim og Daramy. Jeg vil især fremhæve Daghim. Ikke kun pga. hans mål i første kamp samt hans offensive aktioner, såsom gode indlæg og træk forbi den direkte modstander, men også for at som offensiv spiller også at evne at trække ned og spille højre back uden større problemer med placering og lign.
    - Kodro. For at deltage fint i kombinationsspillet i en uvant position som kant, og for at virke til at have en bedre indstilling i modgang end nogle andre i samme position.
    At det defensive koncept fungerer.

    Negativt:
    - Pieros. Det er svært at se ham kunne fortsætte meget mere på den måde. Han kommer til chancerne, men mangler præcisionen. Og så falder han for let, uden at kunne få noget ud af nærkontakten.
    - At hverken Varela eller Fischer har været i stand til at få spilletid indtil videre.
    - Udfordringerne ved at få scoret mod et kompakt hold, når hverken N'Doye eller Fischer spiller, og Skov ikke kommer for alvor til de farlige skudpositioner.
    Jeg er enig i det meste. Jeg tror dog ikke, det har været planen, at Varela skulle være klar til at spille i Dubai.

    Jeg er såmænd heller ikke utryg ved at flytte Falk ud på kanten. Men det kræver, at den nye Robert er klar til at tage over på midten med det samme. Det tror jeg ikke er planen. Og kampen mod svenskerne viste, at kombinationen Kvist/Zeca er lige så umulig, som den altid har været. Thomsen på midten i stedet for Falk? Det tror jeg heller ikke vi bliver så meget stærkere af.

    Mht. Pieros håber jeg han bliver lejet ud omgående og afskibet til sommer, hvis ingen vil købe ham nu. Der er så lidt bold i den ellers søde dreng, at det gør helt ondt. Hans offensive løb samt teknik er lige til divisions-bold.

    De to unge D'er virker helt klar til førsteholdsbold. Jeg tror dog, Daramy ville være langt farligere som 2. angriber, der kan løbe rundt om Dame. Og der har vi jo i forvejen Wind og Fischer. Men de to unge fyre vil imo. være en en klar styrkelse af bænken i foråret, hvis vi kan leje Pieros og Holse ud eller sælge dem.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg er enig i det meste. Jeg tror dog ikke, det har været planen, at Varela skulle være klar til at spille i Dubai.
    Ikke de første kampe, nej, men måske den sidste. Det er dog bare ærgerligt at han ikke har fået muligheden for at blive spillet ind i nogle "ubetydelige" kampe. Også selv om vi bør vinde i hvert fald 4 ud af de sidste 6 kampe i grundspillet med stor sikkerhed.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg er såmænd heller ikke utryg ved at flytte Falk ud på kanten. Men det kræver, at den nye Robert er klar til at tage over på midten med det samme. Det tror jeg ikke er planen.
    Nej, jeg tror det heller ikke. Han skal heller ikke spille med på søndag mod New York. Men jeg tror at de resterende kampe i grundspillet giver rig mulighed for at kunne spille ham ind på positionen inden slutspillet. Altså hvor man eksempelvis starter med Zeca og Falk i midten, og man så skifter Mudrazija ind i løbet af kampene, og gradvist giver ham mere og mere spilletid, mens Falk ryger ud på kanten.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    De to unge D'er virker helt klar til førsteholdsbold. Jeg tror dog, Daramy ville være langt farligere som 2. angriber, der kan løbe rundt om Dame. Og der har vi jo i forvejen Wind og Fischer. Men de to unge fyre vil imo. være en en klar styrkelse af bænken i foråret, hvis vi kan leje Pieros og Holse ud eller sælge dem.
    Det er jeg enig i. Også selv om Pieros og Holse fortsat er i truppen efter transfervinduets lukning. Jeg kunne godt tænke mig, at man tilbød de unge drenge en prof. kontrakt og oprykning til 1. holdet, når holdet kommer hjem fra Dubai.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er jeg enig i. Også selv om Pieros og Holse fortsat er i truppen efter transfervinduets lukning. Jeg kunne godt tænke mig, at man tilbød de unge drenge en prof. kontrakt og oprykning til 1. holdet, når holdet kommer hjem fra Dubai.
    Jeg tror nu det er ret sikkert at de får kontrakt og bliver rykket op. Vores trup lige nu har 8 markspillere i "reserve" til 6 pladser på bænken.

    edit: Og så lige pt med Luftner som er skadet, Fischer som nok ikke kommer i de første par kampe, og Varela som nok ikke kommer ind med det samme, så ved jeg ikke helt hvad ellers der skulle være på bænken.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Træningslejr/-kampe i Dubai 2019

    Velkommen til M̶e̶d̶i̶n̶a̶ Skov

    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •