Side 46 af 47 FørsteFørste ... 364344454647 SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 701

Emner: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hehe nu er det en karakter og ikke en procentsats... 50% chance er der nok ikke. 8 point, 1 indbyrdes kamp og 16 kampe... det kan godt hentes. Det virker dog mere sandsynligt at vi skal kæmpe om 2. pladsen, men det passer mig uendeligt godt at FCM er blevet pisse højrøvet og kører ren Kasi Bøf stil med store armbevægelse, smider om sig med penge og nægter at sælge. I en klub, der har for vane at tabe rigtig mange penge, er det den hurtigste vej til nedtur.
    Nu har FCM jo tidligere smidt langt flere penge efter tvivlsomme spillere, hvorimod de i dette transfervindue har ageret meget klogt. De havde tre problemer på forhånd. De var for svage på målmandsposten og sårbare på backs og forwardpladsen. De har løst to ud af tre på meget fin vis. De har så købt et par lejesvende fri for mindre beløb, hvor ihvertfald Olsson ligner en guldfugl. Og derudover har de afvist at sælge Igboun, fordi de ikke kunne nå at finde en afløser, samt angiveligt afslået et bud på Sisto, hvilket også giver god mening både i forhold til deres guldchancer og et forestående U-21 EM der kan få prisen til at stige yderligere.

    FCM har utvivlsomt behov for at øge deres indtægter betragteligt for ikke at komme i problemer. Men med solide, aktive penge i ryggen og en unik guldchance har de handlet meget fornuftigt. At 99% sandsynlighed for guld så er meget optimistisk, er en anden snak.

  2. #677
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Superligaen er vel også den øverste nationale liga med kvalifikation til CL, hvor man billigst kan købe et mesterskab? - som FCM's engelske ejer tilsyneladende lige har gjort i dette transfervindue.

    De har købt 3 gode spillere og afvist at sælge to for samlet ca 50-60 mill. - fordi de ikke længere har brug for pengene.

    Både FCM og BIF har en sugardaddy. Det svære er vel at finde en sugardaddy som ikke blander sig i det sportslige :)

  3. #678
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Set i lyset af FCMs spillerindkøb, så er det måske rigtigt satset at ikke købe mere end i FCK. Lad os hellere give de mange spillere som vi købte i sommers en mulighed mere til at vise at de har kvalitet. Som mange påpeger så har FCM jo lukket nogle af de vigtigste huller og satser alt på at vinde mesterskabet. Jeg kan ikke se nogen spiller indkøb, der markant vil øge chancen for at vi vinder mesterskabet. Der er forspringet for stort og FCM har vist sig for dygtige i dette vindue. I det perspektiv så synes jeg det er yderst fornuftigt at få prøvet en gamle kending af Ståle og Lange af i FCK regi og derudover arbejder yderligere på at få skabt sammenhæng i de spillere vi allerede har og ikke se om talentet hos mange af dem kan udvikle sig yderligere.

    Ja, en Pusic kunne være lækkert til at banke nogle mål ind, men de kommer jo ikke hvis spillet ikke fungere. Historisk så er det jo nok angriber der har haft sværeste ved at komme til at fungere i FCK. Det har altid mindst 6 måneders indkøring før det begyndte at fungere.

    I foråret kan FCK næsten kun overraske positivt (med mindre vi smelter helt sammen). Alle vil forvente at FCK skal ud og kæmpe for at beholde sin 2. plads og det bliver nogle målfattige kampe. Og får lagt et pres på deres skuldre som de ikke har prøvet før. De fleste vil forvente at de udvider forspringet til FCK og vinder mesterskabet suverænt. Kan de klare det pres?

    Så jeg er nok derhenne, hvor jeg håber/ønsker et godt FCK forår, hvor vi kommer til at true FCM, men hjerne siger nok at det løb er kørt og det er næsten lige meget, hvad vi havde gjort i dette vindue vil ikke kunne have ændret det.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #679
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Enig. FCM har et stort forspring og ikke kun beholdt deres styrke, men faktisk forbedret den i dette vindue. Der er klart at vi skal være utrolig heldige for at hente dem - hvadenten det bliver på vores styrke eller deres fald. I min optik er det 99% afgjort, hvilket leder til næste tanke, som måske er i forkert tråd: men hvis nu guldet lander i FCM, hvor lang snor har Ståle så? Afhænger det af placeringen? Eller spillet og "tegningen"?

  6. #680
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Nu har FCM jo tidligere smidt langt flere penge efter tvivlsomme spillere, hvorimod de i dette transfervindue har ageret meget klogt.
    ....

    FCM har utvivlsomt behov for at øge deres indtægter betragteligt for ikke at komme i problemer. Men med solide, aktive penge i ryggen og en unik guldchance har de handlet meget fornuftigt. At 99% sandsynlighed for guld så er meget optimistisk, er en anden snak.
    Man må da også sige, at når det kaldes at 'smide om sig med penge' at bruge €1mio på en topscorer, så taler det om skiftende tider. Vi brugte vist mere end det i Cardiff på en fyr der scorede færre mål, og så var der lige de knap 20 mio. kroner for Pape Diouf, der alle dage vil stå som et mysterium. Ved siden af dette virker det ikke som hysteriske summer, de bruger. Men ved siden af hvad vi har satset til vinter ser det selvfølgelig luksuriøst ud.

    I øvrigt afviser Riddersholm 99%-rapportens eksistens. Forhåbentlig har BT et eksemplar liggende af den til forsiden i morgen ;-)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #681
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Enig. FCM har et stort forspring og ikke kun beholdt deres styrke, men faktisk forbedret den i dette vindue. Der er klart at vi skal være utrolig heldige for at hente dem - hvadenten det bliver på vores styrke eller deres fald. I min optik er det 99% afgjort, hvilket leder til næste tanke, som måske er i forkert tråd: men hvis nu guldet lander i FCM, hvor lang snor har Ståle så? Afhænger det af placeringen? Eller spillet og "tegningen"?
    Han har nok lang snor. Han er jo klubbens egen messias. Og hvis økonomien er så belastet, sidder han endnu mere sikkert, for han hæver vist en pæn hyre, så at smide et års løn efter ham ved en fyring, er nok ikke så populært.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #682
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Endnu mere bemærkelsværdigt er det at Ståle til slut indikerer at vores ageren skal holdes op mod det økonomiske råderum. http://www.bold.dk/nyt/staale-blaast...transfervindue
    Det står selvfølgelig alle frit for, hvordan man vil tolke hans kommentarer. Personligt synes jeg, at det dårligt kunne være mindre bemærkelsesværdigt, at vores ageren skal holdes op mod det økonomiske råderum. Desuden skal man trods alt huske på, at vi har hentet to spillere fra en klub i den næstbedste engelske række. Jeg ved naturligvis ikke, hvor stor en del af deres løn, som vi skal betale, men det er i hvert fald nok et rimeligt bud, at de har en ganske fin kontrakt hos Wolverhampton. Sigurdarson blev jo eksempelvis hentet i konkurrence med flere andre klubber, og angiveligt har han en månedsløn på et godt stykke over 200.000.

    Jeg kunne da også godt tænke mig Bendtner, N'Doye eller Ibrahimovic, men bare fordi vi ikke har hentet nogen af dem, betyder det altså ikke, at vi ikke har forsøgt. Jeg tror, at de spillere vi går efter, og som formodes at blive profiler hos os, forventer en løn, der enten ligger lige på grænsen eller i nogen tilfælde over, hvad vi har mulighed for at betale.

    Jeg ved ikke, hvor flot det er, at Midtjylland har hentet Pusic, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi kunne have betalt det samme for ham, som de endte med at gøre. Jeg tror bare ikke, at vi har været særlig interesseret i ham. I den forbindelse er det måske relevant at huske på, at Tim Janssen nu spiller hos Vejle. Han var den sidste Esbjerg-angriber, som Midtjylland hentede i en relativt opsigtsvækkende handel.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #683
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Hoeg Se meddelelser
    Fin liste, hvor der er mange interessante spillere. Har svært ved at se Ståle hive en kanin op fra listen, men der er en gammel kending på rygtefronten, der godt kunne være interessant. Dette er Teteh Bangura, der blev løst fra sin kontrakt i Bursaspor i sommers efter et lejeophold i AIK Stockholm. Han har i sine 16 kampe i Allsvenskan scoret 15 mål og lavet 3 assists, hvor han i den tyrkiske liga i alt har lavet 6 mål og 4 assists i 31 kampe, men med et gennemsnit på 1 mål/158 minutter spillet.

    Han er ikke en herre i decideret form og det er skræmmende, at han har løbet rundt uden kontrakt i et halvt år, men er bestemt en joker, der kunne bringe noget nyt.
    Det er bestemt bekymrende, og dertil kommer at han for næsten et år siden blev anholdt for mistanke om grov frihedsberøvelse mod en kvindelig bekendt. Han blev hurtigt løsladt igen, men var dengang stadig mistænkt. Jeg ved ikke, hvor sagen står nu, for alle har vist nok fået forbud mod at snakke om den, men i hvert fald er strafferammen på alt fra ti måneder til seks år. Jeg forstår godt, hvis man lige overvejer det en ekstra gang, før man skriver kontrakt med Bangura.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. #684
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Man må da også sige, at når det kaldes at 'smide om sig med penge' at bruge €1mio på en topscorer, så taler det om skiftende tider.
    Der er til gengæld skriverier om, at FCM var klar til at imødekomme FCNs krav for Uffe Bech som køb i stedet for Igboun. Og FCN har tidligere krævet 19mill. Hvis det er rigtigt, så har vi fået en konkurrent med nærmest tidligere usete økonomiske muskler. Og det holdt sammen med Lange som i dag følger op på Ståles kommentar fra i går angående budgettet med denne her "- Indgangsvinklen til det her transfervindue var det samme som altid i F.C. København: at styrke truppen ud fra det budget, vi har, " - så er der vist grund til bekymring for fremtiden.

    Vi skal da i hver fald til at lægge beløb af en anden størrelse end tidligere vist, hvis vi skal vinde på rent økonomiske muskler. Det ser desværre ud til, at FCM har fået en sugardaddy, som har luret at turen til CL er meget kortere i DK end i f.eks. Bradford.

  14. #685
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Enig. FCM har et stort forspring og ikke kun beholdt deres styrke, men faktisk forbedret den i dette vindue. Der er klart at vi skal være utrolig heldige for at hente dem - hvadenten det bliver på vores styrke eller deres fald. I min optik er det 99% afgjort, hvilket leder til næste tanke, som måske er i forkert tråd: men hvis nu guldet lander i FCM, hvor lang snor har Ståle så? Afhænger det af placeringen? Eller spillet og "tegningen"?
    Ståle sidder uden tvivl solidt i sædet også selvom vi misser guldet. Jeg tror trods alt godt, at ledelsen var forberedt på, at sådan noget kan ske. Men det er klart, at næste sæson skal vi være konkurrencedygtige. Om vi absolut skal vinde guldet for at Ståle kan sidde roligt må til dels afgøres af FCMs og BIFs økonomiske muskler. Hvis FCM blot fortsætter med enorme indkøb, så kan Ståle jo leje nok så meget i wolves - så får vi det svært.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #686
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Ingen sæder er sikre i fodbold, 1 stk guld siden 10/11 er bare ikke godt nok.
    Håber i den grad man tænker sig godt om, inden man evt. forlænge kontrakten med Ståle.
    For pt har manden ikke vist sig værd at samle på.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #687
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ståle sidder uden tvivl solidt i sædet også selvom vi misser guldet. Jeg tror trods alt godt, at ledelsen var forberedt på, at sådan noget kan ske. Men det er klart, at næste sæson skal vi være konkurrencedygtige. Om vi absolut skal vinde guldet for at Ståle kan sidde roligt må til dels afgøres af FCMs og BIFs økonomiske muskler. Hvis FCM blot fortsætter med enorme indkøb, så kan Ståle jo leje nok så meget i wolves - så får vi det svært.
    Nu har ledelsen jo meldt ud, at man forventede DM-guld i denne sæson og CL-ottendedelsfinale om to år, så de forventer nok en hel del mere end du giver udtryk for. Og hvad er det med FCM's 'enorme indkøb'? De har foretaget sig nogle gode, men langtfra ekstravagante indkøb. FCK har til sammenligning købt fire spillere det sidste halve år, der alle var dyrere. Og i Ståles sidste regeringstid smed BIF, OB og FCM også pæne summer efter spillere.

    Med en løn, der nærmer sig 10 mio. om året kan man jo godt spørge, om pengene til Ståle er givet godt ud.

  19. #688
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Man må da også sige, at når det kaldes at 'smide om sig med penge' at bruge €1mio på en topscorer, så taler det om skiftende tider. Vi brugte vist mere end det i Cardiff på en fyr der scorede færre mål, og så var der lige de knap 20 mio. kroner for Pape Diouf, der alle dage vil stå som et mysterium. Ved siden af dette virker det ikke som hysteriske summer, de bruger. Men ved siden af hvad vi har satset til vinter ser det selvfølgelig luksuriøst ud.

    I øvrigt afviser Riddersholm 99%-rapportens eksistens. Forhåbentlig har BT et eksemplar liggende af den til forsiden i morgen ;-)
    Nu har Pusic jo ikke kostet €1mio. Det var alene det beløb EfB skulle have. Alt tyder på at FCM endte med at betale et kæmpe sign-on plus en fyrstelig løn til Pusic. Forhandlingerne trak ud over flere dage, hvor både FCK og BIF var inde og blande sig for at presse prisen op. Jeg er ikke i tvivl om at Ståle og Rud har siddet på deres hotelværelser og grinet imens de har svedt over forhandlingerne i FCMs lejr. Det ligner at bonderøvende har lavet en ny "Jonas Borring" :-)

    Der ud over så ligner Pusic som én der ser sig selv som "guds gave til fodbold". Jeg tror ærligtalt at Glen får sit at se til, når Pusic skal indordne sig under bonde-kongerne Bakbak og Duncan. Jeg er ikke sikker på at FCMs Moneyball regneark har taget højde for at harmonien i truppen kommer til at blive udfordret.

    Hvis FCM taber 1-2 kampe i starten af foråret så kan der sagtens gå total gummiben og indterne stridigheder i deres gulddrømme.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #689
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Jeg noterer mig, at vores sportslige ledelse har ret stor tillid til vores nuværende trup (en del mere end blandt dette boards brugere) og mener, at det nu mest handler om at forløse det potentiale, der er i truppen. Så hvis man synes, at dette vindue har været lidt sløjt, så må man nok forberede sig på noget lignende, det næste års tid eller mere.
    http://www.bold.dk/nyt/fck-chef-naes...er-mere-rolige

  22. #690
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Nu har ledelsen jo meldt ud, at man forventede DM-guld i denne sæson og CL-ottendedelsfinale om to år, så de forventer nok en hel del mere end du giver udtryk for. Og hvad er det med FCM's 'enorme indkøb'? De har foretaget sig nogle gode, men langtfra ekstravagante indkøb. FCK har til sammenligning købt fire spillere det sidste halve år, der alle var dyrere. Og i Ståles sidste regeringstid smed BIF, OB og FCM også pæne summer efter spillere.

    Med en løn, der nærmer sig 10 mio. om året kan man jo godt spørge, om pengene til Ståle er givet godt ud.
    Det kan være at du har ret mht ledelsen, men jeg synes nu ikke at der er tegn på dette. Om ikke andet så håber jeg da, at deres tålmodighed er noget større end mange folks herinde. For det handler imo om at holde fast nu, og ikke pludselig ændre kurs.

    Mht deres enorme indkøb, så har jeg måske formuleret mig lidt friskt. Men jeg anser det dog som et dyrt transfervindue som fcm har haft med indkøb af Urena (hvad vil fcm med ham nu?), Olsson, Dahlin og Pusic. Ja de sprænger måske ikke banken i transferfee (dog må det være 15mill +), men som en anden skriver så er det nok en væsentlig sum der er brugt på signonfees og lønninger. Og når man så lægger oveni, at de var klar til at lægge mindst 19mill for Uffe Bech uden at blinke, ja så ser jeg det som (potentielt) kæmpe indkøb målt på danske forhold. Det kan vel nærmest kun sammenlignes med gode gamle dage, da Don Ø og Per B skiftedes med kæmpekøb, hvis FCM fortsætter denne stil.
    Sidst redigeret af k@sper : 03.02.15 kl. 19:01

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Offensiven 2014/2015 i tal og grafik
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.10.14, 19:55
  3. FCK Start XI 2014/2015
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.07.14, 21:32
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •